S1000RR Deel 7

Mooie bikes die 2015-2016 S1000's! Hoe de elektronica zijn werk doet tijdens volgas geven en het voorwiel over het asfalt laat zweven, geweldig. Een zekere opvolger van mijn 2012 mocht die tijd komen.

@MrFinch83 ik heb mijn passagierssteunen eraf gehaald en er mooie afdek dopjes voor gevonden bij de Hornbach voor maar een paar cent per stuk. Past perfect, subtiel en lijkt net een origineel onderdeel. De benaming bij Hornbach is ''stop gummi 8mm.'' en kost 16 cent per stuk.
Ah bedankt! :}
Goed idee. Even gezocht en heb het inmiddels ook bij de nederlandse hornbach gevonden:
DRESSELHAUS Stootdop Ø 8 mm rubber zwart, 50 stuks

Scheelt weer aardig wat centjes.
 
Evotech en Rizoma zijn beide erg goed en zien er super strak uit. Beide verstelbaar en met een goed scherpe LED verlichting. Kentekenplaat komt dan ook wat meer halverwege onder het achterlicht te zitten wat net even wat strakker oogt tegenover de NRC die je nu hebt.
 
Evotech en Rizoma zijn beide erg goed en zien er super strak uit. Beide verstelbaar en met een goed scherpe LED verlichting. Kentekenplaat komt dan ook wat meer halverwege onder het achterlicht te zitten wat net even wat strakker oogt tegenover de NRC die je nu hebt.


Thnx.

Ik zag de rizoma maar bestaat uit heel veel onderdelen ik denk dat ik voor de evotech ga. Kan je daarbij de orginele knipperlichten gebruiken?
 
Ik was 2 weken terug naar Spanje op mijn s1000rr uit 2013, in Zuid Frankrijk aangekomen, kon ik geen gas geven voor 10 seconden en bleef het TC en ABS lampje branden om vervolgens niet meer uit te gaan.. Na 10 seconden kon ik weer gas geven hoewel dat heel geleidelijk ging (het vermogen kwam steeds meer terug) na 5 seconden ongeveer was al het vermogen weer terug echter zonder TC en ABS. Als ik het contact uit en aan zet dan doet alles het weer.. echter zodra ik iets harder ga rijden dan 100kmh of hard optrek gebeurd precies het zelfde. TC werkt ook perfect tot die storing erin komt. Houd wielspin tegen en het voorwiel op de grond. Ik kon gewoon bijvoorbeeld rustig door de stad rijden zonder problemen alles bleef dan werken.
Ik heb TC uitgezet daarmee viel mijn gas niet meer weg en kon ik normaal verder rijden, alleen om erachter te komen dat op een gegeven moment ABS erbij kwam branden.
Mijn motor is compleet origineel en heeft netjes zijn onderhoud gehad. Voordat ik op reis ging stond mijn teller op 30.000 en heb ik de kleppen laten stellen.

Bij terug komt heb ik de motor laten uitlezen en er zat 1 fout melding in en dat was de voorwiel sensor. Ik nog een bmw staan voor op het circuit dus om erachter te komen wat er stuk is heb ik daar onderdelen vanaf gehaald.

- Ik ben begonnen met de voorste abs sensor.. dit hielp niet.
- Vervolgens ander voorwiel, vanwege die abs ring.. dit hielp niet.
- Achterste abs sensor.. dit hielp niet.
- Ander achterwiel incl abs ring (met 200/55 band waar deze motor mee geleverd was en stond voor deze rit op 190/55, overigens rijd ik al een jaar probleemloos met 190/55).. dit hielp niet.
- Plaatje waar de abs sensor in hangt aan de voorkant.. dit hielp niet.
- Accu tijdje los gehad.. dit hielp niet.

Iemand verder nog een idee? Kabel breuk?

ps nog iets dat mij opviel toen hij de storing had was dat ik niet meer van rijmodus kon wisselen, echter deed de QS het nog wel.
 
Ik ken de S1000RR nog niet helemaal van binnen en buiten maar, wat nu even in mij opkomt na je verhaal te hebben gelezen, misschien dat er inderdaad wat klem zit (kabels, slangen) nadat het kleppen stellen is gebeurt en het terug plaatsen van de onderdelen.
 
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een S1000RR (2010-2012) en vroeg me af of mensen wel eens problemen met de versnellingsbak hebben gehad? Op internationale forums lees ik er nog wel eens wat over. Lijkt me nogal een behoorlijke kostenpost als het kapot gaat. Zijn er modellen die geen versnellingsbak problemen hebben?

Sommige motoren waar naar ik kijk zitten tegen de 20.000km aan. Bij die stand moeten de kleppen gesteld worden. Weet iemand wat dat kost bij de dealer?

Gr,
Tom


hoi Tom ,

stuur me ff mail.kan jouw e mail niet vinden . :W
 
Ik was 2 weken terug naar Spanje op mijn s1000rr uit 2013, in Zuid Frankrijk aangekomen, kon ik geen gas geven voor 10 seconden en bleef het TC en ABS lampje branden om vervolgens niet meer uit te gaany.. Na 10 seconden kon ik weer gas geven hoewel dat heel geleidelijk ging (het vermogen kwam steeds meer terug) na 5 seconden ongeveer was al het vermogen weer terug echter zonder TC en ABS. Als ik het contact uit en aan zet dan doet alles het weer.. echter zodra ik iets harder ga rijden dan 100kmh of hard optrek gebeurd precies het zelfde. TC werkt ook perfect tot die storing erin komt. Houd wielspin tegen en het voorwiel op de grond. Ik kon gewoon bijvoorbeeld rustig door de stad rijden zonder problemen alles bleef dan werken.
Ik heb TC uitgezet daarmee viel mijn gas niet meer weg en kon ik normaal verder rijden, alleen om erachter te komen dat op een gegeven moment ABS erbij kwam branden.
Mijn motor is compleet origineel en heeft netjes zijn onderhoud gehad. Voordat ik op reis ging stond mijn teller op 30.000 en heb ik de kleppen laten stellen.

Bij terug komt heb ik de motor laten uitlezen en er zat 1 fout melding in en dat was de voorwiel sensor. Ik nog een bmw staan voor op het circuit dus om erachter te komen wat er stuk is heb ik daar onderdelen vanaf gehaald.

- Ik ben begonnen met de voorste abs sensor.. dit hielp niet.
- Vervolgens ander voorwiel, vanwege die abs ring.. dit hielp niet.
- Achterste abs sensor.. dit hielp niet.
- Ander achterwiel incl abs ring (met 200/55 band waar deze motor mee geleverd was en stond voor deze rit op 190/55, overigens rijd ik al een jaar probleemloos met 190/55).. dit hielp niet.
- Plaatje waar de abs sensor in hangt aan de voorkant.. dit hielp niet.
- Accu tijdje los gehad.. dit hielp niet.

Iemand verder nog een idee? Kabel breuk?

ps nog iets dat mij opviel toen hij de storing had was dat ik niet meer van rijmodus kon wisselen, echter deed de QS het nog wel.



Nouja raden maar zolang je geen zin hebt om hem uit te laten lezen.
 
Laatst bewerkt:
Eerste wat ik heb gedaan is uit laten lezen... gaf alleen voorwiel sensor aan..

Oh overheen gelezen dan, sorry.

Geeft ie de storing nu nogsteeds aan dan? Is de sensor niet beschadigd door verkeerde montage van de losse draadbus in de linker asopname van de vork? Dan loopt het sensorwiel tegen de sensor aan...
 
Mannen,

Mijn arrow evolution systeem is binnen en kan dat van de week gaan monteren, echter weet ik niet of dit goed is in ver band dat er nog maar 503 km op de teller staat van mij 2016 BMW. Ik moet nog de 1000 km beurt doen en dan gaat de slick modus/user modus er pas op. Maar ik hoorde dat als je een volledig systeem eronder zet ,moet je de BMW in een bepaalde setting laten zetten bij de dealer ? zodat hij rijker staat afgesteld ofzo ? Kan iemand hier een duidelijk op geven ?
 
Mannen,

Mijn arrow evolution systeem is binnen en kan dat van de week gaan monteren, echter weet ik niet of dit goed is in ver band dat er nog maar 503 km op de teller staat van mij 2016 BMW. Ik moet nog de 1000 km beurt doen en dan gaat de slick modus/user modus er pas op. Maar ik hoorde dat als je een volledig systeem eronder zet ,moet je de BMW in een bepaalde setting laten zetten bij de dealer ? zodat hij rijker staat afgesteld ofzo ? Kan iemand hier een duidelijk op geven ?

Ja, je kan niet zomaar een open pijp eronder hangen dus je moet wat aan de afstelling doen.

Nee, dat is niet een bepaalde setting. De BMW dealer kan je een race ecu leveren voor circa €900. Is een mapping voor een vol akra race systeem (met lange demper) en diverse DTC/ABS aanpassingen.

Beter alternatief is je huidige ECU laten flashen door ahnendorp oid. Die doen het voor €300.
 
Ik ga ahnendorp bellen... Thanks

Ja, je kan niet zomaar een open pijp eronder hangen dus je moet wat aan de afstelling doen.

Nee, dat is niet een bepaalde setting. De BMW dealer kan je een race ecu leveren voor circa €900. Is een mapping voor een vol akra race systeem (met lange demper) en diverse DTC/ABS aanpassingen.

Beter alternatief is je huidige ECU laten flashen door ahnendorp oid. Die doen het voor €300.
 
Korte compleet arrow uitlaat systeem besteld voor de s1000rr. Het titanium systeem nog wel }) Ben wel van plan om hem daarna af te laten stellen maar zou je er evengoed nog mee kunnen rijden zonder het blok te beschadigen?
 
Korte compleet arrow uitlaat systeem besteld voor de s1000rr. Het titanium systeem nog wel }) Ben wel van plan om hem daarna af te laten stellen maar zou je er evengoed nog mee kunnen rijden zonder het blok te beschadigen?


Ik heb dus precies hetzelfde..mijn bmw is nog begrensd op 8000 toeren voor zijn 1000 km beurt.
ik heb de arrow al binnen en ik weet dus niet of het schadelijk is om nu de arrow eronder te hangen en dan bij de 1000 km beurt met de ECU te laten aanpassen. Dan wel door BMW dealer of door Sven Ahnendorp.
 
Ik heb dus precies hetzelfde..mijn bmw is nog begrensd op 8000 toeren voor zijn 1000 km beurt.
ik heb de arrow al binnen en ik weet dus niet of het schadelijk is om nu de arrow eronder te hangen en dan bij de 1000 km beurt met de ECU te laten aanpassen. Dan wel door BMW dealer of door Sven Ahnendorp.

Die van mij is al onbegrensd, heeft net 6000 km er op staan en is van 2011. Maar onze vraag komt denk ik op hetzelfde neer.
 
Met 6000km op de teller is er sowieso niks aan de hand maar, om de motor te laten aanpassen met 1000km is ook geen probleem. Goed inrijden, begrenzing eraf laten halen, nieuw oliefilter met goede olie en je kan de motor aanpassen met een uitlaatsysteem, custom ecu tune etc. Meerdere jongens die ik ken hebben dit ook gedaan.
 
Met 6000km op de teller is er sowieso niks aan de hand maar, om de motor te laten aanpassen met 1000km is ook geen probleem. Goed inrijden, begrenzing eraf laten halen, nieuw oliefilter met goede olie en je kan de motor aanpassen met een uitlaatsysteem, custom ecu tune etc. Meerdere jongens die ik ken hebben dit ook gedaan.

Garantie vervalt niet vanuit BMW?
 
Garantie vervalt niet vanuit BMW?

Op het blok + aandrijflijn, ja. Maar dat geldt voor alle 'vreemde' aanpassingen die je doet aan de ECU of interne blokdelen/in/uitlaat. Maar het maakt niet uit of je hem voor of na de 1000km beurt monteert. Heb die HP kit incl akralijn ook bij 0km op mn RR geschroefd. Kan geen kwaad zolang je maar de juiste map erin zet.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu een maand de 2012 s1000rr ,wat me opvalt is dat na een rit de motor stinkt naar benzine,kan geen lekkage ontdekken, met de 2010 nooit geen last van gehad,
had wel wat gehoord over een terugroepactie voor een ring bij de benzinepomp maar dat was voor de 2010-2011 modellen,
Iemand een idee
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan