remcilinders

PLR

meubilair
23 jan 2003
7.325
35
Da's afhankelijk van het probleem.
Als de zuiger blijft kleven door vuil of roest is complete demontage wel aan te raden:
druk een luchtpistool op de nippel en blaas rustig (!) de zuiger uit de klauw.
De remcylinder heb je dan eerst uiteraard in een oud vod gewikkeld zodat:

a) de remzuiger niet wegspringt (kan auw doen!) en
b) er geen vuil in de remcylinder komt.

Daarna goed schoonmaken,remzuiger controleren op slijtage en nieuwe afdichtingen monteren (niet echt duur).
Succes!
 

Mosseltje

MF veteraan
19 okt 2004
5.883
59
42
Breda
Mijn ervaring is dat je remcilinders het beste schoon kunt maken met fijn staalwol. Je kunt dan achter alle hoekjes vuil weg halen en je hoeft niet bang te zijn voor beschadigingen.
 

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
1.608
43
dongen
Uit mijn eigen ervaring: vergeet niet de groef in de cylinder, waarin de afdichtring ligt, goed schoon te maken. Daar zit vaak wat witte corrosie. Ik heb er een kleine schorevedraaier haaks voor omgebogen waarmee ik de groef (voorzichtig) uit kan krabben. Heb ooit eens voor de tweede keer ringen moeten kopen omdat ik die groef vergeten was.
 

GT 750J

MF veteraan
20 mei 2004
1.693
1
44
Zoetermeer
www.all-tech.nl
best moeilijk he, lezen

Dat heeft niks te maken met kunnen lezen of niet, heeft te maken met omschrijving van het gedeelte van de motor...

Je remklauw zitten remzuigers in..

Boven aan op je stuur zit je remcilinder met remolie reservoir, vandaar mijn vraag remklauw of remcilinder.

Heb al diverse REMKLAUWEN gangbaar gemaakt waar de REMZUIGERS van vast zaten. :Z
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.556
114
49
Tilburg
hehehehe wat een discussie allemaal weer.

heb ooit in het donker met een lampje van 40 watt mijn voorremklauwen schoongemaakt.
wat een karwei was dat. maar ik doe het elke keer als ik mijn remblokken vervang, dus zoveel moeite is het niet, tenzij het echt goed vast zit, maar dan is het zeker noodzakelijk
ik heb afgelopen week mijn achterremschijf ingevet :+ omdat hij klemde, en ik geen tijd had om dat probleem op te lossen. ik gebruik dat ding toch maar eens per jaar ofzo en zeker niet in noodsituaties
 

Zeldzame

Die hard MF'er
17 jun 2004
795
1
47
Smilde
Hoi

Even een tip:
Als je geen luchtpistool hebt
laat dan eerst je klauw aangesloten
zitten en knijp de rem in todat de zuiger
eruit plopt.

groet Zeldzame
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Hoi

Even een tip:
Als je geen luchtpistool hebt
laat dan eerst je klauw aangesloten
zitten en knijp de rem in todat de zuiger
eruit plopt.

groet Zeldzame
En als je wel een luchtpistool heb doe het dan ook zo.......gaat tenminste beheerst dan.
En als je een losse remklauw hebt met een vastzittende zuiger er in, draai dan de ontluchtsnippel open en pomp hem met een vetspuit vol met vet, dan valt de zuiger er ook zo uit.
 

Groen

Die hard MF'er
14 apr 2004
600
0
Veenendaal
Er zijn remcylinders (zitten in de klauw)
Er zijn remservo's of hoofremcylinder Zit aan het stuur.

Schoonmaken met remmenreiniger gaat perfekt.
Roest haal je weg met stalwol of fijn (300/400) schuurpapier.

Rubber manchet (ring) schoonmaken met remmenreiniger. Let op dat je em goed monteerd. Met de scherpe kant naar binnen.

afvullen en verversen met Dot 4
Verversen elke twee !!!!!!! jaar.

suc6
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Die ken ik ook alleen uit de tijd dat ik afst. bestuurbare auto's had, stuur en gas servo's. Die motortjes die je besturing en snelheid regelde.

Remvloeistof is toch iedere grote beurt OF elke 2 jaar?!
Exact.............of op een BMW met dat nieuwe integraal remsysteem zitten ze ook, maar om daar als leek aan te gaan lopen sleutelen lijkt me niet raadzaam. :)
 

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
1.608
43
dongen
Ik wissel de remvloeistof ieder jaar. Geeft weer zo'n lekker hard gevoel in je hendel en sinds ik dat doe heb ik ook nooit meer last van vervuilde remmen. Kost bijna niks, levert een boel op.