Rechts inhalen of niet?

Jezus :o ,waar mensen zich druk over kunnen maken -O-
Gewoon ,met gezond verstand,anticiperen :) ,recht of links.
 
Stel ik rij op een 2-baans weg op de rechterbaan en nader een stoplicht. Alleen op de linkerbaan staat een koekblik te wachten voor rood. Terwijl ik het stoplicht nader wordt het groen. Ik rij door en haal de auto iets voorbij de kruising dus rechts in. Ben ik nu in overtreding?
Rechts en gas erop.....niet van dat watjes gedoe dus....
 
Laatst bewerkt:
zelfde verhaal bij de afslag A4 -> N206 ri Zoetermeer. 2 Baans wordt daar 1, sta je weer voor het stoplicht naast een wasstraatstrepenauto óf een grijze swift uit 1976 met dito kleur bestuurder. Gewoon netjes rechts voorbij en zorgen dat je ruimte hebt mocht je moeten uitwijken of remmen.

Of t mag? Geen idee
 
En hoe zit dat dan als je op een vierbaans weg rijdt en jij rijdt op baan 1 van rechts? Mag je dan wel auto's rechts inhalen die op baan 3 en 4 rijden als baan 2 leeg is? Wederom vanaf rechts gezien?

Edit: woordje "rechts" ingevoegd :)
 
Laatst bewerkt:
En hoe zit dat dan als je op een vierbaans weg rijdt en jij rijdt op baan 1 van rechts? Mag je dan wel auto's inhalen die op baan 3 en 4 rijden als baan 2 leeg is? Wederom vanaf rechts gezien?


da's inderdaad een goeie, en ik vroeg me dat zelf ook af hoe anderen dat zien..


als ik op mijn baan rijd zoals jouw voorbeeld ga ik niet eerst 2/3 banen opschuiven om links in te gaan halen,

ik blijf dan op mijn eigen baan en geef gewoon gas. :9 :]


goed voorbeeld; die ellendige A2 met 5 baans breed waar sommigen 95kp/h overheen sukkelen...
dan vraag je om dit soort acties vind ik.
 
Stel ik rij op een 2-baans weg op de rechterbaan en nader een stoplicht. Alleen op de linkerbaan staat een koekblik te wachten voor rood. Terwijl ik het stoplicht nader wordt het groen. Ik rij door en haal de auto iets voorbij de kruising dus rechts in. Ben ik nu in overtreding?

Vaak gedaan, ook met blik (A2 Maastricht bv) en altijd dankbaar voor de gelegendheid.
hopelijk niet fout.
Altijd wel heel goed uitkijken wat de ander doet/kan/wil.

edit: blik etc toegevoegd. dit is volgens mijn nl ook iets wat auto's kunnen doen.
+.. als de linker auto een Seat of Beemer is loop je extra risico. Ego.
 
Laatst bewerkt:
da's inderdaad een goeie, en ik vroeg me dat zelf ook af hoe anderen dat zien..

Als je het netjes doet zegt de undercoverwout daar nix van.
Die denk alleen maar; Jah, had ik ook gedaan.
Bij strepen moet je opletten want als die je niet staande houden klaagt de onnodige linksrijdert daar weer over. ( zie je, ze doen niks en huilie huilie )

En die A2 is echt een onding met die trajectcontrole, gewoon mijden.
 
Inhalen is inhalen ! Rechts, links, doorgetrokken streep, vluchtstrook, berm, busbaan, fietspad, tuin, stoep en verdrijvingsvlakken, alles is geoorloofd !
Het is namelijk de schuld van die koekblikken die op de weg rijden terwijl wij helemaal los willen gaan !
 
Wie zou er geen lease auto met tankpas willen? Dus ja, liever zou ik in een wasstraatstrepenauto zitten.
Ik heb me dat best wel eens zitten afvragen, en ik zou er best een willen hebben om lekker door de baas mijn vakantie kilometers en bezoeken bij schoonouders te laten betalen. Maar mijn woon<>werk op de motor zijn de weinige motorkilometers waar ik nog aan toe kom, dus die zou ik liever niet kwijtraken.. :+
En dan staan die twee klassiekers helemaal alleen nog maar stil. :)
 
Laatst bewerkt:
Rechts inhalen: altijd doen.

Onnodig linksrijden zou ook bekeurd moeten/kunnen worden, maar wordt dan blijkbaar niet gedaan.
En zoals al eerder is aangedragen: op een 80 weg 75 km/u rijden is reden tot rechts inhalen. Ze rijden immers 'file'. En ja, dat kan ook in hun eentje (of eendje, zo je wilt).
 
Voor of na rotondes geld het principe niet van rechts niet mogen inhalen. Zou me niet verbazen als dit ook zo is bij stoplichten.

Wat betreft die 4 banen, de langzaamste rijd altijd rechts toch? (zou moeten) Lijkt mij dat dan de standaard regels van toepassing zijn, gewoon even links inhalen dus.

Maar als je het netjes doet is in de spits alles geoorloofd. :+
 
Inhalen is inhalen ! Rechts, links, doorgetrokken streep, vluchtstrook, berm, busbaan, fietspad, tuin, stoep en verdrijvingsvlakken, alles is geoorloofd !
Het is namelijk de schuld van die koekblikken die op de weg rijden terwijl wij helemaal los willen gaan !
valt me nog mee dat je nog niet hebt gezegd dat je er overheen wilt :+
 
Stel ik rij op een 2-baans weg op de rechterbaan en nader een stoplicht. Alleen op de linkerbaan staat een koekblik te wachten voor rood. Terwijl ik het stoplicht nader wordt het groen. Ik rij door en haal de auto iets voorbij de kruising dus rechts in. Ben ik nu in overtreding?
als jij gewoon 50 rijdt en hij moet nog op snelheid komen, is dit gewoon geoorloofd.
 
Inhalen is inhalen ! Rechts, links, doorgetrokken streep, vluchtstrook, berm, busbaan, fietspad, tuin, stoep en verdrijvingsvlakken, alles is geoorloofd !
Het is namelijk de schuld van die koekblikken die op de weg rijden terwijl wij helemaal los willen gaan !


AGREE!!
 
Er overheen, mhhh.. Ook een idee, zo'n SM moet toch best op zo'n kofferbak
Te rammen zijn?

Ah, maar daar hadden ze toch trailmotors voor gemaakt.. Filerijden tot sport maken

:)


Maar zelf, indien geen pet te zien.. Er langs waar het met een veiligheids
Marge kan. Om dat te kunnen, is een van die dingen die
Motorrijden zo leuk maakt.
 
Als je het netjes doet zegt de undercoverwout daar nix van.
Die denk alleen maar; Jah, had ik ook gedaan.
Bij strepen moet je opletten want als die je niet staande houden klaagt de onnodige linksrijdert daar weer over. ( zie je, ze doen niks en huilie huilie )

En die A2 is echt een onding met die trajectcontrole, gewoon mijden.



dat dacht ik dus ook,

ook nog nooit problemen mee gehad overigens, het is niet zo dat ik een bonk gas geef maar ik versnel gewoon zodat ik heel snel uit een eventuele dode hoek ben. :)


die A2 is echt een drama ja, B| [vooral richting A'dam.... :') ]
 
en volgens mij zit er een wezenlijk verschil in inhalen of voorbij rijden.


ik vindt inhalen;
stel...er rijdt een auto voor je op de provinciale weg BBK binnen/buiten, met een te lage max snelheid, jij wilt er voorbij en wacht op een goed moment....
jij haalt in, gaat hem voorbij en gaat er weer voor rijden met een hogere snelheid.


ik vindt voorbij rijden;
stel...je rijdt op de snelweg op de meest rechterbaan. Je hebt verkeer van je links zitten die op baan 2/3/4 rijden met een sukkelgang...
Nu; ik houdt gewoon netjes mijn snelheid aan en/of versnel op mijn eigen baan...
dat vindt ik voorbij rijden en niet inhalen.

of je komt aan bij een stoplicht en rijd rechts voor rechtdoor, er staat een auto voor links rechtdoor.
Het stoplicht springt op groen al voordat ik afgeremd ben en ik heb nog vaart en ik geef gas.
De auto heeft geen vaart en moet vanaf stilstand optrekken.
logisch gevolg dat ik de auto rechts voorbij rijd.

Degene die zegt dat dat strafbaar is moet opgesloten worden. _O- *O* :] }) :z





defenitie van inhalen voor mij is;

  1. een auto/motorvoertuig tegenkomen op jouw baan met een lagere snelheid
  2. erachter blijven tot een goed moment op te passeren
  3. het voertuig inhalen
  4. daarna ervoor gaan rijden met een hogere snelheid


DAT is voor mij inhalen :Y :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
edit;


dit is nog nooit reden geweest tot staandehouding van de rood/blauwe kant :9
zolang ik A/B al heb....



ik denk dat het ook uitmaakt hoe je het toepast. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan