Rijbewijs gehaald :) .... motor?

Ik ben op een Honda CBR1000 begonnen.
Gaat best. Je wilt 'm toch heelhouden?
Nou, dan rijd je dus echt wel voorzichtig!

Succes met je bike!
 
Ik zou echt niet op een 400 beginnen, ben zelf op me 750 begonnen en ben achteraf erg blij dat ik niet voor een 400 heb gekozen, snelheid wend snel en dan wil je weer harder!!! en harder en harder

/edit
FZR 1000 :9~ Zit eraan te denken om de zomer vakantie een jaartje op te schuiven en dan een FZRrrrrrrr1000 te kopen!!

Veel plezierrrrrrr ermee!! PICCIES PICCIES PICCIES :+
 
Ik ben op een Honda CBR1000 begonnen.
Gaat best. Je wilt 'm toch heelhouden?
Nou, dan rijd je dus echt wel voorzichtig!
...

Geloof me, als het glad/nat is wil je in een boch niet achter me zitten (145 pk + brakke pirelli dragon + lage temperatuur + nat wegdek + zeer maffe en brede voorband en velg + niet echt 100% balhoofd + beginnende bestuurder = :? ). De motor heeft dan wel lichte schade, maar ik wil hem inderdaad toch maar liever niet neerleggen... Het is dan ook nog niet echt een rijd-motor, voorlopig is het een sleutel-projectje. De ritjes die ik maak gaan inderdaad gewoon errug rustig...

Op maandag 02 februari 2004 17:05 schreef Redline Rider het volgende:
Veel plezierrrrrrr ermee!! PICCIES PICCIES PICCIES :+

Veel plezier gaat helemaal lukken, maar helaas helaas, mijn fietsje is nog lang niet foto-waardig (kuipschade rechts en mist een spiegel enz...), en het zal denk ik ook nog wel even gaan duren voordat mn fietsie er mooi uit komt te zien, want ik wil hem eerst 'technisch goed' maken. Hij loopt erg schor (zelfs voor n FZR), schakelt niet super en heeft nog een paar andere kleine kuurtjes. Ze heeft al aardig wat kilometers op de teller staan, dus een complete revisie heeft ze wel verdiend.. De volgende dingen staan onder andere nog op het schema, en dit hoop ik voor het eind van de zomer allemaal gedaan te hebben (typte hij optimistisch):

Motorblok gaat eronder weg en helemaal uit mekaar;
-magnaflux inspectie
-cilinderkop ontkolen
-kleppen inslijpen
-nieuwe pakkingen
-nieuw luchtfilter
-nieuwe bougies enz.
-kleppen stellen & carburateurs synch.
-compressiecontrole
Versn.bak revisie;
-nieuwe schakelvorken (2e versn moet gefixed) (evt nieuwe bak YZF750R)
-nieuwe tandwielen (evt nieuwe bak YZF750R)
Plastics;
-spiegels met knippers
-kuipje schuren, knipperlicht-gaten opvullen, spuiten (kleur ben ik nog niet uit)
-nieuw donker ruitje
Overig
-nieuwe steuntjes/schakelprutjes/stuurdingetjes (ga ik zelf maken)
-nieuwe banden (2x Pilot Road of BT020)
-nieuwe balhoofdlagertjes
-nieuwe voorvelg
-boel nieuwe veertjes, plaatjes, ringetjes en vloeistoffen
Ennehh.... misschien een R6 kontje als ik na dit hele verhaal nog zin en tijd over heb ;) ...

uhm.. en nog een paar meer dingen maar daar kan ik nu zo niet opkomen.
Om alvast 'koop dan een nieuwe' voor te zijn, ik vind sleutelen, knutselen en prutten gewoon ook erg leuk om te doen *D , en ik vind het ook wel een beetje bij het motorrijden horen....
Maar zodra ze klaar is zal ik zsm een paar plaatjes ergens op MF strooien...
 
Ik heb ook in December vorig jaar me rijbewijs gehaald en wou niet zwaarder als een 600, maar kwam bij toeval een Suzuki GSX-R 750 tegen en heb die toen gekocht.. Bevalt tot nu toe prima, maar ja wat kan je zeggen na 200 KM...
haha
 
Ik heb ook in December vorig jaar me rijbewijs gehaald en wou niet zwaarder als een 600, maar kwam bij toeval een Suzuki GSX-R 750 tegen en heb die toen gekocht.. Bevalt tot nu toe prima, maar ja wat kan je zeggen na 200 KM...
haha

Achja, ik liep mijn FZR1k ook zomaar tegen het lijf. Leek me een erg leuk project-fietsje. Ik heb er inmiddels 1000 kilometertjes op gemaakt in ongeveer een week (hij heeft ook een week bij de dealer gestaan voor een kleine reparatie) en het bevalt me eigelijk bestwel. Ik had gedacht dat een 145pk fiets toch wel moeilijker zou zijn om te besturen... Maar het valt nog wel hard mee eigelijk. Ik moet gewoon een beetje opletten wat ik doe...
Jij ook nog veel veilige kilometers met je 750!
 
Op maandag 02 februari 2004 23:02 schreef 1nt3rfe4r het volgende:Geloof me, als het glad/nat is wil je in een boch niet achter me zitten (145 pk + brakke pirelli dragon + lage temperatuur + nat wegdek + zeer maffe en brede voorband en velg + niet echt 100% balhoofd + beginnende bestuurder = :? ). De motor heeft dan wel lichte schade, maar ik wil hem inderdaad toch maar liever niet neerleggen... Het is dan ook nog niet echt een rijd-motor, voorlopig is het een sleutel-projectje. De ritjes die ik maak gaan inderdaad gewoon errug rustig...Veel plezier gaat helemaal lukken, maar helaas helaas, mijn fietsje is nog lang niet foto-waardig (kuipschade rechts en mist een spiegel enz...), en het zal denk ik ook nog wel even gaan duren voordat mn fietsie er mooi uit komt te zien, want ik wil hem eerst 'technisch goed' maken. Hij loopt erg schor (zelfs voor n FZR), schakelt niet super en heeft nog een paar andere kleine kuurtjes. Ze heeft al aardig wat kilometers op de teller staan, dus een complete revisie heeft ze wel verdiend.. De volgende dingen staan onder andere nog op het schema, en dit hoop ik voor het eind van de zomer allemaal gedaan te hebben (typte hij optimistisch):

Motorblok gaat eronder weg en helemaal uit mekaar;
-magnaflux inspectie
-cilinderkop ontkolen
-kleppen inslijpen
-nieuwe pakkingen
-nieuw luchtfilter
-nieuwe bougies enz.
-kleppen stellen & carburateurs synch.
-compressiecontrole
Versn.bak revisie;
-nieuwe schakelvorken (2e versn moet gefixed) (evt nieuwe bak YZF750R)
-nieuwe tandwielen (evt nieuwe bak YZF750R)
Plastics;
-spiegels met knippers
-kuipje schuren, knipperlicht-gaten opvullen, spuiten (kleur ben ik nog niet uit)
-nieuw donker ruitje
Overig
-nieuwe steuntjes/schakelprutjes/stuurdingetjes (ga ik zelf maken)
-nieuwe banden (2x Pilot Road of BT020)
-nieuwe balhoofdlagertjes
-nieuwe voorvelg
-boel nieuwe veertjes, plaatjes, ringetjes en vloeistoffen
Ennehh.... misschien een R6 kontje als ik na dit hele verhaal nog zin en tijd over heb ;) ...

uhm.. en nog een paar meer dingen maar daar kan ik nu zo niet opkomen.
Om alvast 'koop dan een nieuwe' voor te zijn, ik vind sleutelen, knutselen en prutten gewoon ook erg leuk om te doen *D , en ik vind het ook wel een beetje bij het motorrijden horen....
Maar zodra ze klaar is zal ik zsm een paar plaatjes ergens op MF strooien...


Met al die dure vervangen/investeringen had je misschien meteen een tweedehands R6 uit '99 op de kop kunnen tikken voor +- 6000 euri?

iig veel plezier, en idd het aantal cc's zit MEESTAL tussen je oren, behaalve bij het uitgaan van een bocht (let op je gas!).

Ride safe bro! :]
 
Met al die dure vervangen/investeringen had je misschien meteen een tweedehands R6 uit '99 op de kop kunnen tikken voor +- 6000 euri?

iig veel plezier, en idd het aantal cc's zit MEESTAL tussen je oren, behaalve bij het uitgaan van een bocht (let op je gas!).

Ride safe bro! :]

Stja, de reparaties zijn inderdaad niet echt cheap... maar ik heb nou eenmaal geen 6000 euro, laat staan de helft. Mn FZR heeft al met al 1600 gekost, en aan onderdelen denk ik met 4 a 500 euro rond te komen (veel imitatie onderdelen en dingetjes van de sloop). Dan zou ik voor ongeveer 2k een motorisch vrij goede fiets hebben, en dat is denk ik niet verkeerd... Als ik dan zin en tijd over heb kan ik daarna aan het uiterlijk van mn fiets gaan beginnen (handig joh, zo'n spuiterij en werkplaats op de uni waar je als student *gratis* gebruik van mag maken *D ). Dingen zoals cilinders ontkolen, magnafluxen, kleppen inslijpen en meer van die meuk kun je zelf best cheapy doen. En zoals ik al zei vind ik het ook gewoon leuk werk...

En over dat bochtengebeuren.... ik pas zeker wel op. Ik heb nu al een paar keer gehad dat t achterwiel van mn motor op het rechte stuk ineens opzij ging bij lekker gas... als me dat in een bocht overkomt ben ik de lul, dus uit-accelereren zit er nog maar ff niet in voor mij ;( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan