S1000RR Deel 7

Vandaag zou mijn servo buddy eliminator binnen komen.
Track & Trace zegt dat het afgeleverd is bij mij... maar helaas niet. Ook niks te vinden op mijn camera beelden. Was een brievenbus pakket, en die hadden ze niet verzekerd gestuurd... Gaat weer lekker 😤
 
Vandaag zou mijn servo buddy eliminator binnen komen. Volgens post.nl is het afgeleverd, maar niks ontvangen. Staat ook geen postbode op de camera beelden. Zucht... gaat weer lekker... brievenbus pakket was niet verzekerd verstuurd door het bedrijf g en g 😤 track en tracé zegt bezorgt op ons huisnummer.... de hele buurt afgeweest. Helaas bij niemand afgeleverd 😤😤😤
 
Moet volgens mij gewoon passen hoor lijkt me niet dat ze voor Amerika een ander iets maken.
Zitje en kapje verschillen wel van elkaar denk ik dus als je het kapje zonder binnenkant hebt zal de binnenkant van het zitje niet passen maar slotje kan je normaal gewoon overzetten of een ander slotje pas maken met andere plaatjes die je zo kan bestellen.
 
Toch in een andere straat bezorgt. Maar gelukkig nu terecht 👍
 

Bijlagen

  • C12C3873-2541-406D-8774-979899082F66.jpeg
    C12C3873-2541-406D-8774-979899082F66.jpeg
    115,5 KB · Weergaven: 10
Iemand zijn 2010 antraciete s1000rr ook voorzien van een andere kleur wielen ?

zit te twijfelen tussen het origineel houden , zwart of gouden wielen

wat is jullie mening?
 

Bijlagen

  • F6A9D911-F6E4-4065-ABAE-98C1AF2EFBC4.png
    F6A9D911-F6E4-4065-ABAE-98C1AF2EFBC4.png
    373,7 KB · Weergaven: 19
  • 4F14B7FF-AEAB-4D14-9739-BE3E0D6614BC.png
    4F14B7FF-AEAB-4D14-9739-BE3E0D6614BC.png
    316,5 KB · Weergaven: 21
  • 81BD5539-A154-415D-9550-06181A5B16E4.png
    81BD5539-A154-415D-9550-06181A5B16E4.png
    427,9 KB · Weergaven: 19
Iemand zijn 2010 antraciete s1000rr ook voorzien van een andere kleur wielen ?

zit te twijfelen tussen het origineel houden , zwart of gouden wielen

wat is jullie mening?

Ik vind origineel goed staan en kost het minste moeite / geld :) (ik heb dezelfde kleurstelling als jij). Zwart worden ze vanzelf wel, vooral het achterwiel. Een poedercoater kan ze voor rond de 100 euro per wiel coaten, handigste dit pas te doen als je nieuwe banden nodig hebt.
 
Ben ik de enige met winterplannen ? 😜

komende week komt eindelijk mijn akra systeem binnen , dus kan ik eindelijk weer verder.

Slotje is besteld voor de seatcover.

wil nog een setje nieuw rubber er onder voordat het voorjaar begint. Dus nog ff goed bedenken of de velgen deze kleur blijven of niet.

misschien nog een paar mooie knipperlichten er op. En verder zoeken op eBay wat voor leuke dingen er nog zijn om te veranderen
 
Ben ik de enige met winterplannen ? 😜

komende week komt eindelijk mijn akra systeem binnen , dus kan ik eindelijk weer verder.

Slotje is besteld voor de seatcover.

wil nog een setje nieuw rubber er onder voordat het voorjaar begint. Dus nog ff goed bedenken of de velgen deze kleur blijven of niet.

misschien nog een paar mooie knipperlichten er op. En verder zoeken op eBay wat voor leuke dingen er nog zijn om te veranderen

Hey de mijne is al met Akrapovic en custom map, dus valt een stuk miner te klussen ;)

Heb nog wel replica LED (zien er uit als de originele LED-) knipperlichten klaarliggen om te monteren, maar weet niet of ik dat nog ga doen. Gezien ik nog maar heel weinig op mijn S1000RR rijd (ik pak meestal de R1200RT, want makkelijk en comfy) zit ik eraan te denken m te verkopen. Wellicht dan voor een R1250R(S) gaan sparen.

Mocht iemand dit lezen en er één zoeken, het is een zwarte uit 2010 met rond de 50k op de teller, dealeronderhouden tijdens mijn bezit, Akrapovic, aftermarket underbelly, aftermarket rearset en nog zeer goede Conti SportAttack3 banden. Kleine schade op rechterkuipdeel doordat er iets in de garage tegenaan gevallen is.
 
Mijn S1000RR in de schuur onder een hoes geparkeerd na de laatste circuitdag in september, en mogelijk kijk ik die weer in de koplampen als ik in mei naar Zandvoort ga. O-)

Voor op de openbare weg heb ik een HP2 Sport en een relaxte A2 motor, een G310GS. En op die laatste rij ik het meest. :]

Wel alle drie op Hyperpro's.
34 pk is genoeg voor dagelijks gebruik.
Maar op en afritten moeten wel lekker strak blijven. :]
 
Mijn S1000RR in de schuur onder een hoes geparkeerd na de laatste circuitdag in september, en mogelijk kijk ik die weer in de koplampen als ik in mei naar Zandvoort ga. O-)

Voor op de openbare weg heb ik een HP2 Sport en een relaxte A2 motor, een G310GS. En op die laatste rij ik het meest. :]

Wel alle drie op Hyperpro's.
34 pk is genoeg voor dagelijks gebruik.
Maar op en afritten moeten wel lekker strak blijven. :]

Wat is de zithouding van die HP2? Ik vind het wel een gaaf ding om te zien :Y

De reden dat ik mn S1000RR weg wil doen is voornamelijk de zithouding: de scherpe kniehoek voor mijn lengte (1m93) is niet heel comfortabel en ik merk dat ik daardoor minder makkelijk over mn zadel schuif dan op mn R1200RT (natuurlijk ander uiterste). Nu zoek ik dus iets wat een beetje in het midden zit daartussen: wel scherp en snel, maar ook wel groot genoeg voor mn lange benen.
 
Wat is de zithouding van die HP2? Ik vind het wel een gaaf ding om te zien :Y

De reden dat ik mn S1000RR weg wil doen is voornamelijk de zithouding: de scherpe kniehoek voor mijn lengte (1m93) is niet heel comfortabel en ik merk dat ik daardoor minder makkelijk over mn zadel schuif dan op mn R1200RT (natuurlijk ander uiterste). Nu zoek ik dus iets wat een beetje in het midden zit daartussen: wel scherp en snel, maar ook wel groot genoeg voor mn lange benen.
s1000xr?
 
ik denk dat een RS gaat teleurstellen. Een r1200r rijdt leuker in mijn opinie
 
Wat is de zithouding van die HP2? Ik vind het wel een gaaf ding om te zien :Y

De reden dat ik mn S1000RR weg wil doen is voornamelijk de zithouding: de scherpe kniehoek voor mijn lengte (1m93) is niet heel comfortabel en ik merk dat ik daardoor minder makkelijk over mn zadel schuif dan op mn R1200RT (natuurlijk ander uiterste). Nu zoek ik dus iets wat een beetje in het midden zit daartussen: wel scherp en snel, maar ook wel groot genoeg voor mn lange benen.
Ik zit goed op iedere supersport en heb nooit problemen met mijn 1.82.
Ik denk dat de HP2 ietsje minder extreem zit dan de al niet extreme S1000R.
Maar ik heb de neiging snel te wennen aan ongemak. _O-
Heb ook in één dag op een ZX-10R vanaf de Stelviopas naar huis gereden over diverse bergritten, pas in Duitsland de snelweg op, en daarna de hele nacht doorgehaald thuis. (MF tijd inhalen _O- ) Zo fris als een hoentje.

In de buurt van Rotterdam kan je wel een keer passen. :?
Edit. Lange benen.. zie ik niet gebeuren inderdaad..
 
Ik zit goed op iedere supersport en heb nooit problemen met mijn 1.82.
Ik denk dat de HP2 ietsje minder extreem zit dan de al niet extreme S1000R.
Maar ik heb de neiging snel te wennen aan ongemak. _O-
Heb ook in één dag op een ZX-10R vanaf de Stelviopas naar huis gereden over diverse bergritten, pas in Duitsland de snelweg op, en daarna de hele nacht doorgehaald thuis. (MF tijd inhalen _O- ) Zo fris als een hoentje.

In de buurt van Rotterdam kan je wel een keer passen. :?
Edit. Lange benen.. zie ik niet gebeuren inderdaad..

Ik was ook snel gewend aan de S1000RR, maar nu ik een RT rijd voor woon/werk en de S1000RR alleen nog maar pak af en toe in de weekenden lukt het me steeds minder eraan te wennen. Bij zo'n supersport moet je er gewoon op blijven rijden, ik vond het voorgaande jaren na de wintersport altijd weer wennen (toen reed ik een Fazer als wintermotor). Hele nacht doorhalen op de motor zou ik niet snel doen, maar dat is ook stukje grenzen kennen van mn eigen energie.

Maar thanks voor je info iig, dan streep ik de HP2 af. Jammer, want wel een vrij uniek ding en in Duitsland staan er een paar te koop voor redelijke prijzen.

edit, lange benen: 36/36 jeans maat, dus 36 inch / 90 cm inseam (binnenbeenlengte?)

ik denk dat een RS gaat teleurstellen. Een r1200r rijdt leuker in mijn opinie

Kan je uitleggen waarom? Ik zit overigens specifieker naar de R1250 R / RS te kijken, ik hoor overal dat het blok zoveel verbeterd is tov de R1200 dat dat wel interessanter is. Ook vind ik ze qua styling net wat gaver. Ik ga van de lente waarschijnlijk even langs bij de BMW dealer voor een proefrit.
 
Laatst bewerkt:
Hey de mijne is al met Akrapovic en custom map, dus valt een stuk miner te klussen ;)

Heb nog wel replica LED (zien er uit als de originele LED-) knipperlichten klaarliggen om te monteren, maar weet niet of ik dat nog ga doen. Gezien ik nog maar heel weinig op mijn S1000RR rijd (ik pak meestal de R1200RT, want makkelijk en comfy) zit ik eraan te denken m te verkopen. Wellicht dan voor een R1250R(S) gaan sparen.

Mocht iemand dit lezen en er één zoeken, het is een zwarte uit 2010 met rond de 50k op de teller, dealeronderhouden tijdens mijn bezit, Akrapovic, aftermarket underbelly, aftermarket rearset en nog zeer goede Conti SportAttack3 banden. Kleine schade op rechterkuipdeel doordat er iets in de garage tegenaan gevallen is.
Post eens een foto van je bike. Ben benieuwd
 
Ik was ook snel gewend aan de S1000RR, maar nu ik een RT rijd voor woon/werk en de S1000RR alleen nog maar pak af en toe in de weekenden lukt het me steeds minder eraan te wennen. Bij zo'n supersport moet je er gewoon op blijven rijden, ik vond het voorgaande jaren na de wintersport altijd weer wennen (toen reed ik een Fazer als wintermotor). Hele nacht doorhalen op de motor zou ik niet snel doen, maar dat is ook stukje grenzen kennen van mn eigen energie.

Maar thanks voor je info iig, dan streep ik de HP2 af. Jammer, want wel een vrij uniek ding en in Duitsland staan er een paar te koop voor redelijke prijzen.

edit, lange benen: 36/36 jeans maat, dus 36 inch / 90 cm inseam (binnenbeenlengte?)



Kan je uitleggen waarom? Ik zit overigens specifieker naar de R1250 R / RS te kijken, ik hoor overal dat het blok zoveel verbeterd is tov de R1200 dat dat wel interessanter is. Ook vind ik ze qua styling net wat gaver. Ik ga van de lente waarschijnlijk even langs bij de BMW dealer voor een proefrit.

Het blok is het probleem niet. De houding/rijwielgedeelte is in mijn ogen wat lui tov de R. De R voelt met zn brede stuurtje speels en actief en lichtvoetig. De RS met zn andere vorkvoet (naloop?) en ander stuur (wannabee clipons) voelt in mijn mening gewoon luier en saaier aan. Misschien dat een RS met zon ombouwkitje naar een breed stuur al beter voelt.

1250 blok is wel echt goed. Zit nu eindelijk een eindschot in.
 
Het blok is het probleem niet. De houding/rijwielgedeelte is in mijn ogen wat lui tov de R. De R voelt met zn brede stuurtje speels en actief en lichtvoetig. De RS met zn andere vorkvoet (naloop?) en ander stuur (wannabee clipons) voelt in mijn mening gewoon luier en saaier aan. Misschien dat een RS met zon ombouwkitje naar een breed stuur al beter voelt.

1250 blok is wel echt goed. Zit nu eindelijk een eindschot in.

Snap wel wat je bedoelt: de houding op een R1250RS is niet helemaal wat ik ervan gedacht had. Maar ik ga ze lekker allebei proefrijden. En misschien de GS ook wel, is toch ook wel een icoon. De R1200GS kon me nooit zo bekoren door het brede stuur en daardoor nerveuzer gedrag in de bochten (vergelijk nu vooral met de R1200RT) en de andere gearing (hoogtoeriger). Maar als je toch een hoop geld gaat uitgeven, is het wel verstandig alle opties even goed te bekijken.

Ik heb er geen haast mee ook, de RT voldoet prima voor mn woon/werk en is eigenlijk sneller en leuker te rijden dan het lompe voorkomen doet vermoeden. Wellicht dat ik wacht tot er een paar leuke in Duitsland te koop zijn: mijn auto (ook BMW, E61) heb ik afgelopen zomer in Duitsland gekocht en geïmporteerd, was lang niet zo moeilijk als ik van te voren had gedacht. Motor is nog makkelijker zodra de auto voorzien is van een trekhaak :Y

Post eens een foto van je bike. Ben benieuwd

Even een paar uit het archief, de motor staat nu een beetje ingebouwd in de garage :)

20190422_181911.jpg20190921_185935.jpg20190922_132829.jpg

Ook heb ik trouwens ABM handvatten gemonteerd. Stuk meer grip dan op de OEM handvatten. Ik heb grote handen, en ging met de originele handvatten af en toe toch een beetje knijpen in het stuur, wat niet bijdraagt aan een goede zit. Op de achtergrond zie je ook het 12V accessoire stroompunt. (op de foto zit mn stuurgewicht er nog niet op).

20190918_133840.jpg
 
Ja, die staat ook op het lijstje. Vind hem er wel wat minder uitzien dan de RS. En stiekem heeft die RT me wel duidelijk gemaakt dat een boxer wel erg leuk rijdt: altijd wel power zonder het 'ik moet keihard'-gevoel. Anyway, er zijn zat opties :)
dat zie je toch niet als je er op zit. 🤭
 
met die nieuwe serie zou ik sowieso ff wachten tot tweede generatie.

Dan wordt de eerste pas betaalbaar? ;) de XR met carbon en alle opties is gewoon 5k duurder dan een RS met alle opties. En een R is nog iets goedkoper dan de RS. Afgezien van de HP/classic pakketten dan, dat vind ik een beetje too much.
 
Iemand zijn 2010 antraciete s1000rr ook voorzien van een andere kleur wielen ?

zit te twijfelen tussen het origineel houden , zwart of gouden wielen

wat is jullie mening?
Hier wordt het echt perfect gedaan met een zeer grote kleurenkeus.
Ook al 2 sets laten doen en stond er versteld van.
Ontlakken,primerlaag,kleurlaag en blanke laag,iets van €200.
 
Terug
Bovenaan Onderaan