S1000RR Deel 7

Nieuw gekocht door de vorige eigenaar,
Heeft hem zelf zo omgebouwd op werkelijk niks is bespaard.
Is nergens een krasje op te vinden dus geloof zelf niet dat het een ex circuit fiets was.
Heb deze vooral gekocht omdat ik er weinig aan hoef te doen,
Alleen andere stuurdemper en echte stompgrip.
Groetjes Mark,

volgens mij heb ik eens met hem in de box gestaan op Zolder.
hij was instructeur bij motorsportschool en kwam op z,n eigen rijdend naar de baan en gebruikte z,n eigen ook veel op de baan.
maar je zei het al zelf daar zijn ze voor gemaakt. :)
 
laatste update en denk dak kan stoppen,veel standaard is er ni meer aan :)
20160315_110745_zpsxw9unjq0.jpg
 
is enkel voor circuit ;) je hebt idd minder feedback, alsof je geen echte grip hebt.
is wel wennen dat gevoel...
voelt heel licht aan das een feit
 
Wie weet waar ik de exacte kleurnummers kan vinden van mijn motor?
Ik heb een aantal onderdelen extra gekocht om te laten spuiten, maar ik wil uiteraard exact dezelfde kleur. Daarom wil ik graag de kleurnummers weten van de motorsport uitvoering (rood-blauw-wit).

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Eens :^

Al is magnesium compleet ongeschikt om mee op straat te rijden dus die valt voor mij af.

Gewoon netjes behandelen en iemand hebben die de banden zorgvuldig verwisseld.Hoeveel ducati's zijn er niet verkocht in verleden met mag wielen.Volgens mij heeft de Yamaha R1M ze ook.
Ik heb ook de Dymag wielen gecombineerd met mag en carbon gehad.Volgens Dymag gaat mag levenslang mee zolang het maar goed in coating blijft staan.Heb van carbonwielen ook foto's gezien waar je niet vrolijk van werd plus als je daar iets van schade aan hebt kun je ze ook weg gooien.
Wielen die krom gereden werden door Ten Kate wsbk team werden gewoon gericht door vd Wouden techniek en dat waren tot 2 jaar terug PVM magnesium wielen dus ze kunnen echt wel wat hebben.Ik heb ze in mijn handen gehad en waren behoorlijk krom maar mooi dat ze gericht werden.
 
Laatst bewerkt:
Net op de terugweg van portimao.
Heb problemen gehad met de versnellingsbak op de 2010 s1000rr. Opschakelen onder volle belasting is geen enkel probleem. Terugschakelen is een groot probleem bij forse belasting ( vol aankomen gereden en willen terugschakelen voor de bocht). Hier wil de bak gewoon niet terugschakelen (met koppeling). Het voelt alsof hij vast zit dan... Eens de snelheid weg is kan ik wel afschakelen...

Iemand enig idee?
 
Komt de koppeling goed vrij? Is de speling van de kabel goed (niet te veel, niet te weinig), is de koppeling misschien aan zn eind door kromme tussenplaten? Zet hem met het achterwiel van de grond, met warme motor in zn 1 en knijp de koppeling in. Achterwiel moet eenvoudig met de hand tegen te houden zijn als ie al gaat meedraaien.

Staan alle delen van de schakelvediening onder de juiste hoek? Pedaal > stang > schakelas moeten allen grofweg een 90gr hoek hebben in rust, en de boel mag ook in rust niet onder spanning staan.
 
Gewoon netjes behandelen en iemand hebben die de banden zorgvuldig verwisseld.Hoeveel ducati's zijn er niet verkocht in verleden met mag wielen.Volgens mij heeft de Yamaha R1M ze ook.
Ik heb ook de Dymag wielen gecombineerd met mag en carbon gehad.Volgens Dymag gaat mag levenslang mee zolang het maar goed in coating blijft staan.Heb van carbonwielen ook foto's gezien waar je niet vrolijk van werd plus als je daar iets van schade aan hebt kun je ze ook weg gooien.
Wielen die krom gereden werden door Ten Kate wsbk team werden gewoon gericht door vd Wouden techniek en dat waren tot 2 jaar terug PVM magnesium wielen dus ze kunnen echt wel wat hebben.Ik heb ze in mijn handen gehad en waren behoorlijk krom maar mooi dat ze gericht werden.

bij een carbon wiel kunnen ze bij bst een nieuwe 'blank' / velg op je bestaande naaf (deels metaal/alu) monteren is mij vertelt door de importeur, scheelt qua prijs toch een 400 euro t.o.v een compleet wiel.

vooropgesteld dat het allemaal verschrikkelijk mooi spul is hoor :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar een goede oplossing voor een veel beter geluid in mijn S1000RR van 2010.
Een (originele) akrapovic zit er al onder, maar het geluid is (nog) niet heel geweldig.

Hebben jullie tips?

Eventueel zou ik ook wel iets willen als een Austin GP2R, Austin GP1 of een Akra in die stijl.

Alvast bedankt :)
 
Heb je die slip-on op de standaard bochten met tussendemper onder de fiets? Dan klopt het, want die maakt geen harder geluid dan origineel, het is alleen een iets dieper geluid.

Beste om te doen is dan een full system te monteren, bv de alra met lange demper. De korte demper icm een open bochtenset is echt te luid, niveautje motogp.
 
Hallo iedereen. Heb mijn 2011 verkocht en heb een 2015 model met alle opties gekocht. Valt mij op dat het standaard geluid van de 2015 echt goed is maar toch wil ik iets mooiers. Heeft iemand nog wat leuks aan te bieden en gaan er nog mensen van hier racen op spa 23 april en 2 mei?
 
hallo mensen
ik heb een s1000rr uit 2010.

om gelijk even te reageren op NDC,
ik heb de originele bochtenset met een kat vervanger er tussen en een korte slip-on akra dempertje. Ik heb er wel een DB killer in dan is het aardig te doen met het geluid klinkt super vooral met de QS echt mooie doffe knallen.
Als je idd de DB killer er uit heb is hij echt te luid ja.
 
Laatst bewerkt:
Mannen,

Kreeg op zandvoort gisteren te horen dat de beamer te veel geluid maakt,niet
vanuit de uitlaat maar vanuit het blok.

Wat hebben jullie hier aan gedaan ? steeds bij 11K schakelen is ook
geen lol aan :(
 
Mannen,

Kreeg op zandvoort gisteren te horen dat de beamer te veel geluid maakt,niet
vanuit de uitlaat maar vanuit het blok.

Wat hebben jullie hier aan gedaan ? steeds bij 11K schakelen is ook
geen lol aan :(

Er is een luchtfilterfabrikant die stillere luchtfilters heeft, MWR geloof ik. Dat kan je proberen. Mits je een originele uitlaat hebt of in ieder geval een originele bochtenset..
 
Daar heb ik nog nooit van gehoord (zal wel inlaat geluid of quickshifter bedoelen of zo)maar heb ook altijd gezeur met geluid en dan ben ik ook nog eens marshal.
Bij opkomen rechte eind snel doorschakelen naar 6 meer kan je niet doen, achter op het circuit wordt niet gemeten dus daar gewoon zonder na te denken gas geven.
Het heeft ook te maken met de tijd waarop we rijden, na 19 uur mag je eigenlijk geen geluid meer maken en soms lopen we iets uit en hebben we eigenlijk een probleem, we gaan ook bij de keuring nog meer op geluid letten.
 
Daar heb ik nog nooit van gehoord (zal wel inlaat geluid of quickshifter bedoelen of zo)maar

Ik heb het idd over inlaatgeluid, en daar wordt je op afgevlagd. Die uitlaat is het probleem niet, je kan ook rustig een akra racesysteem monteren, die is met gemonteerde db-killer stiller dan het originele ding onder vollast.
 
Je kan een blok open foam in je inlaat stoppen. dat scheelt ook een berg.
kleine beetje vermogen dat je mist.. ach. waarschijnlijk kun je dan iig wel onbezorgd gassen :)

Dan kan je beter de binnenkant van het eerste stuk inlaat bekleden met foam. Iets tussen de luchtstroom plaatsen kost je gegarandeerd een schep vermogen, het geluid absorberen niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan