rottijd om af te rijden!

MONiGNiUZ

MF'er
24 nov 2010
30
0
Barneveld
Vrijdagmiddag is het zover. dan mag ik eindelijk na 5 maanden lessen en het niet in het bezit hebben van een autorijbewijs, afrijden voor et lichte rijbewijs:). Ik vind het alleen een rottijd; om 15:00u met niet al te beste weersverwachtingen in Leusden. of heeft het ook voordelen?

Ik ben nog niet echt zenuwachtig ofso maar dat zal wel op de dag van de waarheid komen. (ik zal uiteraard niet de eerste zijn maar) tips waar ik op moet letten tijdens het examen AVD zijn altijd welkom;)
 
Ik heb afgereden met -5 graden. Toen we terug kwamen bij het CBR zei de examinator nog dat hij het maar een beetje korter gehouden had vanwege de kou, ik zou het wel koud hebben. Nu gingen een aantal dingen een beetje stroever dan tijdens de lessen dus ik heb maar volmondig ja gezegd, ondanks dat ik het eigenlijk niet echt koud had.
 
Ga ietsje naar rechts op je rijstrook bij grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc.), niet te dicht langs fietsers af in de stad (liever over een putdeksel dan langs een fietser) en houdt er rekening mee dat het examen misschien niet doorgaat als de weersverwachtingen uitkomen, als er sneeuw ligt wordt er meestal geen examen gedaan... Maar, als het allemaal mee zit heel veel succes en hoop ik dat je snel in het bezit bent van je rijbewijs!
 
Kan in je voordeel werken, zeker als je niet zon vlotte rijder bent. Als het slecht weer is zal geen instructeur je laten zakken op dat je een beetje voorzichtig rijd.
 
het gaat echt wel goed komen, let gewoon goed op je snelheid, de veiligheid, rij assertief en laat zien dat je weet wat er zich om je heen afspeelt.

veel succes
 
Vrijdagmiddag is het zover. dan mag ik eindelijk na 5 maanden lessen en het niet in het bezit hebben van een autorijbewijs, afrijden voor et lichte rijbewijs:). Ik vind het alleen een rottijd; om 15:00u met niet al te beste weersverwachtingen in Leusden. of heeft het ook voordelen?

Ik ben nog niet echt zenuwachtig ofso maar dat zal wel op de dag van de waarheid komen. (ik zal uiteraard niet de eerste zijn maar) tips waar ik op moet letten tijdens het examen AVD zijn altijd welkom;)
ja. 15:00u is waardeloos ;( ....als ik wil motorrijden en ik zie op de klok dat het 15:00u is dan blijf ik mooi thuis, want das echt helemaal niks joh. motorrijden om 15:00u. :N als het nou 14:00u is of 16:00u, prima! maar 15:00u -O- waar-de-loos -O-

of niet al te beste weersomstandigheden, als ik dat zie, blijf ik mooi thuis |( . want dat is niks, rijden met niet al te beste weersomstandigheden B| als het nou beste weersomstandigheden zijn, ala. of ronduit slechte weersomstandigheden, prima, maar niet al te beste weersomstandigheden :r mij niet gezien




kortom, niet mauwen en gewoon afrijden *O* :] succes!
 
ja. 15:00u is waardeloos ;( ....als ik wil motorrijden en ik zie op de klok dat het 15:00u is dan blijf ik mooi thuis, want das echt helemaal niks joh. motorrijden om 15:00u. :N als het nou 14:00u is of 16:00u, prima! maar 15:00u -O- waar-de-loos -O-

of niet al te beste weersomstandigheden, als ik dat zie, blijf ik mooi thuis |( . want dat is niks, rijden met niet al te beste weersomstandigheden B| als het nou beste weersomstandigheden zijn, ala. of ronduit slechte weersomstandigheden, prima, maar niet al te beste weersomstandigheden :r mij niet gezien



kortom, niet mauwen en gewoon afrijden *O* :] succes!

_O-
 
Laatst bewerkt:
ach, om af te rijden is geen enkele tijd geschikt,
9:00 is tevroeg en te rustig
16:00 is te laat en te druk.

gewoon rijden, dan red je t best.

succes!
 
ja. 15:00u is waardeloos ;( ....als ik wil motorrijden en ik zie op de klok dat het 15:00u is dan blijf ik mooi thuis, want das echt helemaal niks joh. motorrijden om 15:00u. :N als het nou 14:00u is of 16:00u, prima! maar 15:00u -O- waar-de-loos -O-

of niet al te beste weersomstandigheden, als ik dat zie, blijf ik mooi thuis |( . want dat is niks, rijden met niet al te beste weersomstandigheden B| als het nou beste weersomstandigheden zijn, ala. of ronduit slechte weersomstandigheden, prima, maar niet al te beste weersomstandigheden :r mij niet gezien




kortom, niet mauwen en gewoon afrijden *O* :] succes!


ik weet niet hoor beerputdutchy maare om 3u zijn de scholen uit, en ik weet niet hoe het in leusden is, maar in delft rijden er dan wel wat meer lekke moeders, en ook lelijke, in hun 206´jes en A3´tjes die hun kind ophalen, of zelf naar huis fietsen


mvg henk teunissen
 
Het maakt over het algemeen niet zo veel uit, denk ik.

Rij je af met druk verkeer/ slecht weer dan zijn ze wat soepeler met schoonheidfoutjes, zolang je maar goed oplet en eventuele fouten goed oplost.

Rij je af als het rustig is dan word er ook een wat perfectere rijstijl verwacht.

Voor de rest, laat vooral zien dat je een motorrijder bent en niet als een auto gaat rijden dan komt het helemaal goed ;)
 
Ik ben op 24-11-2009 afgereden en in een keer geslaagd.. Toen was het ook glad kan ik mij herinneren want in een bocht de snelweg op (was een krappe bocht) wilde ik al snelheid maken om genoeg invoeg snelheid te hebben. Omdat het al behoorlijk koud was en de weg nat, brak mijn achterwiel uit.. Bij mij brak toen het zweet uit.. Goed kunnen corrigeren gelukkig. ;)

De examinator zei later... "als je gevallen was was je wel gezakt"... :o

Belangrijk is om te laten zien dat je kan motorrijden en dat je ook durft om motor te rijden. Laat zien dat je vlot met het verkeer mee kunt rijden en laat zien dat je waar mogelijk gebruik maakt van de mogelijkheden van je motor (acceleratie, wendbaarheid en dat je makkelijk tussen kleine gaatjes door kan, bijv een rij auto's in een file op een voor jou kruisende weg doorsnijden wanneer jijzelf rechtdoor wilt...)

Treuzel niet te lang met invoegen als je een weg op wilt rijden, laat zien dat je hier gebruik maakt van het optrekkend vermogen van de motor. :W

Als de weersomstandigheden slecht zijn laat dan ook zien dat je hier rekening mee houdt, door meer afstand te nemen ed.

Zoals al eerder gezegd werd, ga niet te dicht langs fietsers rijden en neem zijdelings afstand van vrachtwagens.. Ga niet in dode hoeken hangen en pak zoveel mogelijk de vrije ruimte bij verkeerslichten ed.

Dat waren de tips weer voor vandaag.. Nu lekker naar bed! :z
 
ik weet niet hoor beerputdutchy maare om 3u zijn de scholen uit, en ik weet niet hoe het in leusden is, maar in delft rijden er dan wel wat meer lekke moeders, en ook lelijke, in hun 206´jes en A3´tjes die hun kind ophalen, of zelf naar huis fietsen


mvg henk teunissen
tussen 8 en 10 is er spitsuur, tussen 10 en 13 gaan alle moeders boodschappen doen of naar de markt, dan tussen 13 en 15 is het schoolverkeer. dan om 17 uur komt het spitsverkeer weer op gang, etc etc.

kortom er is geen ideaal tijdstip om af te rijden, daarbij komt dat de examinator expres de knelpunten opzoekt dus je ontkomt er sowiezo niet aan verkeers knelpunten. Als je dat al niet aankunt verdien je ook geen RBW.

Ts moet zich gewoon niet zo'n zorgen maken en gewoon lekker examen doen, klaar!

ennuh...Beerputdutchy? waar is dat nou weer voor nodig :? :N
 
tussen 8 en 10 is er spitsuur, tussen 10 en 13 gaan alle moeders boodschappen doen of naar de markt, dan tussen 13 en 15 is het schoolverkeer. dan om 17 uur komt het spitsverkeer weer op gang, etc etc.

kortom er is geen ideaal tijdstip om af te rijden, daarbij komt dat de examinator expres de knelpunten opzoekt dus je ontkomt er sowiezo niet aan verkeers knelpunten. Als je dat al niet aankunt verdien je ook geen RBW.

Ts moet zich gewoon niet zo'n zorgen maken en gewoon lekker examen doen, klaar!

ennuh...Beerputdutchy? waar is dat nou weer voor nodig :? :N

Sarcasme komt soms slecht over in een reply denk ik ;)
 
Vrijdagmiddag is het zover. dan mag ik eindelijk na 5 maanden lessen en het niet in het bezit hebben van een autorijbewijs, afrijden voor et lichte rijbewijs:). Ik vind het alleen een rottijd; om 15:00u met niet al te beste weersverwachtingen in Leusden. of heeft het ook voordelen?

Ik ben nog niet echt zenuwachtig ofso maar dat zal wel op de dag van de waarheid komen. (ik zal uiteraard niet de eerste zijn maar) tips waar ik op moet letten tijdens het examen AVD zijn altijd welkom;)

Geen probleem joh.. Leusden is écht makkelijk. :)

Knelpunt rond 15:00 in leusden? Ehmm.. nee. Geen verkeersplein, heel klein stukje snelweg, paar flauwe bochtjes, 2 verkeerslichten en je hebt je pasje *D
 
Laatst bewerkt:
het zal je vast lukken, sterker nog, de kans is alleen maar groter
ik heb in januari afgereden (2005) en ook ik had nog geen autorijbewijs... maar ben wel geslaagd :)
 
succes!

niet wanhopen als het uitgesteld wordt: bij is het AVB examen 4x uitgesteld vorige winter: 1x door (veel) regen, en 3x door sneeuw... uiteindelijk toch geslaagd in April ergens, om vrij snel daarna het AVDtje te halen. Komt allemaal goed! rustig rijden, extra goed opletten/afstand houden als het k*tweer is.

enne, even laten weten hoe het afgelopen is!
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al gezegd gewoon de rijstijl aanpassen aan de omstandigheden, die examinator houd daar ook met zijn beoordeling rekening mee (dus als het bereglad is en jij te vlot rijdt kan dit ook negatief uitpakken). En probeer verder vooral te genieten van het rijden !
 
Allereerst heeeeel veel succes vrijdag!!! De meeste examinatoren zullen hier zeker rekening mee houden. Ik moest afrijden in de giet regen. Het ging opzich wel lekker ondanks dat het best koud en nat was :P. Maar hij maakte hier toch op het eind even een compliment over, dat ik had laten zien dat ik rekening hield met het weer. Hij zag het in mijn remmen, bochten, afstand houden en positie op de weg.
Als je dus gewoon laat zien dat jij "controle" hebt over het weer en niet anders om zullen ze dat zeker waarderen! :)

Hopelijk heb je er wat aan en slaag je vrijdag!!! *D
 
Geen probleem joh.. Leusden is écht makkelijk. :)

Knelpunt rond 15:00 in leusden? Ehmm.. nee. Geen verkeersplein, heel klein stukje snelweg, paar flauwe bochtjes, 2 verkeerslichten en je hebt je pasje *D

Poeh he, dan heb je ook echt kunnen laten zien dat je kan rijden :')
*note to self* blijf uit de buurt van mensen die in Leusden afrijden *note to self*
 
Ik heb 5 januari dit jaar afgereden. (was het eerste examen in Leusden dit jaar :P). Met de sneeuw in de bermen en temperaturen rond het vriespunt. Ben in 1 keer geslaagd. Zegt dus helemaal niks, het weer. Daarbij zijn de weersverwachtingen voor morgenmiddag juist perfect. Op weeronline krijgt het een cijfer 9!

Dus, veel succes morgen!
 
Mocht de TS slagen, ben ik bang dat de motorhandel er niet veel aan gaat verdienen.....

kzou een moord doen om om 15.00 te kunnen rijden i.p.v. in de spitsen.
 
Nog één voordeel: er zullen minder gietergooiers zitten te wachten. *O* :]


En voor de rest: succes!


[me]Overigens ben ik van mening dat je tegen ZO MIN mogelijk mensen moet melden dat je afrijden moet...[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan