Safe Motors Zoetermeer -> Randstad motors ?

ik heb die ervaring met HvW helemaal niet. maar ben dan ook het oude motorport Den Haag gewend. die gozer die daar bij de onderdelen afdeling stond.............


maar als je iets specifiek wil hebben, gewoon doorvragen.

ieder zijn ervaring. Als je de concullega's bij HvW sprak, hoorden zij even regelmatig over ons iets goeds of slechts als andersom. Hangt er net vanaf op welk moment je komt, wie je helpt (en in wat voor bui diegene die dag is) en wat je eigen instelling is...
 
uit mijn ervaring is Bolman ook stevig aan de prijs (waarschijnlijk als je weinig verstand hebt).. vroegah.
Afijn. vW ben je zeker "die ene" tegengekomen die "Mr. Ongeintereseerd 2007, 2008 en 2009" is. Pas als je met briefjes met twee nullen gaat wapperen en erbij zegt "fooi", dan zal zn ene wenkbrauw misschien een mm hoger komen te staan.

Btw, probeer eens MP wateringen, zijn zo slecht nog niet :+

De prijzen wisselen overal dus Bolman waarschijnlijk ook jah, het nadeel wat ik ervan vind is dat ik wekelijks een of meer motoren repareer of onderhoud en dus meerder onderdelen aanschaf, als je dan geholpen wordt met weinig interesse, geen moeite wordt gedaan om even wat uit te zoeken of het onderdeel iets sneller proberen binnen te krijgen is dat weer lastig voor mijn klanten. Om meerder keren "ff"naar wateringen te rijden kost ook een hoop tijd en is dus Bolman een betere optie. We zien wel hoe het loopt, wie weet start er binnekort wel een nieuw motorfiets bedrijf met goeie prijzen, behulpzaam personeel en leuke sfeer :)
 
HvW is ook geen optie voor mij. Wat een paar posts hierboven al gemeld is. Men is totaal niet geinteresseerd.

Service bij randstad vond ik zeer redelijk. Zeker bij de werkplaats. Ze hebben mij iig altijd netjes en fatsoenlijk geholpen. Ik wilde binnenkort weer langs komen maar zie het niet zitten om naar R'dam te gaan. Op zoek naar een goed alternatief dus -O- .
 
Laatst bewerkt:
Eigelijk vind ik het wel jammer dat de safe/randstad in zoetermeer weg is.. Heb daar m'n motor gekocht.. Is daar steeds goed onderhouden, personeel was behulpzaam, vriendelijk. Heel positief eigelijk(en dan met name de werkplaats was ik heel tevreden over). Vind, op de kledingafdeling na, HvW altijd zo onbereikbaar. Alsof je echt een nummertje bent.

Anyway. Succes gewenst aan het personeel.
 
tsja... wat doe je er aan...? Heb me er wel een hele dag (en nog steeds) kut over gevoeld. We hebben met zijn allen zo hard gewerkt om alles weer op de rails te krijgen en volgens mij waren steeds meer mensen echt enthousiast over ons, maar het mocht niet zijn.
Was/is Jack Vermundt nog de bedrijfschief:?
Iets meer dan een jaar geleden een gesprek gehad met Jack,voor de vacature werkplaatschef ;)

Beetje vreemd verlopen :N

Sterkte verder,en succes met het vinden van een evt: nieuwe baan.
 
Laatst bewerkt:
De prijzen wisselen overal dus Bolman waarschijnlijk ook jah, het nadeel wat ik ervan vind is dat ik wekelijks een of meer motoren repareer of onderhoud en dus meerder onderdelen aanschaf, als je dan geholpen wordt met weinig interesse, geen moeite wordt gedaan om even wat uit te zoeken of het onderdeel iets sneller proberen binnen te krijgen is dat weer lastig voor mijn klanten. Om meerder keren "ff"naar wateringen te rijden kost ook een hoop tijd en is dus Bolman een betere optie. We zien wel hoe het loopt, wie weet start er binnekort wel een nieuw motorfiets bedrijf met goeie prijzen, behulpzaam personeel en leuke sfeer :)


en allemaal lid van MF :+

ik ga zelf altijd voor mijn reparaties (wat mij niet lukt) naar KMS in poeldijk.

Bevalt me erg goed en je kan erbij blijven tijdens de reparatie. (moet je hem wel af en toe van koffie voorzien ;) )

voor de onderdelen maakt het mij niet zoveel uit. Als ik maar krijg wat ik hebben wil.
 
ook ik werd bij randstad altijd goed geholpen.
ff een bakkie en een babbeltje en ook gewoon goede uitleg als je wat vroeg. :)
jammer voor de jongens daar. die deden echt hun best om er wat van te maken,
succes met het vinden van een nieuwe baan. -O-
 
eerste motor bij safe gekocht (honda schadow) ben net tot thuis gekomen en toen einde verhaal,
blok compleet naar zijn donder ,terug gegaan naar safe (hun antwoordt sorry meneer maar we kunnen niet in het blok kijken.mijn spaar centjes op en geen motor meer .
praat mij niet over safe ,trouwens dit was bij safe apeldoorn.
 
Wel grappig is dat iedereen Safe een rot bedrijf vindt/vond met ongeïnteresseerd personeel en als diezelfde 'ongeïnteresseerde' mensen dan hun baan kwijt raken dat iedereen dan ineens vol lof is met termen als 'goed geholpen', 'altijd vriendelijk' enz.
Voor dit topic heb ik nog nooit iets positiefs gelezen over Safe, maar dat terzijde.

Succes met het vinden van nieuw werk jongens!
 
So wat lees ik nu, is dat wat, sta je ineens op straat.....

Ik heb de laatste tijd nog wat dingen voor mijn Z750 k8 gekocht(staat zelfs nog wat in bestelling), en iedere x heel erg goed geholpen door die gasten van het magazijn, echt balen voor jullie.
Suc6 en sterkte met het vinden van een nieuwe job.

Groet Erik
 
Het is te hopen dat door dit alles Safe RDam misschien eindelijk eens een prettigere zaak wordt om te komen. Komt er tenminste nog iets positiefs uit voort.

Zelf heb ik er alleen maar kleding gekocht, maar de sfeer in die zaak.. :N , en met name op de begane grond, het gemiddelde plattelandskerkhof straalt nog meer uit. Het enige wat er aan ontbreekt zijn voorbij waaiende rollen woestijngras en een stel rondzwevende gieren.

Succes met de jobhunt, ex Randstad'ers!
 
Het is te hopen dat door dit alles Safe RDam misschien eindelijk eens een prettigere zaak wordt om te komen. Komt er tenminste nog iets positiefs uit voort.

Zelf heb ik er alleen maar kleding gekocht, maar de sfeer in die zaak.. :N , en met name op de begane grond, het gemiddelde plattelandskerkhof straalt nog meer uit. Het enige wat er aan ontbreekt zijn voorbij waaiende rollen woestijngras en een stel rondzwevende gieren.
Succes met de jobhunt, ex Randstad'ers!

:? Die mening kan ik bepaalt niet met je delen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer van Randstad Motors. 1,5 week geleden bovenin nog zomerhandschoenen gekocht voor mn dochter, wilde nog teruggaan voor haar zomerjack, maar dat hoeft dus niet meer.
HVW helaas zelfde ervaringen als hierboven: weinig interesse a/d onderdelenbalie bij 'kleinere/oudere/moeilijkere' zaken, wel regelmatig 'belaagd' bij het bekijken van de motoren, jammer. Krijg sterk de indruk dat de zaken er zo goed lopen, dat je er alleen met een glimmend nieuwe fiets en dito pak ter zake kundig wordt geholpen. Kledingafdeling weer wel goed.
Nou ging ik voor onderdelen al naar Bolman (heeft helaas zijn schitterende voorrraad slooponderdelen niet meer en hanteert nu de normale weg: bestellen, reguliere prijzen) en idd Motoport-Wateringen is ook wel OK (ondanks hun 'HMC-verleden'), want daar krijg je tenminste wel de normale aandacht (meedenken) en tijd.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan het nu dat ik geen enkele slechte ervaring heb met vW? We rijden 2 motoren en zowel op kledingafd, de onderdelenafd/,agazijn als de werkplaats is er altijd tijd en een vriendelijk woord.
En nee, de motoren zijn allebei niet bij vW gekocht. Inderdaad dus ieder zijn/haar persoonlijke voorkeur en zijn/haar ervaringen.
 
Hoe kan het nu dat ik geen enkele slechte ervaring heb met vW? We rijden 2 motoren en zowel op kledingafd, de onderdelenafd/,agazijn als de werkplaats is er altijd tijd en een vriendelijk woord.
En nee, de motoren zijn allebei niet bij vW gekocht. Inderdaad dus ieder zijn/haar persoonlijke voorkeur en zijn/haar ervaringen.


klopt, maar dat is al eerder gezegd. In mijn drie jaar tijd bij (destijds Safe Zoetermeer) Randstad Motors heb ik zoveel verhalen gehoord over en weer. De een vond ons kut, de ander vond van Wijk kut... het is allemaal opinie!
 
Ik ging eens naar HvW voor een druppellader.
Aan de balie stonden allemaal van die scooteraars.
Iedere keer werd er gebeld en ook iedere keer werd de telefoon aangenomen terwijl ze met een klant bezig waren.

Ik heb ook gebeld met mijn GSM en kon gelijk mijn vraag stellen.

"Hebben jullie ook druppelladers?"
Jazeker.

Nou duw die dan lekker in je reet want ik sta al een hele tijd te wachten.
Kijk ik zwaai nu even.

Echt zo'n brommertent net als Bosch op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht.
Hebben hun prioriteiten verlegd naar scooters (brommers) en dan zitten ze niet op motorrijders te wachten en dat laten ze ook duidelijk blijken.

Maar helaas voor hen zijn de gloriedagen voorbij.................................
 
Ik ging eens naar HvW voor een druppellader.
Aan de balie stonden allemaal van die scooteraars.
Iedere keer werd er gebeld en ook iedere keer werd de telefoon aangenomen terwijl ze met een klant bezig waren.

Ik heb ook gebeld met mijn GSM en kon gelijk mijn vraag stellen.

"Hebben jullie ook druppelladers?"
Jazeker.

Nou duw die dan lekker in je reet want ik sta al een hele tijd te wachten.
Kijk ik zwaai nu even.

Echt zo'n brommertent net als Bosch op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht.
Hebben hun prioriteiten verlegd naar scooters (brommers) en dan zitten ze niet op motorrijders te wachten en dat laten ze ook duidelijk blijken.

Maar helaas voor hen zijn de gloriedagen voorbij.................................


:} _O-
 
Het is te hopen dat door dit alles Safe RDam misschien eindelijk eens een prettigere zaak wordt om te komen. Komt er tenminste nog iets positiefs uit voort.

Zelf heb ik er alleen maar kleding gekocht, maar de sfeer in die zaak.. :N , en met name op de begane grond, het gemiddelde plattelandskerkhof straalt nog meer uit. Het enige wat er aan ontbreekt zijn voorbij waaiende rollen woestijngras en een stel rondzwevende gieren.

Succes met de jobhunt, ex Randstad'ers!

Als ik daar doordeweeks eens binnenkom, en dat doe ik nogal eens omdat ik het hele land doorkruis voor mijn werk.
Krijg ik vaak de indruk als ik binnenkom: "kut, een klant."

Ze hebben bij veel motorzaken zo'n lamlendige houding, van ach die koopt toch niks.
Nee , ik wil alleen maar eeen flesje voorvorkolie of een liter motorolie hebben, of iets bestellen.

Ook bij Motorcity in Apeldoorn duurde het heel lang voordat de medewerker de computer aan de praat had , het pinnen lukte ook al niet, geen verbinding.

Randstad motors is ook zo'n tent.
Opeens heel weinig motoren en personeel wat buiten staat te roken en niks zegt.

Stel je voor dat een snackbar zegt, kom over een uur maar terug, want de frituurpan staat nog niet aan, het is pas 12.00 uur.

Als je op een doordeweekse dag binnenkomt hoeven ze me ook niet gelijk op mijn nek te springen of te achtervolgen.
Maar ik vind het wel prettig als het personeel gedag zegt.
En dat er iemand komt vragen of hij iets voor mij kan betekenen of helpen of als ik vragen heb.
Zodat ik weet dat mijn aanwezigheid gesignaleerd is, nu is het vaak of ik er gewoon niet ben.

Ik begrijp best wel dat als er de hele dag geen klanten komen of alleen maar kijkers dat zo'n dag lang duurt het een saaie boel is en de wijzers van de klok maar langzaam vooruit gaan..
Maar een klant kan je best begroeten.

Als je op zo'n open huis komt en het is heel druk hebben ze ook geen tijd omdat de hele familie met kinderen en kleinkinderen er rondloopt.
Dan zijn ze weer heel druk met zichzelf en vergeten ze de klanten.
Oh, kijk ons eens leuk zijn, en waat iss het druuuuk wat een succes.
Maar wil je nou wat verkopen of niet?

Het is best moeilijk en de klant is ook veel kritischer en zeker mondiger.
Ook door internet is de klant veel beter geïnformeerd en soms ter zake kundiger dan de verkoperster.

U kunt beter geen zwarte helm nemen die is veel warmer dan een witte.....

Groeten, Broos
 
ik kwam al bij safe zoetermeer voor ik mijn papiertje had en ben daar altijd prima geholpen,ik heb geen vaste dealer waar ik alles koop en het feit dat er nu volop op safe gespuugd wordt zal best een reden hebben maar er zijn zoveel winkels waar je de ene keer vriendelijker geholpen wordt dan de andere keer,wat dat betreft zijn het net mensen,als de crisis echt voorbij is en het consumentenvertrouwen weer terug is hoop ik dat we weer gewoon overal kunnen kopen zonder ons af te hoeven vragen hoe het zit met garantie in geval van,zo dat was effe mijn mening,doe ermee wat je wilt...
 
Dat spugen op safe is al langer, allang voor de huidige crisis.
Ze hadden hun gloriejaren halverwege de jaren 90 en hebben daar lang op geteerd.

Safe Veenendaal gaf mij 4500 gulden minder dan Bosch (toen Adm. Helfrichlaan Utrecht) op inruil van 2 motoren.
Dat was toch veel geld.
 
Ik ging eens naar HvW voor een druppellader.
Aan de balie stonden allemaal van die scooteraars.
Iedere keer werd er gebeld en ook iedere keer werd de telefoon aangenomen terwijl ze met een klant bezig waren.

Ik heb ook gebeld met mijn GSM en kon gelijk mijn vraag stellen.

"Hebben jullie ook druppelladers?"
Jazeker.

Nou duw die dan lekker in je reet want ik sta al een hele tijd te wachten.
Kijk ik zwaai nu even.


Ik werk zelf in de onderdelen en accessoires, dus ik vind het niet geheel terecht wat je nu zegt.
Waarschijnlijk ben je op een zaterdag langs geweest voor die lader, dan is het in de regel altijd druk bij motorzaken.
Ik heb dan soms ook dillemma's, er staan 4 mensen aan mijn balie, terwijl ik met een 5e bezig ben die een schaderapport wilt hebben, en daarbij gaat ook mijn telefoon constant af (ik heb een andere ringtone voor een binnenlijn, dus ik hoor het verschil).

Wat wil je dan dat ik doe? Als ik niet opneem stormt diegene die aan het doorverbinden is naar boven en zegt dat ik een lul ben omdat ik die ^%@!&$#!-telefoon niet op neem.
Als ik tegen die man van het schaderapport zeg dat de zaterdag te druk is om een rapport op te maken, ben ik een lul omdat ik hem niet help en gaat hij voortaan bij de volgende zaak zijn zaakjes doen.
En als ik jou te lang laat wachten, ben ik ook een lul omdat ik de mensen die voor jou waren voorrang geef?

Ook bij Motorcity in Apeldoorn duurde het heel lang voordat de medewerker de computer aan de praat had , het pinnen lukte ook al niet, geen verbinding.

Nog zoiets, wat kan die medewerker er nou aan doen dat die computer niet mee wilt werken? Volgens mij is dat de taak van de ICT-er die onderhoud doet.
Wij beginnen altijd om 9 uur, soms staan er dan klanten al 10 minuten voor 9 te wachten om iets af te rekenen, maar als ik pas om 9 uur de kassa krijg gaat dat een beetje moeilijk...

(vooral omdat ze er ook een bon van willen, die kan ik pas geven als de kassa is opgemaakt en actief is...)
 
eerste motor bij safe gekocht (honda schadow) ben net tot thuis gekomen en toen einde verhaal,
blok compleet naar zijn donder ,terug gegaan naar safe (hun antwoordt sorry meneer maar we kunnen niet in het blok kijken.mijn spaar centjes op en geen motor meer .
praat mij niet over safe ,trouwens dit was bij safe apeldoorn.

Da's dan niet zo handig aangepakt door je. Nooit van garantie gehoord?
Dit hoef je nl niet te pikken....tenzij het een hapsnapzomeeneemfiets was voor een paar knaken.
 
Ik werk zelf in de onderdelen en accessoires, dus ik vind het niet geheel terecht wat je nu zegt.
Waarschijnlijk ben je op een zaterdag langs geweest voor die lader, dan is het in de regel altijd druk bij motorzaken.
Ik heb dan soms ook dillemma's, er staan 4 mensen aan mijn balie, terwijl ik met een 5e bezig ben die een schaderapport wilt hebben, en daarbij gaat ook mijn telefoon constant af (ik heb een andere ringtone voor een binnenlijn, dus ik hoor het verschil).

Wat wil je dan dat ik doe? Als ik niet opneem stormt diegene die aan het doorverbinden is naar boven en zegt dat ik een lul ben omdat ik die ^%@!&$#!-telefoon niet op neem.
Als ik tegen die man van het schaderapport zeg dat de zaterdag te druk is om een rapport op te maken, ben ik een lul omdat ik hem niet help en gaat hij voortaan bij de volgende zaak zijn zaakjes doen.
En als ik jou te lang laat wachten, ben ik ook een lul omdat ik de mensen die voor jou waren voorrang geef?Nog zoiets, wat kan die medewerker er nou aan doen dat die computer niet mee wilt werken? Volgens mij is dat de taak van de ICT-er die onderhoud doet.
Wij beginnen altijd om 9 uur, soms staan er dan klanten al 10 minuten voor 9 te wachten om iets af te rekenen, maar als ik pas om 9 uur de kassa krijg gaat dat een beetje moeilijk...

(vooral omdat ze er ook een bon van willen, die kan ik pas geven als de kassa is opgemaakt en actief is...)


Ik zit voor mijn werk langs de weg en ben dan in de gelegenheid om op werkdagen langs te gaan.
Misschien is het geval van de druppellader op een woensdagmiddag geweest.

En dat de computer niet mee wil werken, die moest gewoon nog opgestart worden en dat lukte niet goed (om 11.00 uur 's morgens)
Ben ik dan de 1e klant?

En als bedrijf kan je verwachten dat het zaterdag wat drukker is, zeker als de zon schijnt of de weersverwachting goed is.
Niet iedereen kan doordeweeks, zoals ik.

En vaak zie je ook klanten staan waarvan je denkt, kan dit niet op een andere dag ?
Nee, waarschijnlijk niet.

Wat ik bedoel is de mentaliteit, "ze komen toch wel".
Dat was ruim 10 jaar geleden zo, in de gloriedagen en de lage dollar.
Het is imo een bepaalde cultuur binnen een bedrijf.

Trouwens, ik zal het personeel niks kwalijk nemen die werken voor een bedrijf die naar cijfers kijkt of te weinig personeel inzet.

Nu wordt alles gegooid op de kredietcrisis, door vooral de media.
Maar over sommige winkels bestaan heel sites met negatieve reacties.

Ik ben bv zeer tevreden over Arie Molenaar in IJsselsstein, Termaat in Nijmegen, Goedhart in Bodegraven.

Er zit wel een verschil in houding wat men uitstraalt:
"Kut een klant." of "Aha, een klant!".
 
Laatst bewerkt:
Oké, daar kan ik wel inkomen.

Ik had het denk ik in de eerste instantie verkeerd begrepen, en wilde het ook even duidelijk maken van de andere kant van de balie gezien.

Nu ik nog een keer de post doorlees, met in het achterhoofd dat je op een woensdag bent geweest (bij ons samen met de donderdag de rustigste dag van de week), denk ik dat die pipo van het magazijn inderdaad wel wat meer vaart had mogen zetten en minder slap moeten lullen met die 'scootahs' die de hele dag rond de zaak hangen.

En tja, over sites met negatieve reacties... Mensen met slechte ervaringen heb je altijd, al dan niet vanwege eisen die ze stellen die simpelweg niet kunnen worden ingewilligd.
Wat dat betreft is het toch een kwestie van in de gaten houden hoe vaak dezelfde naam wordt genoemd voor je kunt oordelen of een negatief bericht wel of niet terecht is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan