S1000RR Deel 7

Hi,

Sinds september ben ik ook de trotse eigenaar van een bmw s1krr. Iedere keer als ik op erop stap is het een feest.

Mochten er mensen zijn in regio denhaag die een ritje willen maken (Het weer is top) laat het weten.

Greetz.
 
Thanx,

Bedoel eigelijk meer de onderhoud delen,olie filter,remblokken,luchtfilter enz. :)


zonder de BMW dealer te willen uh..benadelen..

alez...oliefilterke kost daar ook niks...luchtfilter zou ik ook OEM doen

maar voor olie (altijd Motul hier voor S1000RR) en remblokken denk ik dat de dealer wellicht wat aan de budget onvriendelijke kant zit qua prijskes.

;)
 
Ik ben op zoek naar een mooie en kleine kentekenplaat houder.

Ik ben benieuwd welke jullie hebben ! Graag met foto

Ik heb van R&G, evotech en rizoma al gevonden. Maar ben benieuwd hoe het in real lief staat op de motor.
 
Gebruikt in de zin van zijkanten bijna op en in het midden nog goed of nog goed voor een circuitdag
 
Ik ben op zoek naar een mooie en kleine kentekenplaat houder.

Ik ben benieuwd welke jullie hebben ! Graag met foto

Ik heb van R&G, evotech en rizoma al gevonden. Maar ben benieuwd hoe het in real lief staat op de motor.

Rizoma.

Dsc08590.jpg


full
 
Ik heb een kentekenplaat houder van yoshimura, deze kan je alleen niet verstellen.
 
Evotech is ruk. Hij is verstelbaar maar door het trillen zakt de kentekenplaat continue recht naar beneden, hoe vast je hem ook draait. Op mijn Multi is hij perfect maar op mijn S1000RR had ik liever een andere gekocht.
 
Hallo iedereen, heb sinds vorige week een s1r en wil er monoblocks opzetten. Heb ze nog liggen van mijn duc 1098. Is het mogelijk om ze te vervangen en daarna zelf te ontluchten of is dit niet mogelijk ivm de abs? Ben al een tijdje aan het zoeken op de forum en de meningen zijn verdeelt, heeft iemand hier er ervaring mee?
Offtopic, de bike is helemaal standaard, ik ben opzoek naar een volledig uitlaatsysteem of een leuke dempertje. Wil er nog wel mee kunnen circuit rijden.
 
Hallo iedereen, heb sinds vorige week een s1r en wil er monoblocks opzetten. Heb ze nog liggen van mijn duc 1098. Is het mogelijk om ze te vervangen en daarna zelf te ontluchten of is dit niet mogelijk ivm de abs? Ben al een tijdje aan het zoeken op de forum en de meningen zijn verdeelt, heeft iemand hier er ervaring mee?
Offtopic, de bike is helemaal standaard, ik ben opzoek naar een volledig uitlaatsysteem of een leuke dempertje. Wil er nog wel mee kunnen circuit rijden.

Heb je gecheckt op de offset en de steek past? Ik had ook nog Brembo monoblocs van m,n vorige motor liggen met steek 108 mm (pastte op alle moderne Japanse motoren) maar de offset paste niet. Daarnaast: de standaard brembo's van de BMW zijn zo goed dat ik maar weinig mensen ken (circuitrijders) die ze vervangen voor aftermarket.
 
Laatst bewerkt:
De bmw heeft geleidebussen uit de montagepunten steken op de vork, waar de klauwen overheen gaan. De HP4 klauwen (ook M4's) hebben een stukje uitgefreesd in de klauw op het punt waar die bus in gaat.

De meeste aftermarket klauwen hebben dit niet maar hebben een pasbout.

Als de remklauw niet op de pasbussen past kan je ze uit de vorkvoet trekken met ene tang, je hoeft ze niet te gebruiken. Maar dan moet je wel elke keer de remklauwbouten handvast draaien, rem op druk brengen en met de rem ingedrukt de klauwen vastzetten, om te zorgen dat de remklauw gecentreerd gemonteerd wordt.

Ontluchten is hetzelfde als normaal, wel met een vacuumontluchter doorzuigen. Als er dan nog lucht in blijft hangen moet de dealer hem even met de computer ontluchten.
 
Laatst bewerkt:
Heb begrepen dat de monoblocks 1 op 1 moeten passen, ga ze volgende week vervangen en ga de tip
Van master Tommy zeker toepassen. Zal de foto's en de uitkomst posten.
De huidige remmen voldoen prima maar monoblocks vind ik er zo mooi uitzien!
 
Die ziet er erg goed uit zo ! Kan je die ook verstellen/ omhoog klappen ?

Er zit een borg pinnetje bij. Als je die niet gebruikt dan kun je hem in de stand zetten zoals je wilt, gebruik je die wel dan heb je deze stand.

Onderplaat waarmee hij onder het kontje is bevestigd is van carbon en dekt het gat van de kabeldoorvoer in het kontje ook mooi af.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan