roestige uitlaten

TYRI F1

MF veteraan
15 sep 2003
1.364
0
Nijkerk
Dit viel mij pas op na n poetsbeurt.

Wat valt hier aan te doen? Valt er uberhaubt iets aan te doen?

full
 
en op de goede manier en dat betekend: laten stralen, zo snel mogelijk naar huis: in voorverwarmd oven gooien en na 20 minuten eruit halen en zwart nemen van motip !! en hopsakee weer de oven in !! daarna zijn ze echt klaar
 
Licht opschuren en kachelpoets erop.

Ik heb zelf ooit eens uitlaten geverfd met hittebestendige verf die gebruikt word voor ovens en dergelijke.
Na een tijdje is het er toch weer af doordat het waarschijnlijk reageerd met water, pekel etc. Hittebestendige verf is uitstel, geen afstel.

Gr,
Henk
 
Ik heb zelf ooit eens uitlaten geverfd met hittebestendige verf die gebruikt word voor ovens en dergelijke.
Na een tijdje is het er toch weer af doordat het waarschijnlijk reageerd met water, pekel etc. Hittebestendige verf is uitstel, geen afstel.

Ligt er net aan hoe je het bijhoudt.

Ik heb in de zomer van 2003 de uitlaat gespoten en de hele winter mee doorgereden. In het voorjaar kwam er een bruinige kleur van roest op maar geen enorme roestafzetting of brokken was enkel optisch. Stoorde me toch dus vorige zomer de uitlaat weer opnieuw gespoten. De roest was erg oppervlakkig maar netjes weggeschuurd.

Las elders op het forum een tip omtrend siliconespray. Spuit dit nu eens in de zoveel tijd op de bochten tot aan de colllector (nog geen minuut werk) en ze blijven prachtig zwart;geen roest te bekennen. Voor de afwisseling eens de wd40 erover maar normaal gesproken de siliconespray. Uitlaat blijft prima en na een regenbuitje of pekelrit na afspoelen als het droog is gewoon ff opnieuw inspuiten.

Was voor mij de gouden tip aangezien ik niet elk jaar mn uitlaat wil spuiten maar ook geen brok roest eronder wil hebben :)
 
ik wil mijn uitlaten deze winter ook onder handen nemen, goed schuren, ontvetten en dan spuiten met hittebestendige lak en met een verffohn drogen, daarna met hittebestendige blanke lak er over, dit is om het vuil beter te weren kreeg ik als advies.

soesgroeten

Cas
 
ok, ok, maw schuren (waarmee, korrel?) totdat het roest weg is, dan vetvrij maken met (?) en dan zooi erop smeren. Maakt niet uit welke omdat het toch een terugkerend proces is.

in iedergeval bedankt! het is dus nog te verhelpen :)
 
Ik deed het vroegah net zoals Ivan (Nl): eerst de losse roest met de boormachine weghalen, dan ontvetten met thinner of Tri (goeie ouwe tijd),spuiten met hittebestendig matzwart, gewoon rijden, en daarna bijhouden met een doek met verlopen olie. Deed het altijd goed.Tegenwoordig heb ik geen roestige pijpen meer.... ;)
 
Ik zweer bij brillo schuursponsjes bij oppervlakkige roest, werkt perfect!

mijn plan:

bodywork eraf ;)
met brillo en/of staalborsteltje roest weg halen :X
schoonmaken met terpentine ;(
roestververvormer erover :Z
klaar *D

goed plan?

zal ik er meteen een how to van maken, of is dit klusje te simpel? voor mij is het nog n beste uitdaging, laat staan dat ik ff de koppelingsplaat na ga kijken :X
misschien zijn er nog meer groentjes op gebied van onderhoud e.d.
let me know...

hoe 'glimmend' kan ik ze krijgen? volgens mij horen ze mat zwart te zijn toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan