Rijden op v-power?

tvl2000

MF veteraan
1 mei 2006
1.503
3
Omgeving Rotterdam
Facebook
Instagram
Had een vraagje, ik heb eeb suzuki gsx-r 750W uit 1994 gekocht maar vroeg mij af of ik zomaar V-power kan gaan tanken? Iemand ervaring hiermee?
 
Wat jij zegt klopt, olie boven de zuiger zal verbranden!

Maar de cilinderwand loopt bij mijn motor ook door onder de zuiger, en normaal gesproken zit er een olie-film tussen de zuiger en de wand, en juist die film verdwijnd door de reinigers in de benzine!

Het is niet mijn bedoeling om hier in een eindeloos welles / niettes te belanden, ik dacht ik heb dit een keer gelezen misschien kan er iemand wat mee.
 
Aaah, een cola/chips topic!

Ik heb een keer een uitgebreide test gelezen in een Duits motorblad, waarbij ze drie motoren op de testbank hebben gezet en nog wat vaklui hadden geraadpleegd. Ik herinner me dat alleen de Harley er 3 pk meer uitperste met V-power. De andere twee (een BMW boxer en nog en andere fiets) hadden geen vermogenswinst. Dat was met de Duitse 100 oktaan-versie. Een gerenommmeerde Duitse tuner stelde wel dat hij kon zien wanneer er V-power gebruikt werd in de motor. Die bleef dan duidelijk schoner volgens hem.

Dat die auto's wel vermogenswinst hebben kan komen doordat ze een motormanagement hebben dat ontsteking en inspuiting aanpast aan de brandstof.

Ik stook in mijn brikken ook V-power. Kost me 50 euri's per jaar. Mijn GT had regelmatig last van vuiltjes in de carb's. Meestal loste dat wel op door even flink doortrekken. Sinds ik Pura en daarna V-power gebruik heb ik er geen last meer van. Ik geloof niet in sprookjes maar het geeft een goed gevoel. En daarvoor vind ik 50 euri's niet te veel.
:)

Volledig mee eens :}

Ik heb ook een test gezien die ze in Duitsland met een Audi A8 gedaan hebben waarbij vier cylinders op normale en de andere vier met V-Power werden gevoed.
Na 10.000 km. was het verschil in vervuiling van kleppen en uitlaatspruitstuk goed zichtbaar.
De in/uitlaat trajecten van de vier cylinders die met V-Power waren gevoed zagen eruit alsof de motor nog niet had gelopen 8-)
De andere vier waren duidelijk zwart en licht vervuild :Y

Zelf heb ik ook altijd de Shell Pura gebruikt toen die werd verkocht en meteen nadat de V-power op de markt kwam hierop over gegaan.

Ook in het koekblik V-Power Diesel. En dat is zeer goed merkbaar in optrekken *O*
(VW Passat Variant TDI 110PK)
Ik had na het tanken van die diesel een iets hoger verbruik!

Heb daarom contakt gehad met de klanteninfo van Shell en werd doorverbonden naar het laboratorium in België...
Daar kreeg ik te horen dat het komt omdat er meer lichte delen in de brandstof zitten waardoor er een betere en schonere verbranding plaats vindt.

De verklaring was duidelijk (en achteraf klopt het ook wel):

Omdat u waarschijnlijk sneller optrekt (automatisch door de betere verbranding) ligt het verbruik ook iets hoger.
Als u rustiger zou optrekken zal het verbruik op dezelfde waarde terug komen.

Verder werd nog opgemerkt dat het reinigende effect na het overschakelen op V-Power pas na een paar duizend km. merkbaar zou zijn.
 
Dit is de xxxxx keer dat ik de topic V Power tegenkom.

Oud verhaal in een nieuw jasje. De zoveelste geldklopperij.

Ik heb er ook een.

In de winkel verkopen ze nu het vier granen ei.
Hoera voor de kip hij krijgt nu vier granen ????

Voorheen kregen ze voer dat bestond uit minimaal twaalf verschillende.

Voer is nu goedkoper het ei duurder. En de handelaar?? (Lacht zich een bult)
 
Dit is de xxxxx keer dat ik de topic V Power tegenkom.

Oud verhaal in een nieuw jasje. De zoveelste geldklopperij.

Ik heb er ook een.

In de winkel verkopen ze nu het vier granen ei.
Hoera voor de kip hij krijgt nu vier granen ????

Voorheen kregen ze voer dat bestond uit minimaal twaalf verschillende.

Voer is nu goedkoper het ei duurder. En de handelaar?? (Lacht zich een bult)
Ik weet niet wat voor kip jij hebt rondlopen? :P
Maar eieren van een hij zijn zeker geldklopperij ;)
 
Sinds een paar maanden doe ik tijdens het tanken Ignishion in mijn tank, bij euro95(98 kan ook). Ik reed gem. 1 p 17 nu ruim 1 op 18,5. scheelt toch bijna 9%. Dat voor een motor van 16 jaar oud met carburateurs en ruim 70.000 km op de teller.

heb in mijn auto vroeger ook wel ultimate en v-power getankt. Kwam dan toch wel een stukje verder. Maar dit werkte alleen goed bij een dieselmotor. Tot ik laatst bij een tankstation een flesje van dit spul zag staan. Ik heb het in mijn auto gegooid ( 1 op 4000) en merkte al vrij snel dat de motor rustiger liep( dacht eerst aan wishfull thinking). Bij het tanken bleek ik gewoon 10% minder te verbruiken. Daarna in de motor geprobeerd en ook hier bespaarde ik brandstof.

Omgerekend kost dit mij 1,6 cent per liter maar bespaar ruim 15 cent aan brandstof.

vergeleken met mijn ex diesel auto bespaarde ik op ultimate 6 cent. Zou met ignishion 9 cent zijn. ( ze hebben ook een dieseluitvoering hiervan blijkt.)

hier heb ik meer info gevonden: www.ignishion.info
 
gebruikte eerst altijd pura prima brandstof blok blijft veel sconer door betere verbranding, pura werd vervangen door v power idem dito je merkt het ook dat je een betere gasreactie hebt en schonere bougies en minder koolafzetting met pura circa 80000km gereden en met v power 60000km beide blokken hoefde ik ook nooit olie bij te vullen tussen twee beurten
 
Ik tank het liefste V-power met mijn motor. Gewoon vanwege de reinigende eigenschappen van dit spul.
Maar.. waar tank je V-power? Hehe, bij de Shell pomp natuurlijk!
Dus, via de Shell-site gekeken (via de station-finder) waar het dichtst bijzijnde shell station is.
Het bleek vlakbij te zijn, in mijn eigen woonplaats. Even langsrijden dus..... helaas, dit tankstation is geen Shell station meer. De volgende dan maar (+/- 8 km rijden).... helaas dat was ook geen Shell station meer.
Dat vond ik vreemd, dus even een mailtje naar Shell gestuurd, waarom de 'station-finder' nog steeds deze pompstations aangeeft.
Geen antwoord gekregen maar een paar weken later kreeg ik een grote enveloppe van Shell. Daarin zat geen briefje maar een wegenkaart van Nederland met daarop alle Shell stations aangegeven.

Inderdaad, ook degene die ik reeds bezocht had stonden er op! Ze maken dus reclame voor niet-Shell stations!

Uiteindelijk blijkt het dichtsbijzijnde Shell station +/- 16 km vanaf mijn huisadres te liggen.
Dan wordt het toch lastig hoor, om V-power te (blijven) tanken.

16 km rijden om voor 10 a 12 euro te tanken............
 
IMHO is het allemaal een kwestie van marketing en naamsbekendheid...... cognitieve desonantie heet dat dan geloof ik.....

Iedereen hier kotst op lidl en aldi olie, ondanks het feit dat het gewoon aan alle specificaties voldoet (nu heb ik het niet over jama norm) en ondanks het feit dat deze producten regelmatig topposities scoren bij testen....

Valvoline is in de US een topmerk, krijgt hier geen poot aan de grond, en staat vaak gewoon in de supermarkt.

Hetzelfde geld voor de benzines....
Vervang een deel van de duur verkrijgbare benzine voor chemische bestanddelen, vertel erbij dat het zo goed is voor de motor , en de mensen gaan het geloven. Voor de ene maakt het niets uit, voor de andere gaat ie zelfs slechter lopen, en weer anderen zweren dat het beter is, en ze hebben allemaal gelijk.
Dat heeft te maken met de verbrandingssnelheid en ontstekingstijdstip, maar als je ontsteking optimaal wordt afgesteld voor de juiste brandstof, dan zul je allemaal je voordeel eruit verkrijgen, ook met gewoon euro 95
 
Iedereen hier kotst op lidl en aldi olie, ondanks het feit dat het gewoon aan alle specificaties voldoet (nu heb ik het niet over jama norm) en ondanks het feit dat deze producten regelmatig topposities scoren bij testen....
Lidl is SJ <-- *O* 15W40 , Aldi SG <-- |( 15W40. Beiden 5 liter voor iets van 7 euro. :+
 
IMHO is het allemaal een kwestie van marketing en naamsbekendheid...... cognitieve desonantie heet dat dan geloof ik.....

Iedereen hier kotst op lidl en aldi olie, ondanks het feit dat het gewoon aan alle specificaties voldoet (nu heb ik het niet over jama norm) en ondanks het feit dat deze producten regelmatig topposities scoren bij testen....

Valvoline is in de US een topmerk, krijgt hier geen poot aan de grond, en staat vaak gewoon in de supermarkt.

Hetzelfde geld voor de benzines....
Vervang een deel van de duur verkrijgbare benzine voor chemische bestanddelen, vertel erbij dat het zo goed is voor de motor , en de mensen gaan het geloven. Voor de ene maakt het niets uit, voor de andere gaat ie zelfs slechter lopen, en weer anderen zweren dat het beter is, en ze hebben allemaal gelijk.
Dat heeft te maken met de verbrandingssnelheid en ontstekingstijdstip, maar als je ontsteking optimaal wordt afgesteld voor de juiste brandstof, dan zul je allemaal je voordeel eruit verkrijgen, ook met gewoon euro 95


Dat lidl en Aldi aan bepaalde eisen voldoet, betekent niet dat het net zo goed is als de olie van een topmerk( bijv. Mobil1). Weet zelf dat mobil1 echt zorgt voor een goter aantal gereden km per liter brandstof. En ik, ben niet de enige die dit heeft ervaren.
Daarnaast is de sj en sg code een minimum waarde waaraan moet worden voldaan.

Dat valvoline niet serieus genomen wordt komt omdat ze juist in de bouwmarkt en supermarkt wordt aangeboden. Verder heeft Valvoline het nadeel dat het niet onder een brandstofmerk valt.

Zou een moderne auto met alle computers en sensoren niet zichzelf nauwkeurig af kunnen stellen? Zeker met de wetten en eisen vanuit de EU? Lijkt mij wel. Daarnaast zijn wij laatst bij een bedrijf geweest die heel goed kan kijken naar verbrandingen in de verbrandingsruimte. De man daar deed dit al ruim 20 jaar en had nog nooit een zo mooie verbranding gezien als een brandstof met ignishion toevoeging.
Das dus de mening van een expert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan