S1000RR Deel 7

Zijn er mensen die een infrarood ontvanger hebben gemonteerd? Zoja op welke plek hebben jullie hem gemonteerd? Alvast bedankt!
 
Zijn er hier ook die een dubbel buble ruitje van raceshop.nl hebben
En mij kunnen vertellen of die bevalt of niet
 
Mannen,

Na jaren van gsxr 1000`en ben ik nu toch ook an kijken naar een s1000rr.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de bouwjaren zijn ? of wat evt de
kwaaltjes en de aandachtspuntjes zijn voor een 2010 uitvoering ?

Hoe zit het met de software updates,moet elke bmw dealer die verplicht uitvoeren ?

Groet Marc.
 
Rij zelf een ZX10R maar heb wel het hele S100RR forum gelezen. Als je je die moeite doet, dan weet je vanzelf alle eventuele verschillen en voordelen van de bouwjaren. En als potentieel BMW rijder heb je er alleen voordeel bij. (ivm onderhoud, info over geschikte banden enz, enz) :)
 
Laatst bewerkt:
Mannen,

Na jaren van gsxr 1000`en ben ik nu toch ook an kijken naar een s1000rr.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de bouwjaren zijn ? of wat evt de
kwaaltjes en de aandachtspuntjes zijn voor een 2010 uitvoering ?

Hoe zit het met de software updates,moet elke bmw dealer die verplicht uitvoeren ?

Groet Marc.

Hier een link met een verhaaltje over de verschillen tussen het 2010 en 2012 model, in 2015 is er weer een nieuw model gekomen.
Motor Nieuws - Motorfreaks
 
Mannen,

Na jaren van gsxr 1000`en ben ik nu toch ook an kijken naar een s1000rr.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de bouwjaren zijn ? of wat evt de
kwaaltjes en de aandachtspuntjes zijn voor een 2010 uitvoering ?

Hoe zit het met de software updates,moet elke bmw dealer die verplicht uitvoeren ?

Groet Marc.

Er is idd behoorlijk wat over geschreven in dit en het vorige forum.

2010: eerste versie van de superbike. Goed
2012: tweede versie Beter
2015: derde versie best
 
Thanx voor de info mannen....

Is het makkelijk om bij de s1000rr omgekeerd te gaan schakelen ?

Marc.

Als je ander rem/schakel setje neemt t.o.v. orgineel is het geen probleem. Geloof dat alleen 2015 model standaard heeft dat je kunt kiezen hoe je wilt schakelen. Bij 2010-2014 model gaat de schakelas dan niet meer door frame maar verticaal omhoog.

Dit is standaard schakelen :

Foto-64NBJ4GC-D.jpg


Dit is "race' schakelen. Het kapje van het tandwiel kan er overigens gewoon weer op als je wilt.
En let niet op stand van schakelas, was een proefopstelling ;)

Foto-R8UPGUSC-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alleen even checken of je standaard er hiervoor af moet(niet handig als je het op je straatfiets wilt)
 
standaard moet er hiervoor niet af ;) omgekeerd schakelen kost je 100€


bedankt jongens/

Je krijgt dan dus iets van een hefboom ? heb je evt een link hoe of wat en
waar te koop ?

Bij de gsxr was het gewoon de hevel een halve slag draaien en klaar :)

Is de quickshifter standaard op een 2011 met DTC ?
 
Laatst bewerkt:
bedankt jongens/

Je krijgt dan dus iets van een hefboom ? heb je evt een link hoe of wat en
waar te koop ?
Nee, je krijgt een ander schakelpedaal die gemonteerd wordt op het blok ipv op de voetsteun.
Bij de gsxr was het gewoon de hevel een halve slag draaien en klaar :)

Het ligt aan de positie van de opening in het frame, als je de pedaalbediening omgekeerd monteert op de schakelas kan de schakelstang niet meer door het frame.
Is de quickshifter standaard op een 2011 met DTC ?
Nee, ABS, DTC, QS en Alarmsysteem zijn allemaal losse opties.
 
Laatst bewerkt:
Mannen,

Hoorde van iemand dat als je op de s1000rr een andere uitlaat of luchtfilter
monteert dat dan de computer dit zelf bij regelt en een powercommander
dus niet nodig is.

Weet iemand of dit waar is en of de huidige mapping armer/rijker gezet
kan worden in laag/mid/hoog range net als bij de gsxr`n ?

groet Marc.
 
computer stuurt inderdaad wel een beetje bij
luchtfilter vervangen is blijkbaar vergeefse moeite, het originele filter schijnt simpelweg het beste te werken
probleem met de standaard ECU is wel dat hij onderin in basis te arm staat, en bovenin te rijk.
beide niet goed voor maximaal vermogen.
als je maximaal vermogen zoekt ben je dus aangewezen op een Power Commander, Bazzaz of mogelijk nog beter de ECU om te flashen naar HP Race ECU.
PC en Bazzaz geven eigenlijk alleen de mogelijkheid om het mengsel in orde te krijgen voor maximaal vermogen.
de race ECU geeft je daarbovenop nog mogelijkheden om Traction Control en gas response aan te passen.
laatste is wel de duurste optie...
 
computer stuurt inderdaad wel een beetje bij
luchtfilter vervangen is blijkbaar vergeefse moeite, het originele filter schijnt simpelweg het beste te werken
probleem met de standaard ECU is wel dat hij onderin in basis te arm staat, en bovenin te rijk.
beide niet goed voor maximaal vermogen.
als je maximaal vermogen zoekt ben je dus aangewezen op een Power Commander, Bazzaz of mogelijk nog beter de ECU om te flashen naar HP Race ECU.
PC en Bazzaz geven eigenlijk alleen de mogelijkheid om het mengsel in orde te krijgen voor maximaal vermogen.
de race ECU geeft je daarbovenop nog mogelijkheden om Traction Control en gas response aan te passen.
laatste is wel de duurste optie...


Bedankt voor de duidelijke uitleg,kan ik wat mee
 
Hi guys,

As a winter project I'm building a track S1000RR myself.
Next to some other parts I also need a full Akrapovic exhaust system.
If any of you have one for sale or knows someone who's selling it please let me know.

Goran
 
Hoi allemaal !

Ik ben van plan een S1000RR te gaan kopen.
Misschien import vanuit Duitsland of België.

Zijn er nog tips of opmerkingspunten anders dan die ik de TS staan ?

Alvast bedankt !
 
hey, ik ben van plan begin volgend jaar het superbike-stuur van schnitzer op mn s1000rr te laten plaatsen. is er hier soms iemand die dit ook op zn s1000rr staan heeft? mvg, koen
 
Weet iemand of de achtervelg van een hp4 breder is dan van een
normale s1000rr omdat de hp4 een 200 band heeft achter.

Zou ook graag een 200 monteren voor de looks maar je
moet de fiets zo plat leggen dan in een bocht en de rijhoogte
weer aanpassen enz.

groet Marc
 
Weet iemand of de achtervelg van een hp4 breder is dan van een
normale s1000rr omdat de hp4 een 200 band heeft achter.

Zou ook graag een 200 monteren voor de looks maar je
moet de fiets zo plat leggen dan in een bocht en de rijhoogte
weer aanpassen enz.

groet Marc

ben er al achter,beide hebben een 6.0 J brede velg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan