Rondreis west Canada (geen motor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij maakt het wel heel aantrekkelijk voor hem om überhaupt nog naar Canada te gaan. _O-
Je hebt een punt. Maar dat is toch ook ok om te zien. :Y
Over Vancouver heb je ook een punt. Ja, er zijn veel daklozen zichtbaar op straat en er worden in volle zicht drugs gebruikt.
Ons is uitgelegd dat er een enorm tekort aan woonruimte is in Vancouver, tevens is daar alles peperduur. Downtown is een "ghost town" met prachtige apartamentcomplexen die volledig leeg staan omdat ze puur als investering zijn gekocht. En ondertussen leven mensen op straat.
Door het relatief milde klimaat is Vancouver binnen Canada heel erg in trek, gecombineerd met het eerder genoemde heeft het met enorme problemen te kampen.
Ook dat was interessant om te zien, om te begrijpen waarom.

Dank je voor je bevestiging.
Ja Trudea heeft Canada kapot gemaakt, en verkocht aan Chinezen en India en is bijzonder hard opgetreden tegen de middenklasse die niet meer bestaat, Vancouver en Calgary zijn nu gevaarlijke gebieden, veel van mijn Canadese vrienden en familie hebben alles verloren, of het land verlaten.
 
Om te voorkomen dat dit te politiek wordt ;) ik snap het maar we willen wel echt naar dit deel van de wereld.

Het is jammer dat zulke plekken niet meer de mooie rustige gebieden zijn die ze ooit waren, maar helaas ben ik daarvoor simpelweg te laat geboren en zijn er nu 8 miljard mensen op aarde.

Maar daarom gaan we buiten het hoogseizoen en willen we zelf op zoek gaan naar het avontuur buiten de routes die niet verder gaan dan 20 minuten van de parkeerplaats, om het zo maar even te zeggen.

Hier hebben we ervaring mee in Zwitserland, Italie en Madeira en dat beviel best goed.

De overondekte Zwitserze alpen waar we op zondagmiddag in juli 5 uur lopen maar 3 personen zagen.
20220724_152206.jpg


Het extreem toeristische Lago di Como waar we in augustus op vrijdagmiddag letterlijk alleen op het meer waren
20220728_135953.jpg


En Madeira, het Hawaii van europa waar we simpelweg de enige waren die deze zonsopgang zagen op deze bergtop in het hart van het eiland.
dji_fly_20230726_071814_797_1690352814657_photo_optimized (1).jpg


Al sta ik absoluut open voor tips van minder bekende en unieke plekken in de regio, daar ben ik juist naar opzoek :) Ookal en juist vooral als ik daarvoor uren moet lopen, vroeg of moet staan of andere obstakels zou hebben om er te komen. Die obstakels houden namelijk veel mensen tegen, maar ons vaak niet.
 
Om te voorkomen dat dit te politiek wordt ;) ik snap het maar we willen wel echt naar dit deel van de wereld.

Het is jammer dat zulke plekken niet meer de mooie rustige gebieden zijn die ze ooit waren, maar helaas ben ik daarvoor simpelweg te laat geboren en zijn er nu 8 miljard mensen op aarde.

Maar daarom gaan we buiten het hoogseizoen en willen we zelf op zoek gaan naar het avontuur buiten de routes die niet verder gaan dan 20 minuten van de parkeerplaats, om het zo maar even te zeggen.

Hier hebben we ervaring mee in Zwitserland, Italie en Madeira en dat beviel best goed.

De overondekte Zwitserze alpen waar we op zondagmiddag in juli 5 uur lopen maar 3 personen zagen.
Bekijk bijlage 1916343

Het extreem toeristische Lago di Como waar we in augustus op vrijdagmiddag letterlijk alleen op het meer waren Bekijk bijlage 1916344

En Madeira, het Hawaii van europa waar we simpelweg de enige waren die deze zonsopgang zagen op deze bergtop in het hart van het eiland.
Bekijk bijlage 1916347

Al sta ik absoluut open voor tips van minder bekende en unieke plekken in de regio, daar ben ik juist naar opzoek :) Ookal en juist vooral als ik daarvoor uren moet lopen, vroeg of moet staan of andere obstakels zou hebben om er te komen. Die obstakels houden namelijk veel mensen tegen, maar ons vaak niet.

Ik zou zeggen ga er vooral van genieten nu het nog kan en laat je door ons van de eerdere generatie vooral niet tegenhouden.👍👍
 
Graag gedaan hoor, maar de idylle van het veilige onschuldige BC Rocky Mountain gebied bestaat niet meer, vandaar dat ik je mijn oprechte mening geef om teleurstellingen te voorkomen.
Maar misschien is dat ook niet wat je zoekt.
Ik kan me voorstellen als je er zoals jij langere tijd hebt geleefd dat je het hebt zien veranderen en dat je andere ervaringen dan de gemiddelde toerist, maar het klinkt nu allemaal wel heel negatief. Ik heb alleen recente ervaring als toerist, en ik herken echt wel dingen die jij aanhaalt, maar in jou berichten komt het over alsof het zo ongeveer de slechtste plek op aarde is en dat valt nou ook wel weer mee. Niet voor mij in ieder geval.

Daklozen kan ik zeker beamen, viel mij ook erg op. Veel tentenkampjes, ook in de kleinere steden. Echter in ieder geval naar mij toe nooit opdringerig of storend. Het is niet iets wat ik had verwacht bij Canada, maar last had ik er nou ook weer niet van. In Vancouver en Calgary heb ik me ook echt geen seconde onveilig gevoeld. Natuurlijk zullen er vast buurten zijn waar je in het donker beter niet kan komen, maar welke stad heeft dat niet? Dat zijn meestal ook niet de plekken waar je gemiddelde toerist komt.

Een toerist trap is het zeker, maar dat is vooral rond Banff, daar buiten verspreid het zich snel genoeg. Zelfs daar kan je nog steeds hikes maken waarop je zowat niemand tegenkomt, en dat het in het dorp beneden krioelt van de mensen maakt de bergen om je heen niet minder mooi. Als TS in september gaat is de drukte ook al lang over het hoogtepunt heen.

Opdringerige of agressieve dieren heb ik niet meegemaakt, maar ik hou zelf ook niet van die georganiseerd trips. Er zijn echt wel bedrijven die het goed doen, maar ik heb genoeg verhalen gehoord dat ze buiten het oog van de toeristen beesten voeren om ze aan te trekken. Zo'n grizzly gaat echt niet de hele dag aan de waterkant zitten omdat de toeristen dat zo graag willen. Als je er wat langere tijd bent heb je goed kans dat je alles al lang hebt gezien zonder dat je daar een excursie voor nodig hebt trouwens.

Ik bedoel echt niet te zeggen dat jou ervaringen niet kloppen hoor, ik heb er veel familie en ik hoor ook genoeg. Als je er langere tijd woont zie je het veranderen en zie je dingen gewoon anders dan de gemiddelde toerist. Voor een toerist is het nog altijd een prachtig land om een paar weken doorheen te reizen.
 
Ik ga roet in het eten gooien, als de rondreis niet op/aan/met motorfietsen gebeurt is dit niet het forum voor dit topic :)

slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan