S1000RR Deel 7

Ik rij 1 keer per jaar op assen en dan met een 200/60 slick of een 200/55 sc2 en heb echt nergens last van te weinig power maar rij ook maar 1.54 op assen en de hoogte die je wint is juist wel lekker dan stuurt het nog makkelijker.

Heb nog de hele winter de tijd om erover na te denken en het evt te doen,met de traction control maakt het niet uit idd als ie meer op zijn neus staat,die vangt hem dan wel op :)

Thanx,
 
helemaal eens met bovenstaande.
rij ook met originele vertanding en voor standaard vering. 1.45ers op assen gereden.
achter een bitubo shock, met de originele kon ik niet meekomen.
heb voor echter geen tekortkomingen gehad met de originele vork.

met de originele vertanding had ik zelf geen problemen maar soms met motoren die wel een andere vertanding reden dat ze sneller weg waren bij de strubben of de gt bocht.
en dan is het wel even werken ;)
 
Op het circuit altijd de slickstand maar ik moet zeggen dat die bij de 2012 en 2015 veel beter werkt als bij de 2010 modellen, ik heb ook wel in de racestand gereden maar dan greep de traxioncontrol wel heel vaak in.
Op straat rij ik eigenlijk altijd in de sportstand.
 
Op het circuit altijd de slickstand maar ik moet zeggen dat die bij de 2012 en 2015 veel beter werkt als bij de 2010 modellen, ik heb ook wel in de racestand gereden maar dan greep de traxioncontrol wel heel vaak in.
Op straat rij ik eigenlijk altijd in de sportstand.

gewoon slick modus dus :) wilde ff zeker weten dat de tc en race abs WEL werken in slick modus,geeft toch een fijn gevoel haha.

Thanx,
 
Ik heb maandag mijn nieuwe motor gekocht en opgehaald.
Een sportkleuren s1000rr uit 2011 met 17.400 op de teller.
Hele standaard motor met ABS, DTC, QS en en slick stekker.

Gister gelijk de dealer in de buurt gebeld of er nog recalls open stonden.
Hij moet worden gecontroleerd oude brandstofpomp.

Dus bij deze, een nieuw s1000rr lid 😄
 
Trouwens ook even jullie mening nodig.
Er komt een demper met catvervanger op.
En ik ga me luchtfilter vervangen.

Wie rijd met welk luchtfilter ?
Standaard, K&N, BMC, Pipercross, MWR ?
 
Laatst bewerkt:
:^

K&N en BMC geprobeerd, allebei minder powah dan het originele ding. Het originele ding moet je wél elke 10.000km vervangen, dus als je €15 per 10.000km teveel geld vind kan je er natuurijk wel een aftermarket ding in zetten.
 
Ik heb er een DNA filter in zitten en moet zeggen dat ik nergens wat van merk, als het dan minder pk's opleverd heb ik er in ieder geval geen erg in, ik heb nog steeds genoeg power :+
 
Laatst bewerkt:
achterschokker is redelijk oke, maar de veer is erg licht. voorkant is drama qua rebound.
ben op Assen met de originele vering tot 1:44 gekomen, maar na een paar rondes wordt het idd hard werken.
ik heb overigens een 2010 model. vanaf 2012 is de voorkant al iets beter heb ik begrepen, maar verwacht er niet te veel van.
mocht je iets anders willen, google dan even op BRS raceservice. ik rij met Bitubo en bevalt erg goed. voor contact even mailen of appen, dat werkt het beste :)


right on!
mailtje werkt beste
FB message ook altijd welkom

cheeeeeeeeers!
 
Oke ! Stock it is :)

Vorige week donderdag laten afstellen bij Powerpoint in Tiel.
Dit omdat hij beroerd liep onder de 7000 RPM na monteren van een CAT vervanger en een AustinRacing demper.
Dus een PC5 gemonteerd en laten afstellen.

Ik kwam aan met 179 PK op het wiel.
Resultaat : 192 PK en 113 Nm.
Loop nu weer mooi soepel, alleen in de woonwijk zet ik hem op Rain, want anders is hij echt te zenuwachtig op het gas
 
Laatst bewerkt:
Ik heb online geprobeerd het framenummer te registreren bij 2wheelparts maar die hebben niets beschikbaar.
Ik ben ook aan het zoeken geweest voor originele onderdelen site. Omdat ik een duo cover wil.
Maar dat word dus naar de dealer 😓
 
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen ben ook ik een trotse bezitter van een S1000RR :)
De fiets is van 2012 maar nog model 2011, Motorsport kleuren, 21K op de teller en een volledig Akra systeem eronder :)

Meteen maar even een vraagje: Omdat er nu een volledig Akra systeem onder de motor ligt is er aan de onderkant van de kuip zo'n 'gat'te zien omdat de cat daar nu weg is. Zijn hier kuipdelen voor te verkrijgen dat de kuip wel mooi doorloopt en niet stopt tot waar de cat heeft gezeten?



Ben nu al blij
 
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen ben ook ik een trotse bezitter van een S1000RR :)
De fiets is van 2012 maar nog model 2011, Motorsport kleuren, 21K op de teller en een volledig Akra systeem eronder :)

Meteen maar even een vraagje: Omdat er nu een volledig Akra systeem onder de motor ligt is er aan de onderkant van de kuip zo'n 'gat'te zien omdat de cat daar nu weg is. Zijn hier kuipdelen voor te verkrijgen dat de kuip wel mooi doorloopt en niet stopt tot waar de cat heeft gezeten?



Ben nu al blij


ik heb de goedkope oplossing gedaan,
die van mij is voor met de cat er nog onder,
je hebt ze ook voor volledig systeem,
merk is TecBike , kost iets van 140 euro
full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt deze te zijn: Auspuff

Wel een mooie oplossing, als ik t goed zie blijven je onderste kuipdelen behouden? Wil t wel eens in het echt zien, ik heb nu een cover die ook mn onderste kuipdelen vervangt, maar dit lijkt me misschien mooier :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan