Rugprotector zònder klittenband?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.132
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn rugprotectoren gebruik ik niet (ik draag ze wel maar sloop ze niet) maar omdat dat klittenband op een gegeven ogenblik niet meer plakt moet je of dat vervangen of een nieuwe kopen.

Er zal toch wel een fabrikant zo slim zijn om er een ander systeem toe te passen? En zo ja welke???
Liefst met niergordel.

spidi%20back%20warrior.jpg
 
Dit probleem had ik met mijn eerste Dainese Wave Air, binnen een half jaar. :(

Terug naar de winkel gegaan en ik kreeg van Dainese zonder problemen een nieuwe backprotector. :Y
Ik merkte meteen dat ze hiervoor een ander soort klittenband in de niergordel gebruikten en dit is, na inmiddels 7 jaar dagelijks gebruik, nog altijd in prima staat.
Kan deze ook qua draagcomfort van harte aanbevelen.

Wellicht dus een ander merk proberen? :+
 
Neem dan iets met een vest, daar zit een rits in.

Volgende vraag: hoe wil je die niergordel dan vastmaken, als het niet met velcro gaat :?
 
Die wat jij daar op de foto hebt, heb ik al 10 jaar. Klitteband werkt nog steeds perfect. Alleen de elastieken bretels die je over je schouder doet beginnen in rek na te laten.

Uiterst tevreden over deze.
 
Laatst bewerkt:
Neem dan iets met een vest, daar zit een rits in.

Volgende vraag: hoe wil je die niergordel dan vastmaken, als het niet met velcro gaat :?

Maar een vest is idd een goeie optie. Kom ze alleen nooit tegen.
Zo'n clip geval bijvoorbeeld. Kan me niet voorstellen dat klittenband de enige manier is.
 
Laatst bewerkt:
Die wat jij daar op de foto hebt, heb ik al 10 jaar. Klitteband werkt nog steeds perfect. Alleen de elastieken bretels die je over je schouder doet beginnen in rek na te laten.

Uiterst tevreden over deze.

Is natuurlijk ook nogal afhankelijk van hoe vaak (edit: en hoe) je hem gebruikt.

Maar ik wil het gewoon voor zijn en een ander systeem.
 
Laatst bewerkt:
Is natuurlijk ook nogal afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt.

Maar ik wil het gewoon voor zijn en een ander systeem.

Ik draag hem altijd als ik motor rij. 10 jaar a 6000km = 60.000 km

Wil jij hem ook in bed om doen of op het werk ? :?
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn dainese protector deed het klittenband ook niks meer inderdaad. Ik heb het naar zo'n naaiwinkel gebracht. Kost weinig en het werkt weer prima!
 
Ja, vind verder de protector die ik heb best fijn maar elke paar jaar dat klittenband vervangen... als ze nu eens gelijk goed spul gebruiken.
 
Ik draag hem altijd als ik motor rij. 10 jaar a 6000km = 60.000 km

Wil jij hem ook in bed om doen of op het werk ? :?

Maakt ook nogal uit of je hem goed strak trekt/spanning erop zet, wat voor stof hij soms ook mee in aanraking komt. Diverse redenen waarom dat spul minder gaat werken.

Daarom vraag ik ook welke protectoren er zijn die geen klittenband gebruiken. Heb een Dainese Wave gehad met zo'n clip systeem, maar die had geen niergordel.
 
Maakt ook nogal uit of je hem goed strak trekt/spanning erop zet, wat voor stof hij soms ook mee in aanraking komt. Diverse redenen waarom dat spul minder gaat werken.

Daarom vraag ik ook welke protectoren er zijn die geen klittenband gebruiken. Heb een Dainese Wave gehad met zo'n clip systeem, maar die had geen niergordel.

Logisch dat je dat ding strak aan trekt, anders is het effect van de niergordel er niet. Als je hem strak aantrekt vallen ook de volledige klittebandvlakken over elkaar en komt er geen stof van kleding tussen. misschien moet je leren hoe je het ding gebruikt en wat meer geld uitgeven voor een goeie ;)

Zoeken en je vind er een zonder klitteband.. Fc moto al eens bekeken ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, vind verder de protector die ik heb best fijn maar elke paar jaar dat klittenband vervangen... als ze nu eens gelijk goed spul gebruiken.
De tijd moet het nog uitwijzen, maar volgens mij is het klittenband dat er nu op zit van betere kwaliteit dan wat er eerst op zat. Die van Dainese zelf deed al vrij snel niks meer.
Daarom vraag ik ook welke protectoren er zijn die geen klittenband gebruiken. Heb een Dainese Wave gehad met zo'n clip systeem, maar die had geen niergordel.
Ik heb ook overwogen om er haakjes op te zetten. BH-haakjes :X zijn los te koop. Alleen is dit natuurlijk niet "traploos verstelbaar" zoals met klittenband. Dit is wel handig i.v.m. kerst-kilootjes en zo. O-)
 
Laatst bewerkt:
De tijd moet het nog uitwijzen, maar volgens mij is het klittenband dat er nu op zit van betere kwaliteit dan wat er eerst op zat. Die van Dainese zelf deed al vrij snel niks meer.Ik heb ook overwogen om er haakjes op te zetten. BH-haakjes :X zijn los te koop. Alleen is dit natuurlijk niet "traploos verstelbaar" zoals met klittenband. Dit is wel handig i.v.m. kerst-kilootjes en zo. O-)

Je kunt er ook een broekriem aan naaien dan is ie wel verstelbaar
 
't is het meest comfortabel door het gebrek aan plastic of ijzer wat in je navel prikt... dus de redenatie is niet zo lastig.

Büse Belluno Pro Protector Vest - beste prijzen ▷ FC-Moto
Forcefield Airo Vest

etc etc

Klopt, maar mijn pens is niet zo groot dat het prikt ;) Met de eerder genoemde Dainese ook geen last van gehad.

1e voorbeeld heeft klittenband
2e vind ik maar weinig bescherming bieden

De tijd moet het nog uitwijzen, maar volgens mij is het klittenband dat er nu op zit van betere kwaliteit dan wat er eerst op zat. Die van Dainese zelf deed al vrij snel niks meer.Ik heb ook overwogen om er haakjes op te zetten. BH-haakjes :X zijn los te koop. Alleen is dit natuurlijk niet "traploos verstelbaar" zoals met klittenband. Dit is wel handig i.v.m. kerst-kilootjes en zo. O-)

Niet traploos maar met een rijtje kom je een heel eind. Slim idee.

Je kunt er ook een broekriem aan naaien dan is ie wel verstelbaar

Denk dat zo'n gesp dan weer niet erg comfortabel zal zitten. Al is dat misschien weer een kwestie van een goeie gesp vinden.
 
Klopt, maar mijn pens is niet zo groot dat het prikt ;) Met de eerder genoemde Dainese ook geen last van gehad.

1e voorbeeld heeft klittenband
2e vind ik maar weinig bescherming bieden
.
't is maar een voorbeeld he, het is wel de bedoeling dat je nu zelf verder zoekt ;)
 
gebruik zelf al 6 jaar de Buse Belluno.

Heeft inderdaad wel klttenband ;-) maar is met jaren intensief gebruik gewoon nog net zo goed als toen ik hem nieuw kocht!
Ik ga er vanuit dat klittenband gebruikt door verschillende merken en verwerkt in verschillende type's niet gelijk zijn en dezelfde kwaliteit hebben! Bij de buse rugprotect hoef ik in ieder geval niet om de paar jaar dit te laten vervangen omdat het niet meer werkt.
Begrijp wel wat je bedoelt, want ik heb wel eens bij een jas gehad (verstelband taille) ondanks dat ik die niet telkens los en vast maakte bleven die na een tijdje ook niet meer aan elkaar zitten :-(
 
En het is direct een goede oefening voor -eh- andere gelegenheden. O-) :+

Idd! })

't is maar een voorbeeld he, het is wel de bedoeling dat je nu zelf verder zoekt ;)

Slecht voorbeeld doet goed volgen? De 1 heeft klittenband en de ander geen niergordel :P
Nee, snap wat je bedoelt. Maar ik hoop dat iemand hier even fijn post welke hij/zij gebruikt.
Vooralsnog ben ik er nog geen tegen gekomen.

gebruik zelf al 6 jaar de Buse Belluno.

Heeft inderdaad wel klttenband ;-) maar is met jaren intensief gebruik gewoon nog net zo goed als toen ik hem nieuw kocht!
Ik ga er vanuit dat klittenband gebruikt door verschillende merken en verwerkt in verschillende type's niet gelijk zijn en dezelfde kwaliteit hebben! Bij de buse rugprotect hoef ik in ieder geval niet om de paar jaar dit te laten vervangen omdat het niet meer werkt.
Begrijp wel wat je bedoelt, want ik heb wel eens bij een jas gehad (verstelband taille) ondanks dat ik die niet telkens los en vast maakte bleven die na een tijdje ook niet meer aan elkaar zitten :-(

Kijk, dit geeft al wel wat meer hoop dat er al een 2e goeie ervaringen met deze heeft.
Ja meestal moet ik nu de gordel dicht maken, adem in houden en als ik het pak eenmaal aan en dicht heb blijft het wel zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan