ruckelen FJR1300??

hasbmw

Rookie
9 jun 2004
15
0
omg Breda
Zoals al geschreven in een ander draadje overweeg ik sterk de aanschaf van de FJR1300 (2001). Omdat ik altijd BMW heb gereden ben ik bekend het het fenomeen KFR en daar tevens alergisch voor geworden :r .

Nu las ik op internet dat ook de FJR1300 daar enigzins last van heeft. Heeft iemand daar ervaring mee? Of zijn dit fabeltjes?
 
Ik heb een fjr1300 van 2003 en de mijne loopt in elke versnelling en bij elk toerental zo strak als het maar kan,
Er schijnen wel fjr exemplaren te zijn die bij lage toerentalleen last hebben van
de aan/uit verschijnselen, maar zoals gezegd : de mijne loopt als een zonnetje.
ik heb geprobeert om dit euvel op mijn motor op te roepen, maar dan moet ik echt in de vijfde versnelling 20 km/uur gaan rijden en zodoende niet meer dan zo'n 1500/2000 toeren gaan maken bij stapvoets rijden.
Misschien rijden andere fjr rijders die bovengenoemde klachten hebben inderdaad met dergelijke lage snelheden in de vijfde versnelling of zo, ik kan het anders niet verklaren.
Ook een ander probleem waar sommige FJR rijders over klagen : het heet worden van de motor komt bij mij helemaal niet voor.
Een beetje warm wordt ie natuurlijk wel, maar het wordt nooit hinderlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan