rugprotector gel of kunststof?

http://www.motorcyclenews.com/upload/ride magazine/product test pdfs/6 jun08 back protector test.pdf

Top 5 Motorcycle Back Protectors • Life at Lean

Hier een paar recente tests.

Ik heb de Forcefield L2 gekozen met de volgende overweging, een protector koop je voor een aantal jaren (mits die niet aan het werk moet) zodat je nu en over een aantal jaren de beste stand der techniek hebt. Daarnaast hebben ze verschillende maten zodat de protector ook echt past.

Op basis van die tests hebben onze kinderen (13 en 16) ook de Forcefield L2. Man en ik hebben allebei zo'n exemplaar met schubben. Het leek me eigenlijk dat dit beter zou moeten zijn tot ik die testresultaten en beschrijvingen las. Het gaat om de impactverdeling en dan is een harde schil eigenlijk niet handig.

Het fijne van de Forcefield was dat deze er ook in een damesvariant is. Onze dochter is wel lang (1.75), maar ze heeft een veel smallere rug en taille dan de meeste mannelijke motorrijders van dezelfde lengte. Forcefield heeft dus ook een variant die daar op aangepast is.
We zijn terug van een motorvakantie en ze waren prima tevreden over de protector :) Of liever gezegd: ze vergaten dat ze hem omhadden.

Ik heb wel even moeten zoeken naar een dealer, want niet alle motorzaken verkopen ze.
 
Ik heb een Dainese Wave en ik merk eigenlijk ook niet dat ik hem om heb.
Ik vind het juist fijn want ik heb het idee dat ik extra steun krijg.

Die Dainese wave heeft een honingraadstructuur van (ik denk) alu, welke bij impact indeuken zoals een leeg blikje cola.. Dus naast de harde shell, is er ook een middel om de energie te verdelen en af te remmen. Daarom kan je er ipc maar 1x mee vallen, net als een helm. Daarna vervangen.

Gelukkig nog nooit getest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan