En omdat jij denkt dat het 'massaal' gebeurt geef je ongegrond je mening over een mp advertentie? Het enige wat ik wil zeggen is dat ik die werkwijze gewoon afkeur en heb mijn ervaringen daarvoor gegeven zodat je wellicht wat met meer gefundeerde redenen iets probeert te weerleggen. Ik geef je alleen wat meer praktijk ervaring-informatie voor je detective-rol.Mooi verhaal maar mij heb je niet overtuigd
Ik denk dat er wel degelijk geld te verdienen valt met gesjoemel en dat het ook massaal gebeurt, vooral met import.
Werkwijze.........................
En omdat jij denkt dat het 'massaal' gebeurt geef je ongegrond je mening over een mp advertentie? Het enige wat ik wil zeggen is dat ik die werkwijze gewoon afkeur en heb mijn ervaringen daarvoor gegeven zodat je wellicht wat met meer gefundeerde redenen iets probeert te weerleggen. Ik geef je alleen wat meer praktijk ervaring-informatie voor je detective-rol.
Daarnaast zijn er ook zeer veel eerlijke import-handelaren (en zoals ik al eerder schreef is import een must om aan de vraag in NL te voldoen) die op deze manier bij voorbaat al een oordeel mee krijgen. Dit doet mij weer denken aan de kleine groep motorrijders zonder demper die het verpesten voor de rest...
Ik weet niet wat dit toevoegt maar dat is geen nieuws. Wat wel toevoegt is dat er jaarlijks ongeveer 20000 motoren geïmporteerd worden, waarvan zeker 90% en misschien wel 99% gewoon via dealers en importeurs de nette weg volgen, veelal boekjes aanwezig etc. Probeer hier nu aub serieus die kleine groep te vinden en geen spoken te jagen die er niet zijn.
Goed nieuws voor de nieuwe motorrijders!
Ik hoop dat ze dan ook de import-motoren hierin gaan opnemen.
Een Duits wrak wat hier wordt geïmporteerd, dat die wordt vergeleken met de laatste Tüv-km-stand.
Veel imports blijken dan ineens NIET meer 35k te hebben gelopen.
Ik vind de motor er erg netjes uitzien voor zijn leeftijd en km-stand. Als je gaat kijken natuurlijk even de dot code bekijken en de staat van banden en ketting.Hoi allemaal,
Ik heb mijn ogen laten vallen op deze Suzuki V-strom. Ik hoop morgen te gaan kijken. Home Nu Motorrijden.
Ik vind hem er zelf eigenlijk wel goed uitzien en heb net de dealer gebeld om wat vragen te stellen. Ik vroeg naar de staat van de banden, ketting, en remschijven. Daar werd wat ontwijkend op geantwoord, maar hij gaf wel aan te garanderen dat ik de komende 6 duizend kilometer er geen onderhoud aan heb. Onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld. Hij heeft nu ongeveer 33k op de teller, bij 24k was de laatste beurt. Ik heb ook nog gevraagd of het mogelijk is te zien of de kleppen gesteld moeten worden omdat dit vrij kostbaar kan zijn. Hij zei dat het onmogelijk was dat te achterhalen.
Wat denken jullie? Alvast veel dank!
Hoi allemaal,
Ik heb mijn ogen laten vallen op deze Suzuki V-strom. Ik hoop morgen te gaan kijken. Home Nu Motorrijden.
Ik vind hem er zelf eigenlijk wel goed uitzien en heb net de dealer gebeld om wat vragen te stellen. Ik vroeg naar de staat van de banden, ketting, en remschijven. Daar werd wat ontwijkend op geantwoord, maar hij gaf wel aan te garanderen dat ik de komende 6 duizend kilometer er geen onderhoud aan heb. Onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld. Hij heeft nu ongeveer 33k op de teller, bij 24k was de laatste beurt. Ik heb ook nog gevraagd of het mogelijk is te zien of de kleppen gesteld moeten worden omdat dit vrij kostbaar kan zijn. Hij zei dat het onmogelijk was dat te achterhalen.
Wat denken jullie? Alvast veel dank!
Veel dank! Stelt deels gerust. Als bij 24k kleppen moeten worden gesteld dan zou dat toch wel haast gebeurd zijn bij de 24k beurt. Anders zou het wel heel toevallig zijn..
Als het klopt wat jij zegt RG-gamma dat onderhoudsintervallen om de 6k zijn dan heb ik wel de vraag waarom er bij 30k geen beurt is geweest..
Nog belangrijker is controleren wat er is afgesproken ook echt gedaan is,daar word ook genoeg mee gerommeld om daar extra op te letten.Sowieso vaag al een motorzaak normale vragen ontwijkend beantwoord.
KM stand past wel bij zijn leeftijd, gemiddeld wordt er 3k per jaar gereden met een motor. Dus bij 11 jaar is 33k niet gek. En als hij inderdaad van iemand is geweest die 3k per jaar rijdt, kan hij makkelijk er zo netjes uitzien.
Ik weet niet hoe makkelijk de klepspeling te controleren is bij dit type motor, maar als dat bij 24k gebeurd is hoeft dat ook niet natuurlijk. En inderdaad in het boekje kijken waar het onderhoud gebeurd is en even bellen. Dan ben je weer wat wijzer.
Als je er serieus op verder gaat, bespreek dan duidelijk wat de afleverbeurt inhoudt.. daar verschillen de meningen ook wel eens over.
Sowieso beter een motor te kopen redelijk dicht bij je in de buurt als je niet particulier koopt,anders moet je iedere keer een rot eind rijden als er watVeel dank allemaal voor jullie constructieve meedenken! Ik vind het nog maar lastig. Ik ben een absolute leek en moet best een stuk reizen om naar die motorzaak te komen en kan voor deze afstand denk ik ook geen kennis meekrijgen voor een tweede set ogen. Ik kreeg bij het telefoongesprek niet per se gelijk een goed gevoel, en zie dat jullie ook wat aarzelingen hebben, ook ten aanzien van prijs. Sommige van jullie zeggen dat er voor deze beurt sowieso wel een grote beurt + kleppen stellen bij mag. Maar ik zie op de site dat er überhaupt geen beurt bij komt als ik hem koop. Ik vind de garantie op 6000 km geen extra onderhoud vervelend, opnieuw vanwege de afstand en omdat ik liever gewoon wegrijd met een motor waarvan ik WEET dat die goed is ipv dat ik straks mogelijk toch gelijk de remschijven mag vervangen en dan opnieuw naar Tilburg kan rijden.
Moeilijk moeilijk. Ik ga er nog ff over denken.
Je wilt weten wat de staat is van de ketting en banden is. Dat zegt niet direct veel over de staat van de motor.Hoi allemaal,
Ik vroeg naar de staat van de banden, ketting, en remschijven.
Onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld.