RSV Mille op dynobank :-)

heb je nog db-killers in de uitlaten van Startwin laten zetten? Ik heb hetzelfde gekocht maar vind het wel errug luid...

Nee deze heb ik niet bij startwin vandaan dit zijn de orginele aprilia sp race uitlaten en de herrie valt nog wel mee zonder db killers, ze maken zeker minder lawaai als die van jou en dat weet ik uit ervaring na een toerritje achter je gereden te hebben, het zou kunnen dat het dempings materiaal bij de jouwe voor een groot gedeelte is verdwenen dan zou je ze eens opnieuw moeten laten vullen.
Gr sjaak
 
moet eerlijk bekennen dat ik die dubbele uitlaat maar niets vind.
zo'n enkele pot met 1 groot gat veel mooier.

p.s. weet iemand hoe hij rijd met een compleet open demper (behalve veel lawaai)?
 
Ik heb de mijne, een 2003 mille ook op de bank gehad...
116.7Pk aan het achterwiel met een EVO Titanium+Eprom,
koppel weet ik zo niet precies...

Daarna heb ik nog de volgende modificaties gedaan:
-Een EVO airbox, dus 30% meer volume.
-De collector vervangen voor een van een 98'er, deze heeft een grotere diameter. Ze schijnen deze vanaf de 2001 aangepast te hebben ivm geluidseisen...
Het geluid is nu moddervet, als ik hard optrek, begint ie echt te bulderen als ie op toeren begint te komen! vooral in de bebouwde kom hihihi :)

Win ik pk's door met een 16T voor te gaan rijden en is dit nodig aangezien ze de versnellingsbak al hebben aangepast?
Wheelies gaan iets moeilijker, komt dat door die lange eerste? vast wel...

 
Komt goed uit, dit oude topic....

Ik wil dalijk ook wel een andere pijp op mijn toekomstige Mille R, maar dan ook met iets minder herrie. Dus met DB-killer.

Heeft iemand ervaring met het laten maken van een losse DB-killer??

Zo ja, waar? Hoeveel? etc...
 
Deze dynojet run laten uitvoeren door ruud freriks uit goes, hij zei tegen mij letterlijk ; " niets meer aan doen ziet er zo goed uit ".

Weet niet of de scan goed leesbaar is maar bij 10.500 RPM kwamen er 108,5 PK's vrij en de topsnelheid bedroeg 286 Km/U.

Maar hoemeer ik de reacties lees des te meer ik ga twijfelen.
Is 108,5 PK nu te weinig uit de opgegeven 130 PK's ?????
Heb ondanks alles lots of fun met deze machine en wil voorlopig niets anders.

:]

Bijlage: Dynojetrun.jpg
 
die 108 pk is aan het achterwiel en die 130 aan de krukas...
130-12%(verlies)=114pk dus tel maar uit :)

Dat lijkt er inderdaad meer op hier een paar voorbeelden van de mille club, als ik het zo zie heb je waarschijnlijk nog de orginele uitlaat???

De mijne 1999, sp titanium uitlaat met eprom

DynoJaccoBird.jpg


Haga replica orgineel.

DynoJet_Haga.jpg
 
Laatst bewerkt:
Komt goed uit, dit oude topic....

Ik wil dalijk ook wel een andere pijp op mijn toekomstige Mille R, maar dan ook met iets minder herrie. Dus met DB-killer.

Heeft iemand ervaring met het laten maken van een losse DB-killer??

Zo ja, waar? Hoeveel? etc...

Kijk eens ff op de rsvmille club site in de downloads sectie staan een aantal filmpjes gemaakt door martinweb met geluid, kan je de verschillen beluisteren
 
Ik heb de mijne, een 2003 mille ook op de bank gehad...
116.7Pk aan het achterwiel met een EVO Titanium+Eprom,
koppel weet ik zo niet precies...

Daarna heb ik nog de volgende modificaties gedaan:
-Een EVO airbox, dus 30% meer volume.
-De collector vervangen voor een van een 98'er, deze heeft een grotere diameter. Ze schijnen deze vanaf de 2001 aangepast te hebben ivm geluidseisen...
Het geluid is nu moddervet, als ik hard optrek, begint ie echt te bulderen als ie op toeren begint te komen! vooral in de bebouwde kom hihihi :)

Win ik pk's door met een 16T voor te gaan rijden en is dit nodig aangezien ze de versnellingsbak al hebben aangepast?
Wheelies gaan iets moeilijker, komt dat door die lange eerste? vast wel...

Goeiegenade Pilliam! Hoe komt het dat jij nog steeds die dip hebt bij 5000tpm met al die aanpassingen? Dat valt me een beetje tegen. Ik dacht dat er die uitgingen met EVO + eprom...
 
Goeiegenade Pilliam! Hoe komt het dat jij nog steeds die dip hebt bij 5000tpm met al die aanpassingen? Dat valt me een beetje tegen. Ik dacht dat er die uitgingen met EVO + eprom...


Bij de dynorun die ik maakte waren er veel met een enkele demper (evo en zo)die hadden alemaal die dip, volgens de boy's aldaar komt dat doordat het uitlaat volume te klein is.
 
Weet iemand ook hoe het zit met het luchtfilter-verhaal?
Op de testbank stond mijn motor namelijk te rijk, dus ik heb geprobeerd hem meer lucht te geven... hij lijkt meer topvermogen te hebben nu.

Die 5K-6K dip krijg je er moeilijk uit heh?

ik heb wat info bij elkaar gezocht en op mijn site gegooid, misschien hebbie er iets aan? suggestie zijn ook welkom natuurlijk... :)

http://www.close-ratio.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan