Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alleen de officiële BMW dealer heeft een computer waar hij aan kan volgens mij dus bij een niet BMW dealer onderhoud laten doen kan dan niet.
Klopt, er zijn zát aftermarket diagnoseoplossingen, een serviceindicator resetten of een storingsgeheugen uitlezen en/of wissen is echt het meest basale waar je zo'n tool voor gebruikt. Het ligt er maar net aan hoeveel geld je uit wil geven als bedrijf zijnde, maar dat het niet kan is onzin. Volgens die logica zouden er ook geen universele autogarages meer moeten zijn want bij auto's kom je al zo'n 15 jaar niet meer om het hebben van een diagnosetool heen. Veel elektronische componenten moeten opnieuw gecalibreerd worden als je het vervangt, een automaat moet soms met de computer in een bepaalde servicestand gezet worden zodat alle olie eruit komt lopen én je er ook de voorgeschreven hoeveelheid weer in krijgt, en wat dacht je van een elektronische parkeerrem? Die moet ook helemaal teruggesteld worden voor je kan denken aan het terugdrukken van een remzuiger voor het vervangen van remblokken.Volgens mij kunnen meerdere bedrijven de bmw uitlezen. Heb zelf een zijspan in onderhoud gehad bij een sub-dealer. De bmw was gekocht bij een bmw dealer en direct voor ombouw naar zijspan naar mijn eigen dealer gebracht. Mijn dealer deed gewoon het onderhoud en kon alles gewoon uitlezen.
Toen de brandstofpomp onder garantie vervangen moest worden moest ik dat bij de erkende bmw dealer laten doen. Mijn eigen dealer kon dit uiteraard ook doen voor mij maar dan moest ik het zelf bekostigen. Bmw Nederland kijkt denk ik mee om zeker te zijn dat de reparatie ook wordt uitgevoerd en ze niet worden belazerd. Terecht denk ik.
Je moet niet bij de dealer in onderhoud, zolang het maar volgens de fabrieksvoorschriften wordt uitgevoerd.
Daarnaast heb ik heel wat klanten die hier Motul 300V komen halen en het er bij hun dealer in laten gieten.
Hallo allemaal,
Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?
Hallo allemaal,
Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?
Hallo allemaal,
Ik rijd sinds enkele maanden een S1000rr uit 2012 (bouwjaar 2011). Het viel mij op tijdens het rijden dat de stuurdemper wat slap en licht aanvoelt, alsof die maar weinig werking geeft, (of ligt dit aan mij...)
Wat vinden jullie eigenlijk van de originele stuurdemper die op de eerste generatie s1000rr wordt geleverd?
Ik heb een 2010 s1000rr voor het circuit, nu wil ik de vering gaan aanpassen echter laat mijn budget het momenteel niet toe cartridges en een shock te kopen.. ik zal dus moeten kiezen. Welke is het beste om als eerste aan te pakken? Ps Ik wil bitubo cartridge of shock halen.
Ik heb BRS even gevraagd om te reageren. Hij is de Bitubo prof van het land en hij doet ook veel S1000RR's. Hij kan je vast wel vertellen wat er voor welk bedrag mogelijk is en of er misschien een tussenoplossing is waarbij je toch voor en achterkant kan doen.
Zoals velen al zeggen is voor of achter standaard in balans (de kwaliteit van de vering laat ik in het midden), ga je een kant aanpassen dan gaat de kant die je niet hebt gedaan meteen opspelen onder het rijden.
ik denk....dat die meneer al eerder in het topic het over vering had...en mij toen ook een mailtje gestuurd heeft..
komt goed!
Heeft iemand van jullie een veerweg sensor gemonteerd? Ik probeerde de uitgaande demping te veranderen maar zag dat het alleen kon voor de achterkant. Dus manual erbij en las daar dat de betreffende sensor nodig is. Vandaar mijn vraag aan jullie.
Begrijp ik het goed dat de sensor alleen nodig is als je het specifiek apart wilt doen. Maar dat de ddc nu zelf de uitgaande demping regelt?
Thnx voor je snelle reactie.