Ronald aan de bak

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
daarnaast denk ik erover hoe het frame aan te passen naar de bak van Slijptol.
zou het velorex asje dat allemaal wel leuk vinden...

advies is welkom zeg maar.

ik kan echter niet beloven dat het snel tot actie komt, dat is afhankelijk van de tijd 8-)
en er staat nog steed een vulcan op de brug... echt niet best man.
 

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
concreter gezegd.. de bak van slijptol is iets zwaarder dan de standaard velorex.
de as van het zijspan wiel nu is volgens mij niet heel zwaar uitgevoerd.

zijn er voorbeelden van ombouw naar auto naaf ? ter inspiratie

bij een soortgelijke ophanging
 

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
30.978
4.925
Purmerend
Mocht ie zomaar mee van Gert?

Ik had een auto naaf onder mijn Velorex. Gewoon de originele as vlak afgeslepen en daar een plaat met vier gaten op gelast. Op de sloop een VW naaf gehaald en die er tegenaan gebout. Auto naven (achter) zitten met vier boutjes aan de swing arm.
1600087505680.png

Ik hou erg van VW vanwege de velg steek van 4*100 maar Tripteq gebruikt een Fiat naaf.

1600087635815.png
 

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
ja ik moest Gert plechtig beloven dat ik haar terugbracht, kwamen meneer Octaaf ook nog tegen op ons rondje :+

mooie heldere uitleg, ik dacht te moeilijk zie ik :X
 

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
even een klein projectje gedaan 8-)
kan de jongste (menselijke) Bakkenist ook in stijl mee ;)


het perongeluk ontstane gecrankelde oppervlak gaf juist een lekker ruig uiterlijk, zo gelaten :tWhatsApp Image 2020-10-02 at 08.23.55 (1).jpegWhatsApp Image 2020-10-02 at 08.23.55.jpegWhatsApp Image 2020-09-29 at 09.17.44.jpegWhatsApp Image 2020-10-02 at 08.23.54.jpegWhatsApp Image 2020-10-02 at 08.23.54 (1).jpeg
 

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
Zit er nu een gat in geboord?
nope, denk dat er luchthappers op zaten. in de voering liepen die kanalen door.

die eerst netjes dicht geplamuurd evenals de rest van de plekjes.
tis geen 300 km/h crashtest helm.... maar toch veiliger als een fiets of skihelm denk.
 
Bovenaan Onderaan