S1000RR Deel 7

Shots fired richting dure fabrikanten 😂
Ik heb de 'Dunlop' lader van de Action voor mijn verjaardag gekregen.
Ze wilden blijkbaar geen duur cadeau geven. :+

Deze heb ik al enige jaren, samen met een stekkerladertje van €9,95 en een Optimate IV.
Uiteraard had de beste lader altijd de voorrang op de motoren die ik tot en met 2016 heb gehad.
Vaak drie tegelijk, dus ook drie tegelijk kunnen opladen was wel fijn.
Op den duur merkte ik dus geen verschil met onderhoud en pakte ik het stekkerladertje vaker en vaker.

Even een mooie waterdichte stekker van AlieExpress op je accu monteren en je zadel hoeft er niet meer vanaf.
Maar voor mij nooit meer een loodaccu. Daar ga ik geen geld aan uitgeven. ;)
 
Ik heb een li-ion accu, scheelt een kilo of drie dood gewicht.
En doet het altijd.. al sinds 2016.
Is van mijn S1000R meegekomen naar mijn 2014 S1000RR.
Van oktober tot maart stilstaan is ene druk en lopen.
Een acculader is zó 1999. :+

Verder vind ik het een mooi verdienmodel al die luxe laders.
Als productontwikkelaar in de electronica hou ik van mooie technologie en componenten.
Maar de beste regelelectronica zit gewoon in je hoofd met een Action lader van een tientje.

Mijn andere BMW heeft ook een li-ion accu, de GS heeft wel de originele BMW loodaccu.
Die laatste vorige week nog even gedaan voor een functionele rit.
Na een maand stilstaan even kort laden voor de grootste klap tegen de platen. :) :)

Ik heb de 'Dunlop' lader van de Action voor mijn verjaardag gekregen.
Ze wilden blijkbaar geen duur cadeau geven. :+

Deze heb ik al enige jaren, samen met een stekkerladertje van €9,95 en een Optimate IV.
Uiteraard had de beste lader altijd de voorrang op de motoren die ik tot en met 2016 heb gehad.
Vaak drie tegelijk, dus ook drie tegelijk kunnen opladen was wel fijn.
Op den duur merkte ik dus geen verschil met onderhoud en pakte ik het stekkerladertje vaker en vaker.

Even een mooie waterdichte stekker van AlieExpress op je accu monteren en je zadel hoeft er niet meer vanaf.
Maar voor mij nooit meer een loodaccu. Daar ga ik geen geld aan uitgeven. ;)
Kan zo'n li-ion lader zomaar op iedere motor worden toegepast die normaliter een loodaccu heeft? En je kunt je oude laders niet meer gebruiken, toch? Mocht je zo'n accu alsnog willen laden ;)
 
Als je dan een lader koopt zorg er dan wel voor dat het een onderhoudslader is en als je hem direct op de accu aansluit heb je ook geen speciale voor een canbus systeem nodig volgens mij.
 
Kan zo'n li-ion lader zomaar op iedere motor worden toegepast die normaliter een loodaccu heeft? En je kunt je oude laders niet meer gebruiken, toch? Mocht je zo'n accu alsnog willen laden ;)
In de regel wel, her en der lees je wel eens een uitzondering.
De li-ion accu's worden normaal geladen doordat ze eigen voorschakel electronica hebben.
Dus de aangeleverde stroom in een motorfiets moet dit eerst passeren voor de veiligheid. :t

Een (stok)oude lader die geen druppel of herstelsysteem heeft kan gebruikt worden.
Bijvoorbeeld een oude lader voor auto accu's met een gewone wijzer. Good old times. :+ ;)

Maar doordat het verval zo klein is hoef je ze eigenlijk niet te laden.
Een moderne druppellader die gelijk begint met laden kan ook niet zoveel kwaad.. op tijd er af halen.

Mijn andere motor, een HP2 boxer lurkt wat meer aan de accu, die doe ik nog wel eens kort aansluiten. O-)
Genoeg gesmolten kuipen te vinden op google, blijkbaar niet voor elke fiets geschikt (al zal @Worldbeater dat vast wel rechtlullen _O- )
Ik hou het bij lood of gel.
Je hele huis zit vol li-ion accu's.
In de telefoon, tandenborstel..
Alleen de Tarzan heeft vaak nog alkaline's. :+

Vorig jaar nog gewoon op MF een loodaccu gezien in een Duc die ontploft was.
Dat kan dus ook gewoon. ;)

Maar in alle gevallen waar stroom is gebeuren er sporadisch helaas ongelukken met het materiaal.
Al dan niet door oneigenlijk gebruik en menselijke fouten.
 
Alleen de Tarzan heeft vaak nog alkaline's. :+
Ook daar staat de tijd blijkbaar niet stil.. :P
1611161283255.png
 
Mijn titanium akra systeem zit erop. Powercommander is eraf. Nu moet ik nog afstellen op de ECU. Ik wil naar Madracing in Noord scharwoude. Mensen hier ervaring daarmee?
 

Bijlagen

  • 20210120_114303.jpg
    20210120_114303.jpg
    245,7 KB · Weergaven: 10
  • IMG-20210120-WA0059.jpeg
    IMG-20210120-WA0059.jpeg
    198,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG-20210120-WA0010.jpeg
    IMG-20210120-WA0010.jpeg
    202,7 KB · Weergaven: 11
Mijn titanium akra systeem zit erop. Powercommander is eraf. Nu moet ik nog afstellen op de ECU. Ik wil naar Madracing in Noord scharwoude. Mensen hier ervaring daarmee?
Een maatje van me heeft Ervaring met Madracing en die is niet erg positief, die was vooral MAD 😂. Ze zeggen alles te kunnen en noemen zich bmw specialist tot er problemen ontstaan. Ik heb zelf goede ervaring met Tovami en Erwin Druijff van Druijffracing. Maar ik zou Madracing skippen, het is maar een tip👍🏽
 
Mijn titanium akra systeem zit erop. Powercommander is eraf. Nu moet ik nog afstellen op de ECU. Ik wil naar Madracing in Noord scharwoude. Mensen hier ervaring daarmee?
Maatje van mij heeft ook ervaring daar en ook niet echt positief
 
Kan je eens vragen in welk opzicht?
Nadat die maat van mij bij Madracing was geweest begonnen de problemen aan ze motor tot drie keer aantoe de tps sensor laten vervangen omdat ze motor spontaan uitviel. De qs die niet meer werkte en ze ecu die daarna bagger was.
Weken laten zitten met een motor die het niet deed en als hij belde wat de status was kreeg die een grote bek.
Echt schandalig hoe ze met klanten omgaan
 
Nadat die maat van mij bij Madracing was geweest begonnen de problemen aan ze motor tot drie keer aantoe de tps sensor laten vervangen omdat ze motor spontaan uitviel. De qs die niet meer werkte en ze ecu die daarna bagger was.
Weken laten zitten met een motor die het niet deed en als hij belde wat de status was kreeg die een grote bek.
Echt schandalig hoe ze met klanten omgaan
Da's niet best. Je maat reed ook BMW? Andere optie' s in de buurt van Noord-Holland? En niet aan de Duitse grens.. iemand?
 
Da's niet best. Je maat reed ook BMW? Andere optie' s in de buurt van Noord-Holland? En niet aan de Duitse grens.. iemand?

Jeroen van der Meer is een kundige man en die zal geen onzin verkopen. Dynojet v/d Meer in Uithoorn. Prima ervaringen met het afstellen van een ZX10R nadat deze was aangepakt door Pajic.
 
Jeroen van der Meer is een kundige man en die zal geen onzin verkopen. Dynojet v/d Meer in Uithoorn. Prima ervaringen met het afstellen van een ZX10R nadat deze was aangepakt door Pajic.
Is inderdaad een van de betere.Kan ook ECU flashen,gaat die bij mij ook doen.Ben hem 3 dagen kwijt,is daar ook serieus mee bezig.
 
Ja ook nog... heb ik nog gehouden tot 2018... uiteindeljk ingeruild op een V4, ding was nog helemaal smetteloos.. maar reed er nooit meer mee
Fantastisch apparaat met die full akra.. Waar is ie naartoe gegaan? Zit stiekem nog steeds wel eens te kijken naar die uitvoering. Staan er weinig te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan