Rugprotector Alpinestars

Vroeem

MF'er
14 sep 2010
194
1
Goes
Goedemiddag Heren (en wellicht Dames),

Enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe rugprotector ter vervanging voor mijn Dainese rugprotector (deze zit echt waardeloos). Nu is mijn oog gevallen op de Nucleon serie van Alpinestars, of wel de KR1 of de KR2.

In principe is de KR1 gericht op sport en de KR2 gericht op touren. Ik rij een supersport maar circuitdagen doe ik niet aan mee :N Wellicht ervaring of tips welke ik beter kan kiezen? Ik sta ook altijd open voor alternatieven :]

Comfort is belangrijk! (en veiligheid ook of course..)


Alvast bedankt voor de reacties!
 
Ik heb een KR-1 in mijn leren alpinestars jas maar ik moet zeggen dat ik niet eens voel dat ik die erin heb zitten. Qua veiligheid zal het wel goed zijn, nooit zelf getest (hierbij afkloppen).
 
Zou dan voor KR2 gaan als die meer op comfort gericht is.

Heb zelf goede ervaringen met de rugprotectors van Forcefield.
Deze zijn gemaakt van flexibel materiaal wat het comfort ten goede komt.
 
Volgens mij is het verschil dat de kr1 een verstelbare niergordel heeft en de kr2 een gefixeerde.

Kr1 is voor een sportieve houding en de kr2 meer voor rechtop zitten. Zou ze zowiezo allebei gaan passen!
 
Passen lijkt sowieso een probleem te worden in Zeeland lijkt het.. Motoport beweert doodleuk (kr1) dat ze hier geen klanten voor hebben. Dus bestellen ze het niet. De KR2 heb ik wel gepast en deze zit ook lekker en een M volstaat met mijn 1.82 meter. Eventueel kan je hem natuurlijk verlengen met dat verlengstuk voor je stuitje.

Verder zit er nog wel een veiligheidsoverweging in de protectoren. De KR1 heeft een restkracht van 7N en de KR2 9N.
 
Ik heb een losse protector in mijn jas zitten van alpinestars en enorm tevreden van. Zit goed en voelt ook stevig aan want de standaard rugprotector die in hun jassen zitten vind ik persoonlijk waardeloos en vind het jammer voor een merk zoals alpinestars dat ze hier op besparen.
 
Ik heb deze insert:
Alpinestars-Bionic-Air-Back-Protector.jpg


Plug en play, geen gedoe met een apart ding aantrekken voordat je vertrekt. Is geloof ik wel CE level 1 ipv 2 zoals hier boven genoemd.
 
KR2i zeer goede ervaringen mee icm Alpinestars Gunner jas. Merk amper dat ie er zit.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar de Spidi Air Back. Ik ben nu met m'n tweede bezig en heb ze beiden al getest..... :X Zeer goed draagcomfort en uitstekende bescherming.

Dit terwijl ik voor de rest een enorme Alpinestars fan ben.
 
Laatst bewerkt:
Het blijven moeilijke beslissingen. Een insert is in een Dainese Laguna Seca pak geen optie...
Ik neig toch naar de KR-1 te gaan. Vooral door de verstelbare niergordel.

De Spidi Air Back wordt niet meer gemaakt en is zeldzaam verkrijgbaar (Termaat Nijmegen). Echter het is wel een concept uit 2011? Hierdoor al relatief verouderd.
Ook de forcefield heb ik gepast. Heeft het zelfde idee als de Alpinestars echter is deze wat breder en hierdoor minder comfortabel in een race suit.

Heb ik dus een verstelbare niergordel nodig? De prijs scheelt "slechts" 32 euro...
 
Ik heb net de Alpinestars bionic back protector bij Louis.de besteld(kan je ook passen).
99euro (of 79euro in mijn geval, 20% korting tot morgen).
Deze heeft goede reviews op vlak van comfort en bescherming(met crash, zoek op alpinestarts bionic air protector reviews).
Heeft voldoende stelmogelijkheden en ademt goed. (ik heb hem gekocht voor op het circuit, omdat hij een CE LEVEL 2 review heeft en behoort tot de betere geteste rugbeschermers)
(link:https://www.louis.eu/artikel/alpinestars-bionic-air-back-protector/208948)
 
Heb zelf een Büse Belluno. Ook al een keer mogen testen op het circuit.
Voordeel hiervan is dat het een soort vest met rits is waardoor het draagcomfort wat beter is.
 
Ik heb net de Alpinestars bionic back protector bij Louis.de besteld(kan je ook passen).
99euro (of 79euro in mijn geval, 20% korting tot morgen).
Deze heeft goede reviews op vlak van comfort en bescherming(met crash, zoek op alpinestarts bionic air protector reviews).
Heeft voldoende stelmogelijkheden en ademt goed. (ik heb hem gekocht voor op het circuit, omdat hij een CE LEVEL 2 review heeft en behoort tot de betere geteste rugbeschermers)
(link:https://www.louis.eu/artikel/alpinestars-bionic-air-back-protector/208948)

Ik wilde idd met die code bestellen. Echter deze gaat mij niet lekker zitten met die harde stukken (lijkt een beetje op de Dainese die ik heb)
 
De kogel is door de kerk!!
Het is de KR-1 geworden. De (nog) lagere restimpact waarde en de niergordel waren uiteindelijk voor mij doorslaggevend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan