S1000RR Deel 7

Ik ben mijn bmw aan het ombouwen voor circuit. Ik wil namelijk cartridges, achterveer, stuurdemper en een brembo rcs rempompje aanschaffen.
Waar kan ik het beste deze onderdelen kopen? Of heeft een van jullie nog iets in de aanbieding?

Wat is het verschil tussen de Ohlins ttx gp en ttx 36?
Wat is precies het voordeel van zo een hp race ecu?
 
ohlins => rooske
wilbers => HK
k-tech => 1g-suspension
bitubo => BRS

vraag ze allemaal een offerte voor het spul en kijk wat je er voor over hebt. allemaal prima spul.
ik heb bitubo gekozen om dat het gascartridges zijn. puur race-spul en werkt toppie.
k-tech kent ook pure race setups, ohlins en wilbers moeten nog wel eens aangepast worden om echt goed op circuit te functioneren. doen het daarna verder allemaal toppie.

voordeel van race ecu is dat deze afgesteld kan worden voor een open uitlaat, maar belangrijker nog, dat deze aangepast kan worden naar een beter werkende traction control. de standaard TC is conservatief en zit weleens in de weg. uitschakelen van TC is niet voldoende gezien de ECU ook een voorgedefinieerde vermogensafgifte kent, die buiten de TC om geregeld is. de race ecu zorgt ervoor dat de TC meer gericht is op circuit, waar de grip veel hoger is dan op straat.
 
Ik heb nog wel een sc2 200/55 liggen maar die is rechts best wel op, links en midden nog wel goed
Mag je zo hebben
 
Top dankjewel!
Ik ga informeren :)

ohlins => rooske
wilbers => HK
k-tech => 1g-suspension
bitubo => BRS

vraag ze allemaal een offerte voor het spul en kijk wat je er voor over hebt. allemaal prima spul.
ik heb bitubo gekozen om dat het gascartridges zijn. puur race-spul en werkt toppie.
k-tech kent ook pure race setups, ohlins en wilbers moeten nog wel eens aangepast worden om echt goed op circuit te functioneren. doen het daarna verder allemaal toppie.

voordeel van race ecu is dat deze afgesteld kan worden voor een open uitlaat, maar belangrijker nog, dat deze aangepast kan worden naar een beter werkende traction control. de standaard TC is conservatief en zit weleens in de weg. uitschakelen van TC is niet voldoende gezien de ECU ook een voorgedefinieerde vermogensafgifte kent, die buiten de TC om geregeld is. de race ecu zorgt ervoor dat de TC meer gericht is op circuit, waar de grip veel hoger is dan op straat.
 
Wie kan de BMW s1000rr uit 2013 rood/wit fotoshoppen met gouden velgen? Mijn velgen zijn licht beschadigd geraakt bij het wisselen van de banden en nu staat hij toch stil, maar ik weet niet of het echt zo mooi is.. Bij de rode ducati's staat het altijd wel mooi.. Wie kan mij helpen ?
 
Ik moet binnenkort nieuwe banden kopen voor mijn s1000rr, ben een tijdje aan het zoeken wat de beste band is voor straat en circuit gebruik. Ik wil 2/3 circuit dagen pakken en voor de rest vooral met mooi weer op straat rijden. Wat zijn jullie ervaringen in 2015 met banden onder de s1000rr?
 
Ik heb me laten vertellen door een Pirelli mannetje dat de Corsa Rosso daar een goede band voor is.
Zelf nog niet aan toe gekomen om dat te proberen omdat ik voor het circuit een apart setje wielen heb en voor straat ik nog steeds banden heb, supercorsa sp en metzeler K3.
 
Bij het 2015 model kan de bandenmaat geloof ik aangepast worden door de dealer. 2010-2014 niet, daar staat de bandenmaat in de ECU op 190/55. Sommige 200/55 banden gaan goed zonder TC storingen, andere merken niet. Met 200/55 SC2tjes op een 2014 RR nooit problemen gehad.

Maargoed, visueel is het verschil minimaal.
 
Ik zie dat je uit Haarlem komt (ik ook) dus denk dat Jos Smit een goede optie is die is goedkoop met zijn banden.
Anders misschien Nh motoren in Assendelft, die monteerd zelfs ook zelf meegenomen banden.

Ben je trouwens al lid van de Maczandvoort, dan kan je een aantal keren per jaar voor €30,- 2x 20min op Zandvoort rijden en ook een circuitmiddag met 5 sessies voor weinig.
Ik Zit in het bestuur en ben ook marshal bij het circuitrijden
 
Laatst bewerkt:
Een 200 band rijdt ook goed, dan kan je net wat eerder op het gas maar dat is volgens mij te verwaarlozen.
De hp4 werd standaard met een 200/55 geleverd
Ik rij ook met 200/60 slicks en dat geeft ook geen problemen met de Tc ook niet bij mijn vorige van 2012.
 
Ik zie dat je uit Haarlem komt (ik ook) dus denk dat Jos Smit een goede optie is die is goedkoop met zijn banden.
Anders misschien Nh motoren in Assendelft, die monteerd zelfs ook zelf meegenomen banden.

Ben je trouwens al lid van de Maczandvoort, dan kan je een aantal keren per jaar voor €30,- 2x 20min op Zandvoort rijden en ook een circuitmiddag met 5 sessies voor weinig.
Ik Zit in het bestuur en ben ook marshal bij het circuitrijden

Nee daar ben ik niet lid van maar zo te lezen zou ik dat wel moeten zijn! Ik rij normaal met Motorsportlifestyle en vind dat erg duur. Zijn er ook verschillende klasses?
 
Nee bij ons is het zo dat we mensen met hun straat motor op het circuit willen laten rijden dus geen speciale circuit motoren maar allemaal straatlegaal.
Je begint altijd als je voor de eerste keer bij ons rijdt in de witte groep en die rijdt eerst 2 rondjes achter de marshal en mogen hem daarna voorbij of als ze willen achter hem blijven om de goede lijn te leren rijden.
De keer erop kan je er voor kiezen weer in die groep te rijden maar je mag ook naar een gewone groep waar je na 1 rondje al vrij mag rijden, er rijdt van alles door elkaar dus er is wel snelheids verschil maar dat is eigenlijk nooit een probleem.
Wat wel een vereiste is, is dat je als je lid wordt voor half maart je de rijders instructie ochtend moet bijwonen als je later lid wordt moet dat het jaar er op en dit is omdat wij zelf de baanposten bemannen.
Het gaat dan alsvolgt, groep 1 gaat rijden en groep 2 staat op post dan de witte groep dan groep 1 weer en daarna gaat groep 1 op post en groep 2 rijden dan weer de witte groep en dan als laatst groep 2 weer, en dat begint dan om 17 uur en eindigt rond 19 uur.

Je ziet dat er wel wat regeltjes zijn maar daarom kunnen wij het goedkoop en leuk houden.

Kijk anders maar eens op www.maczandvoort.nl of kom een keer naar een clubavond op woensdag avond vanaf 20 uur in het oca gebouw op het circuit
 
Hé das wel leuk, schappelijke prijs ook. Heb de motor nu nog te kort en te weinig ervaring, maar voor volgend jaar vind ik dat wel interessant.
 
Ik heb me laten vertellen door een Pirelli mannetje dat de Corsa Rosso daar een goede band voor is.
Zelf nog niet aan toe gekomen om dat te proberen omdat ik voor het circuit een apart setje wielen heb en voor straat ik nog steeds banden heb, supercorsa sp en metzeler K3.

Welke band vind je beter sturen?
 
Rij momenteel nog op Rosso Corsa, maar die wilt af en toen nog wel is een uitstapje maken op het circuit(zonder aankondiging, of te lomp op het gas misschien? :P ) . Dus zit te twijfelen om de Supercorsa SP te nemen. Rij redelijk vaak op het circuit met MAC en af en toe een circuitdagje. Rest van de tijd op de weg. Wat zouden jullie doen??
 
Ik denk dat een sp of K3 wel iets meer grip heeft dan een Corsa Rosso ze gaan alleen wel minder lang mee, het verschil tussen die 2 is volgens mij te verwaarlozen ze sturen allebei herzelfde.
 
Nee bij ons is het zo dat we mensen met hun straat motor op het circuit willen laten rijden dus geen speciale circuit motoren maar allemaal straatlegaal.
Je begint altijd als je voor de eerste keer bij ons rijdt in de witte groep en die rijdt eerst 2 rondjes achter de marshal en mogen hem daarna voorbij of als ze willen achter hem blijven om de goede lijn te leren rijden.
De keer erop kan je er voor kiezen weer in die groep te rijden maar je mag ook naar een gewone groep waar je na 1 rondje al vrij mag rijden, er rijdt van alles door elkaar dus er is wel snelheids verschil maar dat is eigenlijk nooit een probleem.
Wat wel een vereiste is, is dat je als je lid wordt voor half maart je de rijders instructie ochtend moet bijwonen als je later lid wordt moet dat het jaar er op en dit is omdat wij zelf de baanposten bemannen.
Het gaat dan alsvolgt, groep 1 gaat rijden en groep 2 staat op post dan de witte groep dan groep 1 weer en daarna gaat groep 1 op post en groep 2 rijden dan weer de witte groep en dan als laatst groep 2 weer, en dat begint dan om 17 uur en eindigt rond 19 uur.

Je ziet dat er wel wat regeltjes zijn maar daarom kunnen wij het goedkoop en leuk houden.

Kijk anders maar eens op www.maczandvoort.nl of kom een keer naar een clubavond op woensdag avond vanaf 20 uur in het oca gebouw op het circuit

Ga mij zo gelijk inschrijven, kan niet wachten om met mijn eigen s1000rr te rijden op Zandvoort! Heb vorig jaar met de race academy gereden op Zandvoort met een Troy Corser die de bike dwars in elke bocht gooide 😍
 
Ik denk dat een sp of K3 wel iets meer grip heeft dan een Corsa Rosso ze gaan alleen wel minder lang mee, het verschil tussen die 2 is volgens mij te verwaarlozen ze sturen allebei herzelfde.

Jah, opzich is er niks mis met de Rosso. Alleen vroeg op het gas vertrouw ik niet echt meer :P
Denk dat ik de SP pak voor de achterkant. En dan 200, ziet er ook wel kek uit op de straat :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan