Rijbewijs gehaald :) .... motor?

Ik zou gewoon voor een 750 gaan, heb ik ook gedaan.
Zijn iets rustiger te rijden dan de 600; meer vermogen ter beschikking, dus je bent snel genoeg. Na een korte tijd wen je (snel) :9 aan de motor.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je hem beheerst, dat weet ik ook wel!

Eindejaarsuitkerinkje en kopen, nu is de tijd, staan nog wel leuke (oude) moto's op het net.
 
Ik zou gewoon voor een 750 gaan, heb ik ook gedaan.
Ik vind dat ik zelf nog niet genoeg ervaring heb voor zo'n (in mijn ogen tochwel) zware motor.... ik heb namelijk al een paar rare stunts uitgehaald op mijn 500cc lesfietsje. En als ik al een onprettig gevoel krijg als ik op mn motor stap dan is dat volgens mij vragen om moeilijkheden..... dus ik houd het voorlopig maar even bij een lichter fietsje denk ik. Als ik dan (ooit) iets meer vertrouwen krijg in mezelf ga ik wel over op een iets 'meer' motor.


Ohwja.... moet natuurlijk ook binnenkort ff een proefritje maken, want ik ben niet echt erg klein ofzo (ommenabij de 100kg/volgens paspoort 1.88m).... hopen dan maar dat ik erop pas (evt. met bijrijder). Als ik er niet op pas gaat natuurlijk het hele feest niet door :P
 
Wat je dus eigenlijk bedoelt, is dat je je niet safe voelt op de moto?
Dan zou ik nog wat "doorlessen" evt op eigen moto?
Lijkt me geen fijn gevoel, (ken het niet) en zou ik wat aan (laten) doen ;)
 
Ten eerste gefeliciteerd!

Ten tweede: koop een motor waar je een goed gevoel bij hebt. Als jij een zware motor (qua pk's) niet ziet zitten, dan moet je dat ook niet doen!

Met je lengte kan je ook eens kijken naar all-roads; Tenzij je natuurlijk perse een supersport wilt. Wendbaar en snel zat. Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met mijn 2e hands BMW-tje uit 1995. Lekkere motor om mee te beginnen. Ook kan je denken aan een oude Honda Transalp uit begin '90-jaren, zijn iets goedkoper en goede exemplaren te krijgen voor redelijk geld. edit: kijk b.v. hier even: 2e hands transalp
 
Wat je dus eigenlijk bedoelt, is dat je je niet safe voelt op de moto?
Tis niet zo zeer dat ik me niet safe voel... maar... laten we maar zeggen dat als ik een keer een 'beetje' boos ben (wat nogal eens gebeurt) dat ik dan met mn onervarenheid erbij beter af zal zijn op een motor met ietsje minder power (niet dat ik mezelf op n 400 niet naar het hiernamaals zou kunnen rijden ofzo, maar alle kleine beetjes helpen wel zeg ik altijd maar) :P ...
 
Op maandag 08 december 2003 22:13 schreef Snarfman het volgende:
Met je lengte kan je ook eens kijken naar all-roads...
Ik ga wel een keer lekker testrijden op alles wat ze bij safe hebben staan (om daar vervolgens doodleuk geen motor te kopen..... foei, das niet netjes van me }) ).. Mocht ik niet passen/lekker kunnen zitten op een supersport dan zullen uiteraard ook alle andere typjes de revue passeren... Iig bedankt voor de tip.

En nogmaals bedankt allemaal voor feli :) .
 
Gaat juist allemaal om "gevoel van" controle en idd beheersing.
Bocht te hard induiken of achter aso koekblik aan; om bestuurder te wijzen op gebrek aan rijvaardigheid og IQ, gaat zelfs met 250'je nog!

Beheersing; de bij mij niet-aanwezige eigenschap om niet aan het recherhandvat te rukken, elke keer als t (schijnbaar) mogelijk is!


By da way, met mijn 190 cm's pas ik prima op mn gixxertje
 
Op maandag 08 december 2003 22:25 schreef newbee het volgende:
.... of achter aso koekblik aan; om bestuurder te wijzen op gebrek aan rijvaardigheid og IQ, gaat zelfs met 250'je nog!
Helaas, helaas... mijn 250je topt net onder de 100 kpu (en dan is berg-af, met wind mee, bumper2bumper met n snellere bike en met n heleboel geduld), dus buiten de bebouwde kom wordt t moeilijk om auto's bij te houden....
 
Ik ben 1.88 en pas goed op een ZXR400 en een VFR400. Vroeg het me ook af maar heb gepast, en de benen vallen goed weg in de motor. Beetje achter het ruitje kruipen en geen probleem :)
 
Ik ben 1.88 en pas goed op een ZXR400 en een VFR400. Vroeg het me ook af maar heb gepast, en de benen vallen goed weg in de motor. Beetje achter het ruitje kruipen en geen probleem :)
Dat zou dan moeten passen... en niets persoonlijks hoor, maar ik probeer t toch ff zelf ;) Bij Safe Almelo staat er nog eentje dus dan is die dit weekend de pineut....
 
Ik ben 1.88 en pas goed op een ZXR400 en een VFR400. Vroeg het me ook af maar heb gepast, en de benen vallen goed weg in de motor. Beetje achter het ruitje kruipen en geen probleem :)

Ik zou eerst voor een licht rijbewijs gaan, maar heb toen toch maar even afgewacht tot ik mn zware rijbewijs kon halen. Ik had op de beurs in Utrecht vorig jaar al even gepast op een zxr400, m.i. pastte dit perfect. Ik ben ook 1m88 en weeg een kleine 75 kilogram. Nadat ik toch mn zware rijbewijs haalde, heb ik het maar eens geprobeerd op 600-tjes (thundercat en de zx6-r die ik uiteindelijk ook heb gekocht). Het zit voor mij veel lekkerder, en eigenlijk besef ik nu wel dat de zxr400 toch wel een beetje krap was geweest. Mn benen vielen wel in de uitsparingen, maar ging allemaal maar net aan. Eigenlijk was die gewoon een beetje te klein, daar kwam ik pas achter toen ik op de zx6-r zat (die wel helemaal geweldig zat). Ik denk dat ik zeker geen uur zal kunnen rijden op de 400.
De verkoper raadde het me ook meteen af, die zij dat ik er eigenlijk toch wel te lang voor was.
Je moet het natuurlijk zelf proberen, en dan vooral ook proefrijden, maar met jouw lengte en gewicht zal ik toch zeker een 600 aanraden..
Inderdaad wat iedereen zegt, rustig wennen en je verstand gebruiken. Gaat allemaal best. Ik weet dat ik de motor nog lang niet helemaal gebruik, maar ik vind dit totaal geen probleem. Komt allemaal vanzelf wel. Ik vind de ZX6-R ook op wat lagere snelheid heel goed rijden.
Succes ermee, en nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
 
Bedankt voor de tip, ik zal wel even een 400tje aanpassen morgen. Als dat echt veel slechter bevalt dan die Thundercat waar ik vorig weekend op heb gereden dan weet ik het wel ;) Het is precies hoe je het zegt; je moet er niet alleen op kunnen zitten, je moet er ook lekker op kunnen zitten. Ik ga wel een beetje proberen en passen... ik wil namelijk wel een bike waar ik gewoon lekker op kan rijden.
Deze garage slaper heb ik nog staan van m'n ex-vrouw, gaat dus veel te goedkoop de deur uit !
Daar zal ik zeker even een kijkje nemen.. (niet dat ík zon motor zoek, maar een vriendin van mij uit Leiden ziet vast wel meer brood in die motor). Ik denk alleen niet dat zij er 1000 euro voor overheeft ;) ....
 
Ik ben in mijn motorloopbaan altijd voor een behoorlijke hoeveelheid pk's gegaan (begonnen op 900). Dacht dat dat zaligmakend was, totdat......... ik een paar jaar geleden met een paar maten een weekendje Eifel ging doen en een van die maten een geleende FZR400 bij zich had (hij dacht dat hij met zijn Superstock-R1 zonder kenteken de Eifel niet zou halen). Wij schamperen natuurlijk, en op de snelweg kon hij soms ook niet echt meekomen als het boven de 200 ging.

Maar toen de bergweggetjes kwamen was hij niet meer uit je spiegel weg te slaan. En nadat ik eindelijk was overgehaald om ook een stukkie op dat "damesfietsje" plaats te nemen was ik voorgoed genezen. De andere 2 (een R1 en mijn Mille) moesten alle zeilen bijzetten om me bij te houden, en dat lag niet aan hun rijcapaciteiten.... Je kun gewoon een veel groter deel van de capaciteiten van zo'n fietsje benutten, waardoor je op dat soort wegen (en daar draait het bij motorrijden tenslotte om) je je met een veel natuurlijker, bij zijn omgeving passend voertuig voortbeweegt, i.p.v. steeds maar voorzichtig met je rechterhandje moeten zijn, want dat haalt de gang er dus uit.

Dus 400 supersport :} :} :} , ook voor gevorderden.

O ja, ben 1,87 en 100 kg, en het paste prima, al heb ik op mijn Mille wat meer ruimte.
 
Vanmiddag naar Safe geweest om eens even een paar bikies aan te passen.... Mijn eerste slachtoffer was de ZXR400.... en wat heb ik gelachen! Misschien als ik 5 jaar yoga ga doen en mn oksels eens goed scheer dat ik er dan wèl oppas...
O ja, ben 1,87 en 100 kg, en het paste prima,
Was ik misschien nog vergeten te vertellen; ik heb nogal absurde (bijna vrouwelijke) lichaamsverhoudingen, als in; jack maatje 48, broek maatje 54.... Dat ging dus niet passen... Die uitsparingen in de tank (waar denk ik je knieen onder horen te passen) hielden ongeveer op waar mn knieen begonnen.... Een VFR400 heb ik helaas in de showroom niet kunnen ontdekken, en dus ook niet kunnen proberen...
Na deze lichte afgang met de ZXR400 (jammer, want tis een vet mooie fiets :( ) ben ik maar meteen verder gegaan naar de 600/750jes om deze te proberen. Met pijn in mn hart heb ik de SRADjes maar links laten liggen (die ga ik toch nooit kunnen betalen) en heb ik oa een ZXR750 (zwart/roze.. hmmmm) een Thundercatje (ik kon het niet laten) en een RF600R geprobeerd, en die laatste ga ik nu denk ik voor. Ik vind 't namelijk een erg leuke fiets (die Testarossa™-gaten aan de zijkant zijn lijp) en hij is ook erg mooi geprijsd. Ik heb al een beetje rondgekeken op 't forum en het enige echte grote nadeel dat ik heb kunnen vinden van die fiets is het benzineverbruik.... maar dat overleef ik denk ik wel want ik rijd alleen voor mn plezier. Voor ritjes met een doel heb ik altijd mn auto nog. Dus, mocht je nog zon RF-beestje over hebben in 't rood/geel die alleen maar stof staat te verzamelen op zolder en dus voor een mooi prijsje weg mag dan hoor ik het graag.
 
Was ik misschien nog vergeten te vertellen; ik heb nogal absurde (bijna vrouwelijke) lichaamsverhoudingen, als in; jack maatje 48, broek maatje 54.... Dat ging dus niet passen... Die uitsparingen in de tank (waar denk ik je knieen onder horen te passen) hielden ongeveer op waar mn knieen begonnen....

Tja, dan lukt het niet. Bij mij precies anders om. Korte pootjes, lang bovenlijf. Postuur voetballer zegmaar, kan alleen niet voetballen....

Heb helaas geen RF over, wel een Mille R die er over denkt van baasje te wisselen.

Succes ermee!
 
Een beslissing is gemaakt, een motor is gekocht. Ik ben nu de trotse bezitter van een '93 FZR1000exup. Ik kwam deze toevallig tegen voor een mooi prijsje, en zoals al eerder vermeld; op een 600/750 kun je jezelf ook makkelijk dood rijden, dus waarom dan niet meteen een 1000cc!
Errug lekker fietsje verder, vandaag ff lekker wat kilometertjes gemaakt, en al was het weer zwaar kl*te ik heb er van genoten. Ik moet nog wel een beetje wennen aan zon zware fiets maar rechtdoorrijden heb ik al aardig onder de knie al zeg ik het zelf :9 (Nu nog bochten leren maken :+ ). Er komt slecht weer aan, dus kan ik mn FZR mooi klaar gaan maken voor de zomer (hij heeft lichte kuipschade, dus moet nog schuren en spuiten enz, enz....).
Iedereen nog bedankt voor alle tips/adviezen en tot op de weg! :]
 
Ik dacht in je eerste bericht, die is gek motor knijpen |(

Nu denk ik het nog steeds gelijk een 1000 :+


Neee, ligt aan het rechterhandje veel plezier ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan