Dit dus ja, bij Honda's gaat de spanningsregelaar nog wel eens kapot waar door je accu of niet meer goed geladen wordt of je accu gewoon kapot gaat. Ik zou eerst meten en daarna pas dingen gaan vervangen. Als je direct je accu vervangt heb je kans dat die door een storing in het laadsysteem ook weer snel kapot gaat.Lees de how to laad systeem controleren en pas dit toe.
Alles kan kapot. Zeker accu's als die door kapotte spanningsregelaars niet goed opgeladen worden. Voor de rest ben ik het eens met wat hiervoor door @Janbros en @Hellracer gesteld wordt.Bedankt voor de snelle reacties. Het vreemde is dat ik de accu vorig jaar augustus vervangen heb voor een nieuwe Yuasa accu. Zo snel zouden die nou ook weer niet kapot moeten gaan, lijkt mij. Er zitten verder geen stroomverbruikers op als het contact is uitgeschakeld. Alleen dan het relais, maar die zou volgens mij geen stroom moeten verbruiken als deze "uitstaat".
Lees de how to laad systeem controleren en pas dit toe.
Na in de buurt van het start-relais wat met de kabels te hebben gerommeld, slaat de verlichting ineens weer aan en kan ik weer normaal starten.
Heb daarnet alles opnieuw vastgemaakt, daar ik na het meten meteen de kabeltjes even netjes herschikt heb. Maar hiervoor deed de motor het ook al weer normaal en daarnaast zou de motor dan ook helemaal niet gelopen kunnen hebben lijkt mij, ook niet hikkend...? Ik verdenk zelf toch wel de oude lader als oorzaak van het probleem, maar vraag me tegelijkertijd ook af of de accu wel goed laad tijdens het rijden, daar soms ook de handvatverwarming (Oxford) in de accu-beveiliging schiet, wat hij als het goed is alleen moet doen als de accuspanning te laag dreigt te worden...
Jij weet er vast heel veel van, leg dan is uit wat spanning die een relais doorlaat om te kunnen starten, te maken heeft met hoe een motor rijd.Dat jullie allebei niet weten, of begrijpen, waarom het wel degelijk zeer goed mogelijk is dat het startrelais een overgangsweerstand had, waardoor de spanning (ook wanneer er niet word gestart) te laag was, dat is jullie probleem.
Ga eerst eens schema’s lezen en ervaring op doen voor je interessant over wilt komen.
Ja heb het gezien, snap het verhaal nog steeds niet.Heb je het elektrisch schema van deze motor gezien? Blijkbaar niet, anders zou je de opmerking van SP1R wel begrijpen...