Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zowiezo is de scarabeo een zeldzame verschijning.
Ja, en wel zo zeldzaam dat ik gemerkt heb dat ik met name veel interesse ontlok bij een bepaalde bevolkingsgroep in een bepaalde leeftijdscategorie.
Dat betekent voor mij dat hij altijd op het stuurslot, met een 4-sterren slot aan een vast object en met het alarm aan geparkeerd wordt...ook als het maar voor 1 minuutje is..
Misschien dat het feit dat het een 500 cc. is ze wel wat afschrikt (toch iets meer dan een runner) maar ik ga geen risico nemen.
Verder zou ik willen weten of de huidige eigenaars nos steeds tevereden zijn met hun Scarabeo en of er enige probleem puntjes zijn.
Hoi,
Ik heb nu 7500 km. gereden op mijn Scarabeo 500 en het bevalt nog steeds erg goed.
Het verbruik ligt op 1 op 27 en dat lijkt me voor een 500 cc. heel erg netjes.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad. el gaan er bij de 10.000-km beurt andere banden op (ook als de huidige banden nog niet versleten zijn) . Ik vind de standaard SAVA-banden wat 'zoekerig'.
Met het koude weer heb ik ook geen problemen met het starten. Aangezien het Italiaans is had ik dat wel verwacht...dat is dus weer een meevaller.
Het alarm is standaard op de 500. Het is echter geen officieel goedgekeurd officieel alarm voor de Nederlandse markt dus als jet verzekering eist dat er een goedgekeurd alarm op zit is het standaardalarm eigenlijk NIET geschikt. Het maakt daarentegen WEL een hoop lawaai als jet per ongeluk vergeet om het alarm 'uit' te zetten.
Volgens mij is een zwarte met dit kleur zadel ook niet origineel verkocht toen. [afbeelding]
Nu zijn Piaggiodealers over het algemeen ook geen motordealers. Sorry maar zo ervaar ik dat. Het is meer zo van:wij hebben bromscooters en doen er nog wat motorscooters bij. Voor mij toch een belangrijke reden om liever voor een Jap te kiezen. Want wat als ik dan toch liever een motor zou willen?. Volgens mij staan de meeste(uitzonderingen daargelaten) motordealers dan heus niet te springen voor een Italiaan. Ik kreeg trouwens bij aankoop zonder blikken of blozen 500 euro korting op m'n SH 300. Heb ik nog niet eens voor hoeven praten, hij stelde dat al meteen zelf voor.Ik heb m'n R1200R particulier verkocht en hoorde altijd bij m'n locale grote motordealer het verhaaltje als je niks in te ruilen hebt kunnen we je een mooie korting geven op een nieuwe motor maar toen ik ging kijken voor een Vespa GTS 300 Super kon ik 150 euro korting krijgen op een bedrag van bijna 5500 euro dus daar werd ik echt niet vrolijk van en deze dealer sla ik dus nu ook maar over voortaan.
Ja die heb ik ook zien staan op marktplaats maar voor iets meer heb je een nieuwe in dit geval. Nadeel van de Vespa vind ik ook de kleine bagage ruimte dus zodoende kwam ik op de x-max en later de Scarabeo terecht die ik tot nu toe het interessantst vindt.
Voorlopig heb ik besloten maar ff tot volgend jaar te wachten want de nieuwe Scarabeo 300 ziet er echt heel goed uit(is dat ruitje trouwens standaard?) en het 300 blok moet ook super zijn en het prijsverschil met nu de 250 kopen en dan ook gelijk wegenbelasting en verzekering betalen of straks de 300 is eigenlijk vrij klein.
De Scarabeo die jij besteld hebt Laagvliet ziet er echt heel mooi uit, je kan vast niet wachten tot het april is.
Nu zijn Piaggiodealers over het algemeen ook geen motordealers. Sorry maar zo ervaar ik dat. Het is meer zo van:wij hebben bromscooters en doen er nog wat motorscooters bij. Voor mij toch een belangrijke reden om liever voor een Jap te kiezen. Want wat als ik dan toch liever een motor zou willen?. Volgens mij staan de meeste(uitzonderingen daargelaten) motordealers dan heus niet te springen voor een Italiaan. Ik kreeg trouwens bij aankoop zonder blikken of blozen 500 euro korting op m'n SH 300. Heb ik nog niet eens voor hoeven praten, hij stelde dat al meteen zelf voor.