54.000kmWat is de km-stand? Voor een 5 jaar oude fiets zijn die schijven wel redelijk op!
Gewoon eens met de dealer gaan babbelen, met een beetje coulance is vaak wel wat te regelen...
NOG een leuke iets:
die schijven slijten in het midden natuurlijk wel, maar er blijft wel zo'n randje staan op de schijf, waar de blokken niet raken.
Nou heb ik dat niet opgemeten, maar ik gok; dat als je een beetje snel die schijven opmeet, en je meet dus die rand, dat je dus wel 5.5 mm meet.
smurft ieredereen het nog?
groeten
misschien lust tie geen kaasAls je op die manier remschijven opmeet dan heb je er dus echt geen kaas van gegeten hé.
Ach, wat is het probleem? Hij breekt echt niet zomaar hoor. Kan misschien wel tot 2mm
54.000km
De remschijven kunne wel wat dunner, zeker met een niet zo sportieve rijstijl.
Zonder berekeningen etc denk ik dat de schijven tot 3,8 mm mee kunnen maar dan moeten ze ook echt vervangen worden.
De remschijven kunne wel wat dunner, zeker met een niet zo sportieve rijstijl.
Zonder berekeningen etc denk ik dat de schijven tot 3,8 mm mee kunnen maar dan moeten ze ook echt vervangen worden.
Olijfolie uit olijven, waar denk je dat motorolie van gemaakt word.
Sorry hoor, maar het is totaal niet interessant wat voor rijstijl iemand heeft.
Het gaat juist om de "oh-holy-fock-situaties", zoals vanuit een brave 120km/u naar nul in no time.
Gewaagd hoor: zomaar iets uit je duim zuigen over remmen terwijl een ander ermee rijdt
Olijfolie uit olijven, waar denk je dat motorolie van gemaakt word.
wat dacht je van babyolie...
Ik rij zelf ook met (achter 4 mm) zelfs blokkerend remmen gaat uitstekend, o.k. de achterrem is niet zo zwaar belast als de voorrem maar daar heb (ik) er twee van.
moet zeggen dat dit een beetje vreemd klinkt, als jouw tollerantie voor je achterremschijven 3.8mm is en je hebt er nog 4mm opzitten is dat idd geen probleem, zelfs al zijn ze origineel 1 meter dik, is de tolerantie 4.1mm en zit je nu op 4mm heb je kans dat je schijven door bijv de hitte bij het rijden kromgaan zonder dat je er iets vreemds mee doet tevens het risico dat een schijf te heet word en daardoor NIET meer remt bij een (nood)stop lijkt me geen leuk vooruitzicht. Ik snap daarom ook waarom de TS hier even mee langs de dealer gaat.Ik rij zelf ook met (achter 4 mm) zelfs blokkerend remmen gaat uitstekend, o.k. de achterrem is niet zo zwaar belast als de voorrem maar daar heb (ik) er twee van.
oooohh, dus omdat jouw achterrem wat dunner is, maar wel binnen de toleranties, vind jij het wel een goed advies om iemand anders met te dunne schijfen te laten rijden?
zal wel rekenmachine logica zijn