rugprotector gel of kunststof?

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.246
38
Bemmel
Via via kan ik een rugprotector kopen en ik heb helemaal geen verstand van die dingen. De verkoper heeft zelf een hard exemplaar aangeschaft en heeft de betreffende protector, afkomstig van POLO dus over. Het gaat om een model met een grote gelpad op de rug.

Mijn gezond verstand zegt dat een harde, kunststof protector veiliger is als een gel-variant, maar omdat ik er nogmaals geen verstand van heb ben ik benieuwd of iemand hier me kan vertellen wat de voordelen van de één tov de ander zijn.

Alvast bedankt!
 
Gel of kunstof weet ik niet. Wat mij wel verteld is, en mij ook logisch in de oren klinkt, is dat een protecter met een hoge absorbtie factor beter is dan een, bij wijze van, stuk staalplaat. Puur daarop afgaand zou ik zeggen dat een gel-variant beter is. Zelf heb ik een ForceField en die is ook ingericht op absorptie en is niet van hard plastic. De theorie is dat de absorptie protecter de klap opvangt en niet "1:1" naar de rug doorstuurt.

Er zijn vast mensen die dit veel beter kunnen uitleggen maar dit heb ik zelf uitgevonden en gehoord toen ik zelf voor een protector aan het rondkijken was.
 
Ervaring met Alpinestars Rugprotectoren

Ik heb wel een oud PDFje van de motoplus met allerlei CE testen. 2,8 MB
Meesten werden afgekeurd.
Tja, moet je dat nu met een korreltje zout nemen?

Ik heb uiteindelijk ook zo'n Belluno II gekocht van Buse bij Louis.de
ff afwachten met 20% korting
 
Laatst bewerkt:
Polo Prolife? Is niet slecht, is eigenlijk best goed

Een goede zachte protector kan beter zijn dan een harde waar de krachten niet goed verdeeld worden, de Buse is bv regelmatig in de top van testen te vinden en is toch echt een zacht exemplaar

Een test van rugprotectoren conform de CE richtlijnen uit Motoplus 2007:

Dit waren de resultaten:

Voldoende:

Buse Rugprotectorvest Bellund
Dainese Wave
Hein Gericke Pro Sports Safety shirt
Polo Prolife
Rukka Airpower

Onvoldoende: