Remblokken

Remblokken kosten de fabriek idd niet zo veel maar hier komt er btw bij oplagkosten portokosten en de dealer heeft ze op voorraad en dat is ook voor een dealer een klein kapitaal.
Dit is dood kapitaal en kost ook geld maar de motorrijder wil niet lang wachten op zijn spullen dus men verwacht ook van de dealer dat deze een redelijke voorraad heeft.
Maar ook de ontwikkelingskosten en de machinerie om deze te maken moeten betaald worden.
De matriaal kosten zal wel niet zoveel zijn maar de ksten ervoor en erna.
Geldt ook voor een motor in onderdelen deze moeten gemaakt worden verpakt worden in een magazijn geplaatst worden etc.
Kuipdelen bv zijn goedkoop matriaal maar denk maar even aan de risico op beschadiging tijdens transport en het transport zelf, ga naar japan en haal ze zelf op.
Dit is allemaal duidelijk en geldt voor elk merk.
Hoe kan het dan toch dat bijvoorbeeld Guzzi onderdelen de helft kosten van Japanse onderdelen, terwijl de Japanse onderdelen in veel grotere hoeveelheden worden gemaakt? daar is maar 1 reden voor en dat is prijsbeleid.
 
eigenlijk zijn alle motorzaken oplichters ze willen geld verdienen aan onze hobby???
Het zou niet mogen gewoon een dealer zoeken die gratis werkt en alle onderdelen tegen inkoopprijs wil leveren.
Daar worden we allemaal blij van toch????????
Alleen de dealer niet maar dat is natuurlijk zijn probleem, moet hij maar geen dealer worden moet hij maar bij een baas gaan werken ( misschien ook een dealer??) en als dat ook een dealer is die echt niks wil verdienen om te kunnen leven dan krijgt hij ook geen salaris maar dat is toch zijn probleem??? toch?
Gaat hij bij de bakker werken maar ik weet toevallig een bakker die ook niets wil verdienen aan zijn klanten ( goede bakker ) en hij heeft het natuurlijk heel druk.
Maar zullen wij dan als motorrijders de levensonderhoud gaan betalen voor deze goede dealers en natuurlijk de bedrijfskosten dan hebben we tenminste voor weinig de remblokken.
Groeten een dealer die wel wat wil verdienen om te kunnen leven die daarom 8 dagen in de week aan het werk is en die bereid is om in de avonduren een ( betalende ) klant te helpen als en onverhoopt pech is op getreden en zich suf betaald aan bedrijfskosten en de blauwe enveloppen, maar die wel achter zijn werk staat.
Een verschrikkelijk dom overdreven verhaal. Daar gaat het hier niet om. Ergens blijft er veel marge hangen, de kunst is om op zoek te gaan naar die leverancier die bereid is om met minder marge maar wel hogere aantallen genoegen te nemen. Zoals oa Rodamoto met banden heeft gedaan.
 
Even gegoogled.

Ik heb prijzen gezien van $10,= tot $25,= US dollars per 2 voor een motor. dat is dus de prijs in dollars X 0,8. dan heb je hem in euro's
 
Laatst bewerkt:
terwijl van mainstream autos vaak onderdelen uitwisselbaar zijn, niet alleen tussen types / jaargangen maar zelfs tussen merken.

:Y

Zelfs de wiellagerset van mijn auto achter is uitwisselbaar met de wiellagerset van de sleurhut van ons pap en mam. De dealer had ze voor mij niet meer op voorraad, de caravanhandel wel :X *O*
 
vandaag koop je ze alleen achter... 30 euro


morgen haal je linksvoor..... 30 euro

overmorgen haal je rechtsvoor.... 30 euro


zo verspreid je je kosten en lijkt het minder :)
 
Een verschrikkelijk dom overdreven verhaal. Daar gaat het hier niet om. Ergens blijft er veel marge hangen, de kunst is om op zoek te gaan naar die leverancier die bereid is om met minder marge maar wel hogere aantallen genoegen te nemen. Zoals oa Rodamoto met banden heeft gedaan.
Dat die banden in nl zo duur zijn ligt niet aan de dealers maar aan de bandenimportteurs (bridgestone nl enzo) Ik betaal voor een setje banden uit spanje minder, dan de dealer inkoop betaald EX btw
 
Even gegoogled.

Ik heb prijzen gezien van $10,= tot $25,= US dollars per 2 voor een motor. dat is dus de prijs in dollars X 0,8. dan heb je hem in euro's

Bestel ze dan in de US....


Ach 90 euries valt nog reuze mee.

Voor een setje nieuwe voeringen kost me al zowat €85. En dan heb ik niet eens de OEM dingen. Die kosten nl iets van €60 per set van 2.......
 
als je echt goedkope remblokken zoekt moet je deze gozer is emailen

Johan heet ie:
info@bitaktus.nl

Hij kan altijd goedkoop aan dit soort rommel kopen :)
 
Al met al heeft de TS een punt, ik kom even met een verhaaltje over mijn brommerperiode (jar of 2 terug pas hoor :-)). Ik heb toen remblokken gehaald voor de voorrem van mijn Zundapp, daar rekende ik 14 euro voor af (twee blokken dus). Een maatje van me reed op een Aprilia RS50, die ging voor remblokken voor zijn achterrem, 39 euro. Goed een aprilia is natuurlijk een duur machientje vergeleken met die zundapp. Maar die remklauw had ik ooit vervangen en was dus exact dezelfde als die van de aprilia. Waar de 25 euro verschil vandaan komt weet niemand.
 
Hij doet er toch iets aan? Allereerst inventariseert hij de omvang van het probleem. Vervolgens kijkt hij of anderen dezelfde ervaring hebben.
Next step is zoeken naar inkoopkanalen.

Ik vind zelf ook onderdelen voor sommige merken reteduur. Ergens pakt iemand er een enorme marge op. Met banden is dat nu afgelopen, de meeste motorrijders hebben nu wel gezien dat je 30-50% goedkoper in kan kopen via internet. Het zoeken is nu naar een zelfde soort tussenhandelaar, maar dan voor remblokjes die bereid is om veel meer af te zetten tegen lagere marges. Ik heb het dan niet per se over goedkopere of slechtere merken, maar hetzelfde merk tegen een veel lagere prijs. We moeten ons alleen afvragen waar op dit moment de marge blijft zitten. Bij de dealer, importeur/groothandel of fabrikant? Is er iemand die weet hoeveel een dealer betaalt als hij remblokjes inkoopt?
Heb je deze tussenweg inmiddels toevallig al gevonden Bolski?

[me="Raphaël-s"]is opzoek naar nieuwe blokjes voor de GSX-R 600 srad 2001 :Y[/me]
 
Heb je deze tussenweg inmiddels toevallig al gevonden Bolski?

[me="Raphaël-s"]is opzoek naar nieuwe blokjes voor de GSX-R 600 srad 2001 :Y[/me]

Rustig aan, Bolski is de snelste niet. En het is pas vier jaar geleden he...


:+
 
eigenlijk zijn alle motorzaken oplichters ze willen geld verdienen aan onze hobby???
Het zou niet mogen gewoon een dealer zoeken die gratis werkt en alle onderdelen tegen inkoopprijs wil leveren.
Daar worden we allemaal blij van toch????????
Alleen de dealer niet maar dat is natuurlijk zijn probleem, moet hij maar geen dealer worden moet hij maar bij een baas gaan werken ( misschien ook een dealer??) en als dat ook een dealer is die echt niks wil verdienen om te kunnen leven dan krijgt hij ook geen salaris maar dat is toch zijn probleem??? toch?
Gaat hij bij de bakker werken maar ik weet toevallig een bakker die ook niets wil verdienen aan zijn klanten ( goede bakker ) en hij heeft het natuurlijk heel druk.
Maar zullen wij dan als motorrijders de levensonderhoud gaan betalen voor deze goede dealers en natuurlijk de bedrijfskosten dan hebben we tenminste voor weinig de remblokken.
Groeten een dealer die wel wat wil verdienen om te kunnen leven die daarom 8 dagen in de week aan het werk is en die bereid is om in de avonduren een ( betalende ) klant te helpen als en onverhoopt pech is op getreden en zich suf betaald aan bedrijfskosten en de blauwe enveloppen, maar die wel achter zijn werk staat.
precies we mogen niks verdienen ,dan kunnen we de tent beter sluiten
 
Ik sluit mij er helemaal bij aan. Onderdelen voor de motor zijn knijters duur! Zelfs 2dehands onderdelen kosten vaak de hoofdprijs.
 
Heren, dit is een topic van 4 jaar geleden. Was enkel benieuwd naar Bolski's verdere ervaringen en wellicht gedane zaken.
 
Ok ander voorbeeld:

Duo seat cover voor een ZX-6R:

125 euro

Kwaliteit me reet is gewoon duur. maar zo gaat het met alles. heb je een stukje plastic nodig: 2,5 euro. heb je een stukje plastic voor een Kawasaki ZX-6R nodig: hoofdprijs. zogauw het specifiek wordt word het gewoon duur.

ook zo'n mooie: paar gram koper: 1 euro. een kabeltje voor je televisie: 20euro.
 
Ok ander voorbeeld:

Duo seat cover voor een ZX-6R:

125 euro

Kwaliteit me reet is gewoon duur. maar zo gaat het met alles. heb je een stukje plastic nodig: 2,5 euro. heb je een stukje plastic voor een Kawasaki ZX-6R nodig: hoofdprijs. zogauw het specifiek wordt word het gewoon duur.

ook zo'n mooie: paar gram koper: 1 euro. een kabeltje voor je televisie: 20euro.

Uhhh in de tijd van SCART kwam er echt wel meer bij kijken om een signaal van bijvoorbeeld de DVD speler naar de TV te krijgen met minimale kwaliteit verlies. Dat hield wel wat meer in dan even een kabeltje draaien van koper.

Met de nieuwe HDMI kabels maakt het geen drol meer uit omdat die data digitaal wordt verzonden en al is valt de kwaliteit theoretische dan verschillend uit geen mens die het ziet.
 
Ik lees het al weer, een hoop nieuwer ondernemers hier die allemaal miljoenen gaan verdienen!
Productiekosten van niks, verkopen voor een hoge prijs KASSA
 
Laatst bewerkt:
Ja joh vooral die Gold Frenn nemen, zijn meer dan genoeg goede ervaringen van te vinden.
En dan win je wel een 10tje per blokje op de A merken
 
Remblokken kosten de fabriek idd niet zo veel maar hier komt er btw bij oplagkosten portokosten en de dealer heeft ze op voorraad en dat is ook voor een dealer een klein kapitaal.
Dit is dood kapitaal en kost ook geld maar de motorrijder wil niet lang wachten op zijn spullen dus men verwacht ook van de dealer dat deze een redelijke voorraad heeft.
Maar ook de ontwikkelingskosten en de machinerie om deze te maken moeten betaald worden.
De matriaal kosten zal wel niet zoveel zijn maar de ksten ervoor en erna.
Geldt ook voor een motor in onderdelen deze moeten gemaakt worden verpakt worden in een magazijn geplaatst worden etc.
Kuipdelen bv zijn goedkoop matriaal maar denk maar even aan de risico op beschadiging tijdens transport en het transport zelf, ga naar japan en haal ze zelf op.


_O- ja , op de [trap]fiets want anders beginnen we weer te zijken over de brandstofprijzen.

ik rijd sinds vorig jaar weer een beetje motor en vergeleken met een jaar of 23 geleden vind ik het wel meevallen met de prijzen van tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan