RS250/125

gewoon internet checken staan er genoeg op marktplaats maar kijk uit met wat je koopt als je particulier wilt, wees kritisch!

en een 125 en 250 klinkt niet veel anders als een opgevoerde brommer met 70cc hoor

maar een 250 klinkt natuurlijk het zwaarst

maar ik zou niet gelijkt een motorfiets gaan opvoeren je kunt beter wachten tot je 21 bent als je dat goed wilt doen kost het je een hoop geld (aanschaf,onderhoud en benzine verbruik) en je hebt uiteindelijk nog steed een soort opgevoerde bormmer

groetjes
 
Een rs 125 is een mooie fiets om mee te beginnen. Rij er nu een jaar op, ongeveer 8/9 dkm al op gemaakt. Heb eigenlijk nog geen groot onderhoud gehad, begint nu een beetje te komen. Voor 4 mnd terug zuiger vervangen, was wel nodig (teller stond op 12 dkm).
En nu is mijn pomp van de achtervering kaput, moet gereviseerd worden. En tevens is mijn achterband aan vervanging toe, deze gaat trouwens wel lang mee.

Qua olie kan ik alleen vanuit mijn ervaring spreken. Voor de mengsmering (brandstof 2t/voor de nope-techneuten onder ons :P ) moet ik ongeveer om de 600km de bak weer vullen (+/- 1 liter). En de motorolie zou ik gewoon laten vervangen bij een kleine en/of grote beurt (samen met de andere noodzakelijke dingen).

Kort samengevat:
ik heb in dat jaar nog relatief weinig onderhoud gehad, het begint nu om de hoek te krijgen. Maar dan heb ik ook een jaar lekker op dat ding kunnen rijden.
 
heb ik nog niet gehoord of een rs152je nouw betrouwbaar is kwa kwaliteit :P (edit: nu wel door tukker)
ja een zx400 is veel leuker maar daar heb ik niet genoeg geld voor :(
een rsje 125 cc is te krijgen voor rond de 2000 euro.

Als die toch afgeraden word spaar ik wel door voor de zx400 en over de gs500 hoor ik ook veel positieve berichten en die is ook wel voor 2000 euro te krijgen (hopelijk dan eentje die al teruggevoerd is :P ) hoewel ik hem niet zo mooi vind :(
 
Laatst bewerkt:
En is wel te doen, maar niet aan te raden. Ik vind er persoonlijk niks aan. Daar moet een RS125 ook niet van hebben. Op het korte bochtenweg (lees= leuke buitenaf weggetjes) komt die tot z'n recht en heb je er het meeste plezier van.
Betrouwbaarheid is bij 2-taktjes heel erg gevoelig onderwerp. Het meeste ligt toch aan de kopende partij. Je moet nl. geen ralle fiets kopen. Nou moet je er ook wel veel geluk bij hebben. Maar ik denk als je een betrouwbare RS wilt kopen, moet je denk ik in deze tijd wel rond het bouwjaar 1999 of hoger zitten (niet het oude type meer kopen). Want dan is de kans namelijk heel erg groot dat deze:
1. voor het circuit is gebruikt
2. en/of ral is
3. en het oude type ziet er gewoon niet uit :+

En zeg eens eerlijk als je dit ziet ben je toch gewoon verkocht aan het Italiaanse design :]
schuttorf 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
oke nu snap ik het, dus rond de 32.000 km moeten bij een 4 takt de zuigers vervangen worden (gok ik) aangezien het (heb ut ff nagezogt) 16.000 km is bij een 2 takt

een rs heeft toch de looks waar de meeste voor gaan maar ik probeer toch dat even weg te laten met het beslissen voor een goede motor.

toch had ik ergens anders toch ook hele positieve dingen gehoord. Dat het een brommer geluidje maakt boeit me niet zo. Ik wacht nog vol spanning op de reactie hoeveel olie een 2 takt ongeveer verbruikt maar verder als dat gekeken.

Is het een goede motor kwa kwaliteit, gaan er snel dingen stuk? of zijn de onderdelen goud waard? Daar ben ik erg benieuwd naar.

gr motorm


de zuigers in mijn motorblok gaan richting de 100k en hoeven nog niet vervangen te worden....
een 2takt heeft gewoon veel en veel meer onderhoud nodig dan een 4takt.

als ik jou vragen zo lees dan zou ik een oud brommertje kopen en die eens uit elkaar halen, ik denk dat je 2takt dan wel wat beter begrijpt.

over je vraag wat je aan monteurskosten kwijt bent? VEEL!!! de gemiddelde motorzaak rekent al gauw 60 tot 70 euro per uur tegenwoordig. elke 15k een nieuwe zuiger, en das mwah wat zullen we zeggen 2,5 uur? werk? dan zit je dus al gauw op 150 euro, dan nog onderdelen(zuiger, pakkingen etc). reken t maar uit....
 
En is wel te doen, maar niet aan te raden. Ik vind er persoonlijk niks aan. Daar moet een RS125 ook niet van hebben. Op het korte bochtenweg (lees= leuke buitenaf weggetjes) komt die tot z'n recht en heb je er het meeste plezier van.
Betrouwbaarheid is bij 2-taktjes heel erg gevoelig onderwerp. Het meeste ligt toch aan de kopende partij. Je moet nl. geen ralle fiets kopen. Nou moet je er ook wel veel geluk bij hebben. Maar ik denk als je een betrouwbare RS wilt kopen, moet je denk ik in deze tijd wel rond het bouwjaar 1999 of hoger zitten (niet het oude type meer kopen). Want dan is de kans namelijk heel erg groot dat deze:
1. voor het circuit is gebruikt
2. en/of ral is
3. en het oude type ziet er gewoon niet uit :+

En zeg eens eerlijk als je dit ziet ben je toch gewoon verkocht aan het Italiaanse design :]
(Afbeelding)


pff lijkt sprekend op het 50 cc brommertje en dan zit je daar met je motor pak
|(
 
ik heb er al heel wat uit elkaar gehad :P maar het is wel duidelijk voor me. ik kan beter niet beginnen aan een rs125je. ik had toch verwacht dat ik in kosten minder uit zo zijn omdat de prijs van een 125je lagers licht dan bv een zx400 maar ik kan toch het beste voor een zx400 gaan kwa betrouwbaarheid. want de zx400 is (wat ik hoor van iedereen hier) wel de betrouwbaarste motor, die goed rijd, en relatief weinig kosten heeft. :) dan moet ik mar ietsje doorsparen tot ik er 1 kan veroorloven maar dat moet dan maar :)
 
want jullie zijn er dus wel allemaal ongeveer mee eens dat met een prijsklassen rond de 3000 euro je toch het beste kan gaan voor de zx400 (die al 25kw is) :)

zoniet graag argumenten :Y
 
ik heb er al heel wat uit elkaar gehad :P maar het is wel duidelijk voor me. ik kan beter niet beginnen aan een rs125je. ik had toch verwacht dat ik in kosten minder uit zo zijn omdat de prijs van een 125je lagers licht dan bv een zx400 maar ik kan toch het beste voor een zx400 gaan kwa betrouwbaarheid. want de zx400 is (wat ik hoor van iedereen hier) wel de betrouwbaarste motor, die goed rijd, en relatief weinig kosten heeft. :) dan moet ik mar ietsje doorsparen tot ik er 1 kan veroorloven maar dat moet dan maar :)
je kunt ook op en gs-je beginnen bijv... hoef je niet te wachten en je hebt net zo veel lol.....
 
Rond de 3000 euries heb je hartstikke goede rs-jes hoor. Voor dat bedrag heb je ze nl. al vanaf bouwjaar '02. Dit is dus goed spul
 
ja, maar een gs500eje is vrij oud en ik ben dus niet goed met sleutelen. Heeft een gs500 dan niet veel kosten?
GS500e kun je vanaf ik dacht 1989 tot 2005 splinternieuwe uit de showroom aanschaffen....

en oud betekend in principe niet slecht....
die van mij is uit 1990 en heeft niet meer nodig dan het normale onderhoud
 
ja, maar een gs500eje is vrij oud en ik ben dus niet goed met sleutelen. Heeft een gs500 dan niet veel kosten?


uh je hebt ook GSjes uit 2005 :z

en dat ze degelijk en goed zijn blijkt wel uit het feit dat ze al vanaf 1989 gemaakt worden en nog steeds nauwelijks veranderd zijn kwa techniek.

bovendien betekend "oud" niet hetzelfde als slecht. het hangt er maar net vanaf hoe een 2e hands motor onderhouden is. en dan maakt het echt niks uit of je nou een dure MV Agusta hebt of een CB250.

een ZXR400 en een GS500 zijn niet echt te vergelijken vind ik(ik heb een GS en ook al op een ZXR400 gereden). Een ZXR is echt sportief, een GS meer tour/woon/werk gericht, maar je kunt dr ook nog prima mee doorrijden. vergeet niet dat onderhoud van een ZXR400 duurder is dan een GS(modernere techniek, meer kleppen die gesteld mnoeten worden etc etc) er gaan duurdere banden onder een ZXR etc etc.

als ik jou was zou ik gewoon gaan proefrijden ;)
 
snap ik maar ik had het over gs500ejes rond het jaar betaalbaar :P 1990 iets in die geest. dus aan een gs500je zit nog minder onderhoud aan als een zx400? das handige info, als ik had gerekend kwam ik op rond de .... door:

motor 3000
helm,pak 1000
verzekering 200
andere kosten 500

dus bij elkaar 4700 euro voor een goede begin start :) de zx400 vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de gs500 maar om mischien toch eerst met een goedkope gs500 (prijsrichting 1.200 euro) te beginnen is mischien toch een optie, om wat sneller te kunnen gaan rijden, aangezien ik minimaal wel nog een jaartje of 2 moet spare voor dit geld waar natuurlijk ook nog me rijbewijs bij komt :)

wat raden jullie aan?
 
snap ik maar ik had het over gs500ejes rond het jaar betaalbaar :P 1990 iets in die geest. dus aan een gs500je zit nog minder onderhoud aan als een zx400? das handige info, als ik had gerekend kwam ik op rond de .... door:

motor 3000
helm,pak 1000
verzekering 200
andere kosten 500

dus bij elkaar 4700 euro voor een goede begin start :) de zx400 vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de gs500 maar om mischien toch eerst met een goedkope gs500 (prijsrichting 1.200 euro) te beginnen is mischien toch een optie, om wat sneller te kunnen gaan rijden, aangezien ik minimaal wel nog een jaartje of 2 moet spare voor dit geld waar natuurlijk ook nog me rijbewijs bij komt :)

wat raden jullie aan?
motor: €1500 --> €2000 (heb je een leuk gs-je voor)
helm, pak: €1000 gewoon gaan passen en dan zie je het wel
verzekering: Gs-je kost mij €143 p/j
wegenbelastig: €56

zoiets.... :)
 
snap ik maar ik had het over gs500ejes rond het jaar betaalbaar :P 1990 iets in die geest. dus aan een gs500je zit nog minder onderhoud aan als een zx400? das handige info, als ik had gerekend kwam ik op rond de .... door:

motor 3000
helm,pak 1000
verzekering 200
andere kosten 500

dus bij elkaar 4700 euro voor een goede begin start :) de zx400 vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de gs500 maar om mischien toch eerst met een goedkope gs500 (prijsrichting 1.200 euro) te beginnen is mischien toch een optie, om wat sneller te kunnen gaan rijden, aangezien ik minimaal wel nog een jaartje of 2 moet spare voor dit geld waar natuurlijk ook nog me rijbewijs bij komt :)

wat raden jullie aan?

begin lekker met een GS, dan houd je wat geld over :) en koop eerst je kleding, en haal je rbw. dan weet je daarna hoeveel je te besteden hebt aan een motor.

nog ff iets: ik zou je toekomstige motor niet alleen Wa verzekeren, maar minstens wa+ en een ZXR(met veel kuipen) zou ik zelfs All risk verzekeren. Wa+ kost niet eens zo heel erg veel, ik heb nu al wat no claim korting maar het basisbedrag is zo'n 22,- per maand geloof ik.
 
Vergeet niet dat je wat geld over wilt houden voor onderhoud.. Als je net een fiets gekocht hebt zul je er waarschijnlijk al snel wat geld aan moeten uitgeven, vooral als het al wat oudere zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan