S1000RR VS K1300S Dilemma ( student )

Zo veel issues bij een nieuwe fiets, dan ging ik ook zeuren, maar dan wel aan de kop van de dealer. Dat is toch niet normaal bij zo`n fiets ( nieuw )??

2e hands geen oordeel, maar goed, daar is dan bij voorgaande berichten voor gewaarschuwd.

Olieverbruik S1RR nihil, ik kan niet snappen waarom een K13S zoveel olie zuipt ( meestal is de fiets dan niet adequaat ingereden, zijnde wisselende toerentallen en mn veel remmen op de motor is dan te weinig gedaan, door het vacuüm dat zo ontstaat worden de zuigerveren goed naar buiten getrokken en gaan ze zich perfect zetten, waardoor geen olieverbruik)
 
Laatst bewerkt:
Dam! De keus blijft gewoon gigantisch lastig. En toch denk ik zelf ook dat ik veel meer plezier gaat hebben met de S1000RR. Ik ben pas 20 jaar dus over dat touren moet ik me niet te druk maken. Wel het feit natuurlijk dat dit het beste leeftijd voor zo'n bike is.

Heb nog een beetje zitten googlen en zie dat er meer mensen gigantische tourtochten doen op de S1000RR. Ze hebben dan wel iets met hun stuur gedaan zodat je wat relaxer zit. maar hij schijnt al erg een beetje comfortabel te zitten van zichzelf. Bagage is ook geen probleem heb gezien. Snelheid ben ik altijd fan van maar 318 geweldig haha :P

Maar dan wacht ik wel tot me hele stage is afgelopen rond de zomer en ga ik meteen voor de HP4 aangezien die DDC heeft :)

Heel erg bedankt mensen :D
 
Kijk, de kosten boeien me niet zo. Ik mag wel student zijn maar dat betekend niet dat je niet lekker kuntverdienen. Een vaste baan komt er verlopig nog niet :P
Ik woon daarintegen ook nog een keer aan zee waar sneeuw over het algemeen minder snel voorkomt dan in het binnenland. Mochten ze gaan strooien dan wacht ik natuurlijk het zout weer opgelost is. + ik bescherm mijn motor altijd met een laag ACF50. En er zit een regenstand op de S1000RR dus ik neem aan dat die toch wel een beetje regenbestendig is. En als het helemaal fout gaat dan verkoop ik de motor toch weer ?
 
Kijk, de kosten boeien me niet zo. Ik mag wel student zijn maar dat betekend niet dat je niet lekker kuntverdienen. Een vaste baan komt er verlopig nog niet :P
Ik woon daarintegen ook nog een keer aan zee waar sneeuw over het algemeen minder snel voorkomt dan in het binnenland. Mochten ze gaan strooien dan wacht ik natuurlijk het zout weer opgelost is. + ik bescherm mijn motor altijd met een laag ACF50. En er zit een regenstand op de S1000RR dus ik neem aan dat die toch wel een beetje regenbestendig is. En als het helemaal fout gaat dan verkoop ik de motor toch weer ?
Haha een regenmodus wil nog niet zeggen dat hij bestand is tegen alle vormen van corrosie ;)
Wel heeft hij dan iets minder vermogen, dus voor de normale mens beter te bevatten. ;)
 
Haha een regenmodus wil nog niet zeggen dat hij bestand is tegen alle vormen van corrosie ;)
Wel heeft hij dan iets minder vermogen, dus voor de normale mens beter te bevatten. ;)

Gasrespons is een stuk vloeiender. Ga je vermogen erop gooien dan zet ie net zo hard een stap opzij als in de slick-modus. Heb je DTC, dan corrigeert ie dat wel weer, maar niet voordat je achterwiel ter hoogte van je tank staat. DTC is meer bedoeld voor ingrijpen in de bochten, en zal dus ook als de motorfiets zich niet onder hellingshoek bevindt niet zo snel ingrijpen.

Trouwens, de eerst week geloof je nog in de regenstand. Daarna trap je die codeplug erin en staat ie 99 van de 100 ritten in slick-modus vanwege de nogal irritante wheeliecontrol en de neiging van dat ding om in alle modussen behalve slick zich nogal hinderlijk op te stellen. Slick is de beste modus om mee te raggen.
 
Laatst bewerkt:
Gasrespons is een stuk vloeiender. Ga je vermogen erop gooien dan zet ie net zo hard een stap opzij als in de slick-modus. Heb je DTC, dan corrigeert ie dat wel weer, maar niet voordat je achterwiel ter hoogte van je tank staat. DTC is meer bedoeld voor ingrijpen in de bochten, en zal dus ook als de motorfiets zich niet onder hellingshoek bevindt niet zo snel ingrijpen.

Trouwens, de eerst week geloof je nog in de regenstand. Daarna trap je die codeplug erin en staat ie 99 van de 100 ritten in slick-modus vanwege de nogal irritante wheeliecontrol en de neiging van dat ding om in alle modussen behalve slick zich nogal hinderlijk op te stellen. Slick is de beste modus om mee te raggen.

Kun je dat wat meer uitleggen? Ik rijd altijd op race stand op straat maar ik had al zo'n idee dat de motor niet zo gek is op wheelies.

In principe de plug/chip er in en altijd in slick rijden als je sportief op straat rijdt? Wat zijn voor en nadelen hiervan?

(sorry voor offtopic )
 
Laatst bewerkt:
Kun je dat wat meer uitleggen? Ik rijd altijd op race stand op straat maar ik had al zo'n idee dat de motor niet zo gek is op wheelies.

In principe de plug/chip er in en altijd in slick rijden als je sportief op straat rijdt? Wat zijn voor en nadelen hiervan?

(sorry voor offtopic )

Voordeel is dat DTC alleen ingrijpt wanner nodig, niet preventief. Marges worden wat kleiner. anti-wheelie en anti-stoppie gaan eindelijk uit, en ABS achter ook.
 
Voordeel is dat DTC alleen ingrijpt wanner nodig, niet preventief. Marges worden wat kleiner. anti-wheelie en anti-stoppie gaan eindelijk uit, en ABS achter ook.
Maar jij rijdt dus altijd in slick op straat of is dat overdreven? Als ik de chip er in doe kan ik dan nog kiezen voor race of sport mode?
 
Maar jij rijdt dus altijd in slick op straat of is dat overdreven? Als ik de chip er in doe kan ik dan nog kiezen voor race of sport mode?

Het enige wat die code plug doet is de optie slick beschikbaar maken, je kan dan nog steeds de andere modussen selecteren uiteraard. Ik rij zelf met de HP ECU, daar wordt het DTC nogal gewijzigd, met de HP ECU is de sportmodus ongeveer gelijk aan de slickmode met de standaardcomputer.
 
Het enige wat die code plug doet is de optie slick beschikbaar maken, je kan dan nog steeds de andere modussen selecteren uiteraard. Ik rij zelf met de HP ECU, daar wordt het DTC nogal gewijzigd, met de HP ECU is de sportmodus ongeveer gelijk aan de slickmode met de standaardcomputer.

Top, plug erin dus.

Nu weer ontopic: Dus ts s1000rr kopen
 
Ik heb vorig week test rit gemaakt van 1,5 uur. Puur uit nieuwsgierigheid. Kan zeggen een heerlijk machine! Ik heb overigens deze kleur instellingen niet eerder gezien waarmee ik heb gereden zie:

29715610151345323952023.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als TS als student dit dilemma heeft vind ik het wel een ernstig luxe-probleem btw

Iedereen mag toch voor zichzelf uitmaken hoe of wat? Weet je dat je redelijk makkelijk geld kunt verdienen in Nederland? Op legale wijze ook nog!

Je moet hiervoor echter wel eea aan risico dragen! Dat doe je met huis, vrouw en kind wat minder makkelijk dan in je eentje in een studentenhok (om maar een voorbeeld te noemen).
 
Iedereen mag toch voor zichzelf uitmaken hoe of wat? Weet je dat je redelijk makkelijk geld kunt verdienen in Nederland? Op legale wijze ook nog!

Je moet hiervoor echter wel eea aan risico dragen! Dat doe je met huis, vrouw en kind wat minder makkelijk dan in je eentje in een studentenhok (om maar een voorbeeld te noemen).
Hahahaha ik misgun 't hem ook niet hoor, maar om dit nu een dilemma te noemen :P
 
Ik heb vorig week test rit gemaakt van 1,5 uur. Puur uit nieuwsgierigheid. Kan zeggen een heerlijk machine! Ik heb overigens deze kleur instellingen niet eerder gezien waarmee ik heb gereden zie:

[img=100]http://img208.imageshack.us/img208/1371/29715610151345323952023.jpg[/img]
Mooie combo. :} Jij zou er op een Fireblade helemaal groot uitzien. _O-
 
En wat moest je betalen voor S1000RR allrisk als 20 jarige? :+

Zonder schadevrije jaren 215 euro per maand ongeveer. Woon dan wel in postcode 1012 (binnenstad amsterdam), dus dat zal ook wel flink wat schelen tegenover iemand die in een dorpje woont.

Maar gelukkig had ik al 2 schadevrijejaren en krijg ik wat BMW medewerkerskorting, dus ben iets van 145 per maand kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan