Rijontzegging topic

Dat meen je niet, :z O-) :X [meen je dit nu en ben je echt zo stom]



aan de ene kant vind ik het wel humor omdat het mijn rijbevoegdheid niet is die verspeeld wordt, :') :')

aan de andere kant voor degene die je eventueel aanrijdt die gun ik het absoluut niet :X :N :N

Ik rijd elke dag mensen aan, jij ook?

En als ik een keer zonder pasje de weg op ga vergeet ik helemaal hoe ik moet rijden :+

Slim is het niet, gezien het nu een misdrijf is. Als je iemand aanrijd zal je verzekering wel netjes uitbetalen maar de schade gewoon op de TS verhalen, en TS zal dan een tijdje( 5 jaar volgens mij) nergens meer voor fatsoenlijke prijzen verzekerd kunnen worden. Dan praten we volgens mij over 175 euro per maand voor gewoon WA.
 
Ik rijd elke dag mensen aan, jij ook?

En als ik een keer zonder pasje de weg op ga vergeet ik helemaal hoe ik moet rijden :+

Slim is het niet, gezien het nu een misdrijf is. Als je iemand aanrijd zal je verzekering wel netjes uitbetalen maar de schade gewoon op de TS verhalen, en TS zal dan een tijdje( 5 jaar volgens mij) nergens meer voor fatsoenlijke prijzen verzekerd kunnen worden. Dan praten we volgens mij over 175 euro per maand voor gewoon WA.



5 jaar? maak daar maar ff wat meer van.
enig idee wat de kosten kunnen zijn? daar kan je de rest van je leven financiéle last van hebben, zie lichamelijke letsel> je rijdt iemand een rolstoel in....
ALLE kosten zullen op jouw [proberen] verhaald gaan worden ook al zat je wel/niet fout.


anyhoe, ik hoop dat het een grap is van TS [leuke grap] :') [zeker niet als het zo triomfantelijk gesteld wordt]
want anders kan ik idd geen enkel sentiment opbrengen voor rijden zonder rijbevoegdheid. Hij pleegt nu een misdrijf, en dit wordt ook zo gezien in een rechtszaal MOCHT er wat gebeuren.


Begrijp me goed, ik heb zelf ook wilde jaren gekend [was zeker niet braaf] maar rijden zonder rijbewijs/verzekering? dat nooit.

wel opgevoerd/weleens geen wegenbelasting/APK ff wat te laat, op 't randje zeg maar ;) :]



Aan TS is het hier om zelf te bepalen al dat het een grap is/was of dat ie het echt heeft gedaan.


zie ook dit> FOK.nl cookie-informatie
rijbewijs ingevorderd en toch gaan rijden, staande gehouden : Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) • Flitsservice.nl
 
Laatst bewerkt:
Wat een keiharde topic, zeg...
Jullie lijken wel Amerikanen, zoals jullie elkaar te lijf gaan.
Ik begin te vermoeden dat TS jullie gewoon zit op te jennen en zich ziek lacht om al die verontwaardigde reacties.
Ik heb het hier wel gezien.... doei !


ik hoop echt dat ie niet zo'n stomkop is. O-)
 
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nu al vaak zat aangegeven dat zodra ik in bewoonde gebieden kom ik me wel gewoon aan de snelheid houd, juist vanwege onvoorspelbare dingen als kinderen. Als jij jouw kinderen op een N-weg of snelweg laat spelen, dan zou dat meer zeggen over jou dan over mij :+

Schadevrij rijden heeft overigens niks met snelheid te maken, al mijn crashes waren op lage snelheid (30 iemand reed op mij in en 50 grind in de bocht ).

Overigens, mijn ouders weten wat voor risico's ik neem met motorrijden, daarom moest ik alles zelf betalen, maar ze weten ook dat het mij ontzettend veel plezier in het leven geeft.

Gevaar hoort er gewoon bij. Ik snap mensen die AL het gevaar uit hun leven willen hebben dan ook niet, want dan leef je gewoon om oud te worden en niet om te leven.

Maar op n wegen rijden wel tieners die van of naar school rijden, die houden ook nog slecht rekening met het overig verkeer, zelfs als het technisch niet jouw schuld zal zijn ( op snelheid na dan) als je er een dood rijdt vergeef je het je zelf nooit meer ( tenminste als je enigzins menselijkheid in je lichaam hebt)

Even over je schade's, moet je bedenken, jij hoeft niet eens te hard te rijden om het spul kapot te rijden.

Het zal je ouders veel rust geven wetende dat jij je zelf met plezier op een boom te pletter gereden hebt denk ik.

Moet je luisteren, ik probeer gewoon op een normale manier te leven, je moet plezier in je leven hebben, daarom rij ik ook motor.
Maar dat wil niet zeggen dat zodra ik op de motor ga zitten dat ik mijn verstand uit zet, ja ik rij ook wel eens te hard, maar zeker niet meer dan 30 km per uur, daarboven wordt geregistreerd maar meestal gewoon net iets vlotter dan het overig verkeer.
en ik heb mijn rijbewijs wel nodig voor mijn beroep.
Overigens maak ik mij niet zorgen over jouw veiligheid.
Maar je zal het nog steeds niet begrepen hebben denk ik.
 
Maar op n wegen rijden wel tieners die van of naar school rijden, die houden ook nog slecht rekening met het overig verkeer, zelfs als het technisch niet jouw schuld zal zijn ( op snelheid na dan) als je er een dood rijdt vergeef je het je zelf nooit meer ( tenminste als je enigzins menselijkheid in je lichaam hebt)

N-wegen waar ik rijd hebben gewoon gescheiden fietspad. Degene die dat niet hebben mijd ik gewoon op drukke dagen, zoals vandaag. Dat was geen doen op die 60 wegen waar fietsers 2 aan 2 van beide kanten komen, of hele colonnes wielrenners. Gewoon lekker een lege N-weg opgezocht met gescheiden fietspad en heerlijk uitgeleefd. Ik word ook een beetje gek van alsmaar dat "als dit, als dat, als zus, als zo". Als je straks bovenaan de trap uitglijdt en met je hoofd op de rand valt heb je ook weinig meer te vertellen, als er straks een gek opstaat in de bioscoop en iedereen neerschiet ben je ook hartstikke dood.

Daarom moet je als motorrijder ook anticiperen en vooruit kijken. Zie je een fietser die af kan gaan slaan (kruising bijvoorbeeld) of een auto die de weg op kan draaien omdat die je niet gezien heeft of simpelweg omdat die niet kijkt, dan gaat het gas eraf. Op plekken waar geen kruisingen zijn gaat het gas er weer goed hard op.

Met 50km/h kun je ook iemand doodrijden als je bijvoorbeeld even niet oplet, of iemand over het hoofd ziet.


Even over je schade's, moet je bedenken, jij hoeft niet eens te hard te rijden om het spul kapot te rijden.

Daarom, wat zou het uitmaken of het kapot gaat met 50 of 150 :+

Het zal je ouders veel rust geven wetende dat jij je zelf met plezier op een boom te pletter gereden hebt denk ik.

Ik denk toch wel dat ze ondanks de emoties op het moment toch wel inzien dat ik dan toch nog een "vol" leven heb gehad.

Moet je luisteren, ik probeer gewoon op een normale manier te leven, je moet plezier in je leven hebben, daarom rij ik ook motor.
Maar dat wil niet zeggen dat zodra ik op de motor ga zitten dat ik mijn verstand uit zet.

Ik ook niet hoor, motorrijden moet je met 100% aandacht doen, anders gaat het mis

ja ik rij ook wel eens te hard, maar zeker niet meer dan 30 km per uur, daarboven wordt geregistreerd maar meestal gewoon net iets vlotter dan het overig verkeer.
en ik heb mijn rijbewijs wel nodig voor mijn beroep.

Ik heb mijn rijbewijs daar dus niet voor nodig en heb voorlopig nog gratis OV, dus voor mij is er meer marge :+

Overigens maak ik mij niet zorgen over jouw veiligheid.

Mooi, gelukkig doe ik dat wel. Volledig leren pak, rugprotector, nieuwe en goed gesmeerde ketting, banden altijd in orde. Je moet wel onnodige risico's vermijden O-)

Maar je zal het nog steeds niet begrepen hebben denk ik.


Mwah, ik denk het wel, alleen rijd ik dan waarschijnlijk net even sneller dan jij en dat maakt het "gevaarlijk". Je kan niet met 2 maten meten want wie zegt dat "maar 30km/h te hard" ook niet fors te hard is? Verschil in remweg is enorm, dus als er iemand oversteekt dan vergeef je het jezelf nooit meer :+

Ik had overigens een tijdje terug op de motorbeurs de simulator van het KNMV geprobeerd. Ondanks dat ik te snel reed op plekken kon ik door goed anticiperen alle aanrijdingen voorkomen. Zag er ook genoeg die met normale snelheid die dingen over het hoofd zagen. Nu wil ik niet zeggen dat ik een superieur anticipatievermogen heb, maar je hoeft niet te snel te gaan om ongeluk te veroorzaken met rampzalige gevolgen, even niet opletten kan hetzelfde doen.

Als je je motor kent en je eigen kunnen, dan kun je op straat nog best 160 op een 60 weg rijden zonder het te bont te maken
 
Zoals TS het meldt doet het mij ook vreemd over komen. En ben geneigd om ook te zeggen, eigen schuld dikke bult.

Echter vind ik de manier waarop er tegenwoordig omgegaan wordt met snelheidsovertredingen zwaar overdreven. Je wordt direct behandeld als zware crimineel. En echte criminelen zoals winkelovervallers komen er af met een boete van plus minus E 200,-

Maar goed, in deze is alles een cliché en al tig keer voorbij gekomen op dit mooie forum :Y
:^ 100% wat ik wilde zeggen mooi verwoord :)
 
Jaarlijks overlijden wereldwijd meer mensen in het verkeer dan in heel wereldoorlog twee -O-
En bij die ongevallen gaat het 93 procent om menselijk falen , het voertuig 3 procent en de omgeving ook 3 procent. En dan heb je nog 1 procent waarin opzet in het spel is.

Conclusie is dat we nog veel moeten leren met zijn allen. ;)

:N

WO2: 60 miljoen doden. Da's 50 keer zoveel als het jaarlijks aantal verkeersdoden wereldwijd.
 
En vanavond op wegmisbruikers die kutpolen kwamen ermee weg omdat ze zogenaamd geen geld bij zich hadden en ook niet op hun rekening. Namen ze die kerel z'n rijbewijs in. Hij ging terug naar polen, hij zou z'n rijbewijs terug krijgen als die 700 euro betaalde. Net alsof die dat gaat doen als hij weer in polen is. Daar vraagt ie gewoon een nieuw rijbewijs aan, polen kunnen dus straffeloos 200 rijden. En jan met de pet wordt genaaid. Kloteland geen goed woord voor over. De gestapo is er niks bij die politei van tegenwoordig.

als ik mike the bike was zou ik lekker in polen gaan wonen. zal die zich wel lekker thuis voelen denk ik.
 
5 jaar? maak daar maar ff wat meer van.
enig idee wat de kosten kunnen zijn? daar kan je de rest van je leven financiéle last van hebben, zie lichamelijke letsel> je rijdt iemand een rolstoel in....
ALLE kosten zullen op jouw [proberen] verhaald gaan worden ook al zat je wel/niet fout.


anyhoe, ik hoop dat het een grap is van TS [leuke grap] :') [zeker niet als het zo triomfantelijk gesteld wordt]
want anders kan ik idd geen enkel sentiment opbrengen voor rijden zonder rijbevoegdheid. Hij pleegt nu een misdrijf, en dit wordt ook zo gezien in een rechtszaal MOCHT er wat gebeuren.


Begrijp me goed, ik heb zelf ook wilde jaren gekend [was zeker niet braaf] maar rijden zonder rijbewijs/verzekering? dat nooit.

wel opgevoerd/weleens geen wegenbelasting/APK ff wat te laat, op 't randje zeg maar ;) :]



Aan TS is het hier om zelf te bepalen al dat het een grap is/was of dat ie het echt heeft gedaan.


zie ook dit> FOK.nl cookie-informatie
rijbewijs ingevorderd en toch gaan rijden, staande gehouden : Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) • Flitsservice.nl


"wel opgevoerd/APK ff wat te laat"


Dat zijn toch ook redenen voor de verzekeraar om niet te hoeven betalen?
 
Heb je stukje even gekopieerd en aangepast naar de werkelijke situatie (vet gedrukte zijn jouw uitspraken), geeft toch een iets ander beeld. Hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn (zal ook wel niet) maar voor de goede orde en voordat je gaat drammen dat ik wellicht nooit in Duitsland rij zeg ik er maar bij dat 90 % van mijn kilometers in Duitsland verreden worden.

B-Wegen in NL = 80 km/h soms 60 km/h
B-Wegen in NL = soms 80 km/h meestal 60 km/h

B-Wegen in DE = 100 km/h soms 70 km/h of 60 km/h of 50 km/h
B-Wegen in DE = 100 km/h, snelheidsbeperkingen bij kruisingen en andere plaatsen waar snelheidsbeperking wenselijk is, verder gewoon honderd dit in tegenstelling Tot Nederland waar hele wegen naar 60 gereduceerd zijn.

Snelweg in NL = 120 soms 100
Snelweg in NL = soms 120 soms 100 of nog idioot en onlogisch lager.

Snelweg in DE = onbegrenst of 130 of 120 of 100 :')
Snelweg in DE = overwegend onbegrensd, snelheidsbeperkingen over het algemeen bij verstedelijkte gebieden en veel verkeer door bv industrie.

Weet neit hoor, maar echt grote verschillen zijn er allen op de snelweg :) Want daar mag je in Duitsland (gelukkig) nog op behoorlijk wat stukken onbeperkt hard rijden :) Veder is het buiten de bebouwde kom ongeveer gelijk aan NL. Behalve op de doorgaande wegen, daar zit je inderdaad 20 km/h harder dan in NL :)

De verschillen zitten zowel op de snelweg als op B-wegen, of vind je het verschil tussen 60 - soms 80 (NL) en 100 (D) op B-wegen verwaarloosbaar ? Conclusie betreffende snelwegen mag je verder zelf invullen.

En BTW, je bent zo'n moraalridder en jij houd je netjes aan de snelheidsbeperkingen die ''we'' hebben besloten aan ''onszelf'' op te leggen en morgen komt er een ambtenaar die vind dat die snelheid best wel naar 30 mag. Vind je het dan nog steeds prima omdat ''wij'' dat besloten hebben ?

zo kan ik 't ook, gewoon delen weglaten... In NL hebben wij ook nog gewoon N-wegen waar 100 gereden mag worden, te herkennen aan de mooie groene lijntjes.
 
Hier nog een prima voorbeeld van hoe we in Nederland perfect veilige wegen verneuken: Motorrijders Actie Groep - Home (dank aan drinky)

Drempels in de bocht is ook een goede :r .


Verhaal rammelt aan alle kanten. Journalist heeft verhaal geschreven op een melding van iemand zonder ter plekke te kijken wat het is.
Er ligt geen drempel, er liggen geen straatstenen. Gewoon wat verfwerk en een stuk asfalt.

EgbertO
 
Laatst bewerkt:
"wel opgevoerd/APK ff wat te laat"


Dat zijn toch ook redenen voor de verzekeraar om niet te hoeven betalen?


nee, :/



APK heeft niets met je verzekeringspolis te maken, echter als blijkt dat het ongeval is gebeurd door technische mankementen/nalatigheid kan er een onderzoek ingesteld worden, maar hoeft niet.
Dan moet nog bewezen worden dat het daar door komt, en met een APK mag je er 3 mnd over de datum heen zitten..

APK staat iddg niet direct gekoppeld aan je verzekering, als je dat bedoelt.


Opvoeren? was in de brommertijd :]
 
zo kan ik 't ook, gewoon delen weglaten... In NL hebben wij ook nog gewoon N-wegen waar 100 gereden mag worden, te herkennen aan de mooie groene lijntjes.

In de afgelopen 2 jaar ben ik die nog niet tegengekomen. Voorheen lagen ze er wel, nu zijn ze allemaal pleite :')
 
Verhaal rammelt aan alle kanten. Journalist heeft verhaal geschreven op een melding van iemand zonder ter plekke te kijken wat het is.
Er ligt geen drempel, er liggen geen straatstenen. Gewoon wat verfwerk en een stuk asfalt.

EgbertO

In elk geval: veiliger is het er niet op geworden, is 't wel?
 
In elk geval: veiliger is het er niet op geworden, is 't wel?

't Is hetzelfde als een gewone reparatie in asfalt, met dat er nu groeven in zitten voor de waterafvoer. En het heeft een snelheidsremmende aktie terwijl de verharding gewoon hetzelfde is.
 
't Is hetzelfde als een gewone reparatie in asfalt, met dat er nu groeven in zitten voor de waterafvoer. En het heeft een snelheidsremmende aktie terwijl de verharding gewoon hetzelfde is.

In elk geval: veiliger is het er niet op geworden, is 't wel?
 
:N

WO2: 60 miljoen doden. Da's 50 keer zoveel als het jaarlijks aantal verkeersdoden wereldwijd.

Tussen de 50 en 70 miljoen to be exact :+ :)
*geschiedenis geek modus uit*


Dat zou wel de overbevolking op de wereld tegen houden als er jaarlijks zoveel verkeersdoden zouden vallen :+
 
In elk geval: veiliger is het er niet op geworden, is 't wel?

In zoverre veiliger dat je niet meer zo hard door die bocht kunt.
En er staan borden die aangeven wat er komt dus....

Dat het jammer is van de mooie bocht die het ooit was, tja.....
 
Nee, teveel gewicht voor 115pk om mee te zeulen. Theoretische top van 195 maar na kilometers volgas haal je mischien net 180 ofzo :')

En dan knijp je 'm als de tyfus want dat ding is daar ook niet voor gemaakt :')
Rijd gemiddeld 1:12 met en dan schakel ik vaak voor 3k rpm al over.

Handig om dingen en veel mensen mee te vervoeren.

En goed dat je het zegt, dat je doorrijd betekent niet dat je je misdraagt. Rijden soms wel mensen van andere topics mee en die vinden dat ondanks dat het er gas er goed hard op gaat vaak we het bij gevaarlijke situaties rustig aan doen.

Moet ook gewoon kunnen, ik heb tot nu toe nog nooit een bekeuring voor snelheid gehad. Eerlijk gezegd zijn al mijn boetes (welgeteld 1) verzameld op de trapfiets :+

Het vervelende is alleen dat een agent daar geen boodschap aan heeft.

Fout is nou eenmaal fout al kan een agent prima terugvallen op discretionaire bevoegdheid en je met een waarschuwing heenzenden.
Bij een camera is het gewoon jammer, met een ding kun je niet praten .

En zo'n Laguna gaat prima 200, het vergt alleen een ander rijgedrag. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan