Nee, het gaat bergaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, het gaat bergaf.
@ Dré Pistolet ben je zo geboren of ben je door de samenloop van omstandigheden in je leven zo geworden ? Want dan heb je namelijk een excuus en kun je er niets aan doen.
Ben je ervan overtuigd dat je het verschil merkt als iemand anders de tank voor je vol gooit? Als je niet weet wat er in zit?In mijn motor gaat voornamelijk 'witte pomp', afgewisseld met Tango. Die enkele keer dat ik BP Ultimate 98 of Shell (gewoon) tank, is er wel degelijk een verbetering in trekkracht te voelen.
Niet vergeten dat er verschil kan zitten in de hoeveelheid benzine die je krijgt voor een 'liter'. Brandstofpompen mogen een kleine afwijking hebben. Er schijnt mee gerommeld te worden. Staat op de website van Radar of Kassa ook wat over.
Daar heb ik ook wel eens mijn twijfels bij,gewoon keer steekproef nemen met jerrycan waar je het niet vertrouwd,opgelost,verschil menigvoudigen met je volle tank.
Maar de vraag.
Ik rij gemiddeld 1:33 (lichte motorscooter he hihi)
Tijdens de tourrit met club 600 km op 1 dag gedaan,warm weer,lange afstanden en doordat je met club rijd allemaal matige snelheden.
Resultaat ?
1:43,2 !!!!!!!!! haha,nieuw recort
Geen reet met de benzine te maken,wel het rechterhandje en de lange afstanden en warme weer.
Met warm weer is er een minder grote luchtdichtheid = minder zuurstof per aangezogen luchthoeveelheid.
Dus met minder warm weer zou je nog zuiniger moeten kunnen rijden...
Inderdaad, dit heeft hoogstwaarschijnlijk een groter effect op het verbruik, dan het verminderde vermogen door zuurstof armere inlaatlucht.Kleinere luchtdichtheid is minder weerstand, DE veroorzaker van verbruik.
.
Inderdaad, dit heeft hoogstwaarschijnlijk een groter effect op het verbruik, dan het verminderde vermogen door zuurstof armere inlaatlucht.
Ik heb dit ooit gevraagd aan een docent die gasturbines én aerodynamica doceerde.
Weerstand is alles als het op verbruik aankomt.
Vooral van jouVeel nuttige info hier verder
Maar ik heb geen zin om Shell te sponsoren (idd BP is ook niet fris).
Uiteindelijk komt het idd allemaal uit dezelfde opslagtank hier bij de Shell (Pernis). Ik zie regelmatig de rijen tankwagens staan.
Alleen de toevoegingen verschillen, de 'basisbenzine' is gewoon hetzelfde.
Ja zo zuinig als in de zomer zal ik nooit rijden in de winter.
Luchtweerstand is alles denk ik,niet voor niets dat vliegtuigen hoog vliegen,daar ijlere lucht en dus minder weerstand wat tot behoorlijk minder verbruik lijd.
Daar is de lucht dan weer wel veeeeeeeeel kouder dan op zee niveau en veel minder zuurstof en toch verbruiken ze op grote hoogte veel minder door de mindere luchtweerstand.
De nieuwste generatie kleine honda motoren (125 cc) hebben ze ook weer zuiniger weten te krijgen door het gebruik van lage weerstand lagers en zuiger/krukas.
Weerstand is alles als het op verbruik aankomt.
Tja, ik ben een paar dagen naar de Ardennen geweest en toen ging mijn motor ook van 1 op 16 naar 1 op 19.
Moet ik daaruit concluderen dat mijn motor zuiniger loopt op Belgische benzine?
Nee, de wegen in belgie zijn zo oud en daardoor zo glad dat je veel minder rolweerstand hebt. Daarnaast heb je tijdens de kuilen in de weg eventjes 0 rolweerstand... tel maar op.Tja, ik ben een paar dagen naar de Ardennen geweest en toen ging mijn motor ook van 1 op 16 naar 1 op 19.
Moet ik daaruit concluderen dat mijn motor zuiniger loopt op Belgische benzine?
Nee, dat je te weinig lange stukken rijd.Tja, ik ben een paar dagen naar de Ardennen geweest en toen ging mijn motor ook van 1 op 16 naar 1 op 19.
Moet ik daaruit concluderen dat mijn motor zuiniger loopt op Belgische benzine?
Ik rijd alleen maar lange stukken, geen woon-werk.Nee, dat je te weinig lange stukken rijd.