Rondrit Zuidlimburg-Luxemburg

Bochtenhemel heb ik deels overlap mee gereden vanuit camping nabij bitburg, erg mooi! Overigens vond ik alles wat ik daar gereden heb ter hoogte van bitburg en luxemburg erg mooi :Y
 
Dat lijkt mij ook een geweldig leuke route om te rijden. Is alleen wel een behoorlijke lange route. Weet niet of mijn zachte billetjes dat aankunnen.
Misschien eens opsplitsen in 2 delen.
 
Gisterenochtend rond 8.30 thuis vertrokken en om 10.00 was ik in Luxemburg.
20220820_100639.jpg


Had een rit op staan van 230km die ongeveer 4.30uur zou duren. En moet zeggen dat het echt een super mooie omgeving is om te rijden.
Wil komende week eigenlijk kijken of er nog een dag vrij gemaakt kan worden voor weer die kant op te gaan.
20220820_105338.jpg
20220820_105358.jpg

20220820_122703.jpg


Had alleen niet goed de tijd gepland. Moest om 17.00uur weer thuis zijn omdat er vrienden zouden komen eten. Dat is gelukt was om 16.30 ongeveer weer thuis.

Hierdoor heb ik wel helaas niet de tijd gehad om ergens een hapje en een drankje te nemen. Ben alleen soms gestopt om wat foto's te maken en even een spot goedkoop cigaretje te roken. Ja ja is niet meer van deze tijd maar ik doe het nog.😅

Toen ik thuis kwam had ik wel behoorlijk last van mijn zit vlees. Maar het was het dubbel en dwars waard.!
 
Gisterenochtend rond 8.30 thuis vertrokken en om 10.00 was ik in Luxemburg.
Bekijk bijlage 1795717

Had een rit op staan van 230km die ongeveer 4.30uur zou duren. En moet zeggen dat het echt een super mooie omgeving is om te rijden.
Wil komende week eigenlijk kijken of er nog een dag vrij gemaakt kan worden voor weer die kant op te gaan.
Bekijk bijlage 1795718Bekijk bijlage 1795719
Bekijk bijlage 1795720

Had alleen niet goed de tijd gepland. Moest om 17.00uur weer thuis zijn omdat er vrienden zouden komen eten. Dat is gelukt was om 16.30 ongeveer weer thuis.

Hierdoor heb ik wel helaas niet de tijd gehad om ergens een hapje en een drankje te nemen. Ben alleen soms gestopt om wat foto's te maken en even een spot goedkoop cigaretje te roken. Ja ja is niet meer van deze tijd maar ik doe het nog.😅

Toen ik thuis kwam had ik wel behoorlijk last van mijn zit vlees. Maar het was het dubbel en dwars waard.!
Die bocht ken ik...;) Er staat daar een grote rots en je kijkt zo naar beneden naar een aantal huizen, als ik het goed heb.
 
Die bocht ken ik...;) Er staat daar een grote rots en je kijkt zo naar beneden naar een aantal huizen, als ik het goed heb.
Dat was niet bij deze. Die wat jij beschrijft heb ik ook gezien.

Bij deze bocht keek je uit op een treinspoor.
20220820_105448.jpg
20220820_105428.jpg
 
Dat is wel luxe als je in Zuid-Limburg woont, effe een dagritje Luxemburg :]
Ik ben al 400 km kwijt om er überhaupt te komen
Zo erg is 't ook weer niet.
In 1 ½h ben je vanaf midden-NL in Aken-Brand. (oke, nu met max 100 bijna 2 uur)
Brand is een prima adres voor een koffie-stop of nadien een hapje. Direct na Brand gaat 't omhoog de Eifel in.
De onderste 50km van Lux wil je niet (graag) zijn. Lux-noord is goed te doen vanaf Aken.
 
Ik woon prima in West-Friesland maar ik deel die mening omtrent het rijden naar en van de landsgrenzen.
Rij je in/met een groep ben je altijd als laatste thuis zo ongeveer.
Die A1/A2 en A7.. pfffff met 100 km/h daarom voortaan nu 's avonds terug.
 
Ja mooie omgeving en asfalt daaro met vriendelijk bier en benzineprijzen :t
 
Alleen die umleitungen daar, colere..
Van U. naar U. via een U. en de navi werd gek.
 
Dat is wel luxe als je in Zuid-Limburg woont, effe een dagritje Luxemburg :]
Ik ben al 400 km kwijt om er überhaupt te komen
Luxe is voor mijn gevoel nog zacht uitgedrukt. Met 10 a 20 min rijden zit ik hier al in heel leuke en mooie gebieden. Had 1 uur en 20 min nodig om in Luxemburg te komen en de laatste 20 minuten waren ook al leuke wegen.

Kan mij goed voorstellen dat als je boven in het land woont je toch liever een overnachting wilt hebben.
 
Luxe is voor mijn gevoel nog zacht uitgedrukt. Met 10 a 20 min rijden zit ik hier al in heel leuke en mooie gebieden. Had 1 uur en 20 min nodig om in Luxemburg te komen en de laatste 20 minuten waren ook al leuke wegen.

Kan mij goed voorstellen dat als je boven in het land woont je toch liever een overnachting wilt hebben.
Ja of 2 ;) zoals ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan