S1000RR Deel 7

Wwarom til je die hoes niet van die fiets?
PSX_20230309_155447.jpg
 
Het is zijn oude S1000RR.
Er staat nog een tweede met race subframe, maar die is het ook niet meer. 8)7
PSX_20230309_160352.jpg

Ergens achterin verstopt is nog een derde in onderdelen.
Dat is dan wel de huidige racebike. :+
 
Het is hier prima weer hoor ;) :W. Beetje fris, verder prima.
360 km regen waarvan 120 km hard en de laatste 35 km snoeihard met grote plassen tot op de snelweg aan toe.

De gevoerde Proof regenoverall en de Richa Polar handschoenen deden het wel aardig, de RST racelaarzen zijn er natuurlijk niet voor gemaakt *soaking wet* en de LS2 helm had geen zicht meer in het midden.
Het vizier was aan de binnenzijde nat geworden.

Het motortje snorde lekker met de nieuwe linkpijp met tussendemper.
Op een aantal trajecten kruip door sluip avondspits.
Niet ideaal met een nat vizier in het donker. ;)

Half acht thuis.
Intensief dagje, maar succesvol. :t
 
Laatst bewerkt:
Alle spullen zitten op de motor (M-kettingspanners, M-bobbins, tft-beschermfolie, radiateurbescherming, M-tankpad, M-oliedopje); nu nog wachten op de nieuwe M-remhendel EN fatsoenlijk motorweer :/ .
 
Flinke daling van de geluidsproductie. Allemaal zonder vermogensverlies?
Ik wil nog even de bank op.. maar volgens verhalen is de ECU gelocked.
Nog even checken bij Ruud Frederiks.

Maar Mile Pajic zei vorig jaar bij de andere motor dat het verlies zo klein mogelijk is met een tussendemper.
Ik was toen een beetje ten einde raad en wilde desnoods het OEM systeem op de BMW.
Maar daar wilde hij niets van weten.
Het gewicht en vermogen wil je niet zomaar opgeven was zijn korte stelling.

Timo stelde nu dat een katalysator niet zoveel voor het milieu doet bij motorfietsen.
Ik kan nu de dB killer nog verwijderen.
Dan zit die denk ik precies op de typegoedkeuring maar met vier kilo winst. :)

In ieder geval geen gezeur op Mettet en Ecquers de drie dagen in mei. :]
 
Hallo allemaal, na even weggeweest van de s1000rr (Aprilia rsv4 2020,2022 en een superduke 2022) wil ik toch weer voor een s1000rr gaan. Misschien op mp al gezien maar deze trok mijn aandacht. 2020 met plusminus 6000 op de teller. Ik heb wel al wat gelezen over kleppen die niet goed zijn maar waar moet ik nog meer opletten ?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-03-16-22-34-38-36_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1~2.jpg
    Screenshot_2023-03-16-22-34-38-36_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1~2.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 38
  • Screenshot_2023-03-16-22-34-41-20_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1~2.jpg
    Screenshot_2023-03-16-22-34-41-20_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1~2.jpg
    158,3 KB · Weergaven: 38
Hallo allemaal, na even weggeweest van de s1000rr (Aprilia rsv4 2020,2022 en een superduke 2022) wil ik toch weer voor een s1000rr gaan. Misschien op mp al gezien maar deze trok mijn aandacht. 2020 met plusminus 6000 op de teller. Ik heb wel al wat gelezen over kleppen die niet goed zijn maar waar moet ik nog meer opletten ?
Er is een terugroepactie geweest voor de nokkenaskettingspanner. Er schijnt ook een terugroepactie te zijn voor de inlaatnokkenas, maar dat schijnt niet voor alle S-en te gelden. Voor een aantal 2022 modellen is er een terugroepactie mbt het aanhaalmoment van de bouten van het koppelingsdeksel.
 
  • Leuk
Waarderingen: D-K
dus eerder krijg je hem niet
je kan toch langs rijden als dat spul binnen is
kan je hem gelijk een beurtje geven is dat ook maar weer gebeurt*O*
Ze mogen de motor niet afleveren als de gemodificeerde remgreep niet gemonteerd is.
De originele kunnen afbreken bij hard knijpen. Iets met een heel klein veiligheidsissue.....
 
Ze mogen de motor niet afleveren als de gemodificeerde remgreep niet gemonteerd is.
De originele kunnen afbreken bij hard knijpen. Iets met een heel klein veiligheidsissue.....
Zetten ze er toch ff een standaard hendel op kan je in ieder geval rijden.
Maar ja bij bmw weet je nooit hoe ze denken
 
Terug
Bovenaan Onderaan