Scarabeo 250 / 500

Tja geen idee, veel verschillen zullen er wel niet zijn. Ingrijpende veranderingen zie je om de 3 a 4 jaar.

Die scarabeo 250 i.e. is trouwens nog niet binnen ewolffenbuttel. Einde van de maand hopelijk.
 
Rijd als een tierelier :<)
Heb trouwens zo'n groot windscherm, maar afgezaagd zodat ik er net overheen kan kijken.
(zal van de week een foto opsturen)
Met spatwater en tegenlicht in het donker zag ik helemaal niets meer :<( '(
Van de zomer zet ik er weer een hoge op, ivm rijden met Jethelm.

Je zit trouwens heerlijk achter het hoge scherm, ook bij 130 km/uur.
Denk dat je een sigaret kan roken op de snelweg, maar ik ga het niet uitproberen :]

Die nieuwe 300 CC doet me erg denken aan de nieuwe Vespa 300 CC met zijn zwarte velgen.
Raar dat de 400 CC niet te koop is in Nederland !

Bart
full
 
Klopt er komt een Scarabeo 300! Gaaf ding om te zien. Ja Bart. leuk dat je weer een berichtje achterlaat ! Volgens mij is de 400 cc alleen in Italie te koop of zo, want ik heb hem hier ook nog nooit gezien. Zowiezo is de scarabeo een zeldzame verschijning.
 
Zowiezo is de scarabeo een zeldzame verschijning.

Ja, en wel zo zeldzaam dat ik gemerkt heb dat ik met name veel interesse ontlok bij een bepaalde bevolkingsgroep in een bepaalde leeftijdscategorie.

Dat betekent voor mij dat hij altijd op het stuurslot, met een 4-sterren slot aan een vast object en met het alarm aan geparkeerd wordt...ook als het maar voor 1 minuutje is..

Misschien dat het feit dat het een 500 cc. is ze wel wat afschrikt (toch iets meer dan een runner) maar ik ga geen risico nemen.
 
Ja, en wel zo zeldzaam dat ik gemerkt heb dat ik met name veel interesse ontlok bij een bepaalde bevolkingsgroep in een bepaalde leeftijdscategorie.

Dat betekent voor mij dat hij altijd op het stuurslot, met een 4-sterren slot aan een vast object en met het alarm aan geparkeerd wordt...ook als het maar voor 1 minuutje is..

Misschien dat het feit dat het een 500 cc. is ze wel wat afschrikt (toch iets meer dan een runner) maar ik ga geen risico nemen.

Zal eerder aantrekken... Zo´n runner 180 kan de politie met moeite nog bijhouden met een crossmotor of supermotard, maar met een 500 is het denk ik een verloren wedstrijd. Neemt niet weg dat ze alles jatten wat ze jatten kunnen..

Groeten, Karl
 
De blauw met wit zadel Scarabeo 250 gaat helaas niet door heb ik gisteren gehoord. Doordat er een nieuw model uitkomt in 2009 hebben ze het oude model niet meer in deze kleur. Wel nog in andere kleuren maar die vind ik niet mooi. Op het moment van bestellen wist ik nog niet dat het nieuwe model er aan zat te komen. Gelukkig kan ik tot die tijd nog wel scooteren, de oude vertrouwde Tmax zal tot die tijd dienst doen als woon-werk buffel.

Ik heb een witte scarabeo 300 besteld , verwacht april 2009.

2n7f9jb.jpg


2hwo7wz.jpg


latersss
 
Laatst bewerkt:
ja misschien koop ik die ook wel alleen april is wel erg lang wachten na datie van mij gestolen was in oktober, maar met alarm en ruimte voor een zware ketting lijkt me wel wat
 
Ook erg mooi die nieuwe 300 CC.

Hier een foto van mijn afgezaagde windscherm, hij is dus een stukje ingekort !
Het voordeel is dat ik mijn handbescherming van het windscherm behoud.
Die zitten namelijk niet aan het verstelbare sport schermpje.

Bart
full
 
mjah april is het zo, ik kan er ook verder niks aan veranderen. Misschien wordt het wel begin maart, wie zal het zeggen :) in ieder geval heb ik weer wat om naar uit te kijken.

@zuunig: er is genoeg plek voor een almax ketting. Een alarm is op de 300 weer helaas een optie/accessoire die weer geld gaat kosten.

Bedankt Bart voor je foto. Ik zie dat je je scherm hebt afgezaagd. Heb je netjes gedaan zeg. Nu kan je er net overheen kijken maar hou je toch de handbescherming. Het is nu een compromis tussen dat verschuifbare ruitje en een hoge ruit.
 
Over dat: interesse ontlok bij een bepaalde bevolkingsgroep in een bepaalde leeftijdscategorie.
Die interesse is er zeker :<)

Mijn Scarabeo 250 cc staat overdag alleen op zijn standaard alarm & start onderbreker.
's nachts doe ik er een remschijf slot extra op. Woon midden in Amsterdam en gaat al jaren goed (ook bij mijn vorige scooter).
Zelf woon ik gelukkig in best wel een goeie buurt, maar mijn scooter staat ook in Amsterdam Oost & West (ook laat) en dat zijn echt wat mindere wijken.
Trouwens criminele komen in alle buurten !!! Maar leg hem nooit aan de ketting.
Maak me totaal geen zorgen !

Bart
 
Ik heb vandaag naar zo'n Scarabeo 250 i.e. gekeken en moet zeggen dat het er best goed uitziet en dat er ook een flinke bagage ruimte onder het zadel voor handen is.
Ook is de prijs momenteel interessant in vergelijking tot een andere 250cc scooter zoals de Vespa GTS 250 ie of de Yamaha X-max 250.
Ik lees hier een paar reacties waarin de eigenaar spreekt over een standaard alarm systeem houdt dit in dat er standaard dus een alramsysteem op zo'n 250 i.e Scarabeo zit met startonderbreking of begrijp ik het een en ander verkeerd.
Verder zou ik willen weten of de huidige eigenaars nos steeds tevereden zijn met hun Scarabeo en of er enige probleem puntjes zijn.
Hoop dat jullie me willen helpen en antwoord hebben op mijn vragen.Voor de rest veel rijplezier op jullie Scarabeo's toegewenst, maar dat moet vast lukken als ie net zo lekker rijdt als dat hij eruit ziet.
 
leuk dat je ook aan het kijken bent naar een scarabeo. Er zijn hier wel een paar man die hun ervaringen kunnen delen denk ik

Volgens mijn info is een alarmsysteem optioneel op de 250 i.e. Standaard zit ie wel op de 400 en 500. Dit staat in de folder van de Scarabeo versie 2008. Ook op de 2009 versie (scarabeo 300) is hij optioneel volgens de folder

124xy84.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. De verwarring aan mijn kant is inderdaad dat het antidiefstal systeem standaard is bij de 400/500 modellen. Toen Bartamsterdam schreef "mijn Scarabeo cc staat overdag alleen op zijn standaard alarm & start onderbreker" bedoelde hij vermoedelijk standaard, alarm en startonderbreker, hierdoor werd ik even op het verkeerde been gezet.
Dat zendertje van dat alarm lijkt overigens sprekend op het zendertje dat ik bij mijn vorige motor (BMW R1200R) had.
 
Het kan zijn dat de Nederlandse modellen standaard wel het alarmsysteem hebben. De folder is meer een richtlijn van de importeur. Een dealer kan zelf beslissen of hij de Scarabeo met of zonder alarm verkoopt. Ik denk dat inkoopprijs ervan toch zo laag is dat de drempel om het erop te zetten niet hoog is.
 
Verder zou ik willen weten of de huidige eigenaars nos steeds tevereden zijn met hun Scarabeo en of er enige probleem puntjes zijn.

Hoi,

Ik heb nu 7500 km. gereden op mijn Scarabeo 500 en het bevalt nog steeds erg goed.
Het verbruik ligt op 1 op 27 en dat lijkt me voor een 500 cc. heel erg netjes.

Ik heb er nog geen problemen mee gehad. el gaan er bij de 10.000-km beurt andere banden op (ook als de huidige banden nog niet versleten zijn) . Ik vind de standaard SAVA-banden wat 'zoekerig'.

Met het koude weer heb ik ook geen problemen met het starten. Aangezien het Italiaans is had ik dat wel verwacht...dat is dus weer een meevaller.

Het alarm is standaard op de 500. Het is echter geen officieel goedgekeurd officieel alarm voor de Nederlandse markt dus als jet verzekering eist dat er een goedgekeurd alarm op zit is het standaardalarm eigenlijk NIET geschikt. Het maakt daarentegen WEL een hoop lawaai als jet per ongeluk vergeet om het alarm 'uit' te zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb nu 7500 km. gereden op mijn Scarabeo 500 en het bevalt nog steeds erg goed.
Het verbruik ligt op 1 op 27 en dat lijkt me voor een 500 cc. heel erg netjes.

Ik heb er nog geen problemen mee gehad. el gaan er bij de 10.000-km beurt andere banden op (ook als de huidige banden nog niet versleten zijn) . Ik vind de standaard SAVA-banden wat 'zoekerig'.

Met het koude weer heb ik ook geen problemen met het starten. Aangezien het Italiaans is had ik dat wel verwacht...dat is dus weer een meevaller.

Het alarm is standaard op de 500. Het is echter geen officieel goedgekeurd officieel alarm voor de Nederlandse markt dus als jet verzekering eist dat er een goedgekeurd alarm op zit is het standaardalarm eigenlijk NIET geschikt. Het maakt daarentegen WEL een hoop lawaai als jet per ongeluk vergeet om het alarm 'uit' te zetten. :)

No shit. Toen ik na het aftanken van mijn gehuurde 250 vergat dat het alarm erop stond, was dat best schrikken toen ik erop ging zitten..
 
Bedankt voor de reactie ewolffenbuttel. Ik lees eigenlijk weinig negatiefs over de Scarabeo's en zag op een youtube filmpje dat de wegligging dik in orde was. Ook de lekker grote bergplek onder het zadel vindt ik top en hij zit redelijk ruim. Ik ga er in ieder geval even hard over nadenken want de 250 i.e. wordt waarschijnlijk schaars maar is wel lekker betaalbaar daairintegen kan ik ook ff wachten op het mooie weer en voor een 300 gaan maar ik vrees dat die toch snel 1000 euro duurder word.
 
Er staat er nu eentje op Marktplaats. 3800 euro wil hij er voor hebben. Best druk voor een tweedehands scooter. Volgens mij is een zwarte met dit kleur zadel ook niet origineel verkocht toen.

o5w2ft.jpg
 
Volgens mij is een zwarte met dit kleur zadel ook niet origineel verkocht toen. [afbeelding]

Volgens mij was dat wel een originele kleur.
Ik was destijds al aan het rondkijken en ik heb hem toen ergens in een folder zien staan.
Dat wil trouwens niet zeggen dat hij ook leverbaar is geweest.
De creme-kleurige met bruin zadel stond ook in de folder maar die was niet leverbaar in Nederland .... net als de ABS-versie.
 
Ja die heb ik ook zien staan op marktplaats maar voor iets meer heb je een nieuwe in dit geval.
Wat me tegenviel tijdens m'n rondje motorscooter shoppen was dat er weinig met de prijs kan worden gedaan. Ik heb m'n R1200R particulier verkocht en hoorde altijd bij m'n locale grote motordealer het verhaaltje als je niks in te ruilen hebt kunnen we je een mooie korting geven op een nieuwe motor maar toen ik ging kijken voor een Vespa GTS 300 Super kon ik 150 euro korting krijgen op een bedrag van bijna 5500 euro dus daar werd ik echt niet vrolijk van en deze dealer sla ik dus nu ook maar over voortaan. Nadeel van de Vespa vind ik ook de kleine bagage ruimte dus zodoende kwam ik op de x-max en later de Scarabeo terecht die ik tot nu toe het interessantst vindt.
Voorlopig heb ik besloten maar ff tot volgend jaar te wachten want de nieuwe Scarabeo 300 ziet er echt heel goed uit(is dat ruitje trouwens standaard?) en het 300 blok moet ook super zijn en het prijsverschil met nu de 250 kopen en dan ook gelijk wegenbelasting en verzekering betalen of straks de 300 is eigenlijk vrij klein.

De Scarabeo die jij besteld hebt Laagvliet ziet er echt heel mooi uit, je kan vast niet wachten tot het april is.
 
Ik heb m'n R1200R particulier verkocht en hoorde altijd bij m'n locale grote motordealer het verhaaltje als je niks in te ruilen hebt kunnen we je een mooie korting geven op een nieuwe motor maar toen ik ging kijken voor een Vespa GTS 300 Super kon ik 150 euro korting krijgen op een bedrag van bijna 5500 euro dus daar werd ik echt niet vrolijk van en deze dealer sla ik dus nu ook maar over voortaan.
Nu zijn Piaggiodealers over het algemeen ook geen motordealers. Sorry maar zo ervaar ik dat. Het is meer zo van:wij hebben bromscooters en doen er nog wat motorscooters bij. Voor mij toch een belangrijke reden om liever voor een Jap te kiezen. Want wat als ik dan toch liever een motor zou willen?. Volgens mij staan de meeste(uitzonderingen daargelaten) motordealers dan heus niet te springen voor een Italiaan. Ik kreeg trouwens bij aankoop zonder blikken of blozen 500 euro korting op m'n SH 300. Heb ik nog niet eens voor hoeven praten, hij stelde dat al meteen zelf voor.
 
Ja die heb ik ook zien staan op marktplaats maar voor iets meer heb je een nieuwe in dit geval. Nadeel van de Vespa vind ik ook de kleine bagage ruimte dus zodoende kwam ik op de x-max en later de Scarabeo terecht die ik tot nu toe het interessantst vindt.
Voorlopig heb ik besloten maar ff tot volgend jaar te wachten want de nieuwe Scarabeo 300 ziet er echt heel goed uit(is dat ruitje trouwens standaard?) en het 300 blok moet ook super zijn en het prijsverschil met nu de 250 kopen en dan ook gelijk wegenbelasting en verzekering betalen of straks de 300 is eigenlijk vrij klein.

De Scarabeo die jij besteld hebt Laagvliet ziet er echt heel mooi uit, je kan vast niet wachten tot het april is.

Yep, het gat naar een nieuwe scarabeo is in dit geval te klein. De X-Max had ook mijn interesse, maar uiteindelijk is het de scarabeo geworden omdat ik die gewoon mooier vind. Bij toeval kwam een week nadat ik die 250 had besteld het nieuws dat de 300 zou uitkomen als vervanger en is die het geworden. Ik kan zeker niet wachten tot het april is, ik kijk er echt naar uit. De tmax die ik ruim anderhalf jaar heb bereden is ook heel goed bevallen en kan ik iedereen aanraden.

Als ik het bericht van kachel lees, zat op zijn gehuurde scarabeo 250 ook alarm/startonderbreker. Je hebt dus kans dat ze dat in NL op alle scarabeo's hebben gezet omdat Bart het er ook al over had.

Zodra hij binnen is, hopelijk in maart al zal ik foto's plaatsen.
 
Nu zijn Piaggiodealers over het algemeen ook geen motordealers. Sorry maar zo ervaar ik dat. Het is meer zo van:wij hebben bromscooters en doen er nog wat motorscooters bij. Voor mij toch een belangrijke reden om liever voor een Jap te kiezen. Want wat als ik dan toch liever een motor zou willen?. Volgens mij staan de meeste(uitzonderingen daargelaten) motordealers dan heus niet te springen voor een Italiaan. Ik kreeg trouwens bij aankoop zonder blikken of blozen 500 euro korting op m'n SH 300. Heb ik nog niet eens voor hoeven praten, hij stelde dat al meteen zelf voor.

Dat van die brommer dealers dat kan kloppen maar die bij mij in de buurt zit is echt een hele grote motorzaak(van de Motoport keten) en ik heb daar in de 15 jaar dat ik motor rijd nog nooit wat kunnen kopen. Altijd een hoop gezeur over de motors die ik in te ruilen had(verkeerde merk, kleur etc. etc.) maar wel altijd als je hem zelf verkoopt kunnen we wel wat doen, nou dat heb ik dus gemerkt ja. En als ze met zo'n slecht eerste voorstel komen ben ik ook gelijk uitgepraat dan ga ik verder niet zitten praten maar ga ik gewoon eens verder kijken. 500 euro korting is netjes en ik had zelf gehoopt zo'n GTS 300 ook voor rond de 5000 euro aan te kunnen schaffen maar dat viel dus een beetje tegen. Maakt me verder ook niks uit dealers genoeg(nog wel tenminste) alleen moet ik dan wat verder rijden maar dat heb ik er graag voor over. Het voordeel is dat ik nu tegen de Scarabeo ben aangelopen want als die Vespa voor de juiste prijs toen was aangeboden was dat hem zeker geworden(gewoon voor de looks, de lage afschrijving en het fijne motorblok).
 
Terug
Bovenaan Onderaan