Rechts inhalen

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Heeft niet met goede ogen te maken zoals jij het stelt.
Anticiperen en wat kan je verwachten.
Aan het gedrag van de auto(mobilist) kan je zien wat je kan gaan verwachten.
Observeren van je mede-weg(mis)bruikers.

Tegen de tijd dat hij misschien wakker wordt en naar rechts gaat,
ben ik er al 10 keer voorbij.

ook wel eens van defensief rijden gehoord ???

veel mensen met deze instelling komen zichzelf een keer tegen (meestal is het dan te laat)
 
wat is daar mis mee?

Heb ik (bij hoge uitzondering) laatst wel gedaan op de A12. Stond een file van 15km ofzo vanwege een ongeluk bij 3bergen. En ik moet eraf bij Bunnik. Dus toen ik bij de afrit van de benzinepomp was, via de pomp (netjes 30 natuurlijk), de parkeerplaats en de invoegstrook over de vluchtstrook (is 600m vanaf invoegstrook) naar de afrit gereden. Nu al had ik een half uur vastgestaan op een stukkie van 1 kilometer, had ik op de rechterstrook gebleven dan had ik er nu nog gestaan.
Dat kan ik toch niet weten,dat je daarheen moet?
99 van de 100,gaan weer vrolijk verder rijden.
Ik heb dus ook erg vaak pech ;) Moet je ze zien schelden door mijn geblindeerde achterraam van bussie :} (spiegelsticker)
 
Ben met Revolution eens: De oorzaak is links rijden, officieel evengoed fout als rechts inhalen :) Gezien je als motorrijder iets minder massa hebt dan een auto waag ik het er wel eens op, goed opletten, maar je kunt er makkelijk langs; helemaal met een dotje gas.
 
Dat kan ik toch niet weten,dat je daarheen moet?
99 van de 100,gaan weer vrolijk verder rijden.
Ik heb dus ook erg vaak pech ;) Moet je ze zien schelden door mijn geblindeerde achterraam van bussie :} (spiegelsticker)

Maar ook zal zou jij geen spiegelsticker hebben, dan nog zouden wij niets zien door als die RS1 en Rs 2 bandjes die hierin liggen opgestapeld :P !!

Ok, dus Pork wordt ook rechts ingehaald... :z (wanneer niet ? ;) )
 
ook wel eens van defensief rijden gehoord ???

veel mensen met deze instelling komen zichzelf een keer tegen (meestal is het dan te laat)

Ik rij defensief. Dus jij kan middels dit topic oordelen of ik weleens van defensief rijden heb gehoord.

En dan kom ik mezelf maar tegen. Is me eigen schuld dan.
Maar zoals ik eerder zei...Ik heb nog nooit ook maar enigzins het gevoel gehad van "Dit gaat mis gaan."
Ik denk dat ik meer gevaar loop als ik op de linkerbaan tussen die drukkers blijf hangen of op de rechterbaan tussen een paar vrachtwagens met allerlei auto's links van me die idd zomaar naar rechts kunnen komen.
Geef liever een peut gas en duik een gat in.

Maar je denkt toch niet dat ik minuten lang achter een auto ga zitten hannesen die dan helemaal denkt dat ik wel lekker rijdt achter hem, en het helemaal dus vertikt om naar rechts te gaan.
 
Als ik iemand rechts in kan halen betekent het dat hij/zij genoeg tijd heeft gehad om naar rechts op te rotten...
Dus rechts inhalen bestaat niet, onnodig linkszitten wel...
 
Op woensdag 16 oktober 2002 14:03 schreef Mark TT het volgende:Ok, dus Pork wordt ook rechts ingehaald... :z (wanneer niet ? ;) )
Ja,maar niet omdat ik links rij!
Ik slinger altijd net als de politie/klpd van links naar rechts.
Mag je oogluikend ook wat harder.
Dus als je zo'n iemand ziet,ben ik het...of die anderen!
Overigens heb ik wel een echte politiepet en zwaailicht in de bus,werkt perfekt bij linkshangers en caravans met 100+km/u :)
 
Kom net terug van school, ik rij over de snelweg met een vaartje van 140 km/h (asociaal is anders toch?), rijdt er zo'n Daewoo Matiz(???) achter een vrachtwagen met dus ongeveer 80 km/h op de rechter rijbaan.
Die kut in die Matiz gaat naar de linkerrijbaan om die vrachtwagen toch maar in halen wanneer ik zo ongeveer al naast haar zit................ VOL op de rem dus en net op het moment dat ik blij zit te wezen dat ik niet met mn voorwiel op haar achterbank geparkeerd sta gaat die biaatch ook nog maar even licht op de rem staan omdat ze vond dat ik aan het bumperkleven was.
Mn middelvinger :j :j :j :j :j :j was nog nooit zo gemeend als net.
 
Kom net terug van school, ik rij over de snelweg met een vaartje van 140 km/h (asociaal is anders toch?), rijdt er zo'n Daewoo Matiz(???) achter een vrachtwagen met dus ongeveer 80 km/h op de rechter rijbaan.
Die kut in die Matiz gaat naar de linkerrijbaan om die vrachtwagen toch maar in halen wanneer ik zo ongeveer al naast haar zit................ VOL op de rem dus en net op het moment dat ik blij zit te wezen dat ik niet met mn voorwiel op haar achterbank geparkeerd sta gaat die biaatch ook nog maar even licht op de rem staan omdat ze vond dat ik aan het bumperkleven was.
Mn middelvinger was nog nooit zo gemeend als net.

zie nu pas dat het weinig te maken heeft met rechts inhalen, maar ja, het moest er even uit............
 
nee want dan had ze zo'n goed leer moment gehad dat ze nooit meer links wil rijden :+
 
Kom net terug van school, ik rij over de snelweg met een vaartje van 140 km/h (asociaal is anders toch?), rijdt er zo'n Daewoo Matiz(???) achter een vrachtwagen met dus ongeveer 80 km/h op de rechter rijbaan.
Die kut in die Matiz gaat naar de linkerrijbaan om die vrachtwagen toch maar in halen wanneer ik zo ongeveer al naast haar zit................ VOL op de rem dus en net op het moment dat ik blij zit te wezen dat ik niet met mn voorwiel op haar achterbank geparkeerd sta gaat die biaatch ook nog maar even licht op de rem staan omdat ze vond dat ik aan het bumperkleven was.
Mn middelvinger :j :j :j :j :j :j was nog nooit zo gemeend als net.

Hier maak je toch echt een inschattingsfout lijkt me!! Als jij 140 rijdt en je ziet die Matiz achter die vrachtauto hangen, dan gaat er bij mij al een waarschuwingslampje branden in mijn grijze massa. Ik zal dan OF fors gas bijgegeven hebben en er voorbij gaan zolang het nog kan (duurt een fractie van een seconde, want ik heb toch al vaart).....of ik was al eerder van m'n gas afgegaan als ik ook maar een beweging van het hoofd van dat mens in de auto constateerd had. Want Matiz-rijders (daar gaan we weer...generaliseer :P ) hebben niet door wat jouw snelheid is (hebben uberhaubt niet door dat er zich andere weggebruikers op de weg bevinden. ;) ).

Je zal in deze situatie de boel dus ZELF moeten dirigeren!! En niet afwachten wat die muts gaat doen.

Zelf zou ik in het laatste geval effe m'n grootlicht opgezet hebben, met als signaal van; pas op, ik kom eraan!! En dan in 3e versnelling er snel langs. Er is immers vaak nog een stukje asfalt over, voor het geval die muts TOCH naar links komt, maar dan zit ik al op dat stukje asfalt net naast de vangrail...... en dan ben ik nog niet klaar met dat mens :P
 
PS. IK krijg dan altijd de neiging om er heel dicht langs te gaan rijden, zodat ze zich rot schrikken....4 versnellingen terug en al wheely trekkend ervoorbij, maar ja, DAT is a-sociaal !! :P

Ik zeg maar niks...




ben blijkbaar niet de enige met deze neiging :)
 
die onnodig linksrijders weten niet beter.Snappen gewoon niet hoe onnozel als ze bezig zijn.
Gewoon hup rechts voorbij en op naar de volgende..
 
die onnodig linksrijders weten niet beter.Snappen gewoon niet hoe onnozel als ze bezig zijn.
Gewoon hup rechts voorbij en op naar de volgende..

Tis nog best leuk ook eigelijk ja ;)
 
die onnodig linksrijders weten niet beter.Snappen gewoon niet hoe onnozel als ze bezig zijn.
Gewoon hup rechts voorbij en op naar de volgende..

Geheel mee eens, maar het probleem is en blijft dat jij/wij fout zijn. Want dit mag dus niet. Die zwart/wit tekst in het wetboek zegt dat dat fossiel op de linkerbaan geen blaam treft....nooit!! Als motorrijder krijg je zo dus de naam gevaarlijk te zijn, terwijl ik mij sterk afvraag wie in deze voorbeelden nu echt verstandig bezig is......enfin, ik pak nog maar weer even een Wodka om de rechtsongelijkheid weg te drinken :P Proost! ;)

Ik denk dat dit ook de reden is waarom motorrijders zich zo afzetten tegen de regeltjes, omdat de regeltjes de motorrijder nauwelijks beschermen, terwijl zij de mindere spelers zijn in het verkeer. Nou, dan MAKEN we wel dat ze ons zien! :)
 
Geheel mee eens, maar het probleem is en blijft dat jij/wij fout zijn. Want dit mag dus niet. Die zwart/wit tekst in het wetboek zegt dat dat fossiel op de linkerbaan geen blaam treft....nooit!! Als motorrijder krijg je zo dus de naam gevaarlijk te zijn, terwijl ik mij sterk afvraag wie in deze voorbeelden nu echt verstandig bezig is......enfin, ik pak nog maar weer even een Wodka om de rechtsongelijkheid weg te drinken :P Proost! ;)

Hoezo nooit blaam voor die "links ist meiners?"

Oke, op het moment dat je rechts ook maar de eerste inhaalt ben je fout.
Maar zover ik weet net zo fout als die linkse.

Niet aan het inhalen en mogelijkheid tot rechterbaan. Daar hoor je te zijn.
Onnodig links rijden mag toch ook niet, staat in de wet :? Leer je met lessen :?

Men is een kei in het gevolg bekeuren, maar laat ze eens wat aan de oorzaak doen.
En op het moment dat ze wat aan de oorzaak kunnen doen zien ze het gevolg en dat is veel leuker om te bekeuren lijkt het wel.
 
Hoezo nooit blaam voor die "links ist meiners?"

Oke, op het moment dat je rechts ook maar de eerste inhaalt ben je fout.
Maar zover ik weet net zo fout als die linkse.

Niet aan het inhalen en mogelijkheid tot rechterbaan. Daar hoor je te zijn.
Onnodig links rijden mag toch ook niet, staat in de wet :? Leer je met lessen :?

Men is een kei in het gevolg bekeuren, maar laat ze eens wat aan de oorzaak doen.
En op het moment dat ze wat aan de oorzaak kunnen doen zien ze het gevolg en dat is veel leuker om te bekeuren lijkt het wel.

Is tevens de bron van ons fileprobleem. Nu durven veel mensen niet langs een vrachtauto, maar blijven wel links rijden, met een enorme sliert erachter aan. Zo krijg je nooit spreiding van verkeer op de weg, maar eerder klitten. Blijf er dan achter denk ik dan.
 
Is tevens de bron van ons fileprobleem. Nu durven veel mensen niet langs een vrachtauto, maar blijven wel links rijden, met een enorme sliert erachter aan. Zo krijg je nooit spreiding van verkeer op de weg, maar eerder klitten. Blijf er dan achter denk ik dan.

Dus juist applaus voor de aso's die zorgen voor spreiding door rechts in te halen }) :}
 
Ik heb wel eens ergens gelezen dat rechts voorbij rijden wel mag. Inhaalbeweging is van rijbaan wisselen, voertuig voorbij rijden en terug naar de rijbaan waar je eerst op reed. Dat mag je niet rechts doen. Voorbij rijden is op dezelfde rijbaan blijven en dat is volgens dat verhaal gewoon toegestaan.
 
Ik heb wel eens ergens gelezen dat rechts voorbij rijden wel mag. Inhaalbeweging is van rijbaan wisselen, voertuig voorbij rijden en terug naar de rijbaan waar je eerst op reed. Dat mag je niet rechts doen. Voorbij rijden is op dezelfde rijbaan blijven en dat is volgens dat verhaal gewoon toegestaan.

Erg krap aan hoor met een aannemersbus bv.

Mag alleen met lanzaamrijdend verkeer op twee of meer banen, dat je er rechts langs mag.

Ach, links is langzaamrijdend/stilstaand verkeer en me wielen willen rollen om in evenwicht te blijven :P
Dus ik ga er nog steeds rechts langshene.
 
Op woensdag 16 oktober 2002 15:50 schreef LCB het volgende:...
Mag alleen met lanzaamrijdend verkeer op twee of meer banen, dat je er rechts langs mag.
...
Dat dacht ik dus ook, maar volgens dat verhaal dus niet. Was een verhaal van een politieman trouwens, vond het wel raar. Maar ja, dat zijn ze wel vaker. Ach, en of het mag of niet, er mag zoveel niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan