Rukka

Ik heb de prijzen wel eens gezien en daar wordt je niet vrolijk van.
Voor een veel lager bedrag kan je bij Hein Gericke het eigen merk kopen wat ook zeer goed is.
Op de jas die ik laatst gekocht heb zit ook 5 jaar garantie op waterdichtheid en het is echt degelijk spul.
 
Op alles waar Goretex in zit staat 5 jaar garantie op waterdichtheid, dat is een eis die Goretex stelt aan elke fabrikant die Goretex verwerkt.

Hein Gericke is niet slecht, zeker niet, maar de kwaliteit is minder dan Rukka of Dane.
 
Als je het hele jaar door rijd, is het sowieso wel de moeite om de wat duurdere merken te kopen. Moet natuurlijk wel je pasvorm zijn, maar dan heb je ook wat. Heb zelf alleen een broek van Rukka, zeer fijn en altijd waterdicht. Als je het basis spul van Rukka koopt, ben je niet eens zo heel veel duurder uit. Ga je voor de Armacor kleding, dan gaan de prijzen rap omhoog. Dit omdat Armacor een slijtvastheid heeft die nagenoeg hetzelfde is als leer (in tegenstelling tot de basis kleding die van Cordura is). Stadler is ook zeer goed. Damen ook, alleen die werken met uitneembare regenlagen, dus dat ademt niet zoals Gore-Tex. Rijdt zelf meestentijds met Dainese, past mijn postuur het best. Succes!
 
Mijn Rukka pak is inmiddels bijna 7 jaar oud. Zelfs met een fikse regenbui blijf ik nog droog. Dit in tegenstelling tot de BMW pakken die ik ervoor had (en binnen 3 tot 4 jaar bij ellebogen en kruis begonnen door te lekken.

Op dit moment alleen last van een veelgebruikt ritsje dat problemen gaat geven en naast klittenband op de mouwen is de stof wat aan het pluizen.

Wat mij betreft superspul. Mijn volgende pak wordt er ook weer een van dit merk.

Ik heb overigens ook handschoenen van dit merk gekocht. De zomerhandschoenen (met Goretex) gaan ondertussen ook al een paar jaartjes mee en zijn nog 100% waterdicht.
 
Ik heb een (nubuck) leren pak van BMW, de Atlantis. Ik dacht trouwens dat dat pak door Rukka is gemaakt. Die hebben nl ook 'waterdicht' leer. Ik heb een oudere Atlantis, daarbij is het leer 'hydrofoob', wat betekent dat het water min of meer afstoot. Dit is dankzij de impregnering, en je kunt een spray kopen om 'm bij te houden. Het pak neemt max.10% van zijn eigen gewicht op in water. De versie die ik heb, is dus niet volledig waterdicht. Je moet daarvoor losse Goretex inserts kopen. Die heb ik niet, maar ik doe het met een los Revit windstopper jack en een BMW ProRain overall. Dat werkt ook perfect moet ik zeggen. De nieuwste Atlantis heeft een goretex voering, en is daarmee 100% waterdicht.

Als je veel rijdt en je hebt er het geld voor over is het zeker de moeite waard. Ik heb mijn oude jack, een GoreTex jack van Dainese ook nog steeds. Prima ding, alleen is er één pand verschoten (was rood, nu rose). Als je er de hele dag mee in de regen rijdt, gaat ie wel lekken hier en daar, maar hij is verder nog prima qua pasvorm enzo.

Goede spullen is wel handig. Je leert het ook beter waarderen als je een keer rommel hebt gekocht en flink aan het kloten bent geweest. Ik heb dat Atlantis pak wel erg goedkoop op de kop getikt (€400... en €75 voor een stel prima Daytona GTX laarzen) dus ik heb makkelijk praten. Nieuw kost ie €1500. De overall kocht ik nieuw via eBay voor €95. Is wat geld, maar ik was wél droog na een hele dag in de stromende regen rijden. Alleen bij de nek was ik nat, omdat mijn halswarmtoestand niet waterdicht is (wist ik...). Nu heb ik een echte windstopper/waterdichte helmmuts, dus laat de regen maar komen.
 
Laatst bewerkt:
Yep, hoe meer je rijdt, hoe meer je gaat letten op de kwaliteit van je spullen.
In het begin leek 400 gulden al een hoop geld voor een pak, totdat je er achter komt dat droog rijden en spullen die goed zitten wel wat meer mogen kosten. Toch was m'n eerste pak (iets merkloos van Motoport, geloof ik) helemaal niet zo slecht.

Toch blijf ik meer dan 1000 Eurie voor een motorjack volstrekte waanzin vinden.
 
het zal aan mij liggen, maar enige duidelijkheid in de startpost is ver te zoeken.

eigenlijk al geen zin meer om te gaan zoeken naar de insteek van dit topic.

Wel een succeswensen voor TS :W
 
Toch blijf ik meer dan 1000 Eurie voor een motorjack volstrekte waanzin vinden.
Het is maar hoe je het bekijkt. En hoeveel geld je (er voor over) hebt. €100.000 voor een Mercedes is ook een beetje overpriced, of €60.000 voor een Boss Hoss... Aan de ene kant heeft Rukka blijkbaar als missie om het beste spul te maken. Zo te zien steken ze er ook heel veel research in hun producten en proberen ze juist niet het hipste pak te maken. Echt uitbundig veel reklame maken ze ook niet. Het is duidelijk een merk dat je moet kennen en kunnen waarderen. Ze zullen ook niet de verkoopcijfers van bv Revit of Dainese halen. Daar zit ook een stuk van die hoge prijs in.

Of het tè duur is, laat ik in het midden, maar er is voor elke beurs iets te koop. Ik ben het wél met je eens dat voor (veel) minder ook erg goed spul te koop is.
 
Het is maar hoe je het bekijkt. En hoeveel geld je (er voor over) hebt.
Of het tè duur is, laat ik in het midden, maar er is voor elke beurs iets te koop. Ik ben het wél met je eens dat voor (veel) minder ook erg goed spul te koop is.

Tja, misschien maakt Rukka dan wel te weinig reclame.....
Ik zie er in ieder geval het voordeel niet van in om het dubbele te betalen voor een motorjack, dat bij een ander merk voor de helft van de prijs al doet wat je er van mag verwachten.

Overigens heb ik hetzelfde met helmen van 800 Eurie of meer. Bij sommige mensen leeft de suggestie dat, hoe meer je betaalt, hoe veiliger/beter het is. Dat heb ik, zowel met zo'n helm als met een jack van ruim 1000 Euro, niet waargemaakt zien worden.
Waar ik mee "zit" is dat fabrikanten met een duur product komen en dat kopers er dan zélf een bepaalde meerwaarde aan gaan verbinden..... juist omdat het zo duur is. Misschien ligt daar een schone taak voor de fabrikanten om uit te leggen waarom het zoveel kost, maar ik heb eerder de indruk dat die meerwaarde er gewoon niet is, zélfs als je het er voor over hebt. Dat blijft uiteraard relatief.....

Begrijp me goed, ik denk dat de kwaliteit prima is. Maar dat mag je dan ook minimaal verwachten van spullen die zoveel meer dan de rest kosten. En uiteraard mag iemand kopen wat hij zelf wil dragen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, misschien maakt Rukka dan wel te weinig reclame.....
Ik zie er in ieder geval het voordeel niet van in om het dubbele te betalen voor een motorjack, dat bij een ander merk voor de helft van de prijs al doet wat je er van mag verwachten.
Een Aldi jas doet ook wat je ervan mag verwachten, en dat voor €50... :+
Ik snap wat je bedoelt, en ik vind het ook erg veel geld. Misschien doen ze het wel bewust en spelen ze in op het gevoel dat een aantal mensen hebben dat het duurste wel het beste zal zijn. Ze creëren zo een exclusiviteit natuurlijk. Je zult maar geld over hebben als je net een fully loaded K1300GT van €24.000 hebt gekocht...dan koop je er toch nog even een Rukka uitrusting bij. Ben je denk ik ook weer €3000 verder, mooie BMW helm erbij... Zo rij je lekker exclusief, toch? Misschien is dat het idee.
 
Op alles waar Goretex in zit staat 5 jaar garantie op waterdichtheid, dat is een eis die Goretex stelt aan elke fabrikant die Goretex verwerkt.

Hein Gericke is niet slecht, zeker niet, maar de kwaliteit is minder dan Rukka of Dane.

Dat klopt. Mijn Hein Gericke pak uit 2007 begint alweer de nodige slijtage te vertonen.
En dat betreft dan alleen de buitenstof, ritsen enzo.
Maar verder doet ie z'n werk prima. Ook hiermee kan ik uren door de regen rijden
zonder ook maar een druppel binnen het pak te krijgen.
 
Yep, hoe meer je rijdt, hoe meer je gaat letten op de kwaliteit van je spullen.
In het begin leek 400 gulden al een hoop geld voor een pak, totdat je er achter komt dat droog rijden en spullen die goed zitten wel wat meer mogen kosten. Toch was m'n eerste pak (iets merkloos van Motoport, geloof ik) helemaal niet zo slecht.

Toch blijf ik meer dan 1000 Eurie voor een motorjack volstrekte waanzin vinden.


Als je 60000 km per jaar rijdt, en 7 jaar met je pak doet,
dan ben je 420000 km verder.

€1000 / 420000 km = 0,24 eurocent(!) per km.

Valt toch reuze mee, die investering :?
 
de enige 3 merken waar je ECHT de winter mee door kan..

rukka
bmw (gemaakt door stadler)
en stadler
een klein treetje lager, maar in opkomst : revitt (krijgen dit jaar gore-tex label)

verder een pak op maat.

rukka zit goed..en het allergrootste voordeel van een goed pak is dat het niet uitlubbert..het blijft goed in vorm zitten..

ritsen zijn goed..en ook over de kleinste details is nagedacht.Het is ook het enige wat ECHT droog blijft.. mijn pak kan ik dus 8 uur lang door de regen rijden zonder ook maar een druppel door te lekken.

heb nu een streetguard 2 pak van bmw. nu met fikse korting op marktplaats of ebay betaal je een euro of 600 voor een jas en broek.

Koop bmw kleding in de aanbieding..maakt het net betaalbaar..

maar voor mij niks anders meer dan rukka of bmw..ik rijd altijd..zomer en winter.. ook dit jaar vrijwel de hele winter doorgereden.. 60 km heen..60 terug..snelweg en binnenweg..

gemiddeld tussen de 30 en 40.000 km per jaar..

bij dat soort km standen is het verstandig echt goede en helaas dus dure kleding te kopen. Ga ja alleen in de zomer rijden, koop dan rustig iets goedkopers...dan merk je veel minder het verschil.

Heb dezelfde ervaring met mijn Macna jas, en rijd ook 30.000 km per jaar. En die was maar 150,- euro.
 
RUKKA is een TOP MERK Motorkleding! Mijn Rukka Goretex Motor Jas is 15 jaar oud, ziet er nog Top uit, ritsen, drukknopen etc werken nog als nieuw en... NOG STEEDS 100% WATERDICHT !!
En geen kleding die weinig is gebuikt, ik rij 15 a 18000 Km per jaar door heel Europa van Noordkaap naar Gibraltar.
 
my 2 cents:

ik vindt de pakken van rukka LELIJK.

Maar ja. dat past wel bij mij. Heb een lelijke motor, een lelijke helm, dus dat pak past er prima bij.

Afgezien daarvan: mijn rukka pak heb ik nu 4 jaar.
Met zo'n 12-15K kilometer per jaar is het wel lekker slijtvast en nog steeds wind en waterdicht.
Eigenlijk rijdt ik er altijd mee, weet niet beter. Behalve in hoogzomer - dan is het nét te warm.

Maar ja ... qua design kunnen ze wel wat leren van de italianen ....
 
Wel grappig, breekt vorige week mijn loper af van mijn jas.......

Maar er zit alweer een nieuwe op *O* *O* *O* *O* *O*

Top spul en top service, wat wil je nog meer :?
 
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat RUKKA duur maar ook heel goed is..

Rij inmiddels 5 jaar met 1 en dezelfde Rukka broek, 40000 per jaar: alleen de rits lipjes zijn snel stuk,daar doe i sleutelringetjes in

De jas ging na 3 jaar een beetje lekken op 1 schouder: hoppa: er werd direct een nieuwe Jas geleverd met de opmerking: dit mag niet gebeuren.

Rij met 1 jas zomer en winter, aangezien er zeer goede thermovoering in zit, die ook vooraan dichtgeritst wordt,net als de jas zelf en je dus warm houdt, in het voorjaar de voering er uit en de zomer in...Rukka heeft als enige mesh-protectie in de kleding dus broek en jas waaien ook behoorlijk door in de zomer.

1500 euri is een bult geld,maar ik trek wel 5-6 x per dag de jas aan en uit ,rits ,m aan de broek en geloof mij maar, alles werkt nog steeds prima!

maar het blijft een bult geld,tenzij je het spul gewoon veel gebruikt, dan weet je de afwerking op waarde te schatten...bmw kleding hou ik niet van, veel teveel strepen en vlakken..rukka spul is mooi ingetogen zwart(helaas ook al fluo) ;(

1 nadeel: na 200.000 km is de jas op de zon zijden behoorlijk lichter dan de onderkant, het zwart kleurt een beetje paarsachtig...maar zolang ik in ritten van 4-5 uur zeikende regen droog blijf...

nog zo,n detail: die zachte kraag; kun je onder de helmrand doen en daardoor komt er geen water in je nek bij regen...

dat soort dingen rechtvaardigen een torenhoge prijs bij zeer regelmatig of dagenlang gebruik...

verder heb ik geen mening over rukka :)
 
Laatst bewerkt:
Toch blijf ik meer dan 1000 Eurie voor een motorjack volstrekte waanzin vinden.

Ben ik met je eens, maar je hebt al een Rukke Outlast all-road jack met Gore-Tex voor € 500,-
Nog steeds geen kattenpis, maar dan heb je wel wat. Toch ben ik met mijn Evo jas ook meer dan tevreden, altijd droog, altijd lekker warm en voor € 250,- klaar. Eerlijk gezegd denk ik niet dat die 5 jaar mee zal gaan, maar ach.. dan is Rukka ook vast nog wel te krijgen.
 
my 2 cents:

ik vindt de pakken van rukka LELIJK.

Maar ja. dat past wel bij mij. Heb een lelijke motor, een lelijke helm, dus dat pak past er prima bij.

Afgezien daarvan: mijn rukka pak heb ik nu 4 jaar.
Met zo'n 12-15K kilometer per jaar is het wel lekker slijtvast en nog steeds wind en waterdicht.
Eigenlijk rijdt ik er altijd mee, weet niet beter. Behalve in hoogzomer - dan is het nét te warm.

Maar ja ... qua design kunnen ze wel wat leren van de italianen ....

Dat is met sommige Duitse motorfietsen ook, dat die een italiaans design-tje nodig hebben.....
Maar zonder gekheid, heb ook rukka, zou nooit meer een ander merk pak willen.
 
Deze ouwe oma even 'n rotschop geven...
:P

Dit befaamde Finse merk is niet enkel bekend vanwege de kwaliteit maar vooral vanwege de astronomisch hoge prijzen.Zijn hier mensen met ervaring betreffende dit merk en is het sop de kool waard?
De prijzen kunnen ook verband houden met het feit dat Rukka niet in Azie laat produceren.
Voeg daar nog de 5 jaar garantie bij en je hebt al enkele positieve argumenten.Doch is voor ons de kwaliteit het belangrijkste alvorens we onze zuur verdiende centen uitgeven.Alvast bedankt voor de reacties.

Gisteren met 30 of 40 km/h afgestapt. Zelf alleen een minimaal blauw plekje op m'n heup en wat vel van m'n onderarm (Mijn hemd was niet stuk dus puur wrijving tussen hemd en huid)
Schouder heeft nog het minste te verduren gehad.

Rukkad.jpg


Rukkaa.jpg


Onderarm heeft de klap opgevangen. Dit kan dus met een Rukka gebeuren bij snelheden die je binnen de bebouwde kom kunt halen...

Rukkab.jpg


RukkaC.jpg


Het witte gedeelte is het weggesmolten gore tex membraan.
Het zwarte rondje daar in het midden is het nylon van de binnenkant van de mouw.
:?

Voor mij dus geen befaamd Fins merk meer, maar gewoon een Probiker + functioneel ondergoed van St. George's Shield.
 
Terug
Bovenaan Onderaan