mean-machine
uut Ee
En niemand heeft hem een Hayabusa aangeraden.. Gek..
Nee, kan niet meer. De rode Busa's zijn uitverkocht!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En niemand heeft hem een Hayabusa aangeraden.. Gek..
Tuurlijk, het is gewoon een zware fiets. Maar hij doet het ook gewoon op dat soort wegen. En ja 't is niet voor niets dat al die echte berggeiten in Frankrijk en Spanje veelal op lichte 250/400'tjes rijden natuurlijk, dat gaat allemaal soepeler en sportiever, en 't is ook niet voor niets dat ik een FJR1300 koos voor 160 km snelweg-WW over de A10 en de A1 per dag. Als ik in de Alpen zou wonen zou ik die 1000 of 1300 nooit hebben gekocht Ik bedoel alleen dat het voor die enkele keer ook prima te toen is, en dat het zeker niet zo is dat 'ie geen leuke bochtjes kan rijden, het is alleen wat harder werken dan met een lichtere.Ik de alpen was ik aan het duwen en trekken aan het ding. Wat niet hoeft met mijn ZR7 of Sportster.
Dat sowieso.Een beginner op een 1000? Waarom niet. Als t maar ok voelt en fijn rijdt.
Ik zou zelf zeggen, ga voor een technisch ok fiets, en doe wat ervaring op. Het blijkt dat het toch even duurt, paar jaar en paar motoren, voordat je het gevonden wat een goede klik maakt.
Nee, kan niet meer. De rode Busa's zijn uitverkocht!
En die andere zijn zo langzaam dat je net zo goed op een cbr600 kan gaan rijden.
Even zonder dollen. Als je net begint met motorrijden is elke motor meer dan genoeg.
Eigenlijk als je al een tijdje motorrijd is ook elke motor meer dan genoeg. Mensen denken vaak dat een motor met weinig vermogen niet leuk kan zijn, maar je hoeft niet de straatstenen uit de grond te trekken om met plezier te kunnen motorrijden. Ik rij een motor die gezien wordt als "langzame beginnersmotor" en volgens mij zijn tot nu toe alleen Tesla's sneller geweest.
Mijn huisgenoot dacht ook minimaal 100 pk nodig te hebben.. Die heeft op advies van mij een SV650 gekocht, en rijdt daar met meer dan gewoon plezier mee rond.
Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, de alternatieven:
Bandit 600
RF600
GS500 (om kapiteinkoek tevreden te stellen)
NTV650
GSX600F
SV650
Ik begon met een Honda CBF600S en dacht dat mijn volgende stap een 1000+ cc wordt, maar nee. Morgen haal ik mijn nieuwe Honda CRF250 Rally op! Ik heb het echt zat met vier cilinders. Je kan ervan genieten alleen als je knalt, en dat kost veel geld in Nederland en is ook hartstikke gevaarlijk. Ik besliste ermee te stoppen toen ik de fysieke mogelijkheden van mijn banden begon te overschrijden. Ik wil gewoon rustig rijden, maar vier cilinders zijn daarvoor niet bedoeld. Er is weinig zo saai als vier cilinders volgens verkeersregels te rijden.~
Ik begon met een Honda CBF600S en dacht dat mijn volgende stap een 1000+ cc wordt, maar nee. Morgen haal ik mijn nieuwe Honda CRF250 Rally op! Ik heb het echt zat met vier cilinders. Je kan ervan genieten alleen als je knalt, en dat kost veel geld in Nederland en is ook hartstikke gevaarlijk. Ik besliste ermee te stoppen toen ik de fysieke mogelijkheden van mijn banden begon te overschrijden. Ik wil gewoon rustig rijden, maar vier cilinders zijn daarvoor niet bedoeld. Er is weinig zo saai als vier cilinders volgens verkeersregels te rijden.
En wat heb je die eerste jaren met je 600 gedaan ?(want die beviel je dus toch goed, anders had het niet zo lang geduurd)Voor mij zal dit wel 1 van de belangrijkste redenen zijn om een 1000 te kopen bij een volgende motor. Inmiddels gaat het soms best vervelen op zo'n zenuwachtige 600cc bij 130 km\s (7000+ rpm) tijdens het woon \ werk.
Het heeft wel de nodige jaren (en verschillende motoren) geduurd voordat het is gaan vervelen. Dat is zo iets dat je moet ervaren denk ik.
Fun factor is nu niet het belangrijkste lijkt me (alhoewel ik op mijn 4 cilinder 700 CC Yamaha uit 1986) meer dan genoeg fun heb.Ik zie niet in waarom je een betere rijder zou worden als je op een 600cc zou beginnen. ik heb vanmiddag nog eens wat bochtjes gepakt met mijn CBR1000F uit 1987 en ondanks hij wat log aanvoelt ga ik er op het scherpst van de snede maximaal door.rijd overal hard door en ik slalom met 120 langs de pijlen op de weg en rijd iedereen zoek op dat ding.een hoge funfactor moet je zelf voor zorgen.
En waarom ben ik op mijn 48pk eencylinder dan nooit op een bochtig traject door een 1000cc ingehaald. Dat ligt niet aan mijn rijkwaliteiten.Ik zie niet in waarom je een betere rijder zou worden als je op een 600cc zou beginnen. ik heb vanmiddag nog eens wat bochtjes gepakt met mijn CBR1000F uit 1987 en ondanks hij wat log aanvoelt ga ik er op het scherpst van de snede maximaal door.rijd overal hard door en ik slalom met 120 langs de pijlen op de weg en rijd iedereen zoek op dat ding.een hoge funfactor moet je zelf voor zorgen.
En waarom ben ik op mijn 48pk eencylinder dan nooit op een bochtig traject door een 1000cc ingehaald. Dat ligt niet aan mijn rijkwaliteiten.
Het kan natuurlijk dat de snelle jongens altijd andere trajecten rijden. Het is niet dat ik nu zo een geweldige rijder ben hoor. Maar als je op het scherpst rijdt moet je er voorbij komen anders benut je het potentieel van je motor niet.
Je rijdt op het scherpst van jouw kunnen en niet op dat van je motor. De ketting breekt op de zwakste schakel dus als je een keer teveel doorhaalt in toeren met je 1000cc ben jij de beperkende factor waardoor je een crash maakt met alle gevolgen van dien. Snap je het nu?
Het is nog steeds een vrij land, dus rij wat je wil. Maar dit is wat ervaren motorrijders je kunnen vertellen die hebben leren rijden. Volgas rechtuit hoort daar niet bij dat kan een aap ook.
Een motor verveelt alleen als je altijd maar weer dezelfde route rijdt. De fun zit vooral in het ontdekken van nieuwe wegen en touren.
Jou zullen ze niet op een circuit zienEen motor verveelt alleen als je altijd maar weer dezelfde route rijdt. De fun zit vooral in het ontdekken van nieuwe wegen en touren.
Ik denk dat je voor jezelf ook moet kijken of je een 1,2 of 4 cilinder motor wilt.