Ook recentelijk de gesinterde Brembo blokken vervangen door blokken van EBC met aramide (kevlar) vezels. Remt als een beest en is beter voor de schijven dan sinter metaal
Mmm, beetje vreemde opmerkingen hier en daar, remblokjes een paar stuivers te duur banden te duur.
We rijden een motorfiets die met zijn vele pk's met gemak ver over de 200km vliegt en gaan dan prijzen vergelijken met remmerij van een Renauld Kangoo???
Laten we gewoon dure remblokken monteren en veel te dure banden omleggen, maar is wel lekker veilig.
Nee dan win je ruim 50% op de A-blokken. Ik gebruik ze al geruime tijd en velen met mij en ze remmen zeeeeeeeeeeeer goed. Het probleem is dat veel mensen kuddedieren zijn en elkaar napraten zonder ze zelf ook maar ooit te hebben gebruikt.
Lees onderstaande test van 5 juni 2011 maar eens:
nee dan win je ruim 50% op de A-blokken. Ik gebruik ze al geruime tijd en velen met mij en ze remmen zeeeeeeeeeeeer goed. lees onderstaande ook maar eens even:
En 50%? EBC mag toch wel gezien worden als een A merk (misschien minder sportief dan Brembo, Lucas maar toch zeer goed) en wat betaalde ik bij een Nederlandse winkel voor 2 paar? 44 euro.
Goedkoopste die ik op Ebay kon vinden van GoldFren waren 40 euro, tja 44 en 40 dat scheelt inderdaad 50%.
Kan best dat GoldFren jouw prima bevallen maar er zijn op internet te veel halen te lezen van niet goed werkende blokjes dat ik liever 4 euro meer betaal voor EBC.
We rijden een motorfiets die met zijn vele pk's met gemak ver over de 200km vliegt en gaan dan prijzen vergelijken met remmerij van een Renauld Kangoo???
Laten we gewoon dure remblokken monteren en veel te dure banden omleggen, maar is wel lekker veilig.
En 50%? EBC mag toch wel gezien worden als een A merk (misschien minder sportief dan Brembo, Lucas maar toch zeer goed) en wat betaalde ik bij een Nederlandse winkel voor 2 paar? 44 euro.
Goedkoopste die ik op Ebay kon vinden van GoldFren waren 40 euro, tja 44 en 40 dat scheelt inderdaad 50%.
Kan best dat GoldFren jouw prima bevallen maar er zijn op internet te veel halen te lezen van niet goed werkende blokjes dat ik liever 4 euro meer betaal voor EBC.
Scheelt inderdaad geen 50% met EBC maar EBC gebruik ik juist niet meer omdat ik dit geen fijne remblokken vind, veel last van fading. Ik gebruikte eerst gesinterde remblokken van Brembo en deze zijn ruim 2x zo duur als gesinterde remblokken van Goldfren. Er zijn inderdaad negatieve verhalen te lezen op internet op Goldfren maar ook veel positieve verhalen. Ik trek liever mijn eigen conclusie dan andere na te praten en inmiddels gebruik ik ze al vele jaren en ook zeer intensief, nog nooit 1 probleem gehad.
En 50%? EBC mag toch wel gezien worden als een A merk (misschien minder sportief dan Brembo, Lucas maar toch zeer goed) en wat betaalde ik bij een Nederlandse winkel voor 2 paar? 44 euro.
Goedkoopste die ik op Ebay kon vinden van GoldFren waren 40 euro, tja 44 en 40 dat scheelt inderdaad 50%.
Kan best dat GoldFren jouw prima bevallen maar er zijn op internet te veel halen te lezen van niet goed werkende blokjes dat ik liever 4 euro meer betaal voor EBC.
EBC is wel degelijk een A merk. In US en UK het meest gebruikte remblok. TRW LUCAS is gelijk aan SBS. (net als Pirelli en Metzeler) 2 paar gesinterde blokken van EBC, dus de HH serie, voor 44 euro lijkt me sterk.
Zelf rijd ik met de EPHH serie van EBC op mijn Ducati 848. Voor mij geen andere remblokken meer. Origineel voorzien van Brembo straat versies maar die vind ik waardeloos.
EBC is wel degelijk een A merk. In US en UK het meest gebruikte remblok. TRW LUCAS is gelijk aan SBS. (net als Pirelli en Metzeler) 2 paar gesinterde blokken van EBC, dus de HH serie, voor 44 euro lijkt me sterk.
Zelf rijd ik met de EPHH serie van EBC op mijn Ducati 848. Voor mij geen andere remblokken meer. Origineel voorzien van Brembo straat versies maar die vind ik waardeloos.
Dat zeg ik toch. Maar dat waren inderdaad geen gesinterde blokken maar de kevlar (FA) serie. Dit omdat ik onder mijn ZZR 600 remklauwen van een VTR 1000 heb zitten die standaard al een stuk harder remmen, als ik gesinterde blokken zou gebruiken ben ik bang dat mijn schijf te snel zal slijten. TEMEER ik de eigenschappen van de kevlar blokken van EBC voor meer geschikt vind voor mijn straat gebruik dan de HH versie die je volgens EBC zelf nog moet warm remmen. Nee hoor bij mij rijden de gekken al direct voor de deur dus als ik wil stoppen moeten die blokken stoppen, dat ze op het circuit (waar ik nooit kom) wat eerder zouden faden neem ik dan voor lief.