remmen ontluchten wat doe ik verkeerd?

pcseal

MF'er
10 okt 2005
57
0
purmerend
na gehele revisie van mijn voorremmen krijg ik geen druk op mijn remmen heb de splitter opengedraaid kwam alleen remolie uit heb toen geprobeerd druk op te bouwen en lucht er uit de remmen laten lopen komt nu alleen remolie uit maar kan nog steeds mijn handle naar achter trekken
ontluchten doe ik zo probeer druk op te bouwen ventiel los draaien tot dat de handle bijna tegen het stuur staat dat is toch de goede methode
groet bert
 
Wanneer je een waterpomptang nodig hebt om de zuigers in te drukken, kan je maar beter eerst de remmen reviseren. Normaal hoor je ze gewoon in te kunnen drukken met je duimen.
 
gisteren ook even kliene revisie gedaan op de twee 20 jaar oude remklauwen. De zuigers waren wat aangetast en erg vuil. E'n zat gewoon vast en ik remde dus met op die klauw met maar één zuiger. geen wonder dat de boel zo sompig en stroef aanvoelde...

Goed gepoetst met oa dreft en remmenreiniger en een schuursponsje; weer zo glad als babybilletjes.

Terug in de klauwen en dan lekker kloten met remvloeistof. Nu heb ik gelukkig zo'n setje waarmee je makkelijk kan onluchten (wat een schitterende uitvinding toch) en pompen maar.

Na het volledig doorspoelen met nieuwe dot 5.1, nog net niet genoeg druk. Hmmm. Bij pompen bouwde er wel druk op. Toen dacht ik nog aan onderstaande:
even je remhendel een nachtje vastzetten met een stukje touw.
en dan nog maals ontluchten

Ik heb de remhandel even 'opgepompt' en gisteravond met een tiewrapje vastgezet. En warempel: perfecte voorremmetjes!!

En ik kan je zeggen: dat zit toch echt lekkerder op de motor als je weet dat het allemaal netjes in elkaar zit, schoon is en goed werkt.
 
gisteren ook even kliene revisie gedaan op de twee 20 jaar oude remklauwen. De zuigers waren wat aangetast en erg vuil. E'n zat gewoon vast en ik remde dus met op die klauw met maar één zuiger. geen wonder dat de boel zo sompig en stroef aanvoelde...

Goed gepoetst met oa dreft en remmenreiniger en een schuursponsje; weer zo glad als babybilletjes.

Terug in de klauwen en dan lekker kloten met remvloeistof. Nu heb ik gelukkig zo'n setje waarmee je makkelijk kan onluchten (wat een schitterende uitvinding toch) en pompen maar.

Na het volledig doorspoelen met nieuwe dot 5.1, nog net niet genoeg druk. Hmmm. Bij pompen bouwde er wel druk op. Toen dacht ik nog aan onderstaande:Ik heb de remhandel even 'opgepompt' en gisteravond met een tiewrapje vastgezet. En warempel: perfecte voorremmetjes!!

En ik kan je zeggen: dat zit toch echt lekkerder op de motor als je weet dat het allemaal netjes in elkaar zit, schoon is en goed werkt.


vergeet de boutjes niet te poetsen, die bij de remmen zijn bruin voor je het weet.
 
jongens ze werken uitstekend heb alles weer leeggehaald zuigers aangedrukt olie er in nacht vastgezet met een ty ripe en ze werken uitstekend
heb ik hier weer wat geleerd nog bedankt en tot de volgende vraag
een beginnend sleutelaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan