Rem staat scheef?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.707
873
IJsselstein
Probleem is lastig uit te leggen zonder fotos, dus ik begin met fotos.

Vorig jaar kocht ik een ZX-9R. Bevalt goed en rijdt goed. Dit was vlak na aankoop:
P1240261C.jpg

Je ziet een remschijf die overal even glimt.
Ik heb vervolgens de motor een 'grote beurt' gegeven en ook deze remklauwen uit elkaar gehaald en alles eens flink opgepoetst.
En dit was een paar maanden geleden:
PA280507C.jpg

Je ziet nu roest aan de binnen ring van de remschijf.
Aan de achterkant van deze remschijf zit nog meer roest, maar dan aan de buiten ring:
P2210275C.jpg

Ik heb inmiddels de rem losgehaald en alles goed gecontroleerd maar kan niets vinden :?
Dit weekend de remblokken verwisseld (binnen de klauw) maar ook geen verbetering.
Eigenlijk is alles aan deze motor simpel en eenvoudig, ik begrijp niet hoe deze klauw scheef kan staan.
Iemand een tip wat ik kan doen?
 
Ik heb het al eens eerder gezien dat het aluminium hard te zacht is voor zijn doel en ja het was bij een Japanse schijf
Beste is zodra je ruimte hebt op de floaters in de draairichtingen van de schijf om het hard te vervangen als dat kan
Haaks op draai richting is de bedoeling in de draairichting niet

Maat van mij rij met chinese remschijven en na 40.000km waren de schijven op maar op de floaters was vrijwel geen ruimte ontstaan in de rij richting wat niet wil zeggen dat ze goed zijn in het algemeen maar dat hij een set goede had gekocht
 
Bij mijn Guzzi niet daar zitten slechts vijf floaters maar het hard is dan ook van staal en die houden het al 150.000km vol zie het dat er aal eens een nieuwe schijf omheen is gegaan
Ja je kan de floaters van Brembo er gewoon af/uitnemen om de schijf te vervangen wat een stuk goedkoper is dan de complete remschjf
 
Terug
Bovenaan Onderaan