S1000RR Deel 7

Alleen de officiële BMW dealer heeft een computer waar hij aan kan volgens mij dus bij een niet BMW dealer onderhoud laten doen kan dan niet.
 
Oh jawel hoor...... Ik laat ook regelmatig fietsen uitlezen en resetten.

Als je goede contacten hebt met officiele dealers is dat niet zo'n probleem.
 
Alleen de officiële BMW dealer heeft een computer waar hij aan kan volgens mij dus bij een niet BMW dealer onderhoud laten doen kan dan niet.

Volgens mij kunnen meerdere bedrijven de bmw uitlezen. Heb zelf een zijspan in onderhoud gehad bij een sub-dealer. De bmw was gekocht bij een bmw dealer en direct voor ombouw naar zijspan naar mijn eigen dealer gebracht. Mijn dealer deed gewoon het onderhoud en kon alles gewoon uitlezen. Toen de brandstofpomp onder garantie vervangen moest worden moest ik dat bij de erkende bmw dealer laten doen. Mijn eigen dealer kon dit uiteraard ook doen voor mij maar dan moest ik het zelf bekostigen. Bmw Nederland kijkt denk ik mee om zeker te zijn dat de reparatie ook wordt uitgevoerd en ze niet worden belazerd. Terecht denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kunnen meerdere bedrijven de bmw uitlezen. Heb zelf een zijspan in onderhoud gehad bij een sub-dealer. De bmw was gekocht bij een bmw dealer en direct voor ombouw naar zijspan naar mijn eigen dealer gebracht. Mijn dealer deed gewoon het onderhoud en kon alles gewoon uitlezen.
Klopt, er zijn zát aftermarket diagnoseoplossingen, een serviceindicator resetten of een storingsgeheugen uitlezen en/of wissen is echt het meest basale waar je zo'n tool voor gebruikt. Het ligt er maar net aan hoeveel geld je uit wil geven als bedrijf zijnde, maar dat het niet kan is onzin. Volgens die logica zouden er ook geen universele autogarages meer moeten zijn want bij auto's kom je al zo'n 15 jaar niet meer om het hebben van een diagnosetool heen. Veel elektronische componenten moeten opnieuw gecalibreerd worden als je het vervangt, een automaat moet soms met de computer in een bepaalde servicestand gezet worden zodat alle olie eruit komt lopen én je er ook de voorgeschreven hoeveelheid weer in krijgt, en wat dacht je van een elektronische parkeerrem? Die moet ook helemaal teruggesteld worden voor je kan denken aan het terugdrukken van een remzuiger voor het vervangen van remblokken.

Maargoed, waar vraag is, is aanbod. Je hebt voor een kratje bier al een OBD2 kabel en een gratis programmatje trek je zo van het web. Als je benodigdheden wat groter zijn kost het meer, je kan het zo gek maken als je zelf wil. Als dit over een paar jaar ook gemeengoed is bij de motoren zijn de makers van dergelijke programma's in ieder geval al aanwezig.

Toen de brandstofpomp onder garantie vervangen moest worden moest ik dat bij de erkende bmw dealer laten doen. Mijn eigen dealer kon dit uiteraard ook doen voor mij maar dan moest ik het zelf bekostigen. Bmw Nederland kijkt denk ik mee om zeker te zijn dat de reparatie ook wordt uitgevoerd en ze niet worden belazerd. Terecht denk ik.

Terugroepacties kosten niets en dus kan BMW prima eisen dat ze bij de dealer uitgevoerd moeten worden, en daar is niets onredelijks aan. Sommige terugroepacties zijn zo complex dat er monteurs voor op training gaan, en soms is er een stukje speciaal gereedschap voor benodigd wat de fabrikant ook niet aan elk motorfietsbedrijf in het land gaat leveren. Kan gebeuren.

Daarnaast gaat BMW geen tijd en onderdeelkosten vergoeden voor een bedrijf wat ze verder niet kennen.

Maar zoek maar eens een ander merk die dat wel doet, die zijn er niet. En dan heb ik het niet over ons-kent-ons gevalletjes. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet bij de dealer in onderhoud, zolang het maar volgens de fabrieksvoorschriften wordt uitgevoerd.

Daarnaast heb ik heel wat klanten die hier Motul 300V komen halen en het er bij hun dealer in laten gieten.


:^ nog in de garantie en bij Harry Meijer in Badhoevedorp gewoon Motul 300V mee gegeven. Geen probleem en gewoon garantie.

Er werd ook totaal niet moeilijk over gedaan. :)
 
Even een vraagje,

Ik en een vriend van mij willen allebei een geïntegreerd achterlicht met knippers.
Hij een smoke, ik een clear.
Waar hebben jullie deze besteld als je er eentje heb ?
 
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?


Heb zelf een 2010 gereden en die voldeed vond ik prima!
Op het circuit hard een bocht uit accelererend een beetje actie voorin, maar altijd in beperkte mate en gecontroleerd door de demper.
 
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?

Standaard demper is matig ja en niet instelbaar bij een '10. Maar als ie loopt te slaan met het stuur bij uitaccelereren klopt je geometrie niet en dan is het best link om dat op te gaan lossen door een retestrakke stuurdemper...
 
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?

Standaard stuurdemper is ongeschikt voor het serieuzere circuitwerk. Heb 3 dagen met de standaard demper (model 2012) gereden en deze is veel te slap en te soft. Heb nu Bitubo demper gemonteerd. Voordeliger dan Ohlins en prima kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2010 s1000rr voor het circuit, nu wil ik de vering gaan aanpassen echter laat mijn budget het momenteel niet toe cartridges en een shock te kopen.. ik zal dus moeten kiezen. Welke is het beste om als eerste aan te pakken? Ps Ik wil bitubo cartridge of shock halen.
 
Ik denk dat als je de voorkant doet de achterkant achter de feiten aanloopt en als je de achterkant doet de voorkant.
Er staat trouwens een ohlins TTX-36 op marktplaats voor €875,-

Misschien even bij bitubo informeren
 
Ik heb een 2010 s1000rr voor het circuit, nu wil ik de vering gaan aanpassen echter laat mijn budget het momenteel niet toe cartridges en een shock te kopen.. ik zal dus moeten kiezen. Welke is het beste om als eerste aan te pakken? Ps Ik wil bitubo cartridge of shock halen.

Ik heb BRS even gevraagd om te reageren. Hij is de Bitubo prof van het land en hij doet ook veel S1000RR's. Hij kan je vast wel vertellen wat er voor welk bedrag mogelijk is en of er misschien een tussenoplossing is waarbij je toch voor en achterkant kan doen. :)

Zoals velen al zeggen is voor of achter standaard in balans (de kwaliteit van de vering laat ik in het midden), ga je een kant aanpassen dan gaat de kant die je niet hebt gedaan meteen opspelen onder het rijden.
 
Ik heb BRS even gevraagd om te reageren. Hij is de Bitubo prof van het land en hij doet ook veel S1000RR's. Hij kan je vast wel vertellen wat er voor welk bedrag mogelijk is en of er misschien een tussenoplossing is waarbij je toch voor en achterkant kan doen. :)

Zoals velen al zeggen is voor of achter standaard in balans (de kwaliteit van de vering laat ik in het midden), ga je een kant aanpassen dan gaat de kant die je niet hebt gedaan meteen opspelen onder het rijden.

:W

ik denk....dat die meneer al eerder in het topic het over vering had...en mij toen ook een mailtje gestuurd heeft..

komt goed! ;)
 
Kom mezelf hier ook maar even voorstellen want de kans ik groot dat ik binnenkort ook een S1000RR rijd *O* :]

Mijn naam is Max en kom uit Venlo. Ben begonnen op een '98 SRAD 600, daarna overgestapt op een Fireblade uit 2004 waar ik nu 2 jaar op rijd. Al langere tijd op zoek naar iets moderners en bij een S1000RR uitgekomen. Nu is me een mooie aanbieding gedaan voor een S1000RR Carbon Edition uit 2011 van de 1e eigenaar en maar 4000 km. Morgen ga ik even kijken *O* :9~
 
Heeft iemand van jullie een veerweg sensor gemonteerd? Ik probeerde de uitgaande demping te veranderen maar zag dat het alleen kon voor de achterkant. Dus manual erbij en las daar dat de betreffende sensor nodig is. Vandaar mijn vraag aan jullie.
 
Heeft iemand van jullie een veerweg sensor gemonteerd? Ik probeerde de uitgaande demping te veranderen maar zag dat het alleen kon voor de achterkant. Dus manual erbij en las daar dat de betreffende sensor nodig is. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Met DDC kan je van de voorkant alleen de demping in zijn algemeen wijzigen zonder sensor. Wil je in/uit gescheiden regelen, dan moet je die sensor monteren.
 
Begrijp ik het goed dat de sensor alleen nodig is als je het specifiek apart wilt doen. Maar dat de ddc nu zelf de uitgaande demping regelt?

Thnx voor je snelle reactie.
 
Begrijp ik het goed dat de sensor alleen nodig is als je het specifiek apart wilt doen. Maar dat de ddc nu zelf de uitgaande demping regelt?

Thnx voor je snelle reactie.

Ik weet niet of ie nu zelf in en uitgaand apart regelt, kan ook zijn dat ie gewoond de demping volgens vaste parameters regelt. Om in en uitgaand los in te kunnen stellen moet de DDC wel kunnen 'zien' wat de vork eigenlijk doet en dat kan ie zonder sensor niet, dus gaat ie uit van aannames en vooraf ingestelde waardes.

De sensor zit af-fabriek er niet op omdat een lineaire veerwegsensor A: erg duur is en B: erg kwetsbaar. Een combinatie van kosten en de eindeloze stroom garantieclaims als die sensor een flink steentje te verwerken krijgt (want dan issie stuk) zal de reden zijn dat ze het niet af-fabriek monteren.
 
O oke duidelijk. Ik vroeg het me af omdat het achter wel kon.

Met de rijstijl die ik nu heb zal ik het zeker nog niet nodig hebben.

Maar nieuwe speeltjes zijn altijd leuk. Thanks voor de info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan