S1000RR Deel 7

Was een mooi geluid bij het starten, zeker als je er pal achter staat opgesteld :)
Weer een topdag om bij te schrijven in de boeken, toen ik de R1 in de schuur parkeerde stond de S1000XR me al weer aan te kijken...
Bedankt voor het gezelschap @Worldbeater - Tot een volgende keer!
You knocked my socks off! ;)
Of te wel, interessant wat je allemaal te vertellen had.
En met zo weinig rijtijd ben je nog lekker snel ook.

Bovendien een leermoment hoe goed een Pirelli slick (SC3) op een warme dag bij de juiste behandeling zonder bandenwarmers kan.
Mooie en egale slijtage. :Y
 
Was een mooi geluid bij het starten, zeker als je er pal achter staat opgesteld :)
Weer een topdag om bij te schrijven in de boeken, toen ik de R1 in de schuur parkeerde stond de S1000XR me al weer aan te kijken...
Bedankt voor het gezelschap @Worldbeater - Tot een volgende keer!
Aangenaam kennis te maken, idem @Worldbeater
Nog beetje noemenswaardige tijden gereden?

Ik kwam er niet lekker in. 8+9 sept Spa Francorchamps voor een herkansing.
 
Aangenaam kennis te maken, idem @Worldbeater
Nog beetje noemenswaardige tijden gereden?
De eerste twee sessies vrijwel direct code rood.
De derde had ik enorm veel moeite met de drukte op de baan.
En de vierde en vijfde lekker gereden.
Inhalen en er niet voor doodremmen zoals Ferry nog even had omgeroepen na een incident bij derden.
Gek genoeg hielpen die woorden, kon het gelijk toepassen (groei) en had het nu naar mijn zin. :]

Voor de flow had ik beter in groep vier kunnen starten.
Op de eigen laptimer een lage 1.58.
Misschien een hoge 1.57 bij Racecracks.
Ik kwam er niet lekker in. 8+9 sept Spa Francorchamps voor een herkansing.
Leuk, gave baan van heel vaak horen zeggen.
Gisteren ook nog over gehad in Mettet.
Nu met de kleine R3 waar ik van groep twee naar drie ging. :)
PSX_20230825_120441.jpg
 
Aangenaam kennis te maken, idem @Worldbeater
Nog beetje noemenswaardige tijden gereden?

Ik kwam er niet lekker in. 8+9 sept Spa Francorchamps voor een herkansing.
Aangenaam! Ja voor mijn doen wel goed resultaat. Wilde onder de 2 minuten duiken maar 2:01 gereden uiteindelijk. Eerste 2 sessies waren eigenlijk verloren door de rode vlaggen en sessie 3 was lastig in de flow komen. 4 en 5 gingen mooi, uiteindelijk was m'n laatste ronde ook de snelste. Ik hoop nog 1 dagje Assen mee te pakken dit jaar! Till next time!
 
Hallo iedereen,

Mijn naam is Alex en Ik ben sinds kort in het bezit van een BMW S1000RR uit 2014. Dit is een circuit motor die ik daarvoor uitsluitend gebruik. Mijn vraag: op hoeveel nm zitten jullie het voorwiel en achterwiel vast? Voor circuit gebruik.

Ik hoor het graag van jullie 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Mijn naam is Alex en Ik ben sinds kort in het bezit van een BMW S1000RR uit 2014. Dit is een circuit motor die ik daarvoor uitsluitend gebruik. Mijn vraag: op hoeveel nm zitten jullie het voorwiel en achterwiel vast? Voor circuit gebruik.

Ik hoor het graag van jullie 😊
Heb nog nooit een ander aanhaal moment voor circuit gebruikt, dus gewoon 50nm en voor de 2014 100nm achter (vanaf 2023 is dat 125nm geworden)
 
Meer ellende gezien bij mensen die alles op moment doen dan alleen met gezond verstand.
Zelf gaat alleen achter op moment en bij dikke assen 130 Nm.
(Niet bij de R3 en G310GS met M22 o.i.d.)
Voor heeft bij ongeveer elke motor nog extra borging.
Goed vast en niet doordraaien.
De borging zelf nog minder.
Nog nooit losgelopen.

Pas wel het achterwiel laten doen op het circuit en de luchtsleutel van de bandenservice heeft de zeskant nu tienkant gemaakt. :')
 
Meer ellende gezien bij mensen die alles op moment doen dan alleen met gezond verstand.
Zelf gaat alleen achter op moment en bij dikke assen 130 Nm.
(Niet bij de R3 en G310GS met M22 o.i.d.)
Voor heeft bij ongeveer elke motor nog extra borging.
Goed vast en niet doordraaien.
De borging zelf nog minder.
Nog nooit losgelopen.

Pas wel het achterwiel laten doen op het circuit en de luchtsleutel van de bandenservice heeft de zeskant nu tienkant gemaakt. :')
Zou toch niet mogen, dat iets losloopt nadat het op moment is vastgezet….dat je de kappen niet op moment vastzet oke, maar voorwielen, remklauwen, geven veel mensen toch wel een gerust gevoel tijdens het rijden 😅
 
Zou toch niet mogen, dat iets losloopt nadat het op moment is vastgezet….dat je de kappen niet op moment vastzet oke, maar voorwielen, remklauwen, geven veel mensen toch wel een gerust gevoel tijdens het rijden 😅
Oliepluggen al veel zien doordraaien. _O-
En enige kennis van een klein en kort boutje in aluminium draaien of grote lange geharde bouten in staal mist er ook vaak aan.

Zelf een momentsleutel gekocht twintig jaar geleden en merkte dat de 3/8' niet signaleerde bij montage en op tijd gestopt.
Ik miste het gevoel er mee.
Sindsdien is het een gewone ratel hier.
Gebruik hem nog heel vaak zonder instellen. ;)
(Varieer de lange arm, dus gebruik hem ook met mijn hand gelijk op de kop)
 
Omdat je een nieuw display niet zelf kan programmeren staat de motor nu bij Van Harten.
De voorzijde doen ze ook gelijk afmonteren.
Misschien kuipen, maar dat hangt van de beschikbare (werkplaats)tijd af.
 

Bijlagen

  • IMG20230829172306.jpg
    IMG20230829172306.jpg
    385,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG20230829172343.jpg
    IMG20230829172343.jpg
    463,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG20230829172359.jpg
    IMG20230829172359.jpg
    142,1 KB · Weergaven: 3
  • IMG20230829172429.jpg
    IMG20230829172429.jpg
    242 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan