Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Rondreis Zwitserland 2020

Nee je bent niet onhandig, je moet iets relaxter in je vel zitten. Wat kan jou die automobilist achter je nou schelen, sta je vaak genoeg zelf op te wachten. Ik zat ooit ook zo te stressen, daarom lijkt het een eeuwigheid te duren om je tanktas op te lichten of je portomonnee fatsoenlijk op te bergen. Niet doen, Zen...
 
Ik ben niet gestressed hoor, en die automobilist kan me ook niet echt schelen. Maar ik blijf een tanktas niet zo prettig vinden. En ik heb hem ook niet echt nodig, binnenzak doet het ook voor portefeuille . Dus, het wordt toch wat knutselen !
 
Wat ik mensen ook wel eens zie doen is een (plastic) plaatje voor onder de zijstandaard meenemen aan een touwtje wat aan de motor bevestigd is.
Precies zoals je zegt vooraf al kijken wat de beste plek gaat zijn om de motor op de jiffy te zetten.
Voorkeur ook 'bergop' parkeren. Nee, in al mijn vakanties is de motor nog NOOIT omgevallen. <afkloppen>

Wat ik in de vakantie altijd bij me heb is een multiplex plaatje in de tanktas, 'zo-voor-'t-grijpen'
Als nodig trek ik 'm tevoorschijn en laat op de grond vallen. Met de voet op de goede plek duwen enz.
 
Dat heb/had ik ook, multiplex. Het lijkt me wel handiger om het oppervlak van de jiffy te verdubbelen, kracht per cm2 en zo.
 
Wij waren met een paar Blackbirds en een Aprillia Tuono in de Dolomieten.
op de Stelviopas even gestopt voor foto's, valt de lichtste motor (de Tuono) gewoon om na een paar minuten. Jiffystand was enkele centimeters in het asfalt weggezakt (het was warm).
 

Ik heb zo'n plaatje gewoon vast onder de zijstandaard zitten. Google maar eens op "kickstand shoe" of "sidestand extender". Kosten een paar euro bij Alie. Nooit gedoe en je hebt hem altijd bij je.

Enige nadeel, als je wel op een verharde weg staat en je hebt een motor die van zichzelf al erg recht op de zijstandaard staat (wat mijn Tenere dus heeft), komt hij met zo'n plaatje nog rechter op te staan. Als je er dan ook nog bagage op hebt waardoor hij wat verder in de veren zakt en de ondergrond loopt een beetje naar links af, dan moet je opletten dat je motor niet alsnog omvalt, maar dan naar links...
 
Dat plaatje van Alie dat is 't dus ook niet, zoals je zelf al aangeeft.
Ik neem mijn houten onderleg-plaatje altijd alleen mee op vakantie!

Tijdens vakantie altijd multiplex bij me, vaak stoppen en motor door alle bagage achterop slecht te manoeuvreren.
Voor die mooie foto wil je ook juist net op die ene plaats de motor effe wegzetten.
Bij gewone toerritjes in NL is niet nodig. Zo heel vaak stop ik dan niet.................... hooguit om te pissen!
 
Beetje bakken en braaien en hij zakt nooit meer weg, in de windtunnel getest trouwens

 
Beetje bakken en braaien en hij zakt nooit meer weg, in de windtunnel getest trouwens

Bekijk bijlage 1571422
Dit is het idee, eerst even op de jiffy en dan op de bok met een plankje. Ik ga eens zien of ik zo'n sidestand extender kan fabrieken , moet niet al te ingewikkeld zijn. Het is kennelijk een erkend probleem als ik zie hoeveel van dit soort oplossingen er door Alie worden aangeboden. Maar voor de CBF1000 bleek het even zoeken trouwens . Ik hou jullie op de hoogte, meer suggesties altijd welkom
 
Dan is er toch iets wat ik niet begrijp.......................
Als zo'n onderlegplaatje zo vreselijk handig is, waarom dat de motorfabrikanten daar niet in voorzien.
Ja, idd het is minder mooi en mss iets met stroomlijn. Praktisch is 't wel zo'n groter voetje.