Routemobiel, ANWB of KNMV?

Doe mij ook maar gewoon de ANWB *O* *O* Wegenwacht.. Heb namelijk ook 3 voetuigen op mijn naam staan (2 motoren en 1 auto).

Grt Marco.

Ps: Maar misschien ben ik bevooroordeeld want ik werk er. :] :Y

(Afbeelding)
Ff off-topic maarre... als ik dat plaatje van die BMW zo zie... ik heb het nooit begrepen waarom ze dat voorspatbord nou achterstevoren hebben zitten :?
 
Tja.... heb nog ff goed gekeken en ben er eigenlijk wel uit zo...

Heb me zojuist ingeschreven bij de wegenwacht.

en nu maar hopen dat ik ze niet nodig heb.... :]

Bedankt voor jullie input! :}
 
ojaa, voor al de losers die bij route mobiel zijn.
kijk eens in je verzekerings voorwaarden van je voertuig, daar in staat meestal al in dat je afgesleept kunt worden door E.A.
dit is dezelfde afsleep dienst. _O-

:W
 
Ff off-topic maarre... als ik dat plaatje van die BMW zo zie... ik heb het nooit begrepen waarom ze dat voorspatbord nou achterstevoren hebben zitten :?
Simpel, voor een betere afwatering.
full


Design is minder van belang bij een custom made pechhulpdienst. 8-)


Een partikulier zou hem gelijk niet meer kopen, hoewel je het met de BMW doelgroep nooit helemaal zeker weet. :+
 
sjonge jonge wat een ONZIN hoor ik hier allemaal over Route Mobiel....

mijn 16 jaar oude koekblik is gewoon aangenomen, ik stond er eergister mee stil.
Gebeld, zou een half uur duren ( t was midden in de spits ) dus ik ging effe uitgebried er voor zitten. 5 minuten later stond de service wagen voor me neus en nog eens 5 minuten later had hij mijn auto weer aan de praat.

Blijven jullie maar fijn vet betalen voor de ANWB, ik weet wel beter.

*O*

wat betaal jij nu minder.
kijk eens beter.
 
Hoe zit het bij de ANWB als je een auto en motor hebt? Geldt de pechhulp dan voor beide voertuigen, kortweg: kan ik in 1 jaar zowel pechhulp vragen voor de motor als auto? Of is het kenteken gebonden?

Overigens kreeg ik van de week het volgende antwoord van de ANWB klantenservice op mijn vraag of mijn vriendin die meer in de auto rijdt en op hetzelfde adres woont gebruik kan maken van mijn lidmaatschap:

Geachte heer ******,

Als de auto op uw naam geregistreerd is heeft uw vriendin op vertoon van uw lidmaatschapskaart en het kentekenbewijs ook recht op wegenwachthulp. In dat geval is een partnerlidmaatschap niet nodig.

Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

H. Visser
Advies, Service en Verkoop
 
49,75 Wegen-wacht Basis
50,00 route mobiel afsleepservice
35,00 europesche (knmv)
36,00 aa-team (Nationaal < 40.000 km)
56,00 EAC wegenhulp hulpverlenings-pakket Nederland



bron is ook niet helemaal onafhankelijk maar toch.
http://www.hulp.nl/anwb.xhtml


Auto’s van 12 jaar en ouder kunnen niet verzekerd worden van pechhulp bij Route Mobiel.
dit staat op hun eigen site.
http://www.routemobiel.nl/index.asp?NavigationID=620
 
Laatst bewerkt:
Ben lid van de KNMV voor de motor (maar ik kom er net achter dat de Europeesche ook hele goede regelingen in de verzekering heeft opgenomen, dus wellicht wat dubbel allemaal)

Mijn vrouw is lid van de ANWB, vanwege haar auto en voor toen ze nog een motor had -O-

En ik heb een auto van de baas, dus da's top geregeld allemaal.

Vwb Route debiel; goedkoop is uiteindelijk altijd duurkoop. Niet doen dus, geef mij de koninklijke maar.
 
Hoe zit het bij de ANWB als je een auto en motor hebt? Geldt de pechhulp dan voor beide voertuigen, kortweg: kan ik in 1 jaar zowel pechhulp vragen voor de motor als auto? Of is het kenteken gebonden?

Overigens kreeg ik van de week het volgende antwoord van de ANWB klantenservice op mijn vraag of mijn vriendin die meer in de auto rijdt en op hetzelfde adres woont gebruik kan maken van mijn lidmaatschap:

Geachte heer ******,

Als de auto op uw naam geregistreerd is heeft uw vriendin op vertoon van uw lidmaatschapskaart en het kentekenbewijs ook recht op wegenwachthulp. In dat geval is een partnerlidmaatschap niet nodig.

Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

H. Visser
Advies, Service en Verkoop

ja je krijgt gewoon hulp bij het vooertuig waarin je je bevindt en als je de motor/auto hebt geleend die staat geregistreerd bij de anwb op dat pasnummer(mits je dat pasje bij je hebt)
toen ik de auto nog met mijn zus deelde deden we het anwbpasje gewoon bij de papieren. dus degene die met de auto op stap was had ook het pasje bij zich. nooit een probleem geweest. eendje ging 4 keer stuk en ben alle keren prima geholpen.

de motor van mijn vriend is 22 jaar oud en had vorig jaar een vastgelopen achterwiel (steen tussen de remblokken achter :X ) binnen een half uur konden we weer verder rijden *O*
dus ik blijf lekker bij de anwb :Y
 
Al dat geneuzel over route mobiel... Iedereen die een leasegebakje heeft gereden en daarmee (na eeuwenlang gefreubel van de ANWB-er, terwijl je naar klanten/vergaderingen moet en je maar zit te wachten tot ie een 'mc-guyvertje' aka 'MR-Tje' gedaan heeft, terwijl je weet dat die auto echt niet meer verder kan...

Als die ANWB-er er dan na 1 uur prutsen ook achter is dat ie weer een min-puntje krijgt op zijn rapport dat ie weer een auto niet op pad heeft kunnen helpen, dan wordt de auto vaak afgesleept. Vroeger deed dat... juist, wat nu route mobiel heet. Dan kreeg je van route-mobiel een vervang auto of van bijvoorbeeld vvsn, vervangautoservicenederland... wat dan bijv een budget rent-a-car auto is.

ANWB is handig, als je geen haast hebt en het niet erg vindt dat ze uren lang prutsen aan je auto en dan vaak nog met een kluitje het bos insturen.
Mijn eerste keer ANWB was toen mijn gaskabel knakte. Tja, kan gebeuren met een oldtimer. Helaas was ik net 200m de bebouwde kom ingereden van mijn woonplaats (moest alleen nog 10km naar de ANDERE kant van het dorp. Maarja, dat kost je dan wel 3 x zoveel om woonplaatsservice erbij te krijgen.... Affijn, niet dat ie een nieuwe gaskabel bij zich heeft, nee, hij gaat met een SIZAL touwtje een constructie maken zodat ik met de motorkap OPEN! gas kon geven via het raam, door aan het touwtje te trekken... Daar betaalde ik dan 360 gulden ofzoiets voor. B|

Of die ene keer dat mijn remmen het niet meer deden en ze mij nog meer dan 100km naar huis lieten rijden, totdat ik bijna 2 agenten onder hun flikker reed omdat ik niet kon remmen. Gelukkig hebben die agenten er wel voor gezorgd dat ik EN een vervangauto kreeg (nou is dat niet zo verwonderlijk als de ophanging naast de auto ligt) EN dat de ANWB-er op het matje moest komen met z'n 'da's achterstallig onderhoud door de leasemaatschappij, doei!"-lulverhaal.

Of die keer dat mijn voedingskabel van de startmotor doorgefikt was en ze ANDERHALF UUR hebben liggen pielen om van installatiedraad en kroonsteentjes een vervangende kabel te bouwen, om vervolgens ALSNOG met de starthulp rechtstreeks op de startmotor de motor te starten |( "suc6, en niet laten afslaan he, dan heb je een probleem"... :Z

Of die keer dat mijn blikje dankzij een hobbyist van een garage die dacht een dynamo te kunnen repareren, heel wat meer dan 12 volt het boordnet gooide... "Hier heb je 2 nieuwe koplampen en dat is dan 50 gulden".. Vervolgens maar liefst 20m kunnen rijden op een landweg in de middle of nowhere voor deze DURE lampen ook uitfikte. nou, als mijn autoradio LETTERLIJK in rook op gaat, hoef je mij niet twee lampjes aan te smeren....

Of de keer met mijn Subaru GT... "oow, die auto kennen wij niet..." Dat ik ze dan eindelijk zo ver krijg dat ze me daadwerkelijk slepen nadat ze uren hebben liggen staren hoe ze die vsnaren passend konden krijgen, trekken ze me nog naar het DAF complex, ipv het DAF testterrein, waar op dat moment zo'n 20 Subaru monteurs op me zaten te wachten. Terwijl ik duidelijk gezegd had, de testbaan...

Die ENE keer dat ze me wel goed met de motor geholpen hadden, dankzij een foutief geplaatste ketting door een Duitse sukkel van een yamaha dealer, vroegen ze nog "wilt u een vervangauto?"... terwijl ik nog in motorpak naast hem zit... :W

Alhoewel, het duurde wel 1 uur voordat iemand kwam, en natuurlijk had ik doorgegeven dat de ketting gebroken was (die hing namelijk om mijn nek) moesten ze nog steeds komen kijken naar de fiets.... En vervolgens moest ik alsnog 1 uur wachten op de sleper die mijn motor afsleepte naar de dealer (die overigens zonder enige twijfel geweldig was. :} )

Nee, ze zijn allemaal slecht :+
 
Al dat geneuzel over route mobiel... Iedereen die een leasegebakje heeft gereden en daarmee (na eeuwenlang gefreubel van de ANWB-er, terwijl je naar klanten/vergaderingen moet en je maar zit te wachten tot ie een 'mc-guyvertje' aka 'MR-Tje' gedaan heeft, terwijl je weet dat die auto echt niet meer verder kan...

Als die ANWB-er er dan na 1 uur prutsen ook achter is dat ie weer een min-puntje krijgt op zijn rapport dat ie weer een auto niet op pad heeft kunnen helpen, dan wordt de auto vaak afgesleept. Vroeger deed dat... juist, wat nu route mobiel heet. Dan kreeg je van route-mobiel een vervang auto of van bijvoorbeeld vvsn, vervangautoservicenederland... wat dan bijv een budget rent-a-car auto is.

ANWB is handig, als je geen haast hebt en het niet erg vindt dat ze uren lang prutsen aan je auto en dan vaak nog met een kluitje het bos insturen.
Mijn eerste keer ANWB was toen mijn gaskabel knakte. Tja, kan gebeuren met een oldtimer. Helaas was ik net 200m de bebouwde kom ingereden van mijn woonplaats (moest alleen nog 10km naar de ANDERE kant van het dorp. Maarja, dat kost je dan wel 3 x zoveel om woonplaatsservice erbij te krijgen.... Affijn, niet dat ie een nieuwe gaskabel bij zich heeft, nee, hij gaat met een SIZAL touwtje een constructie maken zodat ik met de motorkap OPEN! gas kon geven via het raam, door aan het touwtje te trekken... Daar betaalde ik dan 360 gulden ofzoiets voor. B|

Of die ene keer dat mijn remmen het niet meer deden en ze mij nog meer dan 100km naar huis lieten rijden, totdat ik bijna 2 agenten onder hun flikker reed omdat ik niet kon remmen. Gelukkig hebben die agenten er wel voor gezorgd dat ik EN een vervangauto kreeg (nou is dat niet zo verwonderlijk als de ophanging naast de auto ligt) EN dat de ANWB-er op het matje moest komen met z'n 'da's achterstallig onderhoud door de leasemaatschappij, doei!"-lulverhaal.

Of die keer dat mijn voedingskabel van de startmotor doorgefikt was en ze ANDERHALF UUR hebben liggen pielen om van installatiedraad en kroonsteentjes een vervangende kabel te bouwen, om vervolgens ALSNOG met de starthulp rechtstreeks op de startmotor de motor te starten |( "suc6, en niet laten afslaan he, dan heb je een probleem"... :Z

Of die keer dat mijn blikje dankzij een hobbyist van een garage die dacht een dynamo te kunnen repareren, heel wat meer dan 12 volt het boordnet gooide... "Hier heb je 2 nieuwe koplampen en dat is dan 50 gulden".. Vervolgens maar liefst 20m kunnen rijden op een landweg in de middle of nowhere voor deze DURE lampen ook uitfikte. nou, als mijn autoradio LETTERLIJK in rook op gaat, hoef je mij niet twee lampjes aan te smeren....

Of de keer met mijn Subaru GT... "oow, die auto kennen wij niet..." Dat ik ze dan eindelijk zo ver krijg dat ze me daadwerkelijk slepen nadat ze uren hebben liggen staren hoe ze die vsnaren passend konden krijgen, trekken ze me nog naar het DAF complex, ipv het DAF testterrein, waar op dat moment zo'n 20 Subaru monteurs op me zaten te wachten. Terwijl ik duidelijk gezegd had, de testbaan...

Die ENE keer dat ze me wel goed met de motor geholpen hadden, dankzij een foutief geplaatste ketting door een Duitse sukkel van een yamaha dealer, vroegen ze nog "wilt u een vervangauto?"... terwijl ik nog in motorpak naast hem zit... :W

Alhoewel, het duurde wel 1 uur voordat iemand kwam, en natuurlijk had ik doorgegeven dat de ketting gebroken was (die hing namelijk om mijn nek) moesten ze nog steeds komen kijken naar de fiets.... En vervolgens moest ik alsnog 1 uur wachten op de sleper die mijn motor afsleepte naar de dealer (die overigens zonder enige twijfel geweldig was. :} )

Nee, ze zijn allemaal slecht :+


Wauw wat zou je met route debiel vaak op de sleepwagen hebben gezeten. :P

Ik denk dat ze speciaal voor jou een chagerijnige onvakkundige wegenwachter in dienst hebben genomen, want jij somt meer ellende op dan je in een normaal autoleven mee kan maken. Misschien toch eens beun de haas links laten liggen en wat meer voor je onderhoud/transport dokken :+
 
Zit een beetje te denken aan de laatste, omdat ik waarschijnlijk ga verzekeren via KNMV (WA) en dan (als ik lid word) ook een beroep kan doen op de pechdienst in binnen en buitenland.

Alleen binnenland. Voor het buitenland moet je de extra Euro-dekking afsluiten voor 40 euro per jaar. Kan ik overigens wel aanraden want heb er afgelopen zomer goede ervaringen mee gehad (motor stuk op camping, motor opgehaald en gerepareerd bij Honda-dealer, ondertussen steeds telefonisch op de hoogte gehouden, erg praktisch als je zelf geen Frans spreekt).

Ik heb eigenlijk dezelfde redenering als jij. Ik ben KNMV lid, dus de binnenland dekking is sowieso gratis en elke andere optie wordt duurder. Overigens is de buitenlanddekking bij dezelfde club neergelegd als dat Route Mobiel dat doet.
 
Wauw wat zou je met route debiel vaak op de sleepwagen hebben gezeten. :P

Ik denk dat ze speciaal voor jou een chagerijnige onvakkundige wegenwachter in dienst hebben genomen, want jij somt meer ellende op dan je in een normaal autoleven mee kan maken. Misschien toch eens beun de haas links laten liggen en wat meer voor je onderhoud/transport dokken :+

Of misschien geen old-timer meer aanschaffen???????????

:+ :+ :+ :+

Peter.
 
Ik vond 't wel mooi dat Route Mobiel 't kort geding heeft verloren van de ANWB... de ANWB beweerde dat Route Mobiel de mensen naar een garage sleept, waar ze vervolgens zelf de reparatie moeten betalen. Zou 't echt?

Nou is dat de ANWB ook zo, alleen proberen ze wel je auto ter plekke te repareren, maar dat is dan ook een nood-reparatie zodat je in veel gevallen alsnog naar je eigen garage moet.

Wel sleept de ANWB naar je eigen garage en ik weet niet wat KNMV/Route Mobiel doen. En als hij wordt weggesleept krijg je max. 3 werkdagen een leenauto (bleek gewoon AVIS huurauto te zijn die ik uiteindelijk zelfs 5 dagen heb gehad omdat er een weekend tussen zat).
 
Ik zit ook bij de ANWB, heb een motor en een auto.
En de KNMV doet geen auto's denk ik :]

Die aanname maakte ik ook, maar dat blijkt niet zo te zijn. Heb mijn Wegenwacht lidmaatschap aangehouden in 2004 omdat ik nog tot februari een auto had. Kwam daarna pas tot de ontdekking dat de KNMV ook pechservice voor de auto dekt (maakt niet uit met welk voertuig je rijdt, het is persoonsgebonden).
 
Waar ik mij over verbaas is wel het volgende;wij als nuchter denkende mensen uit het nog immer mooie nederland,laten ons door routemobiel toch zand in de ogen strooien,kijk alleen ff naar het feit welke personen achter de organisatie staan van routemobiel,tuurlijk conc.voor de ANWB o.a is niet verkeerd,maar we op een eerlijke manier,die rechtzaken die routemobiel aanspant dienen alleen maar tot naamsbekendheid,de pers.die deze formule bedacht heeft is al veel besproken,dus :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Al dat geneuzel over route mobiel... Iedereen die een leasegebakje heeft gereden en daarmee (na eeuwenlang gefreubel van de ANWB-er, terwijl je naar klanten/vergaderingen moet en je maar zit te wachten tot ie een 'mc-guyvertje' aka 'MR-Tje' gedaan heeft, terwijl je weet dat die auto echt niet meer verder kan...

Als die ANWB-er er dan na 1 uur prutsen ook achter is dat ie weer een min-puntje krijgt op zijn rapport dat ie weer een auto niet op pad heeft kunnen helpen, dan wordt de auto vaak afgesleept. Vroeger deed dat... juist, wat nu route mobiel heet. Dan kreeg je van route-mobiel een vervang auto of van bijvoorbeeld vvsn, vervangautoservicenederland... wat dan bijv een budget rent-a-car auto is.

ANWB is handig, als je geen haast hebt en het niet erg vindt dat ze uren lang prutsen aan je auto en dan vaak nog met een kluitje het bos insturen.
Mijn eerste keer ANWB was toen mijn gaskabel knakte. Tja, kan gebeuren met een oldtimer. Helaas was ik net 200m de bebouwde kom ingereden van mijn woonplaats (moest alleen nog 10km naar de ANDERE kant van het dorp. Maarja, dat kost je dan wel 3 x zoveel om woonplaatsservice erbij te krijgen.... Affijn, niet dat ie een nieuwe gaskabel bij zich heeft, nee, hij gaat met een SIZAL touwtje een constructie maken zodat ik met de motorkap OPEN! gas kon geven via het raam, door aan het touwtje te trekken... Daar betaalde ik dan 360 gulden ofzoiets voor. B|

Of die ene keer dat mijn remmen het niet meer deden en ze mij nog meer dan 100km naar huis lieten rijden, totdat ik bijna 2 agenten onder hun flikker reed omdat ik niet kon remmen. Gelukkig hebben die agenten er wel voor gezorgd dat ik EN een vervangauto kreeg (nou is dat niet zo verwonderlijk als de ophanging naast de auto ligt) EN dat de ANWB-er op het matje moest komen met z'n 'da's achterstallig onderhoud door de leasemaatschappij, doei!"-lulverhaal.

Of die keer dat mijn voedingskabel van de startmotor doorgefikt was en ze ANDERHALF UUR hebben liggen pielen om van installatiedraad en kroonsteentjes een vervangende kabel te bouwen, om vervolgens ALSNOG met de starthulp rechtstreeks op de startmotor de motor te starten |( "suc6, en niet laten afslaan he, dan heb je een probleem"... :Z

Of die keer dat mijn blikje dankzij een hobbyist van een garage die dacht een dynamo te kunnen repareren, heel wat meer dan 12 volt het boordnet gooide... "Hier heb je 2 nieuwe koplampen en dat is dan 50 gulden".. Vervolgens maar liefst 20m kunnen rijden op een landweg in de middle of nowhere voor deze DURE lampen ook uitfikte. nou, als mijn autoradio LETTERLIJK in rook op gaat, hoef je mij niet twee lampjes aan te smeren....

Of de keer met mijn Subaru GT... "oow, die auto kennen wij niet..." Dat ik ze dan eindelijk zo ver krijg dat ze me daadwerkelijk slepen nadat ze uren hebben liggen staren hoe ze die vsnaren passend konden krijgen, trekken ze me nog naar het DAF complex, ipv het DAF testterrein, waar op dat moment zo'n 20 Subaru monteurs op me zaten te wachten. Terwijl ik duidelijk gezegd had, de testbaan...



Alhoewel, het duurde wel 1 uur voordat iemand kwam, en natuurlijk had ik doorgegeven dat de ketting gebroken was (die hing namelijk om mijn nek) moesten ze nog steeds komen kijken naar de fiets.... En vervolgens moest ik alsnog 1 uur wachten op de sleper die mijn motor afsleepte naar de dealer (die overigens zonder enige twijfel geweldig was. :} )

Nee, ze zijn allemaal slecht :+

het is altijd de de schuld van iemand anders, als ik je verhaal zo lees dan moet je al 120 jaar oud zijn, een normaal mens krijgt volgens de statistieken eens per 3 jaar pech autopech, of je heb heel erg veel pech dat je veel autopech had/hebt, of je moet je eens afvragen of het onderhoud van je voertuigen anders gedaan moet/kan worden.

Die ENE keer dat ze me wel goed met de motor geholpen hadden, dankzij een foutief geplaatste ketting door een Duitse sukkel van een yamaha dealer, vroegen ze nog "wilt u een vervangauto?"... terwijl ik nog in motorpak naast hem zit

Van de ANWB krijg je VERVANGEND VERVOER, dat kan inhouden als er geen motor beschikbaar is dat je een auto aangeboden krijgt,(deze hoef je niet te accepteren)e kan er ook voor kiezen om een treinkaartje van de ANWB te krijgen.
Dat is pas leuk in je motorpak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan