100 graden is niks bijzonders.
Bij mijn motor kan het tot 112 graden worden zelfs zonder problemen.
Maar waarom laat je dat ding "een tijdje stationair" draaien?
een tweetakt heeft een normale bedrijfstemp. van rond de 60 graden.
100 graden is veel en veelst te warm.
Dat kan allemaal wel zijn, maar de meeste RS 250 hebben een bedrijfstemparatuur van ongeveer 60 graden. En toevallig is dat voor een tweetakt een hele goede temparatuur. Dus als ie wel 100 graden wordt, dan is er echt wel wat mis.waar gemeten dan??? bij je knipperlichten..?? elke verbranding levert temp. op van enkele honderden graden. dit heeft niets met 2- of 4-takt te maken.
wat er wel mee te maken heeft, is de wijze waarop de verbrandingstemp. word afgekoeld; dmv. lucht of vloeistof.. en inderdaad de meeste simpele 2-taktjes hebben luchtkoeling, maar er rijden er ook genoeg met vloeistof.
en deze vloeistof word idd al gauw een graad of 100 ,afhankelijk van motor uiteraard, di van mij word al gauw 110 graden.
maar om te zeggen dat een 2-takt een bedrijfstemp heeft van 60 graden: dikke bullshit, hangt cpl van koeling en type motor af...
Een 2 takt laat je best even op temperatuur komen voor je je ritje begint, of je moet heel rustig warmrijden, is trouwens bij iedere motor het beste.
Ik heb dit ook op de nc-30 van mijn broer gehad, ging ook stilstaan. Een man uit de race wereld (Hoogland) zei dat dit niet erg was. Hij kwam immers niet in het rode gebied.Mijn Rs 250 heeft onlangs nieuwe zuigers gehad. Nu was ik hem eergisteren en gisteren aan het inrijden en nu was er het volgende; ik had even stil gestaan en hem een tijdje stagionair laten draaien. Hierdoor liep de temperatuur enigszins op, wat uietraard normaal is. Het vreemde was echter dat toen ik ging rijden de temperatuur alleen maar hoger en hoger opliep tot zo'n 100 graden. Toen heb ik hem stil gezet langs de kant en een tijdje laten afkoelen. Toen ik echter ging rijden steeg de temperatuur weer heel erg, soms liep die iets terug maar dan ging die zo weer omhoog. Pas nadat ik echt hard ging rijden rond de 100km werd de temperatuur pas normaal en bleef die dat ook. Weet iemand waar dat aan kan liggen, koelvloeistof zit er nog genoeg in HELP!!!!!!!!!!!!!!!!