Rondrit Zuidlimburg-Luxemburg

Noël89

Die hard MF'er
26 aug 2019
763
597
Gronsveld
Gisteren was ik een leuke maar erg warme rit aan het maken. Onderweg zeg ik een paar keer het bord richting Luxemburg staan.
Nu wil ik eigenlijk één deze dagen daar eens heen rijden.

Zo moeilijk is dat niet zou je zeggen. Helaas ben ik zelf totaal niet handig met routes zelf bedenken/maken.

Kan wel Luxemburg induwen op de Tom Tom go app en dan zal het zeer zeker ook een leuke rit gaan worden. Maar misschien dat er hier iemand is de een leuke rondrit heeft liggen ergens.
 
Beide bedankt voor de links.

Waarschijnlijk heb ik mij verkeerd verwoord want dat is niet direct wat ik zoek. Losse ritten in Luxemburg vind ik wel, maar ben eigenlijk op zoek naar een rit vanuit het zuiden van Limburg tot in Luxemburg met natuurlijk een stuk daar doorheen en dan weer terug.
 
Is toch te maken op diverse sites, waaronder bijv kurviger? Reken voor dat stuk met bochtige wegen op een 250 tot 300km rondrit, tenzij je een stuk snelweg meepakt door belgie.
 
Rond de stad Luxemburg is het niet leuk rijden. Juist het noorden van het land Luxemburg dat naadloos overgaat in de Waalse Ardennen in het westen en de Duitse Eifel in het oosten is het mooie stuk. Zorg dat je de grote doorgaande wegen mijdt en het is overal fijn rijden. En in dat deel van Luxemburg is het eigenlijk alleen de E421 die je moet mijden.
 
@Downunder Zal mij eens verdiepen in Kurviger. Waar is zelf moeite mee heb is om op kaarten te zien wat potentiël leuke wegen zijn.


Juist het noorden van het land Luxemburg dat naadloos overgaat in de Waalse Ardennen
Waalse Ardennen is indd een mooi gebied om in te rijden. Hier ben ik ondertussen ook al een aantal keer geweest. Eten en drinken bestellen levert soms wel leuke momenten op. Mijn kennis van Franse taal begint en eindigt bij croissant.
 
@Downunder Zal mij eens verdiepen in Kurviger. Waar is zelf moeite mee heb is om op kaarten te zien wat potentiël leuke wegen zijn.



Waalse Ardennen is indd een mooi gebied om in te rijden. Hier ben ik ondertussen ook al een aantal keer geweest. Eten en drinken bestellen levert soms wel leuke momenten op. Mijn kennis van Franse taal begint en eindigt bij croissant.
Het mooie is dat sites als kurviger dat wel weten :). Je hoeft alleen een richting en/of waypoints op te geven. Kurviger is mogelijk tegenwoordig niet meer gratis maar je kunt mijn site ook eens proberen, zie profiel, al weet ik niet of ik belgie en luxemburg al heb toegevoegd aan de routering.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Wat ik zelf, wonend in Maastricht, het liefdte doe is 1 tot 1,25 uur via de snelweg richting Houufalize waarna je al zo goed als in Luxemburg zit, en dan zoveel mogelijk km’s Luxemburg. Daarna retour via snelweg. Ardennen zijn ook mooi maar vind Luxemburg veel mooier en fijner qua rijden.
 
Beide bedankt voor de links.

Waarschijnlijk heb ik mij verkeerd verwoord want dat is niet direct wat ik zoek. Losse ritten in Luxemburg vind ik wel, maar ben eigenlijk op zoek naar een rit vanuit het zuiden van Limburg tot in Luxemburg met natuurlijk een stuk daar doorheen en dan weer terug.
Als je binnendoor naar Luxemburg wil en terug, wordt het een behoorlijk lange dag. Zoals hierboven vermeldt kan je beter de snelweg nemen tot bv Bastogne of Sankt Vith en vanaf daar Luxemburg in rijden. Rondje in de driehoek boven Luxemburg stad, en dan weer terug...
 
Laatst bewerkt:
Het mooie is dat sites als kurviger dat wel weten :). Je hoeft alleen een richting en/of waypoints op te geven. Kurviger is mogelijk tegenwoordig niet meer gratis maar je kunt mijn site ook eens proberen, zie profiel, al weet ik niet of ik belgie en luxemburg al heb toegevoegd aan de routering.
Net even gekeken via de gsm alleen daar is geen beginnen aan. Zal vanavond of morgen de laptop erbij pakken en kijken hoe ver ik kom. Zag wel al dat als ik een plaatsnaam aangeef hij er dan zelf een rondrit van maakt en dat bevalt mij wel.

Wat ik zelf, wonend in Maastricht, het liefdte doe is 1 tot 1,25 uur via de snelweg richting Houufalize waarna je al zo goed als in Luxemburg zit, en dan zoveel mogelijk km’s Luxemburg. Daarna retour via snelweg. Ardennen zijn ook mooi maar vind Luxemburg veel mooier en fijner qua rijden.
Woon zelf in een dorpje naast Maastricht en indd met een 1.5 uur snelweg zou ik al bijna daar zijn. Toch maar eens kijken dat ik het dan op die manier ga doen.


Ik ga volgende maand een heb deze 3 routes gemaakt, elke dag 1.

Bekijk 'Luxemburg Dag 1' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool

Bekijk 'Luxemburg Dag 2' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool

Bekijk 'Luxemburg Dag 3' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool
Zal deze routes gaan bekijken en opslaan. Maandag of dinsdag kan ik als goed is een dag op pad. Beter goed gejat dan slecht bedacht.😁
 
je wil erheen, zonder al te veel snelweg...
wat ik in zo'n geval meestal doe: eerst google maps kijken en proberen: welke punten heb ik nodig om snelweg te vermijden.
dan een paar plekken ruweg in de navi zetten en bij nadering van een waypoint op "next" drukken.

als je navi een "Kurbenpreferenz" stand heeft: probeer die ook eens. maar dat kan je flinke omwegen/tijd kosten.

snelle oplossing, 3min zoeken/typen, voor traject Vaals Luxemburg: Als ik Mont Rigi en Amel ingeef vermijd ik alle snelwegen, en (ik heb daar gewoond) heb ik nog enkele mooie bochten bovendien. Als je het nog ietsje mooier wilt: de afdaling van Mont Rigi naar Malmedy erbij doen, die is ook gaaf.


verder niet te veel details willen regelen, is zonde vd tijd. Gewoon Gaan en Rijden.
Luxemburg: wat o.a. Mike zegt, vrijwel die hele omgeving is mooi rijden.
Enjoy!
 
Jammer, ik krijg de melding: “Je mag dit item niet bekijken”
heb je hem nog op privé staan.
 
Gpx werkt prima
Screenshot_20220813-215959~2.png
 
Ik ga volgende maand een heb deze 3 routes gemaakt, elke dag 1.

Bekijk 'Luxemburg Dag 1' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool

Bekijk 'Luxemburg Dag 2' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool

Bekijk 'Luxemburg Dag 3' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool
Bekijk 'Valkenburg - Lux - Vaals' in MyRoute-app! Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool
Bij alle 4 de links krijg ik de melding dat ik dit item niet mag bekijken.
Klik ik op de gpx viewer dan krijg ik een foutmelding van het forum.
 
Net wel via mra routeplanner een route gedownload. Start en einde vond ik zelf niet fijn staan en dit aangepast via kurviger. Anders moest ik door de halve route heen rijden wilde ik bij de start plaats komen.
Deze route daarna weer op Tom tom mydrive gezet en via daar weer naar mijn gsm.

Zal allemaal veel makkelijker kunnen maar heb er nu wel een route op staan.😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan