Rijschool Bastinck in Rotterdam?

blad gaat wel met de auto achter je aan....


ik heb ook bij fernando gelest.. vrienden van me bij blad... fernando is toch de betere keuze vind ik :)
tig jaar geleden hadden ze een instructeur (Paul?) die echt fantastisch was.

de organisatie van Blad zelf was ik ook niet helemaal weg van.
 
'k les zelf ook bij Blad.

Heb er geen moeite mee dat de instructeur in een auto achter je aan gaat. Het voordeel daarvan is voor hem dat hij meer kan opletten op je rijgedrag en daar eenvoudig op kan reageren. Hij rijd immers in een koekblik, waarbij je toch wat gemakkelijker ff een hand kan vrijmaken om in je ff wat in je oor te fluisteren.

Wanneer je voor de bijzondere verrichtingen naar het parkeerterrein gaat, dan rijd hij zelf altijd mee op de motor!
 
'k les zelf ook bij Blad.

Heb er geen moeite mee dat de instructeur in een auto achter je aan gaat. Het voordeel daarvan is voor hem dat hij meer kan opletten op je rijgedrag en daar eenvoudig op kan reageren. Hij rijd immers in een koekblik, waarbij je toch wat gemakkelijker ff een hand kan vrijmaken om in je ff wat in je oor te fluisteren.

Wanneer je voor de bijzondere verrichtingen naar het parkeerterrein gaat, dan rijd hij zelf altijd mee op de motor!

Als iemand met een motor achter je aan rijdt, dan is het gewoon een motorrijder in hart en nieren. Niet een sjaak die les probeert te geven door in een auto achter je aan te rijden... Oh het regend, nou dan pak ik de auto. :+

Ik vind iedere rijschool waar een auto achter je aan rijdt maar niks.
 
Laatst bewerkt:
Als het stort buiten en ik heb de keuze tussen, nat worden of droog blijven. Kies is voor het tweede, ben ik daarom 'minder' motorrijder dan anderen? Voor mij een simpele kwestie van logica en voorkeur, niet een kwestie van of ik nu een stoere motorrijder ben of niet.
 
Ik weet dat het een oude topic is maar ik voelde toch wat onrecht en wilde hier graag op reageren.

Ik heb ook destijds, ergens rond de eeuwwisselling, (motor)lessen gehad bij Bastinck(Peter) en om heel eerlijk te zijn kon ik me geen betere instructeur wensen. Tijdens het aanmelden vroeg hij mij of ik al kon motorrijden waarop ik volmondig JA NATUURLIJK antwoordde. Tijdens de intake ben ik er zelf op terug gekomen :) Ondanks alles midden in hartje winter een 4 daagse snel cursus gekozen voor 4 op een volgende zaterdagen. Tijdens de tweede zaterdag begon het ook te sneeuwen maar we zouden doorgaan totdat de motorpolitie ook ging stoppen.

Ik heb er echt leren rijden, en dan niet alleen hoe de motor te besturen maar ook hoe veilig op een motorfiets deel te nemen aan het verkeer. Hoe (praktisch) voor te sorteren, wegligging, het anticiperend vooruit kijken, hoe vloeiend de bochten te nemen, etc etc.. Ik kan enkel maar met lof spreken over de kwaliteiten van Peter als instructeur. En nog steeds elke keer dat ik op de motor stap ben ik hem dankbaar.

Voor zowel de theorie als het praktijk examen ben ik in 1 keer geslaagd.

Wat betreft de vrouwelijke leerlingen...ik kan me nog goed het bord herinneren in het onderste gedeelte op kantoor met de 'bedankt kaartjes' waarvan toch vele afkomstig van de dames.
Dat er ontevreden mensen zijn, zal best wel het geval zijn, maar om de rijschool zo zwart te maken en Peter als een slechte instructeur te bestempelen is niet eerlijk en bovendien niet juist.

Groeten, S.
 
Dus je registreert je speciaal om een topic van bijna 8 jaar oud op te rakelen hiervoor? Toevallig banden met Bastinck?

Sterker nog, volgens de KVK zijn ze gestopt, en ook de website is uit de lucht, bestaan ze überhaupt nog? :?
 
Laatst bewerkt:
Dus je registreert je speciaal om een topic van bijna 8 jaar oud op te rakelen hiervoor? Toevallig banden met Bastinck?

Sterker nog, volgens de KVK zijn ze gestopt, en ook de website is uit de lucht, bestaan ze überhaupt nog? :?

Zo zie je maar, niet elke eerste super positieve post is een spammer. Opvallend is het wel dat je een bericht van 8 jaar terug opzoekt om je verhaal te doen over een rijschool die ogenschijnlijk niet eens meer bestaat. Als ze nog bestaan, dan doen ze dat in ieder geval niet meer via hun oude pandje op de Bergweg. Het reclamebord zit al jaren omgedraaid in de lichtbak.
 
Het is idd zo'n eerste post waarbij de "zoek kloon" knop overuren maakt.
 
Het is idd zo'n eerste post waarbij de "zoek kloon" knop overuren maakt.
 
Grappig, zie de naam Bastinck voorbij komen. Ook ik heb hier mijn rijbewijs gehaald met zo'n snelcursus van 4 hele zaterdagen. Moet ergens in 2000 geweest zijn, waarschijnlijk bij Peter. Voor wat het waard is (want ze bestaan dus kennelijk niet meer :/ ): mijn ervaring was ook positief: in één keer bij hen geslaagd. Vond een hele dag les heel relaxed, omdat we ook een beetje toertochtjes gingen maken. Wat ik overigens altijd begrepen heb is dat de oude Bastinck een beetje de grondlegger was van de VRO cursussen. Jammer dat ze niet meer bestaan.
 
Grappig, zie de naam Bastinck voorbij komen. Ook ik heb hier mijn rijbewijs gehaald met zo'n snelcursus van 4 hele zaterdagen. Moet ergens in 2000 geweest zijn, waarschijnlijk bij Peter. Voor wat het waard is (want ze bestaan dus kennelijk niet meer :/ ): mijn ervaring was ook positief: in één keer bij hen geslaagd. Vond een hele dag les heel relaxed, omdat we ook een beetje toertochtjes gingen maken. Wat ik overigens altijd begrepen heb is dat de oude Bastinck een beetje de grondlegger was van de VRO cursussen. Jammer dat ze niet meer bestaan.

Ik bij die ouwe in 1984 in 5 zaterdagen.Eerst 3 zaterdagen alleen maar crossen in de modder bij zestienhoven en 2 zaterdagen de weg op.Was een cursus van 5 maal 4 uurtjes.Rij nog elke dag langs die oude toko.Tis ook 2 minuten bij mij vandaan.
 
Mijn vrouw en schoonvader hebben in 1992 nog les gehad van die ouwe Jan en Rinus. Ook nog van Maurice Nobel die heeft nu zelf een rijschool ergens in de buurt van Spijkenisse
Jan is idd de grondlegger van de VRO.
en volgens mij heeft hij al een aantal jaar tuintje op zijn buik.
 
Zo zie je maar, niet elke eerste super positieve post is een spammer. Opvallend is het wel dat je een bericht van 8 jaar terug opzoekt om je verhaal te doen over een rijschool die ogenschijnlijk niet eens meer bestaat. Als ze nog bestaan, dan doen ze dat in ieder geval niet meer via hun oude pandje op de Bergweg. Het reclamebord zit al jaren omgedraaid in de lichtbak.

Ik typte op google 'bastinck' in om de recente motorrijles prijzen/pakketten te bekijken, en kwam deze topic tegen. Mijn gevoel voor gerechtigheid speelde op gezien mijn ervaring met de rijschool in kwestie compleet anders is en ik eigenlijk vol ongeloof de topic zat door te lezen. En ja, ik moest er op reageren ondanks de oude datum. Ik heb dus absoluut geen connecties bij Bastinck anders had ik toch wel geweten dat ze niet meer werken.

Gezien ik ook motorrijder ben vond ik het ook geen slecht idee om me hier te registreren(gelijk ook netjes voorgesteld), enkel heb ik het best wel druk en naast lid te zijn van een merkgebonden forum hou ik weinig tijd over. Maar goed, de tijd zal het leren of ik hier wat actiever word.

Het is idd zo'n eerste post waarbij de "zoek kloon" knop overuren maakt.

Ik weet niet wat je ermee bedoelt maar met kloons heb ik dus weinig gemeen.
 
Meeste van mijn familie en kennissen hebben ook gelest bij de oude Bastinck, maar dat heeft helemaal niks te maken met de bastinck vanuit dit topic, aangezien het een ander persoon is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan