Scarabeo 250 / 500

Hoi,

Ik heb nu ca. 2500 km. gereden op mijn Scarabeo 500 en ik ben erg tevreden.
Het verbruik is ca. 1 op 28.
Hij zit heel comfortabel, ook op langere ritten.
Het rijgedrag op binnenwegen is erg goed en op de snelweg is hij bij hogere snelheid volgens mij wel wat windgevoeliger dan bv. een T-max want het windscherm zit nml. aan het stuur vast.
Toch geeft dit nooit een onveilig/onprettig gevoel.
En als het dan een keer hard waait zorg ik ervoor dat ik gewoon niet harder dan 140 ga rijden.

Als je puur gaat voor comfortabel en goed uit de wind zitten ben je volgens mij beter af met een Burgman of een Yamaha.
Maar ja, vanaf het eerste moment ben ik onder de indruk geweest van het model en dan neem je die kleine nadeeltjes op de koop toe.
 
ik was bij reehorst-scooters in den haag , en die kan de scarabeo 250 ie
leveren voor 3990 rijklaar
 
Is die scooter nog bij Reehorst te krijgen dan ga ik zaterdag als ik toch in den haag ben op de berensteinlaan eens kijken daar. Op hun site zie ik ze niet meer. Ook die 2 scarabeo's bij motoport wateringen zijn pleite volgens de site })
 
Laatst bewerkt:
Gebeld, hij was niet meer leverbaar bij Rehorst. Vandaag heb ik wel een blauwe scarabeo 250 gekocht, hij wordt eind november verwacht. De T-Max die ik een jaar met plezier heb bereden heeft een nieuwe eigenaar gevonden :)
 
Gebeld, hij was niet meer leverbaar bij Rehorst. Vandaag heb ik wel een blauwe scarabeo 250 gekocht, hij wordt eind november verwacht. De T-Max die ik een jaar met plezier heb bereden heeft een nieuwe eigenaar gevonden :)

Hey Laagvliet,

Wat zijn je argumenten om over te stappen op een scarabeo 250?
 
hoi WIDM, de Tmax bevalt nog uitstekend maar ik wil eens wat anders proberen. Ik merk toch dat om de zoveel tijd je mening over dingen verandert. De Scarabeo 250 is voor mij daarom nu de beste keus, mede door de schitterende looks, de zuinigere motor en het formaat (ruimte in de schuur).

Misschien denk ik er over een tijd wel weer heel anders over maar voorlopig heeft deze motorscooter uit Italie mijn hart gestolen.
 
De Scarabeo 250 is voor mij daarom nu de beste keus, mede door de schitterende looks, de zuinigere motor en het formaat (ruimte in de schuur).

Is de scarabeo werkelijk zo veel compacter dan de Tmax bij het stallen?
of komt dat omdat het de 250 versie is ipv de 500? Want die 500 lijkt mij net zo groot als de Tmax, als ik me niet vergis...
 
Is de scarabeo werkelijk zo veel compacter dan de Tmax bij het stallen?
of komt dat omdat het de 250 versie is ipv de 500? Want die 500 lijkt mij net zo groot als de Tmax, als ik me niet vergis...

Ik heb een Scarabeo 500 en die is volgens mij even groot als een 250.
Het verschil zit niet echt in de lengte (226 om 229) maar vooral in de breedte. (een T-Max pastte dus niet goed in mijn schuur..)

Ik heb mede daardoor voor de Scarabeo gekozen, naast natuurlijk de ONOVERTROFFEN 'looks' :9~ :Y

Daarnaast is natuurlijk het verbruik ook wel een groot verschil (1:27 tov. 1:19)
 
Het verschil zit niet echt in de lengte (226 om 229) maar vooral in de breedte. (een T-Max pastte dus niet goed in mijn schuur..)

Oke, de scarabeo is dus veel smaller dan de tmax.
Maar als ik het goed heb, zit onder de scarabeo 500 hetzelfde blok als onder de atlantic sprint 500, en die is juist heel erg breed vanachter, nog breder dan een burgman 650.
Die uitlaat van de atlantic steekt echt erg ver uit naar rechts.
Is dat bij de scarabeo anders dan?
 
Jep, zeker die uitvoering van Tmax met koffer maakt hem bijna 2 meter 60 lang. Alles moest eerst de schuur uit om de draai te kunnen maken. Uiteindelijk stond de Tmax dus meer buiten als binnen. Er is inderdaad weinig verschil tussen de 250 en de 500 Scarabeo. Dubbele schijfrem, ander formaat achterwiel, motorblok en een aantal accesoires is het wel zo'n beetje.

Dit is trouwens voor het eerst dat ik een voertuig "nieuw" ophaal. Het geeft wel een apart gevoel moet ik zeggen, zeker een exclusief ding als de Scarabeo !
 
Proficiat ermee, Laagvliet! Had meer verwacht dat je met een x max of zo verder zou gaan. Deze is wel exclusief. :Y
 
Tja Vox, de Xmax blijft zeker ook nog hoog op mijn favorieten lijstje staan. Alleen de deal die ik kon maken met de Scarabeo heeft zeker meegespeeld in mijn beslissing. Wie weet rij ik over 2 jaar wel op een Xmax, het zou zo maar kunnen. En als het echt goed bevalt rij ik die Scarabeo misschien over 5 jaar nog.

ewolffenbuttel : zodra hij aankomt bij Motostore Barendrecht krijg ik het te horen. Ze verwachten eind november. Ik heb verder geen haast, die Tmax knalt nog elke dag hier tot die tijd. Er is zeker een grote kans dat ze elkaar gaan zien, aangezien de afstand tussen de twee broertjes best klein is.

Heb jij trouwens veel profijt van dat verstelbare ruitje wat op de jouwe zit ? Ik heb bij accessoires gekeken en dat ding kost bijna 2 briefjes van 100 euro.
 
Heb jij trouwens veel profijt van dat verstelbare ruitje wat op de jouwe zit ? Ik heb bij accessoires gekeken en dat ding kost bijna 2 briefjes van 100 euro.

Zit dat verstelbare ruitje dan niet op een 250?
Ik heb het ruitje redelijk snel in de hoogste stand gezet. Dat scheelde wel wat windgeruis bij mijn helm, maar of dat bij jou hetzelfde effect zou opleveren is natuurlijk heel persoonlijk.

Als jij dezelfde ruit hebt als op die foto van Bertamsterdam heb je volgens mij al meer wind- en regenbescherming dan met het verstelbare ruitje.
Ik denk erover om juist voor de wintermaanden de grotere ruit te bestellen (die jij nu al hebt) maar ja, ik vind de verstelbare ruit wel iets mooier dus of die grotere ruit er komt.....
 
~
Zit dat verstelbare ruitje dan niet op een 250?
quote]

Nee het is als optie leverbaar. Hij zit standaard op de 500. Ik rij de eerste tijd wel zonder om te kijken hoe het bevalt. Die grote van bartamsterdam is ook zo'n 200 euro zie ik.

edit: die vind ik trouwens ook niet mooi. Veel te groot. Als ik helemaal uit de wind wil zitten ga ik wel met de metro naar me werk ;)
 
Laatst bewerkt:
bij motorport wateringen staan er nog twee zag ik net voor 3990 + 350 kosten
ze staan niet op internet
 
Ruitje is besteld.
sca50006a0005.jpg
Deze dus. Verder is er geen nieuws op het scarabeo front.
Deze maand wordt hij hopelijk geleverd.
 
bij motorport wateringen staan er nog twee zag ik net voor 3990 + 350 kosten
ze staan niet op internet

Okay bedankt voor de info. Bij Motoport kreeg ik veel te weinig terug voor de Tmax, vandaar dat ik bij de concurent heb aangeklopt. Het verschil tussen het laagste en hoogste bod was maarliefst € 1550,=.
 
Okay bedankt voor de info. Bij Motoport kreeg ik veel te weinig terug voor de Tmax, vandaar dat ik bij de concurent heb aangeklopt. Het verschil tussen het laagste en hoogste bod was maarliefst € 1550,=.

ik zag ook nog een yamaha x-max 250
rijklaar voor 4550 euro
op marktplaats , motorscooter en dan zoeken naar yamaha X-Max 250 nieuw

in Enschede Van 't Slot Tweewielers
Nieuwe machine, najaarsaktie. Inclusief BPM, BTW, tenaam stellen en afleveringskosten.
Bezorgen door heel Nederland € 90.-



mijn nieuwe honda sh 150 i is gestolen,als ik geld krijg van de verzekering
hoop ik ook zo'n aanbieding te scooren
 
Laatst bewerkt:
rijklaar voor 4550 euro is wel een scherpe aanbieding idd. ben beniewd naar de adder, bijvoorbeeld dat je niet kunt kiezen welke kleur je wilt of zo.
 
op marktplaats is hij hoofdzakelijk zwart
misschien maar 1 te koop ,is volgens mij meer een bromscooter zaak die ook af en toe
motorscooters verkoopt zoals reehorst-scooters in den haag

bij marktplaats even laten zoeken naar
yamaha x-max 250
dan komt hij gelijk te voorschijn
 
Laatst bewerkt:
rijklaar voor 4550 euro is wel een scherpe aanbieding idd. ben beniewd naar de adder, bijvoorbeeld dat je niet kunt kiezen welke kleur je wilt of zo.

Miischien een 2007 model, daar staat yamaha op de zijkanten van de kuip, bij een 2008 model staan alleen de tekens van yamaha op de kuip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan