Vakantie Luxemburg/Eifel (verslag)

Jon156

MF'er
10 feb 2021
125
161
Zeeuws-Vlaanderen
Vandaag was de dag.
Wij zijn vanmorgen rond 10u vertrokken richting de Eifel. (Planning was 9, maar zo gaat dat ieder jaar 😅)
Ik met de GS en vrouw en kind met de auto.
Ik had de routes van te voren helemaal voorbereid, maar daar had de tomtom niet zo'n zin in.

Dit was nog wel de eerst juiste geplande tankstop. (Voor mij, de auto tankstop was elders, die rijdt op LPG)


Snapchat-274287787.jpg


De dames waren eerder aangekomen bij de geplande gezamenlijke lunch stop, en ze belden dat ze het niet konden vinden.
Ik moest nog een kwartier rijden, omdat ik even had gepauzeerd bij het tanken.
Aldaar aangekomen hadden de dames al gegeten en ik besloot elders even te stoppen om te eten.

Dat werd uiteindelijk hier, nadat ik eigenlijk veel te lang had doorgereden naar mijn zin, omdat ik niets vond om te stoppen.
20220814_125806.jpg


Vervolgs had ik voor mezelf een deel binnendoor gepland door Luxemburg, daar begon de tomtom pas echt roet in het eten te gooien, maar gelukkig pas nadat ik het schitterende traject Wiltz Kautenbach had gereden,
20220814_135724.jpg

20220814_141603.jpg


En ik even een 0.0 Radler had genuttigd.
20220814_142404.jpg


Daarna had ik nog een tankstop in Luxemburg gepland, maar ik heb het drie keer geprobeerd, maar ik heb niet het tankstation kunnen vinden wat ik ingevoerd had.
Daarbij kwam tevens het dieptepunt van de reis, bij het willen draaien na een afslag gemist te hebben, heb ik mij verkeken op de plaats voor het keren, de weg was hier nogal schuin, en hierbij ben ik helaas met motor en al omver gedonderd.
Gelukkig reed er op de andere weg (die ik dus eigenlijk ook moest hebben) een collega motorrijder die al zag dat dat mis zou gaan als ik daar ging keren, dus die was al gestopt en kwam mij gelijk helpen om mijn (toch wel erg zware) GS recht te zetten.
Mijn eeuwige dank daarvoor, mocht de persoon hier ook op het forum zitten, je bent welkom voor ene biertje als dank.
Ik heb geen foto's van de (licht) gehangen motor, maar er zitten wat krasjes op de cilinder, en mijn knipperlicht linksvoor hangt er een beetje zielig bij.
Hierna ben ik maar even gaan zitten op een bankje in een soort kiosk wat daar toevallig vlakbij stond.

Daarna heb ik gepoogd via een tankstation wat ik van te voren had uitgezocht naar mijn vakantieadres te rijden, maar het adres van dat station had ik ofwel verkeerd ingevoerd, of mijn tomtom heeft er wat creatiefs van gemaakt, maar ik heb een heel stuk terug gereden wat ik al gereden had, en het heeft me daarna nog een aantal pogingen gekost om de juiste route weer te vinden. En tanken is uiteindelijk niet meer gelukt, maar ik heb het gered tot het vakantiehuis.

Gelukkig nog wel even via Vianden

20220814_160945.jpg


20220814_180610.jpg
 

Bijlagen

  • Snapchat-274287787.jpg
    Snapchat-274287787.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 25
  • 20220814_160945.jpg
    20220814_160945.jpg
    447,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Het leest leuk, maar was natuurlijk minder prettig voor jou. Die Tomtoms toch ! :]
 
Mooi hoor. Tsja, een mens maakt sneller een foutje als men moe, geïrriteerd, hogerig en/of in vreemd gebied is... Toch mooi als een mede-rijder je een handje komt helpen.

Prachtige plaatjes. Wel prettig hoor, de rest van de familie in de auto. Ik zie m'n vriendin (nog) niet zulke afstanden rijden zonder mij er naast :)

Nog praatjes gemaakt met andere motorrijders?
 
Hoe doe je dat verder ter plekke? Gezin leuke dingen doen en een paar keer solo dagje tussendoor? Zit zelf ook wel eens te denken wbt combineren
 
Het leest leuk, maar was natuurlijk minder prettig voor jou. Die Tomtoms toch ! :]
Mijn tomtom is al wat ouder, ik heb een aantal keer op het punt gestaan om een nieuwe te bestellen, maar toch maar niet gedaan.
Daarnaast heb ik een houder voor mijn telefoon op mijn stuur, maar nog geen (aangesloten) voeding, waardoor ik mijn telefoon ook niet langdurig als Navi kan gebruiken.

Mooi hoor. Tsja, een mens maakt sneller een foutje als men moe, geïrriteerd, hogerig en/of in vreemd gebied is... Toch mooi als een mede-rijder je een handje komt helpen.

Prachtige plaatjes. Wel prettig hoor, de rest van de familie in de auto. Ik zie m'n vriendin (nog) niet zulke afstanden rijden zonder mij er naast :)

Nog praatjes gemaakt met andere motorrijders?

De autorit was uiteindelijk maar een uur of 4 dus dat viel nog mee.

Afgezien van de vriendelijke mijnheer (die zijn dochter achterop de motor achterliet om mij te helpen) heb ik geen praatjes gemaakt.
Maar ik ben wel tientallen zo niet meer motorrijders tegengekomen.

Hoe doe je dat verder ter plekke? Gezin leuke dingen doen en een paar keer solo dagje tussendoor? Zit zelf ook wel eens te denken wbt combineren

Dat is inderdaad precies de planning.
We doen samen leuke dingen, en af en toe ga ik alleen een dagje met de motor weg, of een halve dag, dat zien we nog wel.
Ik probeer op het moment hier ergens een nieuw (of tweedehands) knipperlicht te vinden.
Hij doet het nog wel, maar misschien wordt ik sneller aan de kant gezet met één knipperlicht zonder glaasje.
20220814_195324.jpg
 
Vandaag een solo rit gedaan van +/- 250km.
Ik merk toch dat dat voor mij vrij veel is voor een dag.
Op een gegeven moment krijg ik hoofdpijn (speakers vd cardo steken nog iets te ver uit) en last van mijn onderarmen. Als gevolg daarvan gaat de concentratie omlaag, en ik hoef jullie niet uit te leggen wat dat met je stuurmanskunsten doet :X

Wel een hele mooie rit met mooie bochtige wegen, uitzichten etc.

Oh ja, na het navigatie debacle van de vorige keer, heb ik nu alles via mijn gsm met kurviger gedaan, dat ging op zich vrij goed.
Screenshot_20220819-174937_Kurviger.jpg


20220819_154039.jpg


20220819_121953.jpg



20220819_115321.jpg
 
Verkocht. Kan ik misschien iemand helpen aan een clignoteur, volgens mij is de goede de rechtse en de kapotte de linker. Ik heb geen idee of je rechts en links kan verwisselen?
Eén glaasje oké de ander is een lipje afgebroken.

VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een solo rit gedaan van +/- 250km.
Ik merk toch dat dat voor mij vrij veel is voor een dag.
Op een gegeven moment krijg ik hoofdpijn (speakers vd cardo steken nog iets te ver uit) en last van mijn onderarmen. Als gevolg daarvan gaat de concentratie omlaag, en ik hoef jullie niet uit te leggen wat dat met je stuurmanskunsten doet :X

Wel een hele mooie rit met mooie bochtige wegen, uitzichten etc.

Oh ja, na het navigatie debacle van de vorige keer, heb ik nu alles via mijn gsm met kurviger gedaan, dat ging op zich vrij goed.
Bekijk bijlage 1795216

Bekijk bijlage 1795217

Bekijk bijlage 1795218


Bekijk bijlage 1795220

Grappig, hier was ik 2 weken geleden ook. Vanaf Leiwen met uitzicht op Trittenheim :)
Leiwen.jpg
 
Ik zie alleen maar zand en onverhard dat is best pittig 250 kilometer op een dag ja. Vandaar ook zo veel waypoints?
Dat onverhard was alleen voor de foto's hoor O-)
De route heb ik van iemand doorgestuurd gekregen, ik heb geen idee waarom er zoveel waypoints zijn.

Ondertussen heb ik nog tweemaal een tocht gedaan, deze heb ik iets korter gehouden.

20220823_133845.jpg
 
Aangezien je 250 in die omgeving al veel vind.
Dat hangt heel sterk van de wegen, het weer, en het tempo af. Ik heb er geen moeite mee om een flinke route te rijden. Regelmatig ga ik wel richting 500km op een dag. Als we eens zin hebben binnendoor naar Frankrijk (Bijvoorbeeld Bouillon) te rijden haal ik zelfs de 700 wel voordat ik weer thuis ben. Tegelijkertijd hebben we ook wel eens bochten routes van 250km waarna je gesloopt bent. (Daar komt dan wel nog een stukje heen en terug vanuit thuis bij)

Niet zo blind staren op het getalletje van die kilometers. ;-)

De omgeving is er in ieder geval prachtig, én het is er heerlijk rustig. Ik kom er graag.
 
Zie het motorrijden en de gewenning aan de machine en hoe er mee om te gaan en hoe snel je gesloopt bent een beetje als hardlopen. Ik kan dat absoluut niet overigens en val na 100 meter al om... anderen beginnen met de 5 kilometer... en gaan door tot marathons en draaien hun hand er dan niet meer voor om.
Een route in deze omgeving is nooit heel erg lang heel erg bochtig. Je hebt in Luxemburg weggetjes als Wilz Kautenbach maar ook dat is maar een paar kilometer waarna je gewoon weer soepel rechtdoor rijdt of over glooiende wegen rijdt.
 
Vandaag een solo rit gedaan van +/- 250km.
Ik merk toch dat dat voor mij vrij veel is voor een dag.
Op een gegeven moment krijg ik hoofdpijn (speakers vd cardo steken nog iets te ver uit) en last van mijn onderarmen. Als gevolg daarvan gaat de concentratie omlaag, en ik hoef jullie niet uit te leggen wat dat met je stuurmanskunsten doet :X

Wel een hele mooie rit met mooie bochtige wegen, uitzichten etc.
Dit komt me bekend voor....ik krijg links een zeer oor. Bij mij kan de speaker niet verder naar binnen meer.
 
Dit komt me bekend voor....ik krijg links een zeer oor. Bij mij kan de speaker niet verder naar binnen meer.
Ik heb wat van de isolatie van de helm weggehaald, de opening voor de speaker was eigenlijk net iets te klein, dat lijkt voorlopig net genoeg te zijn voor mij.
 
Ik heb wat van de isolatie van de helm weggehaald, de opening voor de speaker was eigenlijk net iets te klein, dat lijkt voorlopig net genoeg te zijn voor mij.
Heb ik ook al gedaan, hete lepel tegen het schuim wilt ook weleens hepen maar ik heb het netjes uitgesneden, bij mij is het denk ik meer dat de speaker op mijn oorschelp drukt en na een paar uur ben je dat wel zat.

Maar mooie rit, ik ga volgende week vrijdag voor 3 dagen die kant op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan